Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä omistaa mökki jos...

Vierailija
26.03.2026 |

käy siellä pari kertaa talvessa ja kesälläkin yht.pari viikkoa?Kuitenkin kuluja,mahd.lämmitys,kiinteistövero ym.Pihatyöt jne.Eikö pääsisi helpommalla kun vuokraisi,kun haluaa mökkeillä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako?

Vierailija
2/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten pääsee helpommalla kun ei mene töihin.  Miksi siis mennä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. . Myin perintömökin, kun vähän käyttöä. 

Vierailija
4/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako?

Ei.Omistan itse mökin ja olen täällä lähes jatkuvasti.Siksi mietin asiaa.

Vierailija
5/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mökkiä (tai venettä tai moottoripyörää tai avoautoa tai tai..) varmaan ihan kirjaimellisesti järjellä ostetakaan. Vaan tunteella ja elämänlaadun/nautiskelun takia.

Vierailija
6/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten pääsee helpommalla kun ei mene töihin.  Miksi siis mennä?

?

Vierailija
7/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mökkiä (tai venettä tai moottoripyörää tai avoautoa tai tai..) varmaan ihan kirjaimellisesti järjellä ostetakaan. Vaan tunteella ja elämänlaadun/nautiskelun takia.

Parempihan se vuokramökki on elämänlaadun ja nautiskelun kannalta.

Vierailija
8/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei nyt ollut kysymys.

Vierailija
9/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkejä tulee tuhansia ja tuhansia myyntiin kun 40 lukulaiset lähtee.... hinnat romahtaa

Vierailija
10/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tupa, oma lupa.

Vierailija
11/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.  Aatteleppa jos olisin pysytellyt äidin helmoissa ja käynyt vaan töissä siihen saakka kun äitini kuoli.  Mulla olisi 750 000€ piirongin laatikossa rahaa.  Saatikka jos olisin sijoittanut, mutta kun tuli muutettua 18 vuotiaana pois ja käytettyä rahaa kaikenlaiseen turhuuteen.

Vierailija
12/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä miettii muuten ympäri vuoden, suunnittelee mitä laittaa ja miten laittaa, näkee rentouttavia unia mökistä, tekee ehkä käsitöitä sinne, ajattelee kuinka mukavaa on päästä sinne jne. Sellainen rentouttaja.

Vierailija
13/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Ei mitään järkeä omistaa itse työssäkäyvänä ja varsinkaan ruuhkavuosina ja vielä vähemmän kun tilanne on se, että perheen isukki on vapaamatkustaja.

Tupla työmaa.

Mun eksä sanoi, että ostetaan mökki. Sanoin suoraan, että minä olen täystyöllistetty hoitamaan kaikki arjen pyörityksen tässä kodissa.

Potkasin miesvauvan pois lopulta.

Vierailija
14/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorisoa ei mökit kiinnosta

Vierailija
15/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oma mökki omine tavaroineen on siellä ja sinne voi mennä kun siltä tuntuu.  Ja mökillä ainakin mulle se puuhastelu on se juttu. Vuokramökillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
16/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä on järkeä ja missä ei? Kukin tavallaan. Mikä tarve ihmisillä on arvioida toisten tekemisiä tai valintoja omasta näkövinkkelistään? Miksi se edes kiinnostaa? En ymmärrä.

Vierailija
17/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hyvä olla useampi mökki. Jos tänä vuonna tuleekin vaikka mielihalu mennä merenrantaan tai vaikka lappiin laskettelemaan, niin hyvähän se on että on mökki valmiina. Ei kun lento lähimmälle kentälle ja Avikselta auto ja muutamassa tunnissa on sitten rinteen kupeessa tai uisteluvenettä veteen rullaamaassa.

Vierailija
18/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oma mökki omine tavaroineen on siellä ja sinne voi mennä kun siltä tuntuu.  Ja mökillä ainakin mulle se puuhastelu on se juttu. Vuokramökillä ei ole mitään tekemistä.

Ei voi mennä kun aikaa ei ole. 

Vierailija
19/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hyvä olla useampi mökki. Jos tänä vuonna tuleekin vaikka mielihalu mennä merenrantaan tai vaikka lappiin laskettelemaan, niin hyvähän se on että on mökki valmiina. Ei kun lento lähimmälle kentälle ja Avikselta auto ja muutamassa tunnissa on sitten rinteen kupeessa tai uisteluvenettä veteen rullaamaassa.

Joo no tyhmästä päästä kärsii koko tyyppi.

Vierailija
20/43 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No missä on järkeä ja missä ei? Kukin tavallaan. Mikä tarve ihmisillä on arvioida toisten tekemisiä tai valintoja omasta näkövinkkelistään? Miksi se edes kiinnostaa? En ymmärrä.

Kyl saa keskustella ja pohtia. Ei se sulta ole pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä