Röökaajat menee kohta sateeseen :D
Hei hei tupakoitsijat! Meidän isännöitsijä ilmoitti jo, että tupakointikielto yhtiössämme (sekä sisällä että ulkona) astuu voimaan heti kun laki sallii. Ja kohta se vihdoin sallii. Jihuu! Korsteenit saavat kärsiä vuorostaan!
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2016022521173804_uu.shtml
Kommentit (177)
Toivottavasti ensi kesään mennessä tulisi joku roti. Vai meneekö kenties vuoden päähän kesään, kun taloyhtiön hallituksen ovat keväiset kokouksensa ehtineet pitää? Tämän kevään kokouksiin laki ei ehdi. Naapurit (kaksi henkeä) tupakoivat muutamien metrien päässä. Muuttivat talvella joten ei ole vielä koitunut ongelmaksi mutta kesällä savu ja haju varmasti tulevat makuuhuoneen ikkunasta ja terassin ovesta sisälle, jos tuuletan.
Uusi laki ilmeisesti vaikeuttaa myös sähkötupakan nesteiden hankintaa. Ehdin olla nyt yli vuoden röökaamatta kun aloin höyrytellä sähkösavuja ja kunto ja keuhkot parantuneet huomattavasti. Toivottavasti ei joudu palaamaan syöpäkääryleiden aikaan.
T: Parantumaton nikotinisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi on niin 1900-lukua
Tupakointi on wt
Ei kai kukaan muu enää polta paitsi juopot ja muut elämänhallinnan menetyksen rajamailla kiikkuvat?
Osaisko joku auttaa, mä tarviin harrastuksen joka vie mun rahani, saa mut näyttämään idiootilta, saa mut ja mun asuntoni ja vaatteeni ja kaikki lähelle tulevat haisemaan, mustuttaa mun hampaani ja lopulta hyvin todennäköisesti tappaa minut.
En itse tupakoi, mutta lähipiirissäni tupakoivat ovat kirurgi (!), ekonomi, joka on johtajana suuressa yrityksessä ja menestyvä pk-yrittäjä. Menenpä tästä kertomaan heille, että ovat siis wt-porukkaa. Saattavat hieman yllättyä uudesta luokituksestaan.
wt on wt, ihan koulutuksesta riippumatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä poltan jatkossakin tyytyväisenä omalla katetulla terassillani, omalla tontillani.
Ketä se kiinnostaa, jos savu&haju pysyy myös omalla tontilla? T. Ap
Omaan tonttiin valtiolla ei ole mitään sananvaltaa, vaikka tupakki leijuisikin naapuriin. Se olisi perustuslain vastaista.
On kyllä muutenkin aloittajalla todellinen kostomentaliteetti. Suomi on kauhea maa, koska täällä ihmiset nauttivat myös monissa muissa asioissa siitä, kun saadaan kielto jollekin toiselle ihmisille. Suomalaiset ovat pääosin niin lampaita, että monilla ei ole minkäänlaista periaatetta sen suhteen, mikä on ihmisen itsemääräämisoikeus. Kun saadaan kielto jollekin toiselle, niin ei lainkaan oteta sitä huomioon, että entä jos seuraavalla kerralla minua itseäni koskeekin joku kielto. Todella lyhytnäköistä ajattelua, samalla itseä kunnioittamatonta ajattelua.
Jonkun tutkimuksen mukaan, en muista mikä oli, suomalaisista vain 44% pitää demokratiaa tärkeänä. Ruotsissa sama luku oli 78%. Suomalaisille monille on yks paskanhailee, vaikka valtio pääsisi sanelemaan jokaikisen yksittäisen kansalaisen elämää koskevan osaalueen, lähtien nukkumaanmenoajasta.
Sosialismi (Sdp) on tehnyt tuhonsa Suomessa vuosikymmenien aikana. Sosialistimaissahan on tyypillistä, että ihmisiä valvotaan, on kaikenlaisia käräytyssysteemeitä, jossa kansa ilmiantaa toiasiaan jne. Suomalaisille tämä kaikki on ihan ok. Monet nauttii, kun ne saa kertoa valtiolle naapurin epäillystä verohuikjauksesta, asumistukihuijauksesta ja pizzerian veronkierrosta (viime kesä, poliisin vinkkipyynnöt). Suorastaan odottavat ohjeita aina ylhäältä, koska se jatkuva sosialismin taipumus sanoa ylhäältä asiat ja antaa neuvot, on tehnyt kansasta kykenemättömän omaan päättelyyn ja maalaisjärjen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Minä poltan omassa kämpässäni sisällä.haistakaa natsit vittu!onko se sitten kivaa kun öisin rappukäytävässä jengi ravaa ees taas?
Äläs villitse hullua! Kohta ne keksii, kun ulkona ramppaat, että kielletään rapussaliikkuminen yöllä. Natsit hurraa sillekin, tajuamatta, että kyseessä on liikkumisrajoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä poltan omassa kämpässäni sisällä.haistakaa natsit vittu!onko se sitten kivaa kun öisin rappukäytävässä jengi ravaa ees taas?
Siihen on vielä helpompi puuttua! Jos/ kun rikot toistuvasti järjestyssääntöjä, kämppäsi otetaan haltuun/ saat fudut vuokrakämpästäsi. Ja mikä parasta, lääväsi lemuaa niin vahva mahorkka, joka ei hevillä lähde, ettet pysty kiistämään asiaa mitenkään. Parhaassa tapauksessa saat vielä korvausvelvoitteen. Haha!
Ketään ihmistä ei Suomen perustuslain mukaan voi kieltää liikkumasta vapaasti aivan minne haluaa, saatanan pässi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota pysty käytännössä mikään taho valvomaan.
Naapurit valvovat hyvin tehokkaasti ;) 2-3 nimeä paperiin ja käräytys joka kerta. Sillä tavalla ne järjestyssääntöjen rikkojat on tähänkin mennessä käräytetty.
Naapurikyylä on jo intopiukeena.
Kyllä, olen niin into piukeena, että melkein tekisi mieli juhlistaa jotenkin! Tupakoitsijat ansaitsevat halveksuntansa.
Hieno valtio! Kansalaiset vihaavat toisiaan, sellaisiin kansanryhmiin kohdistettava viha ja vaino on "ihan okei!", joihin ei itse satu kuulumaan. Demokratian periaatteista viis, ei minkäänlaista kunnioitusta sille, että ihmisillä on demokratioissa lähtökohtaisesti oltava itsemääräämisoikeus. Kaikki kiellot käy, ja nautitaan siitä, kun saa käräyttää ihmisen valtiolle. Vittu että voin sääliä tuollaista alistuvaa asennetta valtiota kohtaan!
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän te työttömät nistit jo muutenkin siellä rappukäytävässä öisin ravaatte
Juuri tuota ulkona ramppaamista minäkin tässä "pelkään". Asutaan ensinnäkin hissin vieressä eli hissin kolina kuuluu meille melko hyvin. Asuntomme on myös ekassa kerroksessa, ulko-oven yläpuolella joten tupakan haju tulisi meille sisälle (oletettavasti suurin osa jäisi tuohon ala-oven liepeille). Ja kun rapussa on useampiakin tupakoitsijoita, joista osa vielä ns. ketjupolttajia, niin veikkaan että meillä menisi hermot alta aikayksikön.
Tähän mennessä kahden lähimmän naapurin tupakointi ei ole kyllä meitä häirinnyt. Tosi harvoin saattaa vähän tulla hajua parvekkeelle (lähinnä kesällä jos ei tuule). Enemmän siis olisi haittaa parveketupakoinnin kieltämisestä, ainakin meille.
WraithTodd kirjoitti:
Juuri tuota ulkona ramppaamista minäkin tässä "pelkään". Asutaan ensinnäkin hissin vieressä eli hissin kolina kuuluu meille melko hyvin. Asuntomme on myös ekassa kerroksessa, ulko-oven yläpuolella joten tupakan haju tulisi meille sisälle (oletettavasti suurin osa jäisi tuohon ala-oven liepeille). Ja kun rapussa on useampiakin tupakoitsijoita, joista osa vielä ns. ketjupolttajia, niin veikkaan että meillä menisi hermot alta aikayksikön.
Tähän mennessä kahden lähimmän naapurin tupakointi ei ole kyllä meitä häirinnyt. Tosi harvoin saattaa vähän tulla hajua parvekkeelle (lähinnä kesällä jos ei tuule). Enemmän siis olisi haittaa parveketupakoinnin kieltämisestä, ainakin meille.
Kun joku pitää bileet se on helposti monta tupakalla vähän väliä. Kännissä kun tulee poltettua enemmän niin jos kymmenen tupakoi se tarkoittaa että lähes jatkuvasti on joku röökillä. Tähän asti natsat on jäänyt parvekkeella olevaan purkkiin. Se on sitten piha tai kadun pätkä täynnä natsoja jos sinne pakotetaan.
Minä poltan sisällä jos parveketupakointi kielletään. Poliisit saa hommata avaimet tai hakata oven rikki, en avaa. Muiden on turha yrittää sisään, ilman virkapukua oleva saa iskuja esineillä jos tulee sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota pysty käytännössä mikään taho valvomaan.
Naapurit valvovat hyvin tehokkaasti ;) 2-3 nimeä paperiin ja käräytys joka kerta. Sillä tavalla ne järjestyssääntöjen rikkojat on tähänkin mennessä käräytetty.
Naapurikyylä on jo intopiukeena.
Pakko ryhtyä kyyläksi kun tervakeuhko ei suostu noudattamaan lakia. Olen ihan oikeasti sitä mieltä, että ihminen on vapaa myrkyttämään ITSENSÄ ihan millä tavalla haluaa, että on ylipäänsä vapaa tekemään ITSELLEEN mitä haluaa, mutta jos sinun tupakointi ja minun tupakoimattomuus eivät voi toteutua samanaikaisesti, niin suurempi vääryys on se, että sinä saat tehdä mitä haluat ja toiminnallasi kajota minun itsemääräämisoikeuteeni, kuin että sinun myrkytysprosessiasi rajoitetaan. Jos kaikilla olisi yhteinen verenkierto, suhtautuisitko yhtä hövelisti naapuriin, tai kehen tahansa, joka haluaisi piikittää jotain terveydelle haitallista päihdeainetta?
joku yx kirjoitti:
Sosialismi (Sdp) on tehnyt tuhonsa Suomessa vuosikymmenien aikana. Sosialistimaissahan on tyypillistä, että ihmisiä valvotaan, on kaikenlaisia käräytyssysteemeitä, jossa kansa ilmiantaa toiasiaan jne. Suomalaisille tämä kaikki on ihan ok. Monet nauttii, kun ne saa kertoa valtiolle naapurin epäillystä verohuikjauksesta, asumistukihuijauksesta ja pizzerian veronkierrosta (viime kesä, poliisin vinkkipyynnöt). Suorastaan odottavat ohjeita aina ylhäältä, koska se jatkuva sosialismin taipumus sanoa ylhäältä asiat ja antaa neuvot, on tehnyt kansasta kykenemättömän omaan päättelyyn ja maalaisjärjen käyttöön.
Mainitsemasi asiat on otettu käyttöön oikeistohallituksen aikana.;)
Vai että siirrytte sisälle röyhyttelemään! Siitä vaan ihan vapaasti, eniten siitä kärsitte te ITSE. Kämppä jossa poltetaan sisällä haisee ihan järkyttävälle ja samoten kaikki tekstiilit ja huonekalut mitä kämpässä on. Siinäpähän pilaatte omat huonekalunne ja tavaranne. Turha kuvitellakaan myyvänsä niitä savustettuja huonekalujanne eteenpäin. Sosiaalinen elämäkin kutistuu, kun kukaan ei halua vierailla moisessa savustuslaatikossa, haju tarttuu aika hyvin vierailijoiden vaatteisiin. Kuolettekin nopeemmin, kun tupakansavu leijaa kämpässänne todella pitkään, samalla tulee passiivista tupakointia. Voitte savutella sitten ihan koko rahan edestä. :D
Ihan vaan koska ap:n tyyli on syvältä ja osan muidenkin, varsinkin kyylien, niin toivon että naapurinne alkaa istuttamaan parvekekukkia. Yksi kerrallaan, pitkin kesää ja lannoittamaan ne kananpaskalla. Siinä teille raitista ilmaa kotiin ja hyväntuoksuiset pyykit. Aamukahvikin maistuu mukavalta. Itteäni ei haittaa vaikka naapuri polttaakin, se on hetken haitta ja sallittakoon se hänelle. Se kala taas, itse kuulun niihin joille se haju on vaarallinen ja aiheuttaa pahimmillaan kurkun turpoamista mutta tulis mieleenkään mennä vinkumaan siitä että kalaa joku valmistaa.
Jeesjee. Mä en ole koskaan polttanut ja se haju on kuvottava, totta. Mutta ei saatana jos tästäkin talosta kaikki tupakoitsijat alkaa ravaamaan käytävässä kun lähtevät tupakalle... Surkeat äänieristykset, nykyisinkin herään yöllä jopa lehdenjakaja kulkemiseen. Hyvästi unet kun tuo laki tulee.