Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomat naiset tulevat omituisiksi viimeistään viidenkympin korvilla

Vierailija
22.05.2016 |

Tämä todettu niin sukulaisissa, ystävä- ja tuttavapiirissä kuin työelämässä.

En ole tätä missään tuonut ääneen esiin. Jokaisella on kuitenkin joku läheinen, joka on lapseton vapaaehtoisesti tai syyttään. Siksi aihe jää taka-alalle keskusteluissa. En halua loukata ketään.

Tunnistatteko ilmiön? Useat puhuvat vain fyysistä vaivoistaan, ovat jotenkin syrjäytyneen oloisia kaikin puolin. Vaikka asema olisi sosioekonomisesti hyväkin.

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurahdin ääneen, kun luin otsikon ja sen jälkeen tuolle jutulle. :) Tämä on varmaan taas se sama tyyppi, joka haluaa ehdottomasti kaikkien hankkivan lapsia ja jaksaa keksiä aiheesta koko ajan uusia aloituksia. Mikä lie hätänä hänellä. :)

No, hän lienee lapseton yli 50-vuotias nainen, joka on aika omituinen :D

Vierailija
82/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi yksi naminamiheppu on äijä vaihdevuosihormooneissaan. Tai joku tarttis jotain hormoonia, niin naisvihamieliseltä luolamieheltä vaikuttaa. Heh heh huutomerkit nöyhdät vimmakirjoitusvirheet ja namit on merkkejä et sokka on jo irti. Lähtisitkö btw. Bodom-järvelle telttailemaan kyseisen henkilön kanssa?

Sulla ei ole kuin 8 kirjoitusvirhettä. Juu, aika hyvin noin lyhyeen viestiin.

Niitä elämänkoululaisia näköjään taas, heh heh. Olen nainen, mutta jos olisin mies, ei voisi vähempää kiinnostaa kaltaisesi rekkalesbo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat on edelläkävijöitä. Nyt jo syntyy vähemmän vauvoja kuin miesmuistiin, odotahan 20v päästä suurin osa 50v on veloja. Ei tuo lapsiperhearki mikään paratiisi ole. Mun puolesta saa kaikki kukat rehottaa.

Vierailija
84/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan, on  kaveripiirissä ja työpaikalla. Kun vaihdevuodet tekevät tehtävänsä, tulee naisesta jotenkin tyhjä. Ei voi enää kehua velajutuilla - se on säälittävää. Seksillä kehuminen -säälittävää. Työtehtävillä kehuminen - säälittävää. Tyhjää, tyhjää, tyhjää.

Niin, nainenhan ei oikeastaan voi muuta tehdä tuon ikäisenä kuin elää lapsien ja lastenlasten kautta, koska hänen oma elämänsä on väistämättä turhaa ja tyhjää, eikös? Onneksi on olemassa naisia jotka vanhoilla päivillä voivat oikeasti nauttia elämästä niin että nuorempikin kadehtii, ei sen ole pakko olla tuollaista. Muutenhan sitä voisi vaikka vetää valkomyrkkysienen vaihdevuosien jälkeen, eihän tuossa ole enää mitään odotettavaa.

Nauttia elämästään, heh heh. Ja että nuorempikin kadehtii, no ei kadehdi!!! Kukaan ei kadehdi pientä napanöyhtäelämääsi, joten voit rauhassa syösä valkomyrkkysienesi, nam nam.

Ikävä tuottaa pettymys mutta olen kyllä ihan nuori ihminen. Olen vain aina ihmetellyt näitä puheita, että naisella ei voi olla elämässään mitään mielenkiintoista vaihdevuosien jälkeen. Mutta asennekysymyksiähän nämä, jos itse ajattelee että noin sen täytyy mennä, niin ei sitten varmaan osaa itsellekään vaihtoehtoja ajatella sitten kun aika koittaa.

Neuvo nuorelle ihmiselle: käy joskus vanhojen naisten kohtaamispaikossa esimerkiksi tanssiravintoloissa. Voi sitä itkun määrää! Munasolut sanoneet poks poks, ollaan seisty hiljaisina omien vanhempien haudoilla ja nyt kaikki on niin tyhjää. Tyhjää on työ, tyhjää on matkustelu, tyhjää on kaverit ja harrastukset, tyhjää kaikki. Käy edes YHDEN kerran, niin ymmärrät mistä on kysymys.

Terv. Kymmenen vuotta narinoita työpaikallaan kuunnellut

Kyllä minä uskon että tuollaisia lapsettomia ihmisiä on. Samaten kun on naisia joiden elämässä ei ole enää yhtään mitään muuta kuin jälkikasvu ja heidän edesottamuksistaan puhuminen. Kummatkin ovat omalla tavallaan surullisia ihmiskohtaloita, mutta kyllä niitä muitakin tapoja elää ja kokea löytyy, naisillekin.

Ihan kaikki, joka ikinen nuori nainen kuvittelee, että ei sitten katkeroidu vaan kuuluu niihin "muitakin tapoja elää ja kokea" -tyyppeihin. Vaan kun ei kuulu! Niihin kuuluu yksi prosentti tai kaksi prosenttia vanhenevista naisista, muut itkevät ja rutisevat surkeuttaan.

Turhaan tätä kirjoitan, vasta ikä opettaa.

Vierailija
85/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan, et aina kun ap ehtii tauolle kahvihuoneeseen niin puheensorina himmenee. Vanhemmat työkaverit vetävät kuollut sopuli katseen, tyhjän sellaisen ja vaihtavat puheenaihetta. Ritva: mun elämä on niin tyhjää työn osalta. Kaisa: mun harrastukset ei anna mulle mitään, tuntuu niin tyhjälle. Ulla: matkustelu on alkanut tuntumaan aikas tyhjälle. Ap katsoo ärtyneenä, et taas mulle ei ole jätetty kahvia ja taas samat puheenaiheet, ei kiinnosta, heippa ja poistuu.

Selän takaa kuuluu vaimea *tirsk* ja otetaan esiin termari ja konvehdit, juttu jatkuu. Azorit oli kokemus, uusi latino-ohjaaja oli salsassa hottiskamaa ja ei me tiedettykään et sä olit vesiskootterisafarilla, oliko jännää? Menee se hermo vähemmästäkin, sympatiat ap:lle, ruuhkavuodet on kuluttavaa settiä.

Vierailija
86/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lapsettomat ovat vihamielisiä, ja muuttuvat vaan pahemmiksi vanhemmiten. Empatia ihmisiä kohtaan puuttuu täysin, eläimiä kyllä paapotaan kuin vauvoja. Osa jää katkeraksi loppuelämäkseen. Mutta kaksi lapsetonta ihmistä mun lähipiiristä, tätini ja siskoni, ovat todella ihania ja lämpimiä lapsettomia. Molemmat ovat lapsirakkaita, mutta eivät kuitenkaan katkeria vaikkeivat olekaan ikinä lapsia saaneet. Eivät myöskään ole mitään omituisia "kissaihmisiä" vaan ihan tolkun ihmisiä. Poikkeuksia lapsettomissa.

Vierailija
87/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan, on  kaveripiirissä ja työpaikalla. Kun vaihdevuodet tekevät tehtävänsä, tulee naisesta jotenkin tyhjä. Ei voi enää kehua velajutuilla - se on säälittävää. Seksillä kehuminen -säälittävää. Työtehtävillä kehuminen - säälittävää. Tyhjää, tyhjää, tyhjää.

Niin, nainenhan ei oikeastaan voi muuta tehdä tuon ikäisenä kuin elää lapsien ja lastenlasten kautta, koska hänen oma elämänsä on väistämättä turhaa ja tyhjää, eikös? Onneksi on olemassa naisia jotka vanhoilla päivillä voivat oikeasti nauttia elämästä niin että nuorempikin kadehtii, ei sen ole pakko olla tuollaista. Muutenhan sitä voisi vaikka vetää valkomyrkkysienen vaihdevuosien jälkeen, eihän tuossa ole enää mitään odotettavaa.

Nauttia elämästään, heh heh. Ja että nuorempikin kadehtii, no ei kadehdi!!! Kukaan ei kadehdi pientä napanöyhtäelämääsi, joten voit rauhassa syösä valkomyrkkysienesi, nam nam.

Ikävä tuottaa pettymys mutta olen kyllä ihan nuori ihminen. Olen vain aina ihmetellyt näitä puheita, että naisella ei voi olla elämässään mitään mielenkiintoista vaihdevuosien jälkeen. Mutta asennekysymyksiähän nämä, jos itse ajattelee että noin sen täytyy mennä, niin ei sitten varmaan osaa itsellekään vaihtoehtoja ajatella sitten kun aika koittaa.

Neuvo nuorelle ihmiselle: käy joskus vanhojen naisten kohtaamispaikossa esimerkiksi tanssiravintoloissa. Voi sitä itkun määrää! Munasolut sanoneet poks poks, ollaan seisty hiljaisina omien vanhempien haudoilla ja nyt kaikki on niin tyhjää. Tyhjää on työ, tyhjää on matkustelu, tyhjää on kaverit ja harrastukset, tyhjää kaikki. Käy edes YHDEN kerran, niin ymmärrät mistä on kysymys.

Kyllä minä uskon että tuollaisia lapsettomia ihmisiä on. Samaten kun on naisia joiden elämässä ei ole enää yhtään mitään muuta kuin jälkikasvu ja heidän edesottamuksistaan puhuminen. Kummatkin ovat omalla tavallaan surullisia ihmiskohtaloita, mutta kyllä niitä muitakin tapoja elää ja kokea löytyy, naisillekin.

Ihan kaikki, joka ikinen nuori nainen kuvittelee, että ei sitten katkeroidu vaan kuuluu niihin "muitakin tapoja elää ja kokea" -tyyppeihin. Vaan kun ei kuulu! Niihin kuuluu yksi prosentti tai kaksi prosenttia vanhenevista naisista, muut itkevät ja rutisevat surkeuttaan.

Ikä on opettanut minulle päinvastoin. Elämä on hyvää!

Vierailija
88/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet lapsettomat ovat vihamielisiä, ja muuttuvat vaan pahemmiksi vanhemmiten. Empatia ihmisiä kohtaan puuttuu täysin, eläimiä kyllä paapotaan kuin vauvoja. Osa jää katkeraksi loppuelämäkseen. Mutta kaksi lapsetonta ihmistä mun lähipiiristä, tätini ja siskoni, ovat todella ihania ja lämpimiä lapsettomia. Molemmat ovat lapsirakkaita, mutta eivät kuitenkaan katkeria vaikkeivat olekaan ikinä lapsia saaneet. Eivät myöskään ole mitään omituisia "kissaihmisiä" vaan ihan tolkun ihmisiä. Poikkeuksia lapsettomissa.

Empatiakyky ei ole kiinni siitä, onko lapsia. Katso maailmaa: minkälaisilla ihmisillä on lapsia. Aivan kaikenlaisilla.

Vierailija
89/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen hämärästi, että koulussa hankalimpia opettajia oli iäkäs ja lapseton sinkkunainen. Hän oli ns. hankala ja katkera. Syitä oli kyllä muitakin kuin lapsettomuus. Hän useinbtunnilla valitti meille oppilaille, että nuoruus oli mennyt pilalle sodan takia. Hän olisi tahtonut tehdä elämäntyönsä Viipurissa, mutta oli joutunut Helsinkiin. Hän olisi tahtonut opiskella muuta ainetta kuin oli opiskellut. Jne. Eräs toinen saman koulun maikka kommentoi kerran meille lapsille, että kun ihmisellä ei ole perhettä, niin työn osa elämässä korostuu ja muut kokevat sellaisen usein vaikeana tai vähän omituisena luonteena.

Työelämässäkin näitä on nähty. Tuittupäisimmät ja itsekeskeisimmät työkaverit ovat ikävä kyllä olleet lapsettomia naisia. He pitävät itseään usein jotenkin muita älykkäämpinä, koska heillä on muita enemmän aikaa kiinnittää huomiota yksityiskohtiin ja he jaksavat olla todellisia perfektionisteja, koska lapset eivät ole kouluttaneet heitä relaamaan. Osa heistä on sellaisia, että haukkuvat suoraan muita tyhmiksi. No, ehkä lisääntyminen tosiaan on tyhmää, kun maailma on mikä on.

Vierailija
90/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaan, et aina kun ap ehtii tauolle kahvihuoneeseen niin puheensorina himmenee. Vanhemmat työkaverit vetävät kuollut sopuli katseen, tyhjän sellaisen ja vaihtavat puheenaihetta. Ritva: mun elämä on niin tyhjää työn osalta. Kaisa: mun harrastukset ei anna mulle mitään, tuntuu niin tyhjälle. Ulla: matkustelu on alkanut tuntumaan aikas tyhjälle. Ap katsoo ärtyneenä, et taas mulle ei ole jätetty kahvia ja taas samat puheenaiheet, ei kiinnosta, heippa ja poistuu.

Selän takaa kuuluu vaimea *tirsk* ja otetaan esiin termari ja konvehdit, juttu jatkuu. Azorit oli kokemus, uusi latino-ohjaaja oli salsassa hottiskamaa ja ei me tiedettykään et sä olit vesiskootterisafarilla, oliko jännää? Menee se hermo vähemmästäkin, sympatiat ap:lle, ruuhkavuodet on kuluttavaa settiä.

Tirsk! Että oikein vesiskootterisafari ja Azorit, tirsk. Voi kun hienoa, sun elämä on upaanmahtavanihkuihanaa, varmaan ihan tyypillistä 50-vee settiä. Juu, ja 20-vuotias poikaystävä ja lainakohtukin jo varattu, hih.

Vierailija
91/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niitä elämänkoululaisia näköjään taas, heh heh. Olen nainen, mutta jos olisin mies, ei voisi vähempää kiinnostaa kaltaisesi rekkalesbo."

Kultu, mä teen tiukkaa duunia ja tienaan yli satatonnia vuodessa. Johtavaan asemaan pääsee koulutuksella, kovalla työllä, älyllä ja tutkimusten mukaan myös pituudella, mun tukka on alaselkään ja sääret kaks metriä. Miehet on yleensä hiljasta poikaa mut ei ne luule mua lesboksi. Ehkä ne tosiaan luulee et mä ajan rekkaa. Mulla on mies, perhe ja hillitön huumori arjen vastuuta keventämään. En minäkään ole kiinnostunut sinusta.

Vierailija
92/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan OT, mutta miksi ihmeessä lapseton 50-vuotias nainen hengaa vauva-palstalla?

Idiootti. Tämä on av eli aihe vapaa.

Tämä on VAUVA-lehden Aihe vapaa palsta. Jäikö vauvat saamatta?

Idiootti, selvitäpä, mitä yleisaiheisia keskustelupalstoja Suomessa on? Tämä on niistä tunnetuin. Lehti kuin lehti. Oma vauva on jo aikuinen.

Idiootti, olet edelleen VAUVA-lehden sivuilla. Vauva-lehden, hyvä hminen, Vauva-lehden.

Idiootti, aihe vapaalla aihe on vapaa ja tänne tullaan sen takia. Ihan sama onko vauva- tai vaikka autoalan lehden ylläpitämä.

Ei se ole sama, koska et käy autoalan Vapaa keskustelu -palstalla. Vaan VAUVA-lehden, idiootti.

Idiootti, siellä käydään, missä keskustellaan yleisistä aiheista. Idiootti.

Vierailija
93/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoilijahan tuo ap on. Aihe on kuitenkin mielenkiintoinen. Jotenkin surkuhupaisa on tällä palstalla esiintyvä käsitys, että 50-vuotias on "vanhus" ja että hänen elämänsä on "ohi".

Ja höps. Miettikää nyt ihan faktoja: ihmiset elävät nykyisin lähemmäs satavuotiaksi. Monen ihmisen elämän parhaat päivät sijoittuvat 50+ ikään.

Ja naisiakin on erilaisia, joten äitiys tai edes aviomies ei pelasta ketään mt-ongelmilta, yksinäisyydeltä tai tyhjyydeltä. Jokaisen on elettävä oma elämänsä, eikä voi ripustaututa lapsiinsa tai mieheensä vaikka sellaisia olisi. Kukaan ei voi sun sisäistä tyhjyyttä täyttää, ellet sinä itse sitä tee. Moni on avioliittossa ja lapsellisena yksinäisempi kuin muulloin, monelle avioliitto on pelkää kulissia, jonka takana itketään yksinäisyyttä ja tyhjyyttä, toisilla lapset aiheuttavat vain ongelmia ja tuskaa. Meitä on todella moneen junaan.

Loppujen lopuksi on siis sama oletko 30-vuotias perheellinen, 20-vuotias miehellinen tai 50-vuotias lapseton ja miehetön. Me jokainen joudumme etsimään itse itsemme ja kulkemaan omaa tietämme. Elämä ei salli vapaamatkustajia.

Vierailija
94/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niitä elämänkoululaisia näköjään taas, heh heh. Olen nainen, mutta jos olisin mies, ei voisi vähempää kiinnostaa kaltaisesi rekkalesbo."

Kultu, mä teen tiukkaa duunia ja tienaan yli satatonnia vuodessa. Johtavaan asemaan pääsee koulutuksella, kovalla työllä, älyllä ja tutkimusten mukaan myös pituudella, mun tukka on alaselkään ja sääret kaks metriä. Miehet on yleensä hiljasta poikaa mut ei ne luule mua lesboksi. Ehkä ne tosiaan luulee et mä ajan rekkaa. Mulla on mies, perhe ja hillitön huumori arjen vastuuta keventämään. En minäkään ole kiinnostunut sinusta.

Miyen pitkä sä olet, kun jo sääret on 2 metriä?

Vierailija
95/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, itse asiassa uskon kyllä että olen itse vanhana elämääni pettynyt rutisija, olipa lapsia sitten tai ei. ;) Useimmat ihmiset tuntuvat vanhana masentuvan jonkin verran, vaikka niitä lapsia olisikin. Varmaankaan siihen ei pysty hirveästi varautumaan, sairaudet ja läheisten kuolme masentaa vaikka perusasenne olisikin positiivinen. Mutta kaikki vanhenemme eikä sille mitään voi, joten ei kai auta kuin yrittää nauttia päivistään parhaan kykynsä mukaan, ei ainakaan tarvitse vanhana itkeä ettei edes nuorena tullut elettyä.

Vierailija
96/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan OT, mutta miksi ihmeessä lapseton 50-vuotias nainen hengaa vauva-palstalla?

Idiootti, selvitäpä, mitä yleisaiheisia keskustelupalstoja Suomessa on? Tämä on niistä tunnetuin. Lehti kuin lehti. Oma vauva on jo aikuinen.

Idiootti, olet edelleen VAUVA-lehden sivuilla. Vauva-lehden, hyvä hminen, Vauva-lehden.

Idiootti, aihe vapaalla aihe on vapaa ja tänne tullaan sen takia. Ihan sama onko vauva- tai vaikka autoalan lehden ylläpitämä.

Ei se ole sama, koska et käy autoalan Vapaa keskustelu -palstalla. Vaan VAUVA-lehden, idiootti.

"Siellä käydään, missä käydään." Sä olet idiootti ihan sekaisin. Mene sinne rekkalesbolehteesi ja jätä VAUVA-palsta väliin.

Vierailija
97/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät myöskään ole mitään omituisia "kissaihmisiä" vaan ihan tolkun ihmisiä.

Kissani ovat loukkaantuneet tästä kirjoituksestasi.

Vierailija
98/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tirsk! Että oikein vesiskootterisafari ja Azorit, tirsk. Voi kun hienoa, sun elämä on upaanmahtavanihkuihanaa, varmaan ihan tyypillistä 50-vee settiä. Juu, ja 20-vuotias poikaystävä ja lainakohtukin jo varattu, hih.

Ihan täältä sivusta hei: sinusta oikein huokuu katkeruus. Valitettavasti nykyään yhä nuoremmat ja nuoremmat on näitä katkerimpia. Onhan nyt tietysti kireät ajat ja tulevaisuus on entistä epävarmempaa ja varmaan monesta nuoresta tuntuu, että vanhempi sukupolvi on päässyt helpommalla, siellä ne vaan bailaa ja nautiskelee, kun itse kauhoo lapsiperheahdingossa. Mut kyllä se sinullakin vielä helpottaa. Ehkä sinusta kehittyy vielä iloinen ja ystävällinen mummo. Tällä hetkellä kyllä näyttää huonolta. Tsemppiä kuitenkin.

Vierailija
99/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalimpia ovat äidit, jotka puhuvat vain lapsistaan! Puhuisivat mielummin vaikka niistä vaivoistaan!

T. Kolmen lapsen äiti itsekin

Vierailija
100/167 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siellä käydään, missä käydään." Sä olet idiootti ihan sekaisin. Mene sinne rekkalesbolehteesi ja jätä VAUVA-palsta väliin.

IDIOOTTI. Sinä et ymmärrä keskustelupalstoista ja tuskin vauvoistakaan. Juutuit omaan idiotismiisi, eikä se varmaan ole ensimmäinen kerta.