Hoitajan palkka 4500€
Eilen oli lehdessä ett hoitaja sai sakko potilaan tietojen katsomisesta. Sakon päivähinta hoitajan liksalka oli 49€/päivä, joka tarkoittaa kuukausipalkaksi 4500€. Järjettömät liksat hoitajilla.
Kommentit (11)
4500!!! Ei tuo voi pitää paikkaansa
On varmasti sairaanhoitajalla joka tekee kolmivuorotyötä. Täysin ansaitusti, moni saa saman vaikka ei joudu käsiään liata. Minä olen lähihoitaja kaksivuorotyössä ja palkkani on 3200 euroa.
Mä olen laitoshuoltaja kaksivuorotyössä ja saan parhaisiin tileihin noin tuhat euroa jo pelkästään työvuoron muutoskorvauksia ja hälyrahoja. Sairaanhoitaja kolmivuorossa voi ihan hyvin tienata 4500. Riippuu täysin kaaoksen määrästä.
Sairaanhoitaja, joka tekee vain yövuoroa niin voi saada tuon palkan tai sitten, jos on yksityisellä töissä ja on neuvotellut vastuuhoitajana itselleen suuren palkan. Muuten ei.
Vierailija kirjoitti:
On varmasti sairaanhoitajalla joka tekee kolmivuorotyötä. Täysin ansaitusti, moni saa saman vaikka ei joudu käsiään liata. Minä olen lähihoitaja kaksivuorotyössä ja palkkani on 3200 euroa.
Vain naisvaltaisilla aloilla tuloja selitellään lisillä. Yksikään palstanainen ei pelaa tuota korttia silloin, kun puhutaan paperimiesten tai ahtaajien palkoista. Silloin kaikki mahdolliset lisät ja ylityöt ynnätään yhteen ja verrataan sitä hoitajien peruspalkkaan. Oletko huomannut saman?
Ihan normipalkka sh:lle. Minä,lh, kolmivuorossa sosiaalihuollon laitoksessa, brutto vaihtelee 4000 molemmin puolin. Vuosiansiot n.50 000. Mutta on työkin kuluttavaa. Siihen nähden liian pieni peruspalkka. Epämukavien työaikojen lisillä ja ylitöillä palkkaa hilaa ylöspäin.
Tervetuloa kokeilemaan,kaikki kateelliset.
Naurattaa kun aina hoitajien ylikorkeasta palkasta puhutaan, niin hoitajat sanovat että tässä on mukana lisät😀. No tottakai on mukana lisät, niin on kaikissa ammatteissa ja töissä. Hoitajien palkat ovat karanneet täysin käsistä, no sitä saa mitä tilaa. Hyvinvointialueet tulevat vähentää hoitajien määrää vähintään 25% seuraavien vuosien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun aina hoitajien ylikorkeasta palkasta puhutaan, niin hoitajat sanovat että tässä on mukana lisät😀. No tottakai on mukana lisät, niin on kaikissa ammatteissa ja töissä. Hoitajien palkat ovat karanneet täysin käsistä, no sitä saa mitä tilaa. Hyvinvointialueet tulevat vähentää hoitajien määrää vähintään 25% seuraavien vuosien aikana.
No hoida sinä sitten omaishoitajana pikkupalkalla vanhukset kotona, kun kadehdit hoitajien palkkoja ja määrää.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajien keskiansio on 3400-3850 € kuukaudessa. Onko se sinusta liian hyvin?
Aliupseeri 4500€, automaalari 4300 €, jäteautonkuljettaja 3500 €, sähkömies 4000 €, sotilaspoliisi 5300€, putkiasentaja, kokenut ammattilainen 3800-4500€, torninosturinkuljettaja 5300€,
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012004629.html