Perheen, työn ja itsestä huolehtimisen (liikuntaharrastus) yhteensovittaminen ei tunnu onnistuvan ja koko ajan stressaa!
Ja suorastaan ahdistaa, mistään en suoriudu hyvin ja koko ajan on levoton, tyytymätön ja hermostunut olo. Mikä
Neuvoksi?
Kommentit (328)
Lapsetkin on ilmeisesti hankittu vain, koska ne kuuluu hankkia. Muuta väliä niillä ei ilmeisesti olekaan kuin se statusarvo. AP ei ainakaan kertaakaan mieti asioita lasten kannalta tai miehen kannalta tai mikä heille tai koko perheelle olisi kivaa. Minä minä minä on ainoa, mitä suusta tulee. Mun oma aika, mun oma pää, mun tavoitteet, mun lihakset, mun migreeni. Jessus, miten rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ajattelun sumentavan stressin oireita. Suosittelen meditaatiota. 10 minuuttia päivässä riittää. Kun stressitaso laskee, asioille löytyy ne oikeat mittasuhteet ja elämästä osaa taas nauttia.
Tämä on totta. Ja se johtuu eniten siitä, etten kohta kuukauteen ole päässyt salille sairastelujen takia.
Kiitos sille joka laitoit vinkkejä. Vaikka ne eivät ehkä meillä toimi, inspiroivat keksimään itse uusia mahdollisuuksia liikkua. Yksi ongelma on se, etten edes haluaisi liikkua perheen kanssa (paitsi vaunulenkit sujuvat) koska sitten oma aika vähenisi. Ap
Salilla käynnissä on ainakin minulla hyvin paljon meditatiivisia elementtejä kuten täydellisesti hetkeen (suoritukseen) keskittyminen. Laskemalla stressiäsi voisit ehkä vähentää saisastuvuuttasi ja päästä taas salille.
Kyllä! Juuri se on se juttu, on pakko keskittyä, tai käy huonosti, isoja painoja kun liikuttelee. Ap
Onko tuo parantanut migreeniäsi ja lihasjumeja?
On. Ei migreenejä ole juuri lainkaan silloin kun olen voinut käydä sen pari kertaa viikossa salilla. Niitä alkaa tulla aina, kun käynnit vähenevät tai jäävät viikoiksi pois. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsetkin on ilmeisesti hankittu vain, koska ne kuuluu hankkia. Muuta väliä niillä ei ilmeisesti olekaan kuin se statusarvo. AP ei ainakaan kertaakaan mieti asioita lasten kannalta tai miehen kannalta tai mikä heille tai koko perheelle olisi kivaa. Minä minä minä on ainoa, mitä suusta tulee. Mun oma aika, mun oma pää, mun tavoitteet, mun lihakset, mun migreeni. Jessus, miten rasittavaa.
Häh? Meinaatko että se parantaa äitiyttäni, että kärsin jatkuvasti jumeista ja migreeneistä? Jotka elintavoilla voin hoitaa. Jos vain otan riittävästi omaa aikaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis mikä ap:n ongelma nyt olikaan? Kun kerran on kuulemma riittävästi aikaa sekä perheelle että treenille. Organisoinnin puute? Lue siihen joku self help -opas. Tee muistilappuja ja listoja. Ja yritä päästä tuosta aggressiivisuudesta.
Mitä ne sun treenitavoitteet muuten on?
Joo, organisoinnin puute ja yleinen sekava olo päässä tässä tilanteessa JA eniten pettymys jatkuvaan sairasteluun. Täytyy tehdä joku realistinen suunnitelma noista treeneistä ym. Tavoitteet ovat nyt ihan vain päästä sinne salille pari kertaa viikossa ja ne pari aerobista ja kehonhuoltoon päälle. Tulokset tulevat varmasti kun vain saisin nuo treenit aikaiseksi. Ap
Mikä on tavoitteesi tavoite?
Miksi kysyt? No, tärkein tavoite on olla sellaisessa kunnossa, että jaksan käydä töissä ja toimia kotona niin, ettei koko ajan kolota ja väsytä ja se migreeni kovin usein vaivaa. Liikunta on välttämätöntä sen eteen. Toinen tavoite on timmi vartalo. Koska pidän sitä viehättävänä ja se nostaa itsetuntoani, mikä taas vaikuttaa myönteisesti etenkin parisuhteeseen ja seksielämään. Ap
Jos tuo vie leijonanosan siitä ajasta, kun et nuku, ole töissä tai tee kotitöitä niin on aika surullista, ettei listassa sivuttu lainkaan lapsia tai äitiyttä.
Niinpä. Lapsiin on yhdistetty lähinnä sana velvollisuus. Oikeuksia on oma aika, oma kroppa, oma vointi. Olisi kyllä hienoa jos äiti pystyisi ajattelemaan lapsiaankin oikeutena. Eikä vain niin, että lasten takia sairastaa ja ei pääse treenaamaan.
Pois AV:lta ja tekemään kyykkyjä + jonkun vartin jumpan ehtii vetää missä välissä vaan ja toinen vartti jossain toisessa välissä. Jos liikunta on ykkösjuttu, jättää joinakin päivinä kotityöt rästiin. Olen hankkinut kotiin myös lasten kuntopyörän ym ja jumppaan lastenkin kanssa, hyvää se heillekin tekee. Salilla käyn kun ehdin ja aiemmin liikun kaikki matkat jalan/pyörällä töihin ja muualle ja kävelen portaat, myös lapset olen totuttanut liikkumaan. Tuskin nyt elämäsi jokaikinen päivä olet kipeä, menet salille silloin kun et ole kipeä. Mies kuitenkin auttaa. Joillakin saleilla on myös lastenhoitopalvelu.
3 lapsen yh ja aktiiviliikkuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis mikä ap:n ongelma nyt olikaan? Kun kerran on kuulemma riittävästi aikaa sekä perheelle että treenille. Organisoinnin puute? Lue siihen joku self help -opas. Tee muistilappuja ja listoja. Ja yritä päästä tuosta aggressiivisuudesta.
Joo, organisoinnin puute ja yleinen sekava olo päässä tässä tilanteessa JA eniten pettymys jatkuvaan sairasteluun. Täytyy tehdä joku realistinen suunnitelma noista treeneistä ym. Tavoitteet ovat nyt ihan vain päästä sinne salille pari kertaa viikossa ja ne pari aerobista ja kehonhuoltoon päälle. Tulokset tulevat varmasti kun vain saisin nuo treenit aikaiseksi. Ap
Miksi kysyt? No, tärkein tavoite on olla sellaisessa kunnossa, että jaksan käydä töissä ja toimia kotona niin, ettei koko ajan kolota ja väsytä ja se migreeni kovin usein vaivaa. Liikunta on välttämätöntä sen eteen. Toinen tavoite on timmi vartalo. Koska pidän sitä viehättävänä ja se nostaa itsetuntoani, mikä taas vaikuttaa myönteisesti etenkin parisuhteeseen ja seksielämään. Ap
Jos tuo vie leijonanosan siitä ajasta, kun et nuku, ole töissä tai tee kotitöitä niin on aika surullista, ettei listassa sivuttu lainkaan lapsia tai äitiyttä.
Niinpä. Lapsiin on yhdistetty lähinnä sana velvollisuus. Oikeuksia on oma aika, oma kroppa, oma vointi. Olisi kyllä hienoa jos äiti pystyisi ajattelemaan lapsiaankin oikeutena. Eikä vain niin, että lasten takia sairastaa ja ei pääse treenaamaan.
Eli mielestäsi on jo lähtökohtaisesti väärin, että äiti haluaa huolehtia omasta hyvinvoinnistaan ja edes pyrkii noudattamaan elintapoja, joilla saa perussairautensa kuriin? Ja aloittaa vielä keskustelun näin törkeän itsekkäästä aiheesta? Just. Ap
Paranna työergonomiaa ja tee töissä 1-2h välein muutama minuutti keppijumppaa/kuminauhajumppaa ja käy juoksemassa pari portaanväliä. Työmatkat pyörällä tai kävellen, jos mahdollista.
Tuntuu kyllä siltä, ettei sun ongelma ole liikunnan määrässä tai organisoinnissa vaan siinä, ettet osaa olla kotona nauttien perheestä ja kodista vaan sulla on kauhea stressi ja paine suorittamisesta ja halu päästä irti lapsista. Ootko miettinyt terapiaa? Voisi olla aiheellista. Kokeile nyt ensin ainakin vaikka aamuisin tai iltaisin 10min rauhoittumista ja hengitysharjoituksia. Mieto joka päivä kolme asiaa, joista olet kiitollinen. Pienten lasten kanssa menee tiiviimmin muutama vuosi, sitten on aikaa enemmän itselle, vaikka lasten omien harrastusten aikana. Mihin sulla on kiire? Hautaanko? Älä suorita koko ajan, yritä rauhoittua ja nauttia siitä mitä sinulla on. Voit saada aivoverenvuodon tai syövän tai menettää lapsesi milloin tahansa - oliko se oma aika ja timmit pakarat se tärkein asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin adoptoida pari pientä lasta ja jättää salit siksi aikaa väliin. Ap, miten olis? Kroppa sulla voi olla timmi, mutta päässä muutakin vikaa kuin migreeni, kun et ymmärrä fysiikan lakeja tuossa tavoitteenasettelussasi. Ihanko tietoisesti hankit lapset etkä pelännyt perseen levahtavan?
Eli oletko säkin sitä mieltä, että isä saa kyllä treenata vaikka 4 kertaa viikossa mutta äiti ei? Mitä fysiikan lakeja en ymmärrä? Sitä että miehen ei tarvitse luopua omasta ajasta lasten myötä, mutta naisen tarvitsee? Ap
Siis itse asiassa olet vain kateellinen miehellesi ja parisuhteessasi on ongelma. No siellähän se olikin tään kurjuuden ydin.
Ota ero. Yksinhuoltajatkin kykenee organisoimaan elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä oikein haet takaa tällä keskustelulla? Pelkkä rutina rutisemisen riemusta?
Ei, vaan vinkkejä miten parantaa tilannetta ja vertaistukea. Kumpaakin olen saanut ja kiitän niistä! Ainahan tällä palstalla tulee myös ilkeilyjä kateellisilta itseensä ja elämäänsä vielä tyytymättömämmiltä naisilta. Ap
en ole itseeni tai elämääni tyytymätön mutta sinä tunnut olevan. Ota ne lapset mukaan liikuntaan, ei aina tarvi olla sitä salitreeniä. Tee kotiin oma liikuntanurkkaus lapsille johon hankit tatamin, palloja ja lasten kuntoiluvälineitä, saat rauhassa jumpata jos et salille pääse. Ihan perusjumpalla ja venyttelyllä pääsee lihasjumituksista eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin adoptoida pari pientä lasta ja jättää salit siksi aikaa väliin. Ap, miten olis? Kroppa sulla voi olla timmi, mutta päässä muutakin vikaa kuin migreeni, kun et ymmärrä fysiikan lakeja tuossa tavoitteenasettelussasi. Ihanko tietoisesti hankit lapset etkä pelännyt perseen levahtavan?
Eli oletko säkin sitä mieltä, että isä saa kyllä treenata vaikka 4 kertaa viikossa mutta äiti ei? Mitä fysiikan lakeja en ymmärrä? Sitä että miehen ei tarvitse luopua omasta ajasta lasten myötä, mutta naisen tarvitsee? Ap
Siis itse asiassa olet vain kateellinen miehellesi ja parisuhteessasi on ongelma. No siellähän se olikin tään kurjuuden ydin.
Ota ero. Yksinhuoltajatkin kykenee organisoimaan elämänsä.
Kyllä mäkin saisin ne treenit hoidettua, jos en olisi koko ajan kipeä, eikä suhteessa ole ongelmaa, että mies ei mahdollista mulle sitä liikunta-aikaa jonka haluan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä oikein haet takaa tällä keskustelulla? Pelkkä rutina rutisemisen riemusta?
Ei, vaan vinkkejä miten parantaa tilannetta ja vertaistukea. Kumpaakin olen saanut ja kiitän niistä! Ainahan tällä palstalla tulee myös ilkeilyjä kateellisilta itseensä ja elämäänsä vielä tyytymättömämmiltä naisilta. Ap
en ole itseeni tai elämääni tyytymätön mutta sinä tunnut olevan. Ota ne lapset mukaan liikuntaan, ei aina tarvi olla sitä salitreeniä. Tee kotiin oma liikuntanurkkaus lapsille johon hankit tatamin, palloja ja lasten kuntoiluvälineitä, saat rauhassa jumpata jos et salille pääse. Ihan perusjumpalla ja venyttelyllä pääsee lihasjumituksista eroon.
No minä en jumpalla ole päässyt jumeista eroon, vaan pelkästään rankalla salitreenillä. Ap
Ongelmasi on tyhmyys. Uskon että et varmasti osaa siivotakaan (mies tekee sen paremmin, kerroit) koska semmoinenkin vaatii älyä ja organisointikykyä.
Ikävää että lisäännyit. Olisi mukavaa jos tyhmimmät eivät jatkaisi geenejään, vaikka niillä olisikin timmit peput. Tosin maailmanmenosta huomaa että evoluutio ei karsi pöljimpiä nykyään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mielestäsi on jo lähtökohtaisesti väärin, että äiti haluaa huolehtia omasta hyvinvoinnistaan ja edes pyrkii noudattamaan elintapoja, joilla saa perussairautensa kuriin? Ja aloittaa vielä keskustelun näin törkeän itsekkäästä aiheesta? Just. Ap
Sinä sanoit noin. Olisi hauska kuulla että lapset on sulle muutakin kuin treenejä rajoittava vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Meinaatko että se parantaa äitiyttäni, että kärsin jatkuvasti jumeista ja migreeneistä? Jotka elintavoilla voin hoitaa. Jos vain otan riittävästi omaa aikaa. Ap
Äitiyttä (ja isyyttä) parantaa se, että viettää aikaansa lasten kanssa. Ei se, että vaatii omaa aikaa useita kertoja viikoksi pois perheensä luota. Minäminäminä ei pue ketään
Vierailija kirjoitti:
Osta piikkimatto ja foamroller.
Mulla on ne jo, kovassa käytössä. Ap
Niin ja voisiko tuota haukkumista jo rajoittaa? Älykkyyttä on monenlaista. Käytännön asioiden organisointi on heikoin puoleni, koska ahdistun kiireestä ja multitaskaamisesta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitiyttä (ja isyyttä) parantaa se, että viettää aikaansa lasten kanssa. Ei se, että vaatii omaa aikaa useita kertoja viikoksi pois perheensä luota. Minäminäminä ei pue ketään
Joo etpä säkään ole lukenut ainakaan ajatuksella, miten ja milloin mun on tarkoitus liikkua. Tai sitten olet sitä mieltä, ettei vanhemmalla saisi olla lainkaan omaa aikaa ja harrastusta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta piikkimatto ja foamroller.
Mulla on ne jo, kovassa käytössä. Ap
Niin ja voisiko tuota haukkumista jo rajoittaa? Älykkyyttä on monenlaista. Käytännön asioiden organisointi on heikoin puoleni, koska ahdistun kiireestä ja multitaskaamisesta. Ap
Kiireestä pääsee eroon priorisoinnilla. Sinulle on oma aika tärkeämpää kuin se, että viettäisit aikaasi perheesi kanssa. Jostain on luovuttava saadakseen jotain takaisin. Työstä on useimpien vaikea luopua koska maailmassa kaikki maksaa. Perhe ajaa useimpien arvomaailmassa ykköseksi joten harrastukset kärsivät. Se on ihan normaalia elämänmenoa. Lapsiperhe ei voi elää kuten lapseton pariskunta. Jostain pitää luopua lasten hyväksi.
No niin, tulihan se sieltä, kun aikamme tökittiin.
Sun ongelmasi ei ole ajanpuute eikä organisontikyky. Ongelmat ovat sairastaminen ja kateus miehelle.
Ensinnäkin, terveys kuntoon. Miksi sulla on noin huono vastustuskyky? Onko treenin ja levon suhde oikea? Nukutko tarpeeksi? Ravinto, onko kunnossa? Miten rentoudut? Miksi sulla on työergonomia niin päin mäntyä, että tulee jumeja?
Ja se kateus. Puhu sen miehen kanssa. Miksi olet kateellinen? Onko sulla ikäkriisi? Mikset menisi terapeutille avaamaan lukkoja tunne-elämässäsi?
Onko tuo parantanut migreeniäsi ja lihasjumeja?