Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheen, työn ja itsestä huolehtimisen (liikuntaharrastus) yhteensovittaminen ei tunnu onnistuvan ja koko ajan stressaa!

Vierailija
21.02.2016 |

Ja suorastaan ahdistaa, mistään en suoriudu hyvin ja koko ajan on levoton, tyytymätön ja hermostunut olo. Mikä
Neuvoksi?

Kommentit (328)

Vierailija
1/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen luopunut samassa tilanteessa urheiluharrastuksesta. Muut yrittävät kyllä välillä syyllistää tästä mutta arvelin että se on ainoa näistä kolmesta, josta pystyn luopua. Ja eihän tämä ole lopullista 5-10 vuoden kuluttua on jo varmasti ihan eri tilanne!

Vierailija
2/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että löysäät pipoa. Kuka on sanonut, että kaikki pitää saada suoritettua?  Siis kuka järkevä, lämmin ja empaattinen ihminen, ei sellainen joka on kireä ja tyytymätön kuin viulunkieli ja josta näkee jo päällepäin että tuolla ihmisellä on monenlaista hässäkkää pään sisällä, joka vaan peitetään suorittamisella ja täydellisillä kulisseilla.

Jos lapset on pieniä, niin tärkeimpiä on ne lapset. Se, mihin nyt heissä panostat, kantaa hedelmää koko lasten eliniän ajan. Jos lasten ja työn ja parisuhteen jälkeen ei jää aikaa niin ei jää. Sekin aika vielä tulee, nopeastikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei voi saada. Ehkä saisit jonkun jumpan, lenkin tai uinnin tms. mahdutettua kerran viikkoon, mutta 4-5 x vko on kyllä auttamatta perhe-elämästä pois, jos teet täyspäiväistä työtä.

Vierailija
4/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en saa harrastaa liikuntaa, kärsin niin pahoista niska- ym. jumeista ja sen myötä migreeneistä, etten ainakaan pysty kunnolla suoriutumaan perhe- ja työvelvoitteista. Eli liikunnasta luopuminen ei ole vaihtoehto. Ap

Vierailija
5/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois pitänyt tuo ottaa huomioon ennen kuin tekee niitä lapsia. Ihan oikeasti, mitä oletit? Kyllä luulisi kaikkien jo tietävän, että kun teet lapsen, omat jutut on todennäköisesti tauolla sen ~10 vuotta.

Vierailija
6/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea ei voi saada. Ehkä saisit jonkun jumpan, lenkin tai uinnin tms. mahdutettua kerran viikkoon, mutta 4-5 x vko on kyllä auttamatta perhe-elämästä pois, jos teet täyspäiväistä työtä.

Kerran viikkoon! Ootko tosissasi?! Sillä liikuntamäärällä ei ole kyllä mitään hyötyä. Mun pitäisi käydä ainakin pari kertaa viikossa salilla ja pari kertaa edes lyhyt aerobinen palauttava treeni ja pari tuntia kehonhuoltoa päälle. Jos mulla ei tähän ole mahdollisuutta, voin huonosti edellä mainitsemastani syystä: olen ihan jumissa, väsynyt enkä meinaa pysyä edes työpäivää hereillä (huono hapenottokyky ilman treeniä). Ap

Vierailija
7/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en saa harrastaa liikuntaa, kärsin niin pahoista niska- ym. jumeista ja sen myötä migreeneistä, etten ainakaan pysty kunnolla suoriutumaan perhe- ja työvelvoitteista. Eli liikunnasta luopuminen ei ole vaihtoehto. Ap

Eikö ole mahdollista, että teet kotijumppaa? Sovitte, että sulla on oma rauha vaikka puoli tuntia.

Oikeastihan suurin osa siitä liikuntaharrastukseen menevästä ajasta on muuta kuin liikuntaa. Se aika menee siirtymiin, pukemiseen ja riisumiseen. Sen varsinaisen liikunnan voi aivan hyvin suorittaa kotonakin. Jos harvalla nyt onkaan sitä kahta tuntia illasta aikaa omalle harrastukselle, niin sen puoli tuntia voi varmasti irroittaa vaikka joka päivälle.

Vierailija
8/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois pitänyt tuo ottaa huomioon ennen kuin tekee niitä lapsia. Ihan oikeasti, mitä oletit? Kyllä luulisi kaikkien jo tietävän, että kun teet lapsen, omat jutut on todennäköisesti tauolla sen ~10 vuotta.

No ei kuule kaikilla ole. Monikin pientenkin lasten äiti ehtii treenata. Mulla on vain huono organisointikyky ja SE tässä ahdistaa. Ja se, että lapsista tarttuu koko ajan tauteja, joiden takia en VOI liikkua -> migreeni&väsymys. Ap

Vierailija
9/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikkoon! Ootko tosissasi?! Sillä liikuntamäärällä ei ole kyllä mitään hyötyä. Mun pitäisi käydä ainakin pari kertaa viikossa salilla ja pari kertaa edes lyhyt aerobinen palauttava treeni ja pari tuntia kehonhuoltoa päälle. Jos mulla ei tähän ole mahdollisuutta, voin huonosti edellä mainitsemastani syystä: olen ihan jumissa, väsynyt enkä meinaa pysyä edes työpäivää hereillä (huono hapenottokyky ilman treeniä). Ap

Entäpä, jos hankkisit sen verrat pt:n ohjausta, että hän tekisi sulle nää kotitreeniohjelmat.

Jos sinulla on päivätyö, että tuolla treenimäärällä oikeasti koskaan näe lapsiasi, ja miehesi kuormittuu kun joutuu huolehtimaan kaikesta yksin. Ei se voi olla ratkaisu että olet tuntikausia poissa kotoa juuri tässä elämäntilanteessa. 

Vierailija
10/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat liikuntaharrastuksella? Kaksi kertaa viikossa vai kaksi kertaa päivässä? Ensin mainittu onnistuu itseltäni (lapset 5 ja 7 v  + päivätyö), jälkimmäinen ei. Kun lapset olivat vieläkin pienenmpiä, kaksikin kertaa viikossa teki tiukkaa.

Vierailija
11/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten sun pitää löysätä työntekemisestä. Minkäikäisiä lapsesi ovat? Työajan lyhentäminen 60-80 prosenttiin antaa hurjasti liikkumatilaa arjessa!

Vierailija
12/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyötyliikunta? Kävellen/pyörällä töihin? Lihaskuntoa kotona.

Vierailija
13/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kuule kaikilla ole. Monikin pientenkin lasten äiti ehtii treenata. Mulla on vain huono organisointikyky ja SE tässä ahdistaa. Ja se, että lapsista tarttuu koko ajan tauteja, joiden takia en VOI liikkua -> migreeni&väsymys. Ap

Sittenhän sulla ei ole mitään ongelmaa, jos pientenkin lasten äidit kyllä ehtii treenata. Problem solved, ketju kiinni.

Vierailija
14/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole mahdollista, että teet kotijumppaa? Sovitte, että sulla on oma rauha vaikka puoli tuntia.

Oikeastihan suurin osa siitä liikuntaharrastukseen menevästä ajasta on muuta kuin liikuntaa. Se aika menee siirtymiin, pukemiseen ja riisumiseen. Sen varsinaisen liikunnan voi aivan hyvin suorittaa kotonakin. Jos harvalla nyt onkaan sitä kahta tuntia illasta aikaa omalle harrastukselle, niin sen puoli tuntia voi varmasti irroittaa vaikka joka päivälle.

Voin ja pääsisin kyllä salillekin pari kertaa viikossa (mies katsoo lapsia), jos en olisi koko ajan kipeä! Mua vain ahdistaa yrittää keskittyä kotona treenaamiseen. Kai siitä on pakko yrittää päästä yli ja koittaa tehdä vaikka jotain kahvakuulaa jo tänään kun nuorempi lapsi nukkuu päiväunia. Ongelma on siis tästä ajanpuutteesta tuleva ahdistus ja se, etten siksi saa organisoitua näitä asioita jämptisti niin, että kaikki hoituisi. Ap

Vierailija
15/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotijumppaa ja mies samanarvoisesti osallistumaan kotitöihin ja lastenhoitoon, jos ei jo näin tee. Minusta liikunnan lopettaminen ei ole ratkaisu, vaan juurikin treenien muokkaaminen perhe-elämään sopivaksi. Kehonhuoltoa ja aerobista treeniä pystyy tehdä hyvin kotona. Jos lihaskasvu ei ole tavoitteenasi, kahvakuula on tosi hyvää kotijumppaa lihaksille.

Vierailija
16/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan järjestelykysymys. Kaksi salikertaa viikossa lienee mahdollisuuksien rajoissa noilla spekseillä, aerobiset ja huollot teet kotona illalla lasten nukkumaanmenon jälkeen. Lapset menevät kuitenkin varmaan nukkumaan noin klo 20, jos kerran ovat pieniä ja päiväkodissa?

Vierailija
17/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on taas ap, jolle mikään parannusehdotus ei kelpaa. Kaiken pitää olla täydellistä hänen tavallaan. Turhaa me mitään yritetään.

Vierailija
18/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä sulle ehdotus. Vaihdat sun 2x salit ja 2x aerobiset oikeanlaiseen lajiin josta saat kaiken samassa paketissa. Eli käyt jatkossa 2x viikossa cross training tunneilla (joka reippaasti rankempaa kuin sun salivimputus). Loput illat toivut harrastuksesta ja viikonloppuna venyttelet kotona rullan kanssa. Simple.

Vierailija
19/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan salia, mutta just siellä menee lihakset jumiin ja vaativat huoltoa. Pilates kerran viikkoon ja pari kävelylenkkiä ovat lihasystävällisemmät.

Migreenipotilaana kiinnittänet huomion myös ravintoon, nestetasapainoon, verensokeriin, väsymykseen,häikäisyyn jne.

Vierailija
20/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä, jos hankkisit sen verrat pt:n ohjausta, että hän tekisi sulle nää kotitreeniohjelmat.

Jos sinulla on päivätyö, että tuolla treenimäärällä oikeasti koskaan näe lapsiasi, ja miehesi kuormittuu kun joutuu huolehtimaan kaikesta yksin. Ei se voi olla ratkaisu että olet tuntikausia poissa kotoa juuri tässä elämäntilanteessa. 

Noista poissa kotoa tapahtuu vain sali pari kertaa viikossa, toinen kerta viikonloppuna ja toinen kerta töiden jälkeen niin, että olen kuuteen mennessä kotona. Siis silloin, kun salille meno on mahdollista. Osaan tehdä kotitreeniohjelmia itsekin, en ole mikään noviisi näissä asiassa ja miehelläni on pt:n tekemiä kotitreeniohjelmia joita voin toki matkia. Ongelma on se, että mua ahdistaa treenata kotona, etenkin jos ja kun en ole yksin kotona. Treenaaminen on myös omaa aikaani keskittyä itseeni. Aina kun lapset ovat nukkumassa, keskityn mieheeni. Kehonhuollon voisin tehdä siinä ohessa kyllä. Lenkit saan hoidettua vaunulenkkeinä. Ap