Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Röökaajat menee kohta sateeseen :D

Vierailija
25.02.2016 |

Hei hei tupakoitsijat! Meidän isännöitsijä ilmoitti jo, että tupakointikielto yhtiössämme (sekä sisällä että ulkona) astuu voimaan heti kun laki sallii. Ja kohta se vihdoin sallii. Jihuu! Korsteenit saavat kärsiä vuorostaan!
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2016022521173804_uu.shtml

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuota pysty käytännössä mikään taho valvomaan.

Naapurit valvovat hyvin tehokkaasti ;) 2-3 nimeä paperiin ja käräytys joka kerta. Sillä tavalla ne järjestyssääntöjen rikkojat on tähänkin mennessä käräytetty.

Naapurikyylä on jo intopiukeena.

Kyllä, olen niin into piukeena, että melkein tekisi mieli juhlistaa jotenkin! Tupakoitsijat ansaitsevat halveksuntansa.

Minä halveksun kaltaisiasi kusipäitä!toivottavasti sinut tai lapsesi rauskataa ja tapetaan .vedän sitten röökit sen kunniaksi ;)

Kaikki muut tupakoitsijat ovat varmasti oikein hyvillään kommentistasi ja siitä he että tulevat rinnastetuiksi sinuun ja upeaan mielipiteeseesi. Tottaki jokainen tupakan polttanut haluaa tuohon samaistua!

Sama juttu tupakoimattomien ja aloitusviestin kanssa, vai?

Olin juuri aikeissa kommentoida, että vaikka tupakointi on typerää, niin kaikista typerimmän kuvan tässä keskustelussa saa ap:sta.

Älä nyt puhu soopaa! Ap on oikeutetusti iloinen, että tupakoitsijat painelevat vihdoin kauas muista polttamaan. Lisäksi tässä ketjussa tupakoitsija uhkailee turpaanvedolla ja toivoo tappamista eli eiköhän se hölmöin viesti löydy jostain muualta.

Voi typeryksetkin olla iloisia.

Mitä typerää on iloita, että vihdoin röökaajat joutuvat polttamaan muualla kuin parvekkeella?

Vierailija
82/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lapsellista porukkaa täällä. 'PÄÄTÄN ITSE MITÄ TEEN JA MISSÄ lol jotku tupakoimattomat terveysintoilijat xD suksikaa suolle meikä_poeka polttaa niin paljon ko halluu'. Miten täällä kehdataan olla ylpeitä tupakoimisesta, kehuskella ja tylyttää naapuria joka ei halua polttaa, herrajumala. Tupakoin itsekin mutta en ole ylpeä, enkä kyllä haukkuisi idiooteiksi niitä jotka eivät ole tähän koukkuun haksahtaneet tai eivät pidä tupakanhajusta.

Yhtä lapsellista on kyllä tuo muiden tekemien valintojen kommentointi parempi ihminen-tyylillä jos toisen tupakointi ei omaan eloon vaikuta. Ymmärrettävää, jos tupakoimaton huomauttaa ettei halua savuja päälleen, mutta naurettavaa jos aletaan netissä huuteleen että lol sä haisetki pahalle siellä jossain tuhansien kilsojen päässä. Omat asiat omina, oisko mitään? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän omistusasuntonaapurit polttaa sisällä nyt ja jatkossa. Ei riitä syyksi häätää omasta kämpästä. Toinen vaihtoehto tietty et seisovat tossa talon pihassa kaljatölli kädessä pilaamassa talon imagoa. Helvetti, et harmittaa. Älyttömän siisti ja hyvin hoidettu taloyhtiö ja sit yks tommonen ghettoperhe perintökämpääsä pilaa kaiken.

Jos henkilö rikkoo toistuvasti järjestyssääntöjä, kyllä se ennen pitkää johtaa asunnon hallintaanottoon.

Vierailija
84/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi kielletään suomalaisilta julkisilla paikoilla ja parvekkeillä. Mutta muistattehan, että ulkomaalaiset eivät tiedä, että Suomessa ei määrätyissä paikoissa saa polttaa, joten heille tämä pitää ymmärtää. Ei sitten mitään rasistista tuomitsemista heihin, ennen kuin heidät on saatu kotoutettua.

Vierailija
85/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä poltan jatkossakin tyytyväisenä omalla katetulla terassillani, omalla tontillani.

Idiootti...

Vierailija
86/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa lapsellista porukkaa täällä. 'PÄÄTÄN ITSE MITÄ TEEN JA MISSÄ lol jotku tupakoimattomat terveysintoilijat xD suksikaa suolle meikä_poeka polttaa niin paljon ko halluu'. Miten täällä kehdataan olla ylpeitä tupakoimisesta, kehuskella ja tylyttää naapuria joka ei halua polttaa, herrajumala. Tupakoin itsekin mutta en ole ylpeä, enkä kyllä haukkuisi idiooteiksi niitä jotka eivät ole tähän koukkuun haksahtaneet tai eivät pidä tupakanhajusta.

Yhtä lapsellista on kyllä tuo muiden tekemien valintojen kommentointi parempi ihminen-tyylillä jos toisen tupakointi ei omaan eloon vaikuta. Ymmärrettävää, jos tupakoimaton huomauttaa ettei halua savuja päälleen, mutta naurettavaa jos aletaan netissä huuteleen että lol sä haisetki pahalle siellä jossain tuhansien kilsojen päässä. Omat asiat omina, oisko mitään? :D

Mutta kun tupakointi vaikuttaa muidenkin eloon ihan liian usein.

Vierailija
87/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi rajoittaa myös alkoholia.

Vierailija
88/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ei toteuta periaatetta "Elän itse ja annan toisten elää". Kaikki energia tuhlataan mielensäpahoittamiseen ja valittamiseen. Tässä puhutaan aivan samoista asioista kuin siinä, että saako naapuri käydä kymmenen jälkeen suihkussa. Toki kun asutaan kerrostalossa, niin naapureiden elämää ei voi olla huomaamatta. Samoin on asian laita silloin, jos naapuri käy parvekkeellaan tupakoimassa. Saattaa olla että asian huomaa, jos itse istuu samaan aikaan vaikka ylemmällä parvekkeella. Mutta entäs sitten?

Vierailija
89/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mua tupakoitsijana nyt niin hirveästi häiritse :) Mutta turha sitten kitistä kun rapussa ovet vaan käy pitkin yötä.

Vierailija
90/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta tuhlaa tässä aivan turhia resursseja kieltoon, jonka valvominen on käytännössä mahdotonta. Jos joku polttaakin parvekkeellaan, niin miten tuosta voi käräyttää ketään, mikäli tupakoitsija vain johdonmukaisesti kiistää tupakoineensa? Tupakkalain rikkominen ei riitä perusteeksi esimerkiksi kotietsinnälle, jossa voitaisiin selvittää esim. löytyykö parvekkeelta tai asunnosta tuhkakuppi, eikä asuntoon sisälle tai parvekkeelle saa myöskään naapurit kuvata, sillä tällöin saisivat syytteen kotirauhan rikkomisesta. Tästä tulee aiheutumaan todella moneen taloyhtiöön äärimmäisen tulehtunut tilanne, jossa naapurisopu on koetuksella tosissaan osakkaiden sotiessa tupakoinnista ja naapureiden tehdessä toisistaan tupakkalistoja ja soitellessa poliisille ilmiantoja.

Minä voin kutsua vaikka kotiini ulkopuolisen (esimerkiksi viranomaisen). Jos naapurini polttaa, savu kulkeutuu asuntooni, josta se on aivan selkeästi havaittavissa. Ei siinä valokuvia tarvita.

Soita vaikka karpolle. Viranomaisilla on tärkeämpää tekemissä kun käydä nuuhkimassa sun vainoharhoja.

Vierailija
91/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ei toteuta periaatetta "Elän itse ja annan toisten elää". Kaikki energia tuhlataan mielensäpahoittamiseen ja valittamiseen. Tässä puhutaan aivan samoista asioista kuin siinä, että saako naapuri käydä kymmenen jälkeen suihkussa. Toki kun asutaan kerrostalossa, niin naapureiden elämää ei voi olla huomaamatta. Samoin on asian laita silloin, jos naapuri käy parvekkeellaan tupakoimassa. Saattaa olla että asian huomaa, jos itse istuu samaan aikaan vaikka ylemmällä parvekkeella. Mutta entäs sitten?

Kyllä minä huomaan sen jo silloin kun istun ihan vain sisällä ja parvekkeenovi kiinni. Ja koska tupakka ei ole kenellekään tarpeellista, vaan haitallista, menee tupakoimattoman halu oleilla parvekkeellaan nyt oikeutetusti tupakoitsijoiden edelle.

Vierailija
92/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan itsekin, mutta tämä oli äärimmäisen hyvä uutinen. Asun pienessä yksiössä ja on ihan mahdotonta tuulettaa, kun aina tulee käry jostain. Saati jättää esimerkiksi kesällä ikkunoita auki, ettei kämppä olisi ihan sauna.

Enkä itse tietenkään polta kotona, kun tiedän miten ärsyttävästi savu kulkeutuu.

Vierailija
93/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta tuhlaa tässä aivan turhia resursseja kieltoon, jonka valvominen on käytännössä mahdotonta. Jos joku polttaakin parvekkeellaan, niin miten tuosta voi käräyttää ketään, mikäli tupakoitsija vain johdonmukaisesti kiistää tupakoineensa? Tupakkalain rikkominen ei riitä perusteeksi esimerkiksi kotietsinnälle, jossa voitaisiin selvittää esim. löytyykö parvekkeelta tai asunnosta tuhkakuppi, eikä asuntoon sisälle tai parvekkeelle saa myöskään naapurit kuvata, sillä tällöin saisivat syytteen kotirauhan rikkomisesta. Tästä tulee aiheutumaan todella moneen taloyhtiöön äärimmäisen tulehtunut tilanne, jossa naapurisopu on koetuksella tosissaan osakkaiden sotiessa tupakoinnista ja naapureiden tehdessä toisistaan tupakkalistoja ja soitellessa poliisille ilmiantoja.

Minä voin kutsua vaikka kotiini ulkopuolisen (esimerkiksi viranomaisen). Jos naapurini polttaa, savu kulkeutuu asuntooni, josta se on aivan selkeästi havaittavissa. Ei siinä valokuvia tarvita.

Soita vaikka karpolle. Viranomaisilla on tärkeämpää tekemissä kun käydä nuuhkimassa sun vainoharhoja.

Isännöitsijä avuksi asunnon terveyshaittaepäilyssä

- Asunnon ja niihin liittyvien muiden oleskelutilojen puhtauden, lämpötilan, kosteuden, valon, säteilyn ja muiden vastaavien olosuhteiden tulee olla sellaiset, ettei niistä aiheudu tiloissa oleskeleville terveyshaittoja, Vantaan kaupungin terveydensuojelutarkastaja Kari Grönberg kiteyttää hyvän asumisterveyden olosuhteet.

"Asuntojen terveydellisten olojen valvonta kuuluu kunnan terveydensuojeluviranomaisen tehtäviin.

- Asunnontarkastuksia teemme asukkaiden pyynnöstä. Ensin asukkaan on kuitenkin aina otettava yhteys asunnon omistajaan, käytännössä usein taloyhtiön isännöitsijään. Parhaassa, ja hyvin monessa tapauksessa ongelma selviääkin ilman viranomaisen toimenpiteitä, hän korostaa." Tämä lainaus on kiinteistöklubin sivuilta eli kyllä sieltä todellakin pyynnöstä tullaan :)

Vierailija
94/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä huomaan sen jo silloin kun istun ihan vain sisällä ja parvekkeenovi kiinni. Ja koska tupakka ei ole kenellekään tarpeellista, vaan haitallista, menee tupakoimattoman halu oleilla parvekkeellaan nyt oikeutetusti tupakoitsijoiden edelle.

Senkin kyllä huomaa, jos naapurissa käy ovi, käydään vessassa, lapset leikkivät ynnä muut asiat, jotka kuuluvat jokapäiväiseen elämään. Siitä huolimatta näistä ei pahoiteta mieltä. On myös aivan eri asia, että onko naapurin tupakointi sellainen asia jonka huomaa esimerkiksi avonaisesta ikkunasta kantautuvana pienenä tuoksuna, vai onko kyseessä häiritsevä katku, jota tulee aivan valtoimenaan esimerkiksi ilmastointiputkesta tai räppänästä. Jälkimmäisessä tapauksessa taloyhtiön ilmanvaihdossa on yleisemminkin jotain pahasti vialla.

Vierailija
95/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä mua tupakoitsijana nyt niin hirveästi häiritse :) Mutta turha sitten kitistä kun rapussa ovet vaan käy pitkin yötä.

Hah, no eivätköhän ne tupakoijatkin nuku yöllä (suurin osa ainakin)

Vierailija
96/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkin kyllä huomaa, jos naapurissa käy ovi, käydään vessassa, lapset leikkivät ynnä muut asiat, jotka kuuluvat jokapäiväiseen elämään. Siitä huolimatta näistä ei pahoiteta mieltä. On myös aivan eri asia, että onko naapurin tupakointi sellainen asia jonka huomaa esimerkiksi avonaisesta ikkunasta kantautuvana pienenä tuoksuna, vai onko kyseessä häiritsevä katku, jota tulee aivan valtoimenaan esimerkiksi ilmastointiputkesta tai räppänästä. Jälkimmäisessä tapauksessa taloyhtiön ilmanvaihdossa on yleisemminkin jotain pahasti vialla.

Naapurin vessassakäynti ei myöskään aiheuta toisille syöpää. Monessa talossa on painovoimailmastointi, jolloin tupakansavu tulee sisään, vaikka ilmanvaihdossa ei ole sen kummemmin mitään vialla.

Vierailija
97/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin vessassakäynti ei myöskään aiheuta toisille syöpää. Monessa talossa on painovoimailmastointi, jolloin tupakansavu tulee sisään, vaikka ilmanvaihdossa ei ole sen kummemmin mitään vialla.

Sinä et saa syöpää siitä, että haistat tupakansavua. Yhtä todennäköinen syövänaiheuttaja on naapurista tuleva ruoankäry tai liikenteen pakkokaasut. Toisesta asunnosta kantautuvan tupakansavun partikkelimäärä on niin häviävän pieni ja sekoittuu niin suureen määrään huoneilmaa, että syöpäriskin lisääntymisen kannalta tämä on täysin merkityksetöntä, vaikka olisikin epämiellyttävää.

Vierailija
98/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et saa syöpää siitä, että haistat tupakansavua. Yhtä todennäköinen syövänaiheuttaja on naapurista tuleva ruoankäry tai liikenteen pakkokaasut. Toisesta asunnosta kantautuvan tupakansavun partikkelimäärä on niin häviävän pieni ja sekoittuu niin suureen määrään huoneilmaa, että syöpäriskin lisääntymisen kannalta tämä on täysin merkityksetöntä, vaikka olisikin epämiellyttävää.

No passiivisen tupakoinnin vaarat on osoitettu usein tutkimuksin, joten siitä on ihan turha kiistellä. Jos minä haistan tupakan aivan selvästi asunnossani, silloin tupakansavu kulkeutuu sisälle asuntooni ja se tarkoittaa sitä, että myös tupakansavun karsinogeenit kulkeutuvat asuntooni.

Vierailija
99/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän OT mutta en ymmärrä miten kukaan pystyy tupakoimaan sisällä säännöllisesti.Tiedän yhden ihmisen,joka tekee niin,hänen kämppänsä haisee niin kuvottavalta että joutuu melkein pidättämään hengitystä,jotta ei oksentaisi.Jos on yhtään pitempään,vanhan röökin haju tarttuu vaatteisiin,niin että ne on pakko pistää pyykkiin.Ehkä sisätupakoitsijoilla ei vain ole hajuaistia?

Ja jännä,miten jotkut olettavat että kylässä voi polttaa sisällä.Jotkut sentään kysyvät sopiiko se,toiset vain toteavat että "poltan ikkunasta yhden röökin". Kodissani ei ole parveketta,olen tähänkin asti passittanut tupakoijat ulos sateeseen/pakkaseen.Ja ei,en ole terveysnatsi,nuorempana poltin enemmänkin,nykyään vain baari-iltoina.En silti koskaan ole pakottanut sivullisia hengittelemään röökin savua/hajua,se on vain perushuomaavaissuutta,ei mitään "minulla on oikeus!"-juttuja.

Vierailija
100/177 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No passiivisen tupakoinnin vaarat on osoitettu usein tutkimuksin, joten siitä on ihan turha kiistellä. Jos minä haistan tupakan aivan selvästi asunnossani, silloin tupakansavu kulkeutuu sisälle asuntooni ja se tarkoittaa sitä, että myös tupakansavun karsinogeenit kulkeutuvat asuntooni.

Passiivinen tupakointi tarkoittaa käytännössä sitä, että menet esimerkiksi ravintolan tupakkahuoneeseen seisomaan, tai oleskelet lasitetulla parvekkeella jossa on tupakoitsijoita. Jos olet avoimessa ulkotilassa aivan tupakoitsijan vieressä, niin toki sinunkin keuhkoihisi saattaa savua kantautua, mutta jo metrin tai parin päässä savu on jo sekoittunut niin suureen määrään ilmaa, että vaikka hajun tuntisitkin, niin mitään terveytesi kannalta olennaista määrää tupakansavua ei keuhkoihisi mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi