Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte? Lapsi pakkasi kaupassa vahingossa seuraavan asiakkaan karkkipussin meidän kassiin.

Vierailija
20.11.2015 |

Kyseessä 3vuotias, ja ihan puhdas vahinko. Mulla on nyt tosi huono omatunto kun en hoksannut kaupassa tuota, laitettiin yhdessä niitä ostoksia. Lapsi sai itse valita samanlaisen pussin isälleen, laittoi sen kassahihnalle ja luuli kai samaksi pussiksi ja laittoi kassiin. Vienkö tuon takaisin kauppaan?

Kommentit (208)

Vierailija
61/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa ihan puhtaalta vahingolta eikä lapsi ole tehnyt mitään suurta rikosta.

Vierailija
62/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.

Ja ne kassanpäädyssä olevat hyllyt ovat kasseja varten, ei lasten kiipeilyä! 

Kaikesta sitä ihmiset osaakin mielensä pahoittaa... Eiköhän ne ole ihan vain helpottamaan asiakkaita tavaroiden pakkaamisessa, kukin käyttää sitä tasoa miten se itseään parhaiten palvelee. Lähikaupassani käy usein erän lyhytkasvuinen aikuinen ostoksilla ja hän kiipeää aina ketterästi tason päälle pakkaamaan ostoksiaan. Ei tulisi kyllä mieleenkään ärähtää että ne tasot on kasseja eikä kiipeilyä varten :D

 

Lyhytkasvuisia aikuisia harvoin kaupassa näkee, räkäisiä , koiranpaskahaalareissa riehuvia kakaroita sitten senkin edestä.

Koiranpaskahaalareissa? Millaisia ne ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.

Ap

 

Sillä ei ole mitään merkitystä!

Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.

Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????

Vierailija
64/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.

No siinähän niitä opetetaan. Vielä kun aikuiset oppisivat käytöstapoja, eivätkä kirjoittelisi vihaisia viestejä keskustelupalstoille. Sille lapsellekin voi puhua ihan nätisti, sanoa vaikkapa että "hei anteeksi, voitko vähän siirtyä, niin mä pääsen tuohon pakkaamaan". Ei tietenkään onnistu, jos itsellä on käytöstavat hukassa ja on ns. puhumaton mölli.

Pakko nykyään niellä tuo kiukku, kun en halua sitä lasta tilanteeseen, jossa vanhempi huutaa pääpunaisena olla puuttumatta hän lapsensa tekemisiin.

Niin, siis pointtini olikin se, ettet kiukkua, vaan opettelet niitä käytöstapoja ja puhut lapselle nätisti. Harjoittelet vaikka peilin edessä, jos ei ole vielä ystävällisestä kommunikoimisesta kokemusta.

 

Miksi minun tehtäväni olisi kasvattaa sinun kakaraasi, jolle et itsekään ole opettanut kuinka kaupassa toimitaan?

En minä puhunut kasvattamisesta, vaan siitä, että toiselle ihmiselle voi ihan oikeasti huomauttaa, jos hän seisoo sellaisessa kohdassa, ettet itse pääse tekemään sitä, mitä olet tekemässä! Tosi hyvä, että tämä tuli puheeksi! Oon huomannut kyllä, että kaltaisiasi ihmisiä on paljon liikkeellä, siis semmoisia, jotka eivät yksinkertaisesti tiedä, että tuntemattomillekin ihmisille voi puhua. Neuvoin tuolla jo aiemmin, mitä silloin voi sanoa, mutta kertaushan on opintojen äiti, joten otetaas uudelleen. Voit sanoa esimerkiksi "hei anteeksi, mun pitäis päästä tuohon (pakkaamaan, tai mitä nyt oletkaan menossa tekemään". Yleensä tämä riittää. Harjoittele vaikka kotona ennen ihmisten ilmoille menemistä, on sitten varma olo tositilanteessa. Tsemppiä! Sosiaalisten tilanteiden pelko taitaa olla Suomessa aika yleistä.

 

 

Juu minun vikanihan se on, ja diagnoosinkin annoit,

kun sinun kakarasi ei osaa käyttäytyä kaupassa, ja paskat nakkaat muista asiakkaista?

Miten niin minun lapseni ei osaa käyttäytyä? En ymmärrä lainkaan, mistä puhut. Kyllä täytyy sanoa, että jos edessäsi on ihminen, jonka ohi haluat mennä, etkä uskalla sanoa hänelle, että sinun pitäisi päästä hänen ohitseen, niin kyllä se sinun vikasin on.

Vierailija
65/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi annoit äpäräsi pakata ostoksia? Näin käy kun laittaa lapset pakkaamaan. Kyllä minua vituttaisi jos minun karkkipussin joku ipana varastaisi jumalauta.

No selvästikin sulla on vihanhallintaongelmia, joten ei ihme, jos kuppi menisi nurin karkkipussin katoamisesta. Liikutko joskus yleisillä paikoilla? Ole hyvä ja varoita etukäteen ennen kuin lähdet!

Sinustako on oikein varastaminen koska kyseessä on lapsi? Vituttaa kun nykyajan kakaroille ei pidetä mitään kuria ja saavat touhuta mitä tahansa.

Vierailija
66/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna asian olla. Liiasta rehellisyydestä ei saa kuin harmia. Mulla jäi kerran vaatekaupassa josta ostin muistaakseni housut sukat takkiin kiinni. Siis ihan tosissaan maiharin vetoketjun tuulisuojalärpäkkeen tarranauhaan. Huomasin ne kadulla kun laitoin takkia kiinni. Vein sukat takaisin kauppaan mutta jäi olo että minua epäiltiin varkaaksi. No onhan maailmassa oikeuttakin. Jonkun ajan päästä ketju lopetti kyseisen liikkeen ja kenkää taisi tulla kaikille. Eipähän tarvinnut ainakaan siinä liikkeessä enää katsella ylimielisesti nenänvartta pitkin:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.

Ap

 

Sillä ei ole mitään merkitystä!

Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.

Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????

Nyt ota ihan rauhallisesti. Jos alkaa esiintyä hyperventilaation oireita, niin otat paperipussin ja hengittelet sinne rauhallisesti. Tiesitkö, että nettiraivoaminen vaikuttaa negatiivisesti sinuun, vaikka kuvittelisit, että "paineiden purkaminen" helpottaisi oloasi? Ei se helpota, vaan ihan tutkimustenkin mukaan sillä on negatiivinen vaikutus.

Vierailija
68/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.

No siinähän niitä opetetaan. Vielä kun aikuiset oppisivat käytöstapoja, eivätkä kirjoittelisi vihaisia viestejä keskustelupalstoille. Sille lapsellekin voi puhua ihan nätisti, sanoa vaikkapa että "hei anteeksi, voitko vähän siirtyä, niin mä pääsen tuohon pakkaamaan". Ei tietenkään onnistu, jos itsellä on käytöstavat hukassa ja on ns. puhumaton mölli.

Pakko nykyään niellä tuo kiukku, kun en halua sitä lasta tilanteeseen, jossa vanhempi huutaa pääpunaisena olla puuttumatta hän lapsensa tekemisiin.

Niin, siis pointtini olikin se, ettet kiukkua, vaan opettelet niitä käytöstapoja ja puhut lapselle nätisti. Harjoittelet vaikka peilin edessä, jos ei ole vielä ystävällisestä kommunikoimisesta kokemusta.

Ei tähän hedelmättömään juupaseipäs leikkiin kannata lähteä mukaan. Syy on aina muissa! Ei koskaan siinä lapsessa, eikä hänen vanhemman käytöksessä. Lapsiperheet osaavat aina käyttäytyä tismalleen oikein! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.

Ap

 

Sillä ei ole mitään merkitystä!

Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.

Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????

Haluaakohan tämä ylempi kommentoija sitten, että tulevaisuudessa niitä hänenkin ostoksiaan lääppii ja pakkailee sitten täysi-ikäiset ihmiset, jotka on ensimmäistä kertaa siellä kaupassa asioimassa? Mites siellä kaupassa muuten opitaan käymään ja käyttäytymään, jos ei siellä käymällä ja harjoittelemalla?

Vierailija
70/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.

Ap

 

Sillä ei ole mitään merkitystä!

Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.

Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????

Nyt ota ihan rauhallisesti. Jos alkaa esiintyä hyperventilaation oireita, niin otat paperipussin ja hengittelet sinne rauhallisesti. Tiesitkö, että nettiraivoaminen vaikuttaa negatiivisesti sinuun, vaikka kuvittelisit, että "paineiden purkaminen" helpottaisi oloasi? Ei se helpota, vaan ihan tutkimustenkin mukaan sillä on negatiivinen vaikutus.

 

 

Niin, minun ongelmanihan se on, että sinä annat paskapentujesi mellastaa kaupassa, ja sinä näet vikaa kaikissa muissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.

No siinähän niitä opetetaan. Vielä kun aikuiset oppisivat käytöstapoja, eivätkä kirjoittelisi vihaisia viestejä keskustelupalstoille. Sille lapsellekin voi puhua ihan nätisti, sanoa vaikkapa että "hei anteeksi, voitko vähän siirtyä, niin mä pääsen tuohon pakkaamaan". Ei tietenkään onnistu, jos itsellä on käytöstavat hukassa ja on ns. puhumaton mölli.

Pakko nykyään niellä tuo kiukku, kun en halua sitä lasta tilanteeseen, jossa vanhempi huutaa pääpunaisena olla puuttumatta hän lapsensa tekemisiin.

Niin, siis pointtini olikin se, ettet kiukkua, vaan opettelet niitä käytöstapoja ja puhut lapselle nätisti. Harjoittelet vaikka peilin edessä, jos ei ole vielä ystävällisestä kommunikoimisesta kokemusta.

Ei tähän hedelmättömään juupaseipäs leikkiin kannata lähteä mukaan. Syy on aina muissa! Ei koskaan siinä lapsessa, eikä hänen vanhemman käytöksessä. Lapsiperheet osaavat aina käyttäytyä tismalleen oikein! 

Mutta musta on kummallista jauhaa siitä, että lasten pitäisi osata käytöstapoja, jos ympärillä olevat ihmiset eivät niitä hallitse. Ei lapsi ole vuorovaikutuksessa pelkästään vanhempien kanssa, vaan myös sinun kanssasi. Ja jos muilla ihmisillä ei ole vuorovaikutustaitoja lainkaan, mitä hyötyä niillä lasten käytöstavoillakaan on? Miksi vain lapsilta vaaditaan hyvää käytöstä, mutta aikuiset saavat käyttäytyä niin kuin pellossa (esim. räyhätä netissä, että lapset ovat edessä sen sijaan, että he huomauttaisivat lapsille nätisti)?

Vierailija
72/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi annoit äpäräsi pakata ostoksia? Näin käy kun laittaa lapset pakkaamaan. Kyllä minua vituttaisi jos minun karkkipussin joku ipana varastaisi jumalauta.

No selvästikin sulla on vihanhallintaongelmia, joten ei ihme, jos kuppi menisi nurin karkkipussin katoamisesta. Liikutko joskus yleisillä paikoilla? Ole hyvä ja varoita etukäteen ennen kuin lähdet!

Sinustako on oikein varastaminen koska kyseessä on lapsi? Vituttaa kun nykyajan kakaroille ei pidetä mitään kuria ja saavat touhuta mitä tahansa.

Sellainen huomio vain, että varastaminen on tietoista toisen omaisuuden anastamista. Jos vahingossa erehtyy ottamaan toisen tavaran, niin se ei ole varastamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.

No siinähän niitä opetetaan. Vielä kun aikuiset oppisivat käytöstapoja, eivätkä kirjoittelisi vihaisia viestejä keskustelupalstoille. Sille lapsellekin voi puhua ihan nätisti, sanoa vaikkapa että "hei anteeksi, voitko vähän siirtyä, niin mä pääsen tuohon pakkaamaan". Ei tietenkään onnistu, jos itsellä on käytöstavat hukassa ja on ns. puhumaton mölli.

Ei, niitä opetetaan kädestä pitäen yhdessä toimien. Lapsi ei yksin 3-vuotiaana pakkaile ostoksia vaan vanhemman kanssa. Siinä on iso ero. Viestini ei edes ollut vihainen. Totesin vain, että minusta olisi kiva, että oma kaupassa asiointini sujuisi tehokkaasti ilman toisten lasten opastamisia. En ole myöskään puhumaton mölli, mutta jollekulle muulle moinen sosiaalinen tilanne voi olla ahdistava. Sinuna opettelisin puhumaan keskustelualueella nätimmin ihmisille.

No jos et ole puhumaton mölli, niin sittenhän voit puhua sille lapselle, joka seisoo tielläsi. Ei kaikkia asioita pysty aina kädestä pitäen opettamaan, ei kolmevuotias ole enää kaikissa tilanteissa vanhemman kädessä kiinni. Siksipä vieraskin aikuinen voi ihan reippaasti puhua lapselle. Kokeile ihmeessä!

Kyllä se lapsen kasvattaminen kunnolliseksi kansalaiseksi on vanhemman tehtävä ja se pitää tehdä huolella. Missä välissä olen sanonut etten näin jo tekisi? En missään. Se ei silti tarkoita, etteikö minua voisi mielessäni turhauttaa muiden opastaminen aina vain uudelleen. Mielestäni olisi vain helpompaa kun nätisti vanhemmat näyttäisivät kuinka toimitaan eivätkä päästäisi lapsiaan yksin säheltämään. Silloin kaikilla on parempi mieli. Kokeile sinä ihmeessä sitä. Lisäksi voisit poistaa mölli-sanan valikoimistasi kun puhut ihmisistä. Sellainen on loukkaavaa.

Vierailija
74/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.

Ap

 

Sillä ei ole mitään merkitystä!

Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.

Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????

Nyt ota ihan rauhallisesti. Jos alkaa esiintyä hyperventilaation oireita, niin otat paperipussin ja hengittelet sinne rauhallisesti. Tiesitkö, että nettiraivoaminen vaikuttaa negatiivisesti sinuun, vaikka kuvittelisit, että "paineiden purkaminen" helpottaisi oloasi? Ei se helpota, vaan ihan tutkimustenkin mukaan sillä on negatiivinen vaikutus.

 

 

Niin, minun ongelmanihan se on, että sinä annat paskapentujesi mellastaa kaupassa, ja sinä näet vikaa kaikissa muissa?

En minä anna kenenkään mellastaa missään. Sinä sen sijaan mellastat täysin vailla käytöstapoja samalla valittaen siitä, että muut eivät käyttäydy. Ei kuulosta hirveän uskottavalta, sori vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan taas kommentteja... Ei se lapsi iän kuun päivänä opikaan käyttäytymään, jos ei saa harjoitella ihan siellä oikeiden ihmisten ja asioiden parissa. Sitten niistä tulee avuttomia ja huonokäytöksisiä teinejä ja aikuisia, ja kaikilla on hyvä mieli? Eipähän ainakaan ollut räkänokka kassan päässä?

Minä sanoisin lapselle, että kannattaa olla tarkempi jatkossa, ostoksensa meidän pussiin kadottaneelle tulee varmasti pettynyt olo ja harmitus. Selittäisin mitä ostoksia (ainakin isommissa kaupoissa) hihnan päässä jakava palikka tarkoittaa. Sitten vietäisiin pussi takaisin kauppaan, jos sen oikea omistaja vaikka sieltä vielä löytäisi. Ihan vaan ettei näitä "vahinkoja" alkaisi sitten sattua, kun saisikin namut pitää.

Vierailija
76/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.

Ap

 

Sillä ei ole mitään merkitystä!

Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.

Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????

Haluaakohan tämä ylempi kommentoija sitten, että tulevaisuudessa niitä hänenkin ostoksiaan lääppii ja pakkailee sitten täysi-ikäiset ihmiset, jotka on ensimmäistä kertaa siellä kaupassa asioimassa? Mites siellä kaupassa muuten opitaan käymään ja käyttäytymään, jos ei siellä käymällä ja harjoittelemalla?

Ei kaupassa käyntiä tarvitse opetella. Eiköhän täysi-ikäinen ihan luonnostaan osaa asioida kaupassa.

Vierailija
77/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.

Ap

 

Sillä ei ole mitään merkitystä!

Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.

Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????

Haluaakohan tämä ylempi kommentoija sitten, että tulevaisuudessa niitä hänenkin ostoksiaan lääppii ja pakkailee sitten täysi-ikäiset ihmiset, jotka on ensimmäistä kertaa siellä kaupassa asioimassa? Mites siellä kaupassa muuten opitaan käymään ja käyttäytymään, jos ei siellä käymällä ja harjoittelemalla?

 

Missä vaiheessa laitat lapsesi ostoksille? neljävuotiaana?

On se saatana että te urpot ette näe koskaan vikaa itsessänne , kakaroissanne ja huonossa käytöksessänne.

 

 

Miksi kolmevuotiaan tulisi "osata" kaupassakäyminen?

Sitä voitte leikkiä ja harjoitella kotona.

 

Seuraavaksi huudat lapsivihaa? Huuda vapaasti. En halua lapsesi paska- ja räkätauteja ruokiini, enkä lapsesi haalareista koiranpaskaa kauppakasseihini.

Vierailija
78/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrä sanoisin, että se on jo varastamista, jos lapsi pakkaa ensin iskän karkit ja sitten huomaa vieressä toiset karkit ja ottaa nekin.

Vierailija
79/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.

No siinähän niitä opetetaan. Vielä kun aikuiset oppisivat käytöstapoja, eivätkä kirjoittelisi vihaisia viestejä keskustelupalstoille. Sille lapsellekin voi puhua ihan nätisti, sanoa vaikkapa että "hei anteeksi, voitko vähän siirtyä, niin mä pääsen tuohon pakkaamaan". Ei tietenkään onnistu, jos itsellä on käytöstavat hukassa ja on ns. puhumaton mölli.

Ei, niitä opetetaan kädestä pitäen yhdessä toimien. Lapsi ei yksin 3-vuotiaana pakkaile ostoksia vaan vanhemman kanssa. Siinä on iso ero. Viestini ei edes ollut vihainen. Totesin vain, että minusta olisi kiva, että oma kaupassa asiointini sujuisi tehokkaasti ilman toisten lasten opastamisia. En ole myöskään puhumaton mölli, mutta jollekulle muulle moinen sosiaalinen tilanne voi olla ahdistava. Sinuna opettelisin puhumaan keskustelualueella nätimmin ihmisille.

No jos et ole puhumaton mölli, niin sittenhän voit puhua sille lapselle, joka seisoo tielläsi. Ei kaikkia asioita pysty aina kädestä pitäen opettamaan, ei kolmevuotias ole enää kaikissa tilanteissa vanhemman kädessä kiinni. Siksipä vieraskin aikuinen voi ihan reippaasti puhua lapselle. Kokeile ihmeessä!

Kyllä se lapsen kasvattaminen kunnolliseksi kansalaiseksi on vanhemman tehtävä ja se pitää tehdä huolella. Missä välissä olen sanonut etten näin jo tekisi? En missään. Se ei silti tarkoita, etteikö minua voisi mielessäni turhauttaa muiden opastaminen aina vain uudelleen. Mielestäni olisi vain helpompaa kun nätisti vanhemmat näyttäisivät kuinka toimitaan eivätkä päästäisi lapsiaan yksin säheltämään. Silloin kaikilla on parempi mieli. Kokeile sinä ihmeessä sitä. Lisäksi voisit poistaa mölli-sanan valikoimistasi kun puhut ihmisistä. Sellainen on loukkaavaa.

Ei se ole pelkästään vanhemman tehtävä, koska lapsi on tekemisissä muidenkin ihmisten kanssa kuin vanhempiensa. Jos kaikki muut ihmiset näyttävät huonoa esimerkkiä, eivätkä ota niitä lapsia omassa käytöksessä huomioon, niin eihän se lapsi näe esimerkkejä siitä, mitä toisten huomioon ottaminen on. 

-

Lapset ovat semmoisia, että niitä pitää opastaa aina uudelleen ja uudelleen. Vähän niin kuin puhelinlasku ja lainanlyhennyskin pitää maksaa aina uudelleen ja uudelleen, vaikkei aina huvittaisikaan. Samoin "kiitos" pitää sanoa aina uudelleen ja uudelleen. VOi voi.

Vierailija
80/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.

Ap

 

Sillä ei ole mitään merkitystä!

Lapsesi ei pakkaa mitään kaupassa, eikä lääpi muiden asiakkaiden ostoksia.

Mikä sulla on päässä vialla , ettet kunnioita muita asiakkaita???????????????

Haluaakohan tämä ylempi kommentoija sitten, että tulevaisuudessa niitä hänenkin ostoksiaan lääppii ja pakkailee sitten täysi-ikäiset ihmiset, jotka on ensimmäistä kertaa siellä kaupassa asioimassa? Mites siellä kaupassa muuten opitaan käymään ja käyttäytymään, jos ei siellä käymällä ja harjoittelemalla?

 

Missä vaiheessa laitat lapsesi ostoksille? neljävuotiaana?

On se saatana että te urpot ette näe koskaan vikaa itsessänne , kakaroissanne ja huonossa käytöksessänne.

 

 

Miksi kolmevuotiaan tulisi "osata" kaupassakäyminen?

Sitä voitte leikkiä ja harjoitella kotona.

 

Seuraavaksi huudat lapsivihaa? Huuda vapaasti. En halua lapsesi paska- ja räkätauteja ruokiini, enkä lapsesi haalareista koiranpaskaa kauppakasseihini.

:D Voi kulta pieni, ei mulla edes ole lapsia :D