Mitä tekisitte? Lapsi pakkasi kaupassa vahingossa seuraavan asiakkaan karkkipussin meidän kassiin.
Kyseessä 3vuotias, ja ihan puhdas vahinko. Mulla on nyt tosi huono omatunto kun en hoksannut kaupassa tuota, laitettiin yhdessä niitä ostoksia. Lapsi sai itse valita samanlaisen pussin isälleen, laittoi sen kassahihnalle ja luuli kai samaksi pussiksi ja laittoi kassiin. Vienkö tuon takaisin kauppaan?
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.
Ap
Sillä ei ole mitään merkitystä!
Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.
Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????
Haluaakohan tämä ylempi kommentoija sitten, että tulevaisuudessa niitä hänenkin ostoksiaan lääppii ja pakkailee sitten täysi-ikäiset ihmiset, jotka on ensimmäistä kertaa siellä kaupassa asioimassa? Mites siellä kaupassa muuten opitaan käymään ja käyttäytymään, jos ei siellä käymällä ja harjoittelemalla?
Ei kaupassa käyntiä tarvitse opetella. Eiköhän täysi-ikäinen ihan luonnostaan osaa asioida kaupassa.
Ai jos se ei ole käynyt siellä koskaan? Miten se on oppinut, jos ei ole koskaan siellä käynyt?
Meidän ostama pussi oli siinä viimeisten tavaroiden joukossa. MINÄ laitoin sen kassiin. En tiedä mitä tekisin, en voi ainakaan syödä noita karkkeja. Ostettiin kolme kassia ruokaa, vaippoja, papereita ym. Nyt tuli tällainen sekaannus. En ehkä jaksa enää lukea tätä ketjua kun tää on täynnä riehuvia koirankakkahaalari lapsista kertovia kauhutarinoita.
Ap
No, nyt olen syönyt sen väärän pussin sisällön ja isälle ostettu pussi odottaa että lapsi saa sen antaa isälle kun tämä lähtee iltahommiin.
Kiitos kaikille mielipiteistä!
Vierailija kirjoitti:
Meidän ostama pussi oli siinä viimeisten tavaroiden joukossa. MINÄ laitoin sen kassiin. En tiedä mitä tekisin, en voi ainakaan syödä noita karkkeja. Ostettiin kolme kassia ruokaa, vaippoja, papereita ym. Nyt tuli tällainen sekaannus. En ehkä jaksa enää lukea tätä ketjua kun tää on täynnä riehuvia koirankakkahaalari lapsista kertovia kauhutarinoita.
Ap
Täällä on taas raivohulluosasto vauhdissa, älä välitä ;)
Eiköhän kakarasi ihan tahallaan ne toisen karkit ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kakarasi ihan tahallaan ne toisen karkit ottanut.
Tämä tulee tietenkin ensimmäisenä mieleen ihmisellä, joka on itse aina ollut epärehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.
No siinähän niitä opetetaan. Vielä kun aikuiset oppisivat käytöstapoja, eivätkä kirjoittelisi vihaisia viestejä keskustelupalstoille. Sille lapsellekin voi puhua ihan nätisti, sanoa vaikkapa että "hei anteeksi, voitko vähän siirtyä, niin mä pääsen tuohon pakkaamaan". Ei tietenkään onnistu, jos itsellä on käytöstavat hukassa ja on ns. puhumaton mölli.
Pakko nykyään niellä tuo kiukku, kun en halua sitä lasta tilanteeseen, jossa vanhempi huutaa pääpunaisena olla puuttumatta hän lapsensa tekemisiin.
Niin, siis pointtini olikin se, ettet kiukkua, vaan opettelet niitä käytöstapoja ja puhut lapselle nätisti. Harjoittelet vaikka peilin edessä, jos ei ole vielä ystävällisestä kommunikoimisesta kokemusta.
Miksi minun tehtäväni olisi kasvattaa sinun kakaraasi, jolle et itsekään ole opettanut kuinka kaupassa toimitaan?
En minä puhunut kasvattamisesta, vaan siitä, että toiselle ihmiselle voi ihan oikeasti huomauttaa, jos hän seisoo sellaisessa kohdassa, ettet itse pääse tekemään sitä, mitä olet tekemässä! Tosi hyvä, että tämä tuli puheeksi! Oon huomannut kyllä, että kaltaisiasi ihmisiä on paljon liikkeellä, siis semmoisia, jotka eivät yksinkertaisesti tiedä, että tuntemattomillekin ihmisille voi puhua. Neuvoin tuolla jo aiemmin, mitä silloin voi sanoa, mutta kertaushan on opintojen äiti, joten otetaas uudelleen. Voit sanoa esimerkiksi "hei anteeksi, mun pitäis päästä tuohon (pakkaamaan, tai mitä nyt oletkaan menossa tekemään". Yleensä tämä riittää. Harjoittele vaikka kotona ennen ihmisten ilmoille menemistä, on sitten varma olo tositilanteessa. Tsemppiä! Sosiaalisten tilanteiden pelko taitaa olla Suomessa aika yleistä.
Kerrataan nyt vielä. Minä olen saanut kotona hyvän kasvatuksen ja olen lukuisia kertoja nätisti sanonut lapselle voisiko tämä hieman väistää, se hylly ei ole kiipeilyä varten, olen jopa sanonut, että eipäs kiukutella äidille ihan leikkisästi. Tavutan vielä sinulle, kun et tunnu ymmärtävän NÄ-TIS-TI silti olen saanut vanhempien vihat niskaani niin en enää sano vaan käyttäydyn viiälä tylysti. Sitä saa mitä tilaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.
Ap
Sillä ei ole mitään merkitystä!
Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.
Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????
Haluaakohan tämä ylempi kommentoija sitten, että tulevaisuudessa niitä hänenkin ostoksiaan lääppii ja pakkailee sitten täysi-ikäiset ihmiset, jotka on ensimmäistä kertaa siellä kaupassa asioimassa? Mites siellä kaupassa muuten opitaan käymään ja käyttäytymään, jos ei siellä käymällä ja harjoittelemalla?
Missä vaiheessa laitat lapsesi ostoksille? neljävuotiaana?
On se saatana että te urpot ette näe koskaan vikaa itsessänne , kakaroissanne ja huonossa käytöksessänne.
Miksi kolmevuotiaan tulisi "osata" kaupassakäyminen?
Sitä voitte leikkiä ja harjoitella kotona.
Seuraavaksi huudat lapsivihaa? Huuda vapaasti. En halua lapsesi paska- ja räkätauteja ruokiini, enkä lapsesi haalareista koiranpaskaa kauppakasseihini.
Etkö huomaa kuinka ihan itsekin peräänkuulutat tuota lasten hyvää käytöstä kaupassa (määkimällä tuosta, miten huonosti käyttäytyvät "koiranpaskahaalareissaan" siellä kaupassa), mutta seuraavassa lauseessa sitten ihmettelet että miksi kolmevuotiaan tulisi osata kaupassakäynti? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.
No siinähän niitä opetetaan. Vielä kun aikuiset oppisivat käytöstapoja, eivätkä kirjoittelisi vihaisia viestejä keskustelupalstoille. Sille lapsellekin voi puhua ihan nätisti, sanoa vaikkapa että "hei anteeksi, voitko vähän siirtyä, niin mä pääsen tuohon pakkaamaan". Ei tietenkään onnistu, jos itsellä on käytöstavat hukassa ja on ns. puhumaton mölli.
Mitä ihmettä? Miksi sen huono-onnisen, joka sattuu sinut kohtaamaan, pitää varautua kasvattamaan sinun tekemää jälkikasvua?
Siinä kassalla saattaa olla toinen asiakas vaikkapa lestaperheen lapsi, joka on jo 10 pienempää sisarustaan kasvattanut ja päättänyt jäädä lapsettomaksi, ja ei halua enää yhtäkään kasvattaa.
Tai tarhantäti tai opettaja, joka saa toisten mukuloista omassa työssään ihan tarpeekseen.
Tai vasta oman lapsensa menettänyt äiti, tai puolisonsa menettänyt surutyötä tekevä äiti.
Tai äiti, jolla on omat lapset kotona, ja tämä on hänen oma hetkensä, kaupassakäynti, kun lapset ovat isän kanssa kotona, ja tukiverkkoja ei ole muutenkaan. Juuri ja juuri sinnittelee itse ilman että soittaa lastensuojeluun, että itse tarvitsisi apua.
Eri asia on tilanne, että tapahtuu äkillinen kriisi tai onnettomuus jolloin toisten on velvollisuus kasvattaa sivullisena, tai auttaa hädässä olevaa, lapsen äiti saa vaikka sairaskohtauksen kaupassa, mutta ap sinähän laskelmoit tilanteet niin, että on hyvin todennäköistä, että 3-vuotias ei kykene hoitamaan itsenäisesti tuollaista niin tuohan on selvää laskelmointia. Sinä siis pakotat sivulliset, joilla on se huono onni, että tapaavat sinut elämänsä aikana, osallistumaan sinun tehtävään, kysymättä heiltä, sopiiko se heille.
Niin ei voi tehdä.
Jos haluat että muut osallistuvat lastesi kasvatukseen, sinun täytyy ensin kysyä heiltä, sopiiko se heille.
Vierailija kirjoitti:
Meidän ostama pussi oli siinä viimeisten tavaroiden joukossa. MINÄ laitoin sen kassiin. En tiedä mitä tekisin, en voi ainakaan syödä noita karkkeja. Ostettiin kolme kassia ruokaa, vaippoja, papereita ym. Nyt tuli tällainen sekaannus. En ehkä jaksa enää lukea tätä ketjua kun tää on täynnä riehuvia koirankakkahaalari lapsista kertovia kauhutarinoita.
Ap
Syöt ihan rauhassa sen karkkipussin. Lapselle sanot että sattui pieni sekaannus, että ensi kerralla katsotaan tarkemmin, ettei muiden tavaroihin kosketa vahingossa. Lapselta ihan selvä vahinko, mitä sitä vatvomaan enempää. Yksi karkkipussi ei kaada kenenkään maata. Ota rennosti, sulje palsta ja nauti kivasta viikonlopusta lapsesi kanssa. :)
Ihminen, joka ei halua osallistua sinun lapsesi kasvattamiseen, ei tarvitse olla mykkä, tai muutenkaan epäsosiaalinen. Hän ei vain halua. Sen pitää sinulle riittää.
Siis onko aloittajan lapsi oikeasti 3-vuotias ja 110cm pitkä????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.
Ap
Sillä ei ole mitään merkitystä!
Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.
Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????
Haluaakohan tämä ylempi kommentoija sitten, että tulevaisuudessa niitä hänenkin ostoksiaan lääppii ja pakkailee sitten täysi-ikäiset ihmiset, jotka on ensimmäistä kertaa siellä kaupassa asioimassa? Mites siellä kaupassa muuten opitaan käymään ja käyttäytymään, jos ei siellä käymällä ja harjoittelemalla?
Missä vaiheessa laitat lapsesi ostoksille? neljävuotiaana?
On se saatana että te urpot ette näe koskaan vikaa itsessänne , kakaroissanne ja huonossa käytöksessänne.
Miksi kolmevuotiaan tulisi "osata" kaupassakäyminen?
Sitä voitte leikkiä ja harjoitella kotona.
Seuraavaksi huudat lapsivihaa? Huuda vapaasti. En halua lapsesi paska- ja räkätauteja ruokiini, enkä lapsesi haalareista koiranpaskaa kauppakasseihini.
Lapset ovat yhteiskunnan jäseniä siinä missä aikuisetkin. Jos ei sitä kestä, pitää sitten varmasti siirtyä pelkästään nettiosteluun. Vaikka sä kuinka meuhaisit netissä siitä, että sinun mielestäsi sen ja sen ikäiset lapset eivät sovi sinne tai tänne, se ei muuta asiaa mihinkään. VOinhan minäkin sanoa, että sinua ei pitäisi viedä julkiselle paikalle. Aiotko totella?
Lapsesi on yhteiskunnan jäsen sen jälkeen kun olet opettanut sille EDES ALKEELLISET käytöstavat etkä anna sen riehua kaupassa kuin sika pellossa.
Ja lääppiä muiden ihmisten ostoksia.
Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.
Ap
Sillä ei ole mitään merkitystä!
Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.
Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????
Haluaakohan tämä ylempi kommentoija sitten, että tulevaisuudessa niitä hänenkin ostoksiaan lääppii ja pakkailee sitten täysi-ikäiset ihmiset, jotka on ensimmäistä kertaa siellä kaupassa asioimassa? Mites siellä kaupassa muuten opitaan käymään ja käyttäytymään, jos ei siellä käymällä ja harjoittelemalla?
Missä vaiheessa laitat lapsesi ostoksille? neljävuotiaana?
On se saatana että te urpot ette näe koskaan vikaa itsessänne , kakaroissanne ja huonossa käytöksessänne.
Miksi kolmevuotiaan tulisi "osata" kaupassakäyminen?
Sitä voitte leikkiä ja harjoitella kotona.
Seuraavaksi huudat lapsivihaa? Huuda vapaasti. En halua lapsesi paska- ja räkätauteja ruokiini, enkä lapsesi haalareista koiranpaskaa kauppakasseihini.
Lapset ovat yhteiskunnan jäseniä siinä missä aikuisetkin. Jos ei sitä kestä, pitää sitten varmasti siirtyä pelkästään nettiosteluun. Vaikka sä kuinka meuhaisit netissä siitä, että sinun mielestäsi sen ja sen ikäiset lapset eivät sovi sinne tai tänne, se ei muuta asiaa mihinkään. VOinhan minäkin sanoa, että sinua ei pitäisi viedä julkiselle paikalle. Aiotko totella?
Lapsesi on yhteiskunnan jäsen sen jälkeen kun olet opettanut sille EDES ALKEELLISET käytöstavat etkä anna sen riehua kaupassa kuin sika pellossa.
Ja lääppiä muiden ihmisten ostoksia.
Ymmärrätkö?
Sorry mutta kyllä se lapsi ja ihan kaikki muutkin ihmiset ovat yhteiskunnan jäseniä. Ei tuo riipu käytöstavoista ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.
Ap
Sillä ei ole mitään merkitystä!
Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.
Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????
Haluaakohan tämä ylempi kommentoija sitten, että tulevaisuudessa niitä hänenkin ostoksiaan lääppii ja pakkailee sitten täysi-ikäiset ihmiset, jotka on ensimmäistä kertaa siellä kaupassa asioimassa? Mites siellä kaupassa muuten opitaan käymään ja käyttäytymään, jos ei siellä käymällä ja harjoittelemalla?
Missä vaiheessa laitat lapsesi ostoksille? neljävuotiaana?
On se saatana että te urpot ette näe koskaan vikaa itsessänne , kakaroissanne ja huonossa käytöksessänne.
Miksi kolmevuotiaan tulisi "osata" kaupassakäyminen?
Sitä voitte leikkiä ja harjoitella kotona.
Seuraavaksi huudat lapsivihaa? Huuda vapaasti. En halua lapsesi paska- ja räkätauteja ruokiini, enkä lapsesi haalareista koiranpaskaa kauppakasseihini.
Lapset ovat yhteiskunnan jäseniä siinä missä aikuisetkin. Jos ei sitä kestä, pitää sitten varmasti siirtyä pelkästään nettiosteluun. Vaikka sä kuinka meuhaisit netissä siitä, että sinun mielestäsi sen ja sen ikäiset lapset eivät sovi sinne tai tänne, se ei muuta asiaa mihinkään. VOinhan minäkin sanoa, että sinua ei pitäisi viedä julkiselle paikalle. Aiotko totella?
Lapsesi on yhteiskunnan jäsen sen jälkeen kun olet opettanut sille EDES ALKEELLISET käytöstavat etkä anna sen riehua kaupassa kuin sika pellossa.
Ja lääppiä muiden ihmisten ostoksia.
Ymmärrätkö?
Sorry mutta kyllä se lapsi ja ihan kaikki muutkin ihmiset ovat yhteiskunnan jäseniä. Ei tuo riipu käytöstavoista ;)
Selvä , rupeankin jatkossa kaivamaan nenääni kassalla pakatessani ja hieron sormeni sinun ruukkusalaattiisi ja aivastelen tuoretuotteillesi. Ehkä minulla on taskussa rukkanen jossa on koiranpaskaa ja lääpin sillä ostoksiasi.
Olenhan mielestäsi siihen oikeutettu kuten lapsesikin?
Nyt äkkiä vaan karkit takaisin kauppaan. Kerrot miten vahingossa epähuomiossa pakkasitte ylimääräiset karkit, pahotteletta ja homma on sillä selvä.
Kyllä kaupassa pidetään kirjaa niistä tuotteista, jotka ovat menneet kassan läpi, eli siis maksetuista tuotteista, jotka ovat unohtuneet asiakkailta. Ties vaikka tämä jolta karkit nyt puuttuvat olisi niitä käynyt kyselemässä tai kyselee huomenna uudestaan. Se, että jätätte tietoisesti karkit itsellenne on varastamista.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko aloittajan lapsi oikeasti 3-vuotias ja 110cm pitkä????
Kyllä on! Ja painaa 36 kiloa. Ei siis ollut eka kerta kun hihnan muutkin karkkipussit uppos pienokaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän ostama pussi oli siinä viimeisten tavaroiden joukossa. MINÄ laitoin sen kassiin. En tiedä mitä tekisin, en voi ainakaan syödä noita karkkeja. Ostettiin kolme kassia ruokaa, vaippoja, papereita ym. Nyt tuli tällainen sekaannus. En ehkä jaksa enää lukea tätä ketjua kun tää on täynnä riehuvia koirankakkahaalari lapsista kertovia kauhutarinoita.
ApSyöt ihan rauhassa sen karkkipussin. Lapselle sanot että sattui pieni sekaannus, että ensi kerralla katsotaan tarkemmin, ettei muiden tavaroihin kosketa vahingossa. Lapselta ihan selvä vahinko, mitä sitä vatvomaan enempää. Yksi karkkipussi ei kaada kenenkään maata. Ota rennosti, sulje palsta ja nauti kivasta viikonlopusta lapsesi kanssa. :)
Siis wow, sain pelkkiä alanuolia? Yritin ihan tosissani antaa ap:lle viestin, ettei nyt tätä asiaa jää vatvomaan ja palsta dumaa täysin? Huhhuh :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.
Ap
Sillä ei ole mitään merkitystä!
Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.
Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????
Haluaakohan tämä ylempi kommentoija sitten, että tulevaisuudessa niitä hänenkin ostoksiaan lääppii ja pakkailee sitten täysi-ikäiset ihmiset, jotka on ensimmäistä kertaa siellä kaupassa asioimassa? Mites siellä kaupassa muuten opitaan käymään ja käyttäytymään, jos ei siellä käymällä ja harjoittelemalla?
Missä vaiheessa laitat lapsesi ostoksille? neljävuotiaana?
On se saatana että te urpot ette näe koskaan vikaa itsessänne , kakaroissanne ja huonossa käytöksessänne.
Miksi kolmevuotiaan tulisi "osata" kaupassakäyminen?
Sitä voitte leikkiä ja harjoitella kotona.
Seuraavaksi huudat lapsivihaa? Huuda vapaasti. En halua lapsesi paska- ja räkätauteja ruokiini, enkä lapsesi haalareista koiranpaskaa kauppakasseihini.
Lapset ovat yhteiskunnan jäseniä siinä missä aikuisetkin. Jos ei sitä kestä, pitää sitten varmasti siirtyä pelkästään nettiosteluun. Vaikka sä kuinka meuhaisit netissä siitä, että sinun mielestäsi sen ja sen ikäiset lapset eivät sovi sinne tai tänne, se ei muuta asiaa mihinkään. VOinhan minäkin sanoa, että sinua ei pitäisi viedä julkiselle paikalle. Aiotko totella?
Lapsesi on yhteiskunnan jäsen sen jälkeen kun olet opettanut sille EDES ALKEELLISET käytöstavat etkä anna sen riehua kaupassa kuin sika pellossa.
Ja lääppiä muiden ihmisten ostoksia.
Ymmärrätkö?
Sorry mutta kyllä se lapsi ja ihan kaikki muutkin ihmiset ovat yhteiskunnan jäseniä. Ei tuo riipu käytöstavoista ;)
Selvä , rupeankin jatkossa kaivamaan nenääni kassalla pakatessani ja hieron sormeni sinun ruukkusalaattiisi ja aivastelen tuoretuotteillesi. Ehkä minulla on taskussa rukkanen jossa on koiranpaskaa ja lääpin sillä ostoksiasi.
Olenhan mielestäsi siihen oikeutettu kuten lapsesikin?
Kaikin mokomi! Minä pyydän sitten vartijan paikalle ja sinä korvaat minulle kaikki vahingot :) Eihän tuosta minulle itselleni mitään haittaa ole, jos välttämättä haluat käyttää rahasi noin niin mikäs siinä! Huomaathan, että lapset ei tosiaan ole vielä rikosoikeudellisessa vastuussa mutta aikuiset puolestaan ovat :)
Lapset ovat yhteiskunnan jäseniä siinä missä aikuisetkin. Jos ei sitä kestä, pitää sitten varmasti siirtyä pelkästään nettiosteluun. Vaikka sä kuinka meuhaisit netissä siitä, että sinun mielestäsi sen ja sen ikäiset lapset eivät sovi sinne tai tänne, se ei muuta asiaa mihinkään. VOinhan minäkin sanoa, että sinua ei pitäisi viedä julkiselle paikalle. Aiotko totella?