Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
581/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi halunnut koko häihin. Jouduin siivoamaan kun en ehtinyt kirkkoon ja saavuttuani hääpaikalle morsiamen äiti joko halveksi minua tai luuli tarjoiluväkeen kuuluvaksi.

Ruoka oli kasvisruokaa.

Penskat jotka jakoivat vieraille ohjelmatiedot jättivät minut välistä.

Jouduin 2 viikoksi, yli, talovahdiksi kun hääpari lähti häämatkalleen. Koko heinäkuu sinä vuonna pilalla.

Emme enää ole ns. "väleissä".

Vierailija
582/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa väkeä. Ahtaat tilat. Seisovapöytä. Jos ei näe eikä kuule ohjelmaa, esiintyjiä, puheita yms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten olin häissä ja ne jäivät mieleeni " masentavana" kokemuksena. Ankeus alkoi siitä, kun kirkossa lauloi ( veisasi) mies ja sanat kuulostivat hautajaisvirreltä. Jotain tyyliin rakkaus on väkevämpi kuolemaa...

Meistä moni katsoi toisiinsa, että mitä ihmettä. Siinä meni iloinen tunnelma, jos sitä oli ollut edes hiven.

Hääjuhlapaikassa ei ollut ihmeempää tarjoilua, lihapullia tms ja loppuillasta sai itse ostaa " juomia" joka halusi, eli paikalla oli anniskeluoikeus. Kuoharina nostettiin hääparille jotain alkoholitonta juomaa.

Kaiken kaikkiaan ne häät ovat olleet ankeimmat, missä olen ollut.

Vierailija
584/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonilaatikko loppui kesken.

Vierailija
585/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 80v äitini kutsuttiin yksinään serkkuni tytön häihin 300 km päähän. Siis kutsu oli vain hänelle.

Siis haloo, tuon ikäistä pitää jonkun kuskata edestakaisin. Kaikilla ei välttämättä ole sopivaa kuskia. Sitäpaitsi tuon ikäiset väsyy jo helposti ja häät matkoineen kestää useita tunteja.

Äiti ei ollut kutsusta lainkaan mielissään ja vastasi kutsuun ei kiitos, en tule.

Siitä alkoikin sitten varsinainen rumba kun morsiamen äiti eli siis serkkuni ei ymmrtänyt

tätä lainkaan vaan pommitti äitiä. Miten niin yli 80v ei jaksa tulla häihin?

Pointtini tässä on se, että kaikki eivät enää ikänsä, kuntonsa, matkan pituuden yms. syistä

johtuen jaksa osallistua. Äitini tuumasi, että häät on nuorten juhla, antaa nuorten juhlia.

Vierailija
586/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakustanne"baari". Toisin sanoen Virosta raahattua maksullista puolilämmintä kaljaa ja siideriä tölkistä juotuna. Ymmärrän maksullisen baarin silloin, kun paikassa on a-oikeudet eikä omia juomia saa tarjota ja pari tarjoaa vain ruokajuomat.

Vierailija
587/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaishäät, joissa itse ei ole uskova, mutta sukua hääparille. Pahinta oli pappi, joka piti puheen, joka oli naista alistava, että teki muutaman kertan avata suu ja antaa vastalauseita. Itse en näitä häitä kokenut hauskaksi, vaan tunnelma oli jotenkin liian harras hääjuhlaksi, pikemminkin seurat tms.

Jokunen vuosi myöhemmin olin toistekin lestadiolaishäissä, jotka olivat taas hauskat ja rennot, vaikka tanssia saati alkoholia ei ollutkaan. Musiikkiesityksiä oli ja puheita sekä kivoja leikkejä. Näissä oli ehkä enemmän huomioitu näitä ei uskovia ja se teki häistä mukavammat.

Siis minkälaisen naista alistavan puheen pappi piti?

Vierailija
588/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hautajaiset on paremmat kuin huonot häät.

Vierailija
589/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että odottelu on ikävää, mutta milloin ne kuvat sitten pitäisi ottaa? Ennen vihkimistäkö (sormus sormeen ennen vihkimistä??) vai joku toinen päivä (kampaajat ja meikit uudelleen)? Paras ratkaisu olisi heti kuvattavaksi, mutta ei mitään yli tunnin sessiota ja juhlapaikalla ruoat ja pelimanni jo valmiina.

Ei siinä sormuksessa mitään taikavoimia ole. Puetko juhlakuteetkin vasta juuri ennen vihkimistä, istui tai ei?

Ihan liikaa typerää hössöttämistä. Vähemmälläkin pärjää.

Vierailija
590/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotetut muka hauskat leikit, joihin kaikkien täytyy osallistua.  Ja sellainen piheys, mikä saa ajattelemaan, että olisiko kannattanut järjestää juhlia ollenkaan. Olen joskus ollut häissä, joissa tarjottavana oli sellainen yksi 20cm vuokaan tehty juustokakku ja muutama suolakeksi. Vieraita reilut sata.

Vierailija
591/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua istua pöydässä tuntikausia. Jo tunti on pitkä aika, selkäni kipeytyy siitä ja jalat alkavat puutua. Vålttelen tilaisuuksia, joissa pitää istua pitkään. Moni taitaa olla samaa mieltä. Omat hääni olivat iltapäivällä kahvitilaisuus ja kestivät tunnin ja väki vaikutti tyytyväiseltä, kun pääsi vielä viettämään viikonloppua omassa rauhassaan.

Noin se tehdään kun tyylikkäästi toimitaan!

Mä kävin vihillä maistraatissa torstaiaamuna, sitten hammaslääkärin kautta töihin. Kuvassa käyntiä varten tälläydyttiin. Lähin suku kutsuttiin kahville ja seinällä oleva hääkuva kertoi mistä on kysymys. Se oli yllätys kaikille.

Vierailija
592/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvun häissä loppuu aina hääkakku eikä kukaan ikinä usko/muista sitä. 

Ja se että ruoka oli yksissä häissä niin myöhään, että jouduttiin käydä lasten kanssa välillä Mäkkärillä... Tultiin siis melko kaukaa (syötiin kyllä matkalla), mutta jos  sen kerkesi tehdä tunti ennen kirkkoa, kirkossa tunti, matkaan tunti, hääparin odottelua lähes KAKSI tuntia, ja sitten jotain jonotuksia, puheita, mitä lie niin joo kiva kiva lähes 6h ruokaan. 

Me itse käytiin kuvassa ennen kirkkoa. Toisaalta näkyy naamasta kun jännittää =D

Vierailija
593/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennalta määrätyt istumapaikat niin, että minun on pakko istua ventovieraiden kanssa, joita en koskaan tapaa uudestaan.

TÄMÄ JUST ❗😈.. Haloo ihmiset ❗. Kyllä pitää osata vieraiden ihmisten kanssa saada juttua aikaiseksi aikuisten ihmisten. !

Miten vielä 2020 luvulla suomalaiset ovat niin metsittyneitä, että eivät osaa kevyttä keskustelua ?

Aina pitäisi olla se bestis vieressä. Muuten jäätyy.

OMG 🤬.

Tylsimmät häät, jotka minä olen joutunut kärsimään läpi olivat sellaiset, joissa minut oli istutettu pöytään, jossa kaikki muut tunsivat toisensa hyvin, minä olin ainoa ulkopuolinen. Ja sellaiseksi jäin, muut juttelivat keskenään sisäpiirin juttuja koko illan. Mieheni oli päässyt istumaan omien sukulaistensa joukkoon, ja hänellä oli kuulemma oikein mukava ilta.

SIIS TÄMÄ ❗❗❗ Eikö ihmiset edes 2020 luvulla ihmiset osaa perus käyttäytymistä 💩.

Näköjään EIVÄT ! Ainakaan suomalaiset...toista se on Toscanassa ...tai ylipäätään missä maailman kolkassa tahansa, mutta ei Suomessa.

Siis jo juhliin lähtiessä kannattaa lähteä sillä asenteella, että kiva kun siellä on myös tuntemattomia ihmisiä , heihin on mahdollisuus tutustua. Ja samaan pöytään kannattaa ehdottomasti laittaa pari - kolme entuudestaan toisilleen tuttua, etteivät saa paniikkikohtausta, tai ettei muut häävieraat huomaa miten joku/ jotkut ovat VAIN KESKENÄÄN . Mikä on minusta isoin etiketti virhe . Kun muuten on häät vimpan päälle, niin sitten vieraat ovat kuin ummikkoja. Eivät "puhu samaa kieltä" kenenkään kanssa ! Voi Maamme-laulu 🥳

Vierailija
594/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydäänkö edelleen yleensä kuvassa vasta vihkimisen jälkeen? Meillä ei käynyt edes mielessä, ettei kuvia olisi otettu ennen vihkimistä.

Vierailija
595/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräissä häissä morsiuspari kuvattiin ennen vihkimistä ja parissa muissa häissä heidät kuvattiin häiden aikana luonnossa ruokailun ja kahvien välillä.

Kauniita kuvia tuli ja toisissa kutsuttiin hääväki lopulta mukaan kuviin kun kahdenkeskiset kuvat oli otettu.

Nämä ovat lukuisiin hääjuhliin osallistumisen jälkeen ainoat toimivat vaihtoehdot.

Vierailija
596/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei ole vielä mainittu, mutta liian rennot juhlat. Mitään pukukoodia tai muuta ei ollut istumajärjestyksestä tai ohjelmasta puhumattakaan. Porukka siis saapui asuissa välillä verkkarit-tumma puku ja osa myöhemmin saapuneista perheistä joutui jakautumaan eri pöytiin, koska oli vain yksittäisiä tuoleja vapaana.

Ruokaa oli paljon, mutta se ei ollut mitenkään erityisemmin juhlaruokaa, vaan samanlaista, jota itsekin syön arkena. Eli karjalanpaistia, perunoita ja salaattia.

Ruokailun jälkeen kakku ja kahvi. Muuten vain juttelua ja juomista ohjelmana.

Vierailija
597/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että odottelu on ikävää, mutta milloin ne kuvat sitten pitäisi ottaa? Ennen vihkimistäkö (sormus sormeen ennen vihkimistä??) vai joku toinen päivä (kampaajat ja meikit uudelleen)? Paras ratkaisu olisi heti kuvattavaksi, mutta ei mitään yli tunnin sessiota ja juhlapaikalla ruoat ja pelimanni jo valmiina.

Ei siinä sormuksessa mitään taikavoimia ole. Puetko juhlakuteetkin vasta juuri ennen vihkimistä, istui tai ei?

Ihan liikaa typerää hössöttämistä. Vähemmälläkin pärjää.

Oli taikavoimia tai ei, niin ei kaikki suhtaudu asioihin yhtä pragmaattisesti ja heille se suotakoon. En myöskään kokeillut ylioppilaslakkia kertaakaan, ennenkuin vasta rehtori julisti ylioppilaaksi ja painoin valkolakin päähäni ensimmäistä kertaa. Mittasin päänympäryksen ja ostin lakin sen mukaan. Sinusta se voi olla idio.tsmia, mutta itselleni tuntui tärkeältä tehdä asia niin. Sama pätee sormukseen. Anna muiden elää kuten tahtovat, ja toimi itse samoin.

Vierailija
598/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutama vuosi sitten häissä, jossa koko ilta oli käytännössä yhtä leikkimistä. Mitä kiusallisempia leikkejä toinen toisensa perään. Suurin osa oli vielä sellaisia, että niihin pystyi osallistumaan ja pääsi "juonesta kiinni" vain, jos kuului hääparin aivan ydinystäväpiiriin. Ei jäänyt aikaa esimerkiksi tutustua toisiin vieraisiin yhtään. Kaiken lisäksi leikit olivat suurimmaksi osaksi sellaisia, ettei niillä ollut häiden tai hääparin kanssa mitään tekemistä. 

Vierailija
599/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvät hääjuhlat ovat : -

-pienehköt , noin 50 - 90 vierasta...

- juhlapaikka vierasmäärään nähden sopivan kokoinen

- vieraat sijoitettu siten että samassa pöydässä olisi sekä toisilleen tuttuja sekä tuntemattomia

- ei liikaa odottelua

- lyhyitä puheita, ja vähän sisäpiiri juttuja

- kaikille vieraille jotain yhteistä , vaikkapa yhteinen häätanssi piirissä, kun hääpari on ensin tanssinut

( iäkkäämmät vieraat kun eivät muuten ehkä jaksa liikkua, on kohteliasta ottaa heidätkin edes yhteen piiritanssiin.)

-alkoholia vain kohtuudella tarjolla

-iloista mieltä ja kaunista musiikkia 💞

Vierailija
600/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni hyvät hääjuhlat ovat : -

-pienehköt , noin 50 - 90 vierasta...

- juhlapaikka vierasmäärään nähden sopivan kokoinen

- vieraat sijoitettu siten että samassa pöydässä olisi sekä toisilleen tuttuja sekä tuntemattomia

- ei liikaa odottelua

- lyhyitä puheita, ja vähän sisäpiiri juttuja

- kaikille vieraille jotain yhteistä , vaikkapa yhteinen häätanssi piirissä, kun hääpari on ensin tanssinut

( iäkkäämmät vieraat kun eivät muuten ehkä jaksa liikkua, on kohteliasta ottaa heidätkin edes yhteen piiritanssiin.)

-alkoholia vain kohtuudella tarjolla

-iloista mieltä ja kaunista musiikkia 💞

Kaikista isoin vaikutus on iloisella mielellä. Todennäköisyys iloiselle mielelle nousee, kun osaa ottaa perusasiat huomioon sekä saada vieraat tuntemaan olonsa mukavaksi ja tervetulleiksi. En kuitenkaan silti tykkää osan asenteista täällä, missä maanisesti jankataan jonkun yhden asian nimeen ja alapeukutetaan kaikki, ketkä itse preferoivat vastakkaista tapaa toimia. Onko jotain jäänyt hampaankoloon, kun niin kismittää muiden tapa toimia? Tällaiset ihmiset eivät yleensä ole vierainakaan koskaan sieltä iloisammasta päästä, vaikka kaikki pyörisi heidän tahtonsa mukaan. Kannattaa vaan jäädä suosiolla kotiin.