Terveysongelma johon kaipaan apua.
Omituista unihäiriötä yöunilla ja päiväunilla.
Herään kesken yöunien pahoinvointiin ja pyörrytyksen tunteeseen. Välillä aamuisin on kädet ja jalat hapoilla ja pää sekava.
Päiväunille nukahdan hetkessä ja herään kovaan pahoinvointiin ja oloon että olisin ollut pyörtyneenä. Sen jälkeen jalat ja kädet tuntuvat painavan niin etten jaksa tehdä mitään. Raajat ja pää tuntuu molemmat raskaille. Koko loppupäivä menee huonossa olossa. Sykkeet laskee 15min päiväunien aikana 40. Kummallisen alhainen syke.
Voiko tämä olla sydänperäistä oireilua?
Kommentit (17)
Onko niskat lytyssä. Kulkeeko happi. Onko närästystä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä lääkäri sanoi kun kävit vastaanotolla?
Sähän olet käynyt vastaanotolla?
Määräsi yöpolygrafian joka oli normaali.
Atropos istuu olkapäällä ja teroittaa saksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Uniapnea
Poissuljettiin.
mulle tuli kans ekaks mieleen uniapnea, itsellä samat oireet oli
Uniapnea tosiaan poissuljettu. Ferritiini noussut 100 rautalisällä. Verenpaine on (ollut aina) hyvä.
Verensokerin heittely? Sekä matalat, että korkeat aiheuttavat oireita. Korkeat etenkin tuollaista raskasta oloa.
Olen itse tyypin 1 diabeetikko. Lähisukulaisella menee välillä liian rajusti matalille, mutta ei diabetesta. En tiedä tarkemmin onko tätä selvitetty enempää, kun on aika harvinaista. Matalan verensokerin oireita enemmän kylmä hiki, tärinä, heikotus, huimaus. Korkean sokerin oireita tahmeus, "kummallinen olo", aivosumu, usein myös nestehukan tunne ja pissahätä, pidemmällä aikavälillä laihtuminen. Aivosumua on kyllä molemmissa.
Täällä oli monia hyviä neuvoja. Itsekin olisin verensokereita veikannut.
Jos ei mitään elimellistä vikaa löydy, voisi kannattaa mittauttaa makuuhuoneen sähkökentät tai nukkua muutama yö muualla. Jos on tosi voimakkaat (esim. lähetinantenni suoraan makuuhuoneen yläpuolella tai langaton reititin/nopea modeemi sängyn vieressä), niin joillekin tulee siitä tuollaisia oireita, mitä kuvailit.
Jos nukut muualla - kaverilla, kylässä tms, tuleeko vastaavia oireita?
Vierailija kirjoitti:
Verensokerin heittely? Sekä matalat, että korkeat aiheuttavat oireita. Korkeat etenkin tuollaista raskasta oloa.
Olen itse tyypin 1 diabeetikko. Lähisukulaisella menee välillä liian rajusti matalille, mutta ei diabetesta. En tiedä tarkemmin onko tätä selvitetty enempää, kun on aika harvinaista. Matalan verensokerin oireita enemmän kylmä hiki, tärinä, heikotus, huimaus. Korkean sokerin oireita tahmeus, "kummallinen olo", aivosumu, usein myös nestehukan tunne ja pissahätä, pidemmällä aikavälillä laihtuminen. Aivosumua on kyllä molemmissa.
Hyvää pohdintaa mutta ei ole d1 eikä d2.
Pitkäaikainen sokeri normaali, aamu paastosokeri normaali, ruuan jälkeen mitattu normaali eikä tule ns ruokakoomaa.
Perheessä d1 joten omaa sokeria tulee katsottua välillä.
Mitä jos menisit töihin? Tuleehan niitänyt häiriöitä kun yöt ja päivät makoilee
Jos olit entisessä elämässä himo maratonin juoksija, ja yöllä juokset aina maratonin niin jalat on sitten aamulla hapoilla.
Onkohan sulla neurologista vaivaa?
Mitä lääkäri sanoi kun kävit vastaanotolla?
Sähän olet käynyt vastaanotolla?