Vierailija

Onko kellään kokemusta? Vaatiiko enemmän töitä ja yritteliäisyyttä kuin lukiopohjalta?

Kommentit (15)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Riippuu vaarmaan vähän mille alalle, meillä on saannut ne jotka tulevat pelkällä amispohjalla vähän tehdä ylimääräistä töitä opiskelun suhteen, varsinkaan kun eivät tule kemian puolelta ja opintolinja on kemiantekniikan insinööri. Mutta kyllä sitä pärjää jos haluaa pärjätä! :) mitä opiskelet amiksessa ja mitä olet ajatelllut AMKssa opiskella?:)

Vierailija

Eikös noissa ole vain soveltuvuuskoe, eli ei voi lukea ollenkaan? Sen kun yrittämään. Ei kannata miettiä lukion tuomia etuja sisäänpääsyyn ollenkaan, koska et voi enää vaikuttaa siihen muuten kuin käymällä lukion.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Riippuu vaarmaan vähän mille alalle, meillä on saannut ne jotka tulevat pelkällä amispohjalla vähän tehdä ylimääräistä töitä opiskelun suhteen, varsinkaan kun eivät tule kemian puolelta ja opintolinja on kemiantekniikan insinööri. Mutta kyllä sitä pärjää jos haluaa pärjätä! :) mitä opiskelet amiksessa ja mitä olet ajatelllut AMKssa opiskella?:)

Olen opiskellut merkonomiksi ja nyt olisi harkinnassa jatkaa tradenomiksi.

Vierailija

En oikeastaan tiedä kuin sh/fyssarikoulutuksista, mutta ainakin niissä monet kirjat ovat englanniksi eli usein lukion käyneellä on parempi kielitaito ja siinä mielessä helpompaa. Toisaalta lähihoitaja tietää mitä työ on eikä ensimmäinen harjoittelu ole kauhistus, minusta tulee fysioterapeutti ja joudun ryppyisen vanhan miehen ulostetta korjaamaan.

Vierailija

Hyvin pärjäsin. Sain muihin verrattuna todella hyviä arvosanoja ja en kokenut tehneeni yhtään enempää töitä kuin muutkaan. Lisäksi etuna oli että pääsin heti opintojen alussa tekemään sivutoimena opiskelemani alan töitä koska minulla oli jo alaa sivuava tutkinto. Muut pääsivät kesätöihinkin vai tehtaisiin ja kaupan kassalle. Valmistuttuani sain stipendin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut merkonomiksi ja nyt olisi harkinnassa jatkaa tradenomiksi.

Onnistuu! :)

Vierailija

Itse suoritin ensin datanomitutkinnon ja siitä sitten tietojenkäsittelyn tradenomitutkinnon. Siellä kaikki lähtee samalta lähtöviivalta.

Vierailija

Olen ymmärtänyt, että amistaustaiset pärjäävät usein paremmin ammattiaineissa, lukiotaustaiset puolestaan kielissä ja matematiikassa.

Vierailija

Itse lähdin laborantti pohjalta lukemaan bioanalyytikoksi. Itselle oli helppoa. Valmistuin luokan parhaalla keskiarvolla. Riippuu varmasti paljon alasta.

Vierailija

Tutun poika kävi kaksoistutkinnon, lukio ja raksapuoli ja nyt amk:ssa lukee itseänsä rakennusmestariksi. Puhuin hänen kanssaan hiljan ja sanoi, että matikka teetti vähän hommia ekana vuonna, kun lukion puolella vaan lyhyt matikka, mutta nyt kaikki sujuu hyvin. Valmistuu loppuvuodesta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat