Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
561/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkät odotukset. Odotellaan pöydissä yli tunti ruokaa, odotellaan ruuan jälkeen jopa 2,5 tuntia kahvia. Siis niin huonosti järjestetyt kuin ikinä olla voi. Periaatteessa oli järjestetty kivasti muu, mutta ei aikataulutettu oikein eikä järjestetty henkilökuntaa. Ei oltu pyydetty sukulaisia tai tuttavia keittiöön, saatika palkattu ketään. No, menin itse keittiöön loppujen lopuksi koko juhlan ajaksi. En oikein ymmärrä miten asiaa oli ajateltu, oliko ajatus että ruuat ja muut tarjoilut hyppää itsekseen vieraiden lautasille.

Tarjoilujen sujuvuus on tärkeämpää häissä kuin muu ohjelma.

Vierailija
562/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pitkät odotukset. Odotellaan pöydissä yli tunti ruokaa, odotellaan ruuan jälkeen jopa 2,5 tuntia kahvia. Siis niin huonosti järjestetyt kuin ikinä olla voi. Periaatteessa oli järjestetty kivasti muu, mutta ei aikataulutettu oikein eikä järjestetty henkilökuntaa. Ei oltu pyydetty sukulaisia tai tuttavia keittiöön, saatika palkattu ketään. No, menin itse keittiöön loppujen lopuksi koko juhlan ajaksi. En oikein ymmärrä miten asiaa oli ajateltu, oliko ajatus että ruuat ja muut tarjoilut hyppää itsekseen vieraiden lautasille.

Tarjoilujen sujuvuus on tärkeämpää häissä kuin muu ohjelma.

Tämä. Homma pitää aikatauluttaa ja hyvä olisi, että joku on vastuussa siitä, että homma etenee ja tiedottaa mitä tehdään milloinkin. Jos häävieraiden on osallistuttava tarjoiluun ym. Niin sovitaan siitä etukäteen. Ei niin, että morsian käy supattamassa että tarjoilijat lähtee reikä reikä , voisitteko tarjoilla iltapalan. Kaikki on valmiina. Meidän tapauksessa kaikki on valmiina tarkoitti, että tarvikkeet on ostettu, senkun valmistetaan munavoi, mehu, ja lämmitetään piirakat ennen tarjolle panoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä aikatauluttomuus. Jos ei yhtään tiedä mitä on tulossa ja milloin, voi vahingossa lähteä ihan väärään aikaan pois.

Me kerran pitkään seisoskeltuamme ja odoteltuamme menimme hyvästelemään hääparin, joka niin ikään vain seisoskeli ulkona. Hetkeä myöhemmin alkoi häävalssi sisällä, vähän ehti ovenraosta nähdä.

Totta kai me olisimme jääneet sen katsomaan, jos olisi tiedetty, että menee muutama minuutti enää.

Vierailija
564/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä hyvin mautonta, jättää kaason puoliso kutsumatta.

Itse olin kaverin häissä myös vieraana ilman puolisoa, vaikka olin 7. kuulla raskaana. Tiesivät siis jo kutsuessaan vain minut, että olin raskaana ja ollut puolisoni kanssa yhdessä jo useamman vuoden. Siinä sitten selittelet/keksit hätävalheita hääjuhlassa tuntemattomille ihmisille, miksi minun puolisoni "ei päässyt" mukaan. Olin ainoa ilman avecia. Oli todella kiusallista ja nöyryyttävää, vaikka pahan mielen yritinkin peittää parhaani mukaan.

Olin hääparin toisen osapuolen läheinen ystävä yli 10 v ajan, tuo tapahtuma viilensi välit totaalisesti.

Vaikkei kaikkien sukulaisten/kavereiden puolisot miellyttäisi, niin kutsu molemmille olisi silti kohtuullinen pitkään yhdessä olleille pareille.

Vierailija
565/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei tarvitse enää koskaan osallistua yksiinkään häihin. Koko konsepti on äärimmäisen vaivaannuttava, jäykkää pönötystä, jäykkiä puheita ja näiden kanssa hirveässä ristiriidassa olevia noloja leikkejä. Omatkin häät oli vaivaannuttavat ja nolot, ei olisi pitänyt suostua niiden järjestämiseen.

Vierailija
566/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häät oli vihkimisen jälkeen seurakuntatalossa kahvi ja voileipä ja kakku -tyylinen juhla. Kaikki tapahtui klo 16 jälkeen eli oli nopea juttu. Molempien isät puhuivat. Vieraita oli 70-80 henkeä. Kuvaus oli ennen vihkimistä. Vähän ennen joulua oli ne häät. Siinä ei vieraiden tarvinnut odottaa mitään. Mutta itselle kävi vähän liian äkkiä. Olisin halunnut ehtiä jutella enemmän vieraiden kanssa. Kaikki oli ohi aika nopeesti, kun seuris piti saada kiinni ja loput ruuat pakettiin ja kotiin. Onneksi tavaralahjoja ei tullut, kun oli kutsussa nätisti kerrottu, että on jo kaapit piukassa.

Vierailija
567/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat hääleikit on tylsiä. Ikävää jos ei ole ollenkaan aikaa vapaaseen keskusteluun. Puheita ei kannata pitää ruokailun aikana, yksissäkin häissä ruoka jäähtyi lautaselle. Ei noloja puheita joissa käydään morsiamen elämä läpi suunnilleen synnäriltä alkaen. Hyvä puhe on alle 5 minuuttia pitkä.

Hääleikit on ihan hyvää ajantäytettä ja rikkoo vaivaantuneen istumisen, JOS niiihin ei pyydetä ketään väkisin, ei edes ehdoteta.

Vierailija
568/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömintä on järjestää häät, jotka eivät ole lainkaan parin tyyliset, se saa aikaan vaan vaivautuneisuutta. Pari kertaa olen ollut häissä, joissa parilla on jostain syystä ollut ajatuksena, että kyseessä on bilehäät, mutta kun pariskunnasta kumpikaan ei ole mitään bilehileitä tai edes erityisen sosiaalisia, ja vieraissakin sellaisia oli vain kourallinen, niin on todella kamalaa katsella, kun yritetään saada pippaloita käyntiin, eikä suurin osa oikein innostu, ja juhlakaluistakaan ei ole innostajiksi.

Vierailija
569/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat hääleikit on tylsiä. Ikävää jos ei ole ollenkaan aikaa vapaaseen keskusteluun. Puheita ei kannata pitää ruokailun aikana, yksissäkin häissä ruoka jäähtyi lautaselle. Ei noloja puheita joissa käydään morsiamen elämä läpi suunnilleen synnäriltä alkaen. Hyvä puhe on alle 5 minuuttia pitkä.

Hääleikit on ihan hyvää ajantäytettä ja rikkoo vaivaantuneen istumisen, JOS niiihin ei pyydetä ketään väkisin, ei edes ehdoteta.

Voishan ne ollakin ihan hyvää ajantäytettä, mutta aika usein ne on jo niin nähtyjä, ettei ketään oikein enää naurata tai muutenkaan viihdytä, varsinkin, jos ei hääpari tai juontaja ole todellisia showihmisiä, jotka osaa esiintyä.

Vierailija
570/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Jos haluaa itselleen 150 hengen häät kaikilla serkuilla ja pikkuserkuilla, pitää niissä myös olla ohjelmaa. Lähipiirin bileisiin, jossa kaikki tuntevat toisensa, niitä ei tietenkään tarvita.

Vierailija
571/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekohauskat leikit ja karaoke ovat karmeinta mitä häissä voi olla. Pöytiin voisi laittaa ohjelmalehtiset jotta vieraat tietää mitä seuraavaksi tapahtuu.

Vierailija
572/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Yksi pariskunta lähti valokuvattavaksi kirkosta, ja unohtuivat sinne 1½ tunniksi. Oli tosi tylsää odotella, mitään ohjelmaa ei ollut, saati naposteltavaa

b) Ruokaa on joutunut odottamaan tylsien puheiden jälkeen, iso virhe. Hyvä ruoka, parempi mieli, kun ei nälkä, tuntuu juhlatkin paljon kivammilta =)

Vierailija
573/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin kaverin häissä myös vieraana ilman puolisoa, vaikka olin 7. kuulla raskaana. Tiesivät siis jo kutsuessaan vain minut, että olin raskaana ja ollut puolisoni kanssa yhdessä jo useamman vuoden. Siinä sitten selittelet/keksit hätävalheita hääjuhlassa tuntemattomille ihmisille, miksi minun puolisoni "ei päässyt" mukaan. Olin ainoa ilman avecia. Oli todella kiusallista ja nöyryyttävää, vaikka pahan mielen yritinkin peittää parhaani mukaan.

Olin hääparin toisen osapuolen läheinen ystävä yli 10 v ajan, tuo tapahtuma viilensi välit totaalisesti.

Vaikkei kaikkien sukulaisten/kavereiden puolisot miellyttäisi, niin kutsu molemmille olisi silti kohtuullinen pitkään yhdessä olleille pareille.

Onpa törkeetä. Mun mielestä jos ei ole varaa (tai tilaa) kutsua vakiintuneita (eli esim. yhdessä asuvia) pariskuntia, niin sitten rajaa sitä vieraslistaa jostain muualta tai karsii kuluja jostain muusta kohtaa.

Vierailija
574/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, muillekin on käynyt näin, että kaasoksi kelpaa mutta puolisoa ei saa ottaa mukaan. Ei sillä, silloinen puoliso ei olisi edes halunnut mukaan, mutta se kirpaisi, kun ei edes kutsuttu. Oli kyllä muutenkin aikamoinen bridezilla, etsi häälehdistä "oman näköisiä" ideoita. Nämä ideat ja visiot vaihtuivat miljoona kertaa. Joistakin muisti kertoa, joistakin ei. Kaasoja oli ensin kaksi, mutta toinen kaaso sai tarpeekseen.

Häissä minut kaaso pistettiin sulhasen setien ja tätien pöytään. Mitään aikataulua ei kirkon jälkeen ollut, ja kaikki kesti ikuisuuden. Morsian oli kuin myrskypilvi, kun ilmeisesti hänen mekkoaan ei ihasteltu riittävästi.

Kun lopulta saatiin ruoka, se oli jo kylmää. Bestman, jonka piti juontaa häät oli maailmankaikkeuden ujoin hissukka, joka punasteli ja takelteli sanoissaan. Oli vielä kaksikieliset häät, joten takeltelua riitti. Hän sit keksi tehdä boolimaljalle laadunvarmistusta, ja oli ensimmäinen joka sammui.

Sekin vielä, bestmanin tyttöystävä oli kutsuttu. Hän ei edes tuntenut morsiusparia.

Never again.

Vierailija
575/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa häissä hääparilla on ollut jtkn draamaa, kiusallista katsoa kiukkuiluja ja huonoa käytöstä.

Odottelu kuivin suin helteessä tai vaikkapa sateessa on kurjaa. Pari x joutunut istumajärjestyksen mukaan huonoinpaan pöytään( oven taakse, käytävälle tms.)koin kyllä perheeni ei tervetulleeksi.

Lähisukulaiset voisivat kiertää juhlaväen joukossa juttelemassa.

Syötävää ja juotavaa pitää olla tarpeeksi paljon ja koko ajan( myös alkoholitonta ja ruokavaliot huomioon ottaen,

Jos on huono rahatilanne,siirtäkää häitä tai käykää maistraatissa. Tai jättäkää kokonaan väliin koko aio.

Jos suvussanne on ns.draaman kehittäjiä, sekin on syy jättää väliin koko häiden pitäminen.

Näiden draamahäiden takia saattaa katketa ”välit” jopa sulhasen tai morsiamen vanhempiin kymmeniksi vuosiksi.( ihan olemattoman asian takia).

Jää paha mieli koko juhlista ja pippalot muistetaan vain näistä asioista, ei mukavaa.

Esim. anoppi tai morsiamen sisko haluaakin olla se tähtihenkilö häissä ja jos jääkin mielestään vaille ansaitsemaansa glooriaa, saattaa seurata vaikka mitä huonoa käytöstä jolla varmasti tulee huomioiduksi.

Oma anoppini järjesti draamaa jo hääpäivän aamuna, olis silloin pitänyt perua koko juhla, olis anoppi saanut ”pitää lempilapsensa”.

Ei nykyään ihmiset niin mieluusti pilaa lomapäiväänsä/vapaapäiväänsä lähtemällä

häihin. Onneksi juhannushäitä ei nykyään järjestetä, ne vasta epämieluisat olikin.

Terkut vaan kaikille juhannushääpareille.

Tässä elämänkokemuksen tuomia huomioita hääjuhlista.

Ps.On ollut ilo olla vieraana myös ihanissa hyvin suunnitelluissa häissä, joissa on pääosassa ollut rakkaus ja ilo, eikä esim.tienaaminen ja lahjat.

Vierailija
576/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjoilu on noutopöydästä, niin tarpeeksi henkilökuntaa täyttämään niitä kippoja. Ei ole mitään tylsempää, kuin tulla noutopöytään katsomaan tyhjiä laareja. Siinä ei paljon auta, vaikka keittiössä olisi kuinka paljon ruokaa lisää, koska sen esille saantiin menee kuitenkin aikaa. Vieraana käyt sitten sanomassa henkilökunnan jäsenelle, että ruoka X on loppu. Seisot odottamassa, kunnes uutta tuodaan. Mutta kun myös laari Y ja Z on tyhjä. Käyt sitten erikseen sanomassa niistä, ja odotat taas...

Häissä ei sentään ole kiire, mutta erityisen turhautumisen tämä nostattaa minussa lounasravintolassa, kun kokousten välissä haluaisi käydä ripeästi syömässä. Siinähän se lounastauko meneekin odotellessa noutopöydän täyttämistä.

Vierailija
577/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä osallistuisi häihin 1) jotka järjestetään jossain saaressa tms. josta ei pääse pois silloin kun haluaa 2) joista en tunne ketään muuta kuin morsiusparin 3) jossa hääpari odottaa kalliita lahjoja tai matkustamista kauaksi, ellei kyseessä ole koko suvun juhlat. 

Itse taas olen ollut sellaisissa häissä saaressa, että sinne kulki aikataulun mukaan vesibussi. Viimeinen vuoro meni joskus iltaseiskalta ja alun vetkuttelun ja morsiusparin odottelun jälkeen homma vietiin pikapikaa Hätäisesti loppuun ,että ei- yöpyvät vieraat ehtii kyseiseen kyytiin. Jos on juhlapaikan pitäjänä saaressa niin luulisi voivan sopia , että iltoina kun on juhlia olisi joku ylimääräinen vuoro myöhemmin.

Vierailija
578/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mieheni serkun häissä muutama vuosi sitten. Ikävimpänä asiana on jäänyt mieleen se, että hääpaikka oli liian pieni sellaiselle ihmismäärälle, kun nousit pöydästä, työnsit väkisinkin tulisi takanasi istuvan selkään, ei meinannut happea saada ja hiki vain roiskui. Lisäksi pitkässä pöydässämme oli yksi karahvi vettä koko porukalle, eikä sitä täydennetty kertaakaan. Sehän meni heti loputtomien tarinointien aikana ja ruoan kanssa ei mistään suunnasta tarjottu minkäännäköistä juomaa. Lopulta rampattiin vessassa sit juomassa kun missään edes hanaa näkynyt.

Vierailija
579/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttaritouhu on nykyään ihan mahdotonta, kallista monenmoista extremeä ja yllättävää täytyy olla.

Tyttären ystävättären polttareihin osallistuin 100€:lla, tytär ei opiskelijana pystynyt maksamaan tuommoista summaa osallistumisestaan polttareihin,

häälahjaan osallistui jo 30€:lla ja vaatteetkin piti vielä juhlaan ostaa.

Näistä polttariodotuksista/vaateista/ älyttömistä ideoista on katkennut monta ystäväsuhdetta ja sukulaiset vihaa toisiaan ja kilpailee paskamaisimmilla kokemuksillaan joko osallistujina tai juhlakaluina.

Vierailija
580/2309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräissä häissä oli painostava tunnelma koska morsiamen ja sulhasen suku sekä kaveripiiri ei tullut toimeen keskenään.

Ensin tietysti odotettiin seurojentalon pihalla yli kaksi tuntia hääparia saapuvaksi, ilman vettä tai varjoa.

Hääparin 1-vuotias lapsi itki helteessä juhlatamineet päällä itsensä väsyksiin isovanhempien yrittäessä epätoivoisesti viihdyttää tätä.

Lopulta kun hääpari saapui, morsian itkettyneenä ja sulhanen kiukusta punaisena, saatiin janoomme onnittelumaljat, joista alkoholittomat oli varattu vain lapsille.

Sen jälkeen oli odottelua tuntikausia, eikä vieraille jäänyt epäselväksi miten riitaisissa väleissä hääpari oli ja miten vähäpätöisinä sulhanen sukuineen piti morsiamen sukua ja ystäviä.

Morsian yritti illan aikana huomioida kaikkia vieraita käymällä välillä pöydissä juttelemassa, mutta sulhanen ei suonut morsiamen vieraille arvokasta huomiotaan lainkaan.

Sulhasen sukulaiset nippanappa tervehtivät, mutta eivät osallistuneet keskusteluun jota yritin välillemme viritellä välttääkseni vaivaannuttavan hiljaisuuden.

Ruokaa oli juhlissa riittävästi, mutta juomavaihtoehdot olivat puna- tai valkoviini, myöhemmin booli, olut ja siideri.

Itse tuolloin raskaanaolevana sain nestehukan.

Pari erosi riitaisan liiton ja miehen narsistisen luonteen vuoksi parin vuoden kuluttua, missä oli ainakin pari vuotta liikaa.