IS: Rajua väkivaltaa ja kiusaamista steinerkoulussa
Opettajat eikä rehtori ole tehneet mitään, joten kullannuput ovat saaneet kiusata rauhassa. Eikös Steiner-koulun ideologiaan kuulu se, että oppilaita ei saa määrätä, vaan he itse päättävät miten haluavat olla?
Kommentit (29)
Oikeastaan kaikki vanhemmat, ketä tunnen ja jotka on laittaneet lapsensa Steiner-kouluun on naristseja itse ja kasvattaa lapsistaan myös narsisteja. Eli en ihmettele.
"..Steinerkoulu on yksityinen koulu, jossa on esikoulu, peruskoulun vuosiluokat ja lukio. Ylintä päätösvaltaa koulussa käyttää kannatusyhdistys ja sen hallitus.
Steinerkouluissa noudatetaan tavallisista kouluista poikkeavaa steinerpedagogiikkaa. Steinerkasvatusliiton mukaan opetuksessa painottuvat taideaineet, käsillä tekeminen, vihkotyöskentely ja jakso-opetus."
Onko tuolla kiusaajien vanhempia vaikuttamassa? Koska rehtorikin tuntuu olleen ihan munaton, niin veikkaanpa syyn löytyvän juuri sieltä.
Tyypillisesti vanhemmat siirtävät lapsen jolla on ollut tavallisessa koulussa jo oppimisen tai käyttäytymisen kanssa vaikeuksia Steiner-kouluun. Jutussakin mainittiin tämä. Ei ne vaikeudet mihinkään katoa vain lapsi siirtämällä.
Eli sellaista Kärpästen herra-meininkiä jossa aluksi hyvä idea muuttuu kiusaajien tyranniaksi kun aikuiset ei ole rajoittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan kaikki vanhemmat, ketä tunnen ja jotka on laittaneet lapsensa Steiner-kouluun on naristseja itse ja kasvattaa lapsistaan myös narsisteja. Eli en ihmettele.
Eipähän ole ainakaan mikään m amuhelvetti...
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisesti vanhemmat siirtävät lapsen jolla on ollut tavallisessa koulussa jo oppimisen tai käyttäytymisen kanssa vaikeuksia Steiner-kouluun. Jutussakin mainittiin tämä. Ei ne vaikeudet mihinkään katoa vain lapsi siirtämällä.
Kukaan täysipäinen ei laita lastaan Steiner-kouluun. Näin puhuttiin jo 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan kaikki vanhemmat, ketä tunnen ja jotka on laittaneet lapsensa Steiner-kouluun on naristseja itse ja kasvattaa lapsistaan myös narsisteja. Eli en ihmettele.
Eipähän ole ainakaan mikään m amuhelvetti...
On kivempi olla kiusaamisen ja väkivallan kohteena kun tekijä on valkoinen eikä musta?
Vierailija kirjoitti:
Minun tuttavapiirissä oli pari Steiner-koulussa ollutta ja itsekkäämpiä kusipäitä sai hakea.
Minun ammattikoulussa oli yksi ylimielinen pelle joka oli ollut steiner koulussa, hän ja hänen paras luokkakaveri olivat ylimielisiä ja inhottavaa seuraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan kaikki vanhemmat, ketä tunnen ja jotka on laittaneet lapsensa Steiner-kouluun on naristseja itse ja kasvattaa lapsistaan myös narsisteja. Eli en ihmettele.
Eipähän ole ainakaan mikään m amuhelvetti...
On kivempi olla kiusaamisen ja väkivallan kohteena kun tekijä on valkoinen eikä musta?
Meille arjalaisille tämä on tärkeä yksityiskohta.
Ylellä oli kattavampi juttu. Rehtori siellä luistaa vastuustaan ja muutenkin homma on ilmeisest täysin mädäntynyttä jo vuosien ajan. Lasten on annettu mellastaa ja alistaa toisiaan.
Osaltaan voi olla kyseessä se, että Steiner-vanhemmat ovat herkempiä nostamaan metelin. Jutussa mainittiin useampi tapaus, kun poliisi ei löytänyt rikosta eli oli yksinkertaistaen koulun kanssa samoilla linjoilla.
Toiseksi kouluun oli siirtynyt muualla kiusattuja. Heissä vaikuttaa siis olevan joku "syy" kiusaamiselle, jolloin on keskimääräistä todennäköisempää, että kiusaaminen toistuu.
Onko täällä Steiner-koulussa olleita? Minkälainen paikka?
Vierailija kirjoitti:
Osaltaan voi olla kyseessä se, että Steiner-vanhemmat ovat herkempiä nostamaan metelin. Jutussa mainittiin useampi tapaus, kun poliisi ei löytänyt rikosta eli oli yksinkertaistaen koulun kanssa samoilla linjoilla.
Toiseksi kouluun oli siirtynyt muualla kiusattuja. Heissä vaikuttaa siis olevan joku "syy" kiusaamiselle, jolloin on keskimääräistä todennäköisempää, että kiusaaminen toistuu.
Onko Steiner-koulu joku kiusattujen loppusijoituspaikka??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan kaikki vanhemmat, ketä tunnen ja jotka on laittaneet lapsensa Steiner-kouluun on naristseja itse ja kasvattaa lapsistaan myös narsisteja. Eli en ihmettele.
Eipähän ole ainakaan mikään m amuhelvetti...
On kivempi olla kiusaamisen ja väkivallan kohteena kun tekijä on valkoinen eikä musta?
Tuon jutun tapahtumat voisi siirtää sellaisenaan lasteni entiseen kouluun, joka oli m a m u h e l v e t t i. Yks yhteen, idiootti avuton mamujenperseidennuolija sokea naisrehtori, opettajat vähätteleviä kiusaavia paskoja.
Olen kuullut yhtä ja toista noista steinerkouluista ja ei ole vakuuttanut Pojan futisharrastuksessa oli yksi steinerkoululainen, joka ei millään suostunut käsittämään että jalkapallo on joukkuelaji. Lopulta valmentaja sanoi vanhemmille että etsikää pojalle joku uusi laji, porukassa ei pärjää koska niin itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Vahvimman laki...
Kiusatun kohtalo on karu.. siinä on vain yksi naru..
Rehtori päävastuussa tuollaisesta. Toki vastuupaska valuu siitä alaspäin lähes yhtä lailla. Opettajilla myös auktoriteettiasema suhteessa lapsiin jne.
Minun tuttavapiirissä oli pari Steiner-koulussa ollutta ja itsekkäämpiä kusipäitä sai hakea.