Mitä järkeä omistaa mökki jos...
käy siellä pari kertaa talvessa ja kesälläkin yht.pari viikkoa?Kuitenkin kuluja,mahd.lämmitys,kiinteistövero ym.Pihatyöt jne.Eikö pääsisi helpommalla kun vuokraisi,kun haluaa mökkeillä?
Kommentit (43)
Kuten pääsee helpommalla kun ei mene töihin. Miksi siis mennä?
Mietin samaa. . Myin perintömökin, kun vähän käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako?
Ei.Omistan itse mökin ja olen täällä lähes jatkuvasti.Siksi mietin asiaa.
No ei mökkiä (tai venettä tai moottoripyörää tai avoautoa tai tai..) varmaan ihan kirjaimellisesti järjellä ostetakaan. Vaan tunteella ja elämänlaadun/nautiskelun takia.
Vierailija kirjoitti:
Kuten pääsee helpommalla kun ei mene töihin. Miksi siis mennä?
?
Vierailija kirjoitti:
No ei mökkiä (tai venettä tai moottoripyörää tai avoautoa tai tai..) varmaan ihan kirjaimellisesti järjellä ostetakaan. Vaan tunteella ja elämänlaadun/nautiskelun takia.
Parempihan se vuokramökki on elämänlaadun ja nautiskelun kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ei nyt ollut kysymys.
Mökkejä tulee tuhansia ja tuhansia myyntiin kun 40 lukulaiset lähtee.... hinnat romahtaa
Niin. Aatteleppa jos olisin pysytellyt äidin helmoissa ja käynyt vaan töissä siihen saakka kun äitini kuoli. Mulla olisi 750 000€ piirongin laatikossa rahaa. Saatikka jos olisin sijoittanut, mutta kun tuli muutettua 18 vuotiaana pois ja käytettyä rahaa kaikenlaiseen turhuuteen.
Kyllähän sitä miettii muuten ympäri vuoden, suunnittelee mitä laittaa ja miten laittaa, näkee rentouttavia unia mökistä, tekee ehkä käsitöitä sinne, ajattelee kuinka mukavaa on päästä sinne jne. Sellainen rentouttaja.
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Ei mitään järkeä omistaa itse työssäkäyvänä ja varsinkaan ruuhkavuosina ja vielä vähemmän kun tilanne on se, että perheen isukki on vapaamatkustaja.
Tupla työmaa.
Mun eksä sanoi, että ostetaan mökki. Sanoin suoraan, että minä olen täystyöllistetty hoitamaan kaikki arjen pyörityksen tässä kodissa.
Potkasin miesvauvan pois lopulta.
Se oma mökki omine tavaroineen on siellä ja sinne voi mennä kun siltä tuntuu. Ja mökillä ainakin mulle se puuhastelu on se juttu. Vuokramökillä ei ole mitään tekemistä.
No missä on järkeä ja missä ei? Kukin tavallaan. Mikä tarve ihmisillä on arvioida toisten tekemisiä tai valintoja omasta näkövinkkelistään? Miksi se edes kiinnostaa? En ymmärrä.
Onhan se hyvä olla useampi mökki. Jos tänä vuonna tuleekin vaikka mielihalu mennä merenrantaan tai vaikka lappiin laskettelemaan, niin hyvähän se on että on mökki valmiina. Ei kun lento lähimmälle kentälle ja Avikselta auto ja muutamassa tunnissa on sitten rinteen kupeessa tai uisteluvenettä veteen rullaamaassa.
Vierailija kirjoitti:
Se oma mökki omine tavaroineen on siellä ja sinne voi mennä kun siltä tuntuu. Ja mökillä ainakin mulle se puuhastelu on se juttu. Vuokramökillä ei ole mitään tekemistä.
Ei voi mennä kun aikaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hyvä olla useampi mökki. Jos tänä vuonna tuleekin vaikka mielihalu mennä merenrantaan tai vaikka lappiin laskettelemaan, niin hyvähän se on että on mökki valmiina. Ei kun lento lähimmälle kentälle ja Avikselta auto ja muutamassa tunnissa on sitten rinteen kupeessa tai uisteluvenettä veteen rullaamaassa.
Joo no tyhmästä päästä kärsii koko tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
No missä on järkeä ja missä ei? Kukin tavallaan. Mikä tarve ihmisillä on arvioida toisten tekemisiä tai valintoja omasta näkövinkkelistään? Miksi se edes kiinnostaa? En ymmärrä.
Kyl saa keskustella ja pohtia. Ei se sulta ole pois.
Harmittaako?