Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte? Lapsi pakkasi kaupassa vahingossa seuraavan asiakkaan karkkipussin meidän kassiin.

Vierailija
20.11.2015 |

Kyseessä 3vuotias, ja ihan puhdas vahinko. Mulla on nyt tosi huono omatunto kun en hoksannut kaupassa tuota, laitettiin yhdessä niitä ostoksia. Lapsi sai itse valita samanlaisen pussin isälleen, laittoi sen kassahihnalle ja luuli kai samaksi pussiksi ja laittoi kassiin. Vienkö tuon takaisin kauppaan?

Kommentit (208)

Vierailija
41/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin helpommin vahingoksi jos olisi ollut vaikka salaattia tai etikkaa. Jännä juttu että juuri se karkkipussi livahti omaan kassiin.

Eli kun lapsi on laittanut karkkipussin hihnalle ja odottanut, että saa pakata sen mukaan, niin jossain välissä lapselta olisi mennyt muisti ja hän olisikin ottanut karkkipussin sijasta etikkapullon? Loogista.

Vierailija
42/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.

Ja ne kassanpäädyssä olevat hyllyt ovat kasseja varten, ei lasten kiipeilyä! 

Kaikesta sitä ihmiset osaakin mielensä pahoittaa... Eiköhän ne ole ihan vain helpottamaan asiakkaita tavaroiden pakkaamisessa, kukin käyttää sitä tasoa miten se itseään parhaiten palvelee. Lähikaupassani käy usein erän lyhytkasvuinen aikuinen ostoksilla ja hän kiipeää aina ketterästi tason päälle pakkaamaan ostoksiaan. Ei tulisi kyllä mieleenkään ärähtää että ne tasot on kasseja eikä kiipeilyä varten :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap puhuu kolmevuotiaasta, se mukula on siis ollut siinä kasseille tarkoitetulla tasolla hihnojen päässä? Ei 3-v yletä lattialta tavaroita pakkaamaan. Minua ärsyttää todella paljon juuri tuollainen, jonkun penska siinä kassitasolla käpälöimässä muidenkin ostoksia. Ja piipittämässä muka-hauskasti kommenttejaan muiden tavaroista. Jättäkää se pakkaaminen aikuisten hommaksi.

Voi kauheaa. Iso myötätuntohali täältä. Kolmevuotias piipittää ja sä niiiiiiin kärsit. Onko sulla jotain diagnoosia? Mietin vain, että helpottaiskohan joku lääkitys tota?

Synnytyksenjälkeinen masennusko on syy sinun epäkypsään käytökseen?!

Vierailija
44/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.

No siinähän niitä opetetaan. Vielä kun aikuiset oppisivat käytöstapoja, eivätkä kirjoittelisi vihaisia viestejä keskustelupalstoille. Sille lapsellekin voi puhua ihan nätisti, sanoa vaikkapa että "hei anteeksi, voitko vähän siirtyä, niin mä pääsen tuohon pakkaamaan". Ei tietenkään onnistu, jos itsellä on käytöstavat hukassa ja on ns. puhumaton mölli.

Pakko nykyään niellä tuo kiukku, kun en halua sitä lasta tilanteeseen, jossa vanhempi huutaa pääpunaisena olla puuttumatta hän lapsensa tekemisiin.

Niin, siis pointtini olikin se, ettet kiukkua, vaan opettelet niitä käytöstapoja ja puhut lapselle nätisti. Harjoittelet vaikka peilin edessä, jos ei ole vielä ystävällisestä kommunikoimisesta kokemusta.

 

Miksi minun tehtäväni olisi kasvattaa sinun kakaraasi, jolle et itsekään ole opettanut kuinka kaupassa toimitaan?

Vierailija
45/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi annoit äpäräsi pakata ostoksia? Näin käy kun laittaa lapset pakkaamaan. Kyllä minua vituttaisi jos minun karkkipussin joku ipana varastaisi jumalauta.

No selvästikin sulla on vihanhallintaongelmia, joten ei ihme, jos kuppi menisi nurin karkkipussin katoamisesta. Liikutko joskus yleisillä paikoilla? Ole hyvä ja varoita etukäteen ennen kuin lähdet!

Vierailija
46/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita kauppaan ja kerro mitä tapahtui. Kertovat kyllä mitä tehdä :). Tod.näk. sanovat että ei se mitään, pitäkää pussi, vahinkoja sattuu.

Tässä punnitaan kaupan asenne ja pelisilmä asiakaspalvelussa.

Saat myös itsellesi hyvän omantunnon ja näytät tyttärellesi miten pitää toimia.

 

 

Jos nyt opettaisi sille lapselleen ne kauppaleikit kotona, ja sisäistäisi itse sen  että lapsen varastaminen ei ole oikein.

 

Mitä asiakaspalvelua ja pelisilmää osoittaa mielestäsi se, että kaupasta tai toiselta asiakkaalta  varastaminen on ok ?????????????????????????????????????????????????????????????

Jaahas, linjoilla taas joku asiakaspalvelun ammattilainen, jolle itselleen ei ole ikinä sattunut vahinkoa. Tässä on kyse vahingosta, ei varastamisesta. Sinulla ei myöskään taida olla lapsia, tai ymmärtäisit että kolmevuotias ei vielä kykene suunnitelmalliseen varastamiseen (varastanpas tuosta tuon seuraavan asiakkaan karkkipussin).

Mene leikkimään jollekin toiselle palstalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakkasin reppuuni kaupassa kaljaa ja unohdin maksaa. :D No semmosta sattuu.

Vierailija
48/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin helpommin vahingoksi jos olisi ollut vaikka salaattia tai etikkaa. Jännä juttu että juuri se karkkipussi livahti omaan kassiin.

Eli kun lapsi on laittanut karkkipussin hihnalle ja odottanut, että saa pakata sen mukaan, niin jossain välissä lapselta olisi mennyt muisti ja hän olisikin ottanut karkkipussin sijasta etikkapullon? Loogista.

Siis lapsihan laittoi kaksi karkkipussia kassiin. Ei vain yhtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.

No siinähän niitä opetetaan. Vielä kun aikuiset oppisivat käytöstapoja, eivätkä kirjoittelisi vihaisia viestejä keskustelupalstoille. Sille lapsellekin voi puhua ihan nätisti, sanoa vaikkapa että "hei anteeksi, voitko vähän siirtyä, niin mä pääsen tuohon pakkaamaan". Ei tietenkään onnistu, jos itsellä on käytöstavat hukassa ja on ns. puhumaton mölli.

Ei, niitä opetetaan kädestä pitäen yhdessä toimien. Lapsi ei yksin 3-vuotiaana pakkaile ostoksia vaan vanhemman kanssa. Siinä on iso ero. Viestini ei edes ollut vihainen. Totesin vain, että minusta olisi kiva, että oma kaupassa asiointini sujuisi tehokkaasti ilman toisten lasten opastamisia. En ole myöskään puhumaton mölli, mutta jollekulle muulle moinen sosiaalinen tilanne voi olla ahdistava. Sinuna opettelisin puhumaan keskustelualueella nätimmin ihmisille.

Vierailija
50/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.

No siinähän niitä opetetaan. Vielä kun aikuiset oppisivat käytöstapoja, eivätkä kirjoittelisi vihaisia viestejä keskustelupalstoille. Sille lapsellekin voi puhua ihan nätisti, sanoa vaikkapa että "hei anteeksi, voitko vähän siirtyä, niin mä pääsen tuohon pakkaamaan". Ei tietenkään onnistu, jos itsellä on käytöstavat hukassa ja on ns. puhumaton mölli.

Pakko nykyään niellä tuo kiukku, kun en halua sitä lasta tilanteeseen, jossa vanhempi huutaa pääpunaisena olla puuttumatta hän lapsensa tekemisiin.

Niin, siis pointtini olikin se, ettet kiukkua, vaan opettelet niitä käytöstapoja ja puhut lapselle nätisti. Harjoittelet vaikka peilin edessä, jos ei ole vielä ystävällisestä kommunikoimisesta kokemusta.

 

Miksi minun tehtäväni olisi kasvattaa sinun kakaraasi, jolle et itsekään ole opettanut kuinka kaupassa toimitaan?

Onko sekin nyt huonoa käytöstä, että lapsi seisoskelee pakkausalueen vieressä sinun tielläsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.

Ja ne kassanpäädyssä olevat hyllyt ovat kasseja varten, ei lasten kiipeilyä! 

Kaikesta sitä ihmiset osaakin mielensä pahoittaa... Eiköhän ne ole ihan vain helpottamaan asiakkaita tavaroiden pakkaamisessa, kukin käyttää sitä tasoa miten se itseään parhaiten palvelee. Lähikaupassani käy usein erän lyhytkasvuinen aikuinen ostoksilla ja hän kiipeää aina ketterästi tason päälle pakkaamaan ostoksiaan. Ei tulisi kyllä mieleenkään ärähtää että ne tasot on kasseja eikä kiipeilyä varten :D

 

Lyhytkasvuisia aikuisia harvoin kaupassa näkee, räkäisiä , koiranpaskahaalareissa riehuvia kakaroita sitten senkin edestä.

Vierailija
52/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.

No siinähän niitä opetetaan. Vielä kun aikuiset oppisivat käytöstapoja, eivätkä kirjoittelisi vihaisia viestejä keskustelupalstoille. Sille lapsellekin voi puhua ihan nätisti, sanoa vaikkapa että "hei anteeksi, voitko vähän siirtyä, niin mä pääsen tuohon pakkaamaan". Ei tietenkään onnistu, jos itsellä on käytöstavat hukassa ja on ns. puhumaton mölli.

Pakko nykyään niellä tuo kiukku, kun en halua sitä lasta tilanteeseen, jossa vanhempi huutaa pääpunaisena olla puuttumatta hän lapsensa tekemisiin.

Niin, siis pointtini olikin se, ettet kiukkua, vaan opettelet niitä käytöstapoja ja puhut lapselle nätisti. Harjoittelet vaikka peilin edessä, jos ei ole vielä ystävällisestä kommunikoimisesta kokemusta.

 

Miksi minun tehtäväni olisi kasvattaa sinun kakaraasi, jolle et itsekään ole opettanut kuinka kaupassa toimitaan?

En minä puhunut kasvattamisesta, vaan siitä, että toiselle ihmiselle voi ihan oikeasti huomauttaa, jos hän seisoo sellaisessa kohdassa, ettet itse pääse tekemään sitä, mitä olet tekemässä! Tosi hyvä, että tämä tuli puheeksi! Oon huomannut kyllä, että kaltaisiasi ihmisiä on paljon liikkeellä, siis semmoisia, jotka eivät yksinkertaisesti tiedä, että tuntemattomillekin ihmisille voi puhua. Neuvoin tuolla jo aiemmin, mitä silloin voi sanoa, mutta kertaushan on opintojen äiti, joten otetaas uudelleen. Voit sanoa esimerkiksi "hei anteeksi, mun pitäis päästä tuohon (pakkaamaan, tai mitä nyt oletkaan menossa tekemään". Yleensä tämä riittää. Harjoittele vaikka kotona ennen ihmisten ilmoille menemistä, on sitten varma olo tositilanteessa. Tsemppiä! Sosiaalisten tilanteiden pelko taitaa olla Suomessa aika yleistä.

Vierailija
54/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita kauppaan ja kerro mitä tapahtui. Kertovat kyllä mitä tehdä :). Tod.näk. sanovat että ei se mitään, pitäkää pussi, vahinkoja sattuu.

Tässä punnitaan kaupan asenne ja pelisilmä asiakaspalvelussa.

Saat myös itsellesi hyvän omantunnon ja näytät tyttärellesi miten pitää toimia.

 

 

Jos nyt opettaisi sille lapselleen ne kauppaleikit kotona, ja sisäistäisi itse sen  että lapsen varastaminen ei ole oikein.

 

Mitä asiakaspalvelua ja pelisilmää osoittaa mielestäsi se, että kaupasta tai toiselta asiakkaalta  varastaminen on ok ?????????????????????????????????????????????????????????????

Jaahas, linjoilla taas joku asiakaspalvelun ammattilainen, jolle itselleen ei ole ikinä sattunut vahinkoa. Tässä on kyse vahingosta, ei varastamisesta. Sinulla ei myöskään taida olla lapsia, tai ymmärtäisit että kolmevuotias ei vielä kykene suunnitelmalliseen varastamiseen (varastanpas tuosta tuon seuraavan asiakkaan karkkipussin).

Mene leikkimään jollekin toiselle palstalle!

 

Sinä voisit taasen leikittää sitä kakaraasi muualla kuin kaupassa.

En halua kakarasi paska- ja räkätauteja ruokiini, kun sinun kakarasi lääppii ostoksiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauttaisin kauppaan lähinnä opettaakseni lapselle moraalia käytännössä. Mutta en tietysti lasta sättisi tms. kun kerran vahinko oli.

Vierailija
56/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se. 3 v. näkee karkkipussin ja päättää vain ottaa sen. Äidin olisi pitänyt huolehtia ettei moista käy, koska se on oikeasti varastamista.

En ymmärrä miten suhtaudutte noin lepsusti! Mä todellakin palauttaisin karkkipussin, koska mä en ole sitä maksanut vaan joku toinen. Eikö teillä ole omaatuntoa ollenkaan? Saati sitten, että opetatte lapselle, että on ok varastaa "vahingossa".

Vierailija
57/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.

Ja ne kassanpäädyssä olevat hyllyt ovat kasseja varten, ei lasten kiipeilyä! 

Kaikesta sitä ihmiset osaakin mielensä pahoittaa... Eiköhän ne ole ihan vain helpottamaan asiakkaita tavaroiden pakkaamisessa, kukin käyttää sitä tasoa miten se itseään parhaiten palvelee. Lähikaupassani käy usein erän lyhytkasvuinen aikuinen ostoksilla ja hän kiipeää aina ketterästi tason päälle pakkaamaan ostoksiaan. Ei tulisi kyllä mieleenkään ärähtää että ne tasot on kasseja eikä kiipeilyä varten :D

 

Lyhytkasvuisia aikuisia harvoin kaupassa näkee, räkäisiä , koiranpaskahaalareissa riehuvia kakaroita sitten senkin edestä.

Mitenköhän tämä liittyy tähän? Mutta tosiaan: opettele tilaamaan ruuat netistä kotiovellesi, niin sun ei tarvitse nähdä kaupassa enää yhtään ketään :) Korkeintaan se kotiovelle kantava lähetti, mutta siitä alle minuutin kestävästä vuorovaikutustilanteesta ehkä selviät hiiltymättä ;)

Vierailija
58/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.

No siinähän niitä opetetaan. Vielä kun aikuiset oppisivat käytöstapoja, eivätkä kirjoittelisi vihaisia viestejä keskustelupalstoille. Sille lapsellekin voi puhua ihan nätisti, sanoa vaikkapa että "hei anteeksi, voitko vähän siirtyä, niin mä pääsen tuohon pakkaamaan". Ei tietenkään onnistu, jos itsellä on käytöstavat hukassa ja on ns. puhumaton mölli.

Ei, niitä opetetaan kädestä pitäen yhdessä toimien. Lapsi ei yksin 3-vuotiaana pakkaile ostoksia vaan vanhemman kanssa. Siinä on iso ero. Viestini ei edes ollut vihainen. Totesin vain, että minusta olisi kiva, että oma kaupassa asiointini sujuisi tehokkaasti ilman toisten lasten opastamisia. En ole myöskään puhumaton mölli, mutta jollekulle muulle moinen sosiaalinen tilanne voi olla ahdistava. Sinuna opettelisin puhumaan keskustelualueella nätimmin ihmisille.

No jos et ole puhumaton mölli, niin sittenhän voit puhua sille lapselle, joka seisoo tielläsi. Ei kaikkia asioita pysty aina kädestä pitäen opettamaan, ei kolmevuotias ole enää kaikissa tilanteissa vanhemman kädessä kiinni. Siksipä vieraskin aikuinen voi ihan reippaasti puhua lapselle. Kokeile ihmeessä!

Vierailija
59/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.

No siinähän niitä opetetaan. Vielä kun aikuiset oppisivat käytöstapoja, eivätkä kirjoittelisi vihaisia viestejä keskustelupalstoille. Sille lapsellekin voi puhua ihan nätisti, sanoa vaikkapa että "hei anteeksi, voitko vähän siirtyä, niin mä pääsen tuohon pakkaamaan". Ei tietenkään onnistu, jos itsellä on käytöstavat hukassa ja on ns. puhumaton mölli.

Pakko nykyään niellä tuo kiukku, kun en halua sitä lasta tilanteeseen, jossa vanhempi huutaa pääpunaisena olla puuttumatta hän lapsensa tekemisiin.

Niin, siis pointtini olikin se, ettet kiukkua, vaan opettelet niitä käytöstapoja ja puhut lapselle nätisti. Harjoittelet vaikka peilin edessä, jos ei ole vielä ystävällisestä kommunikoimisesta kokemusta.

 

Miksi minun tehtäväni olisi kasvattaa sinun kakaraasi, jolle et itsekään ole opettanut kuinka kaupassa toimitaan?

En minä puhunut kasvattamisesta, vaan siitä, että toiselle ihmiselle voi ihan oikeasti huomauttaa, jos hän seisoo sellaisessa kohdassa, ettet itse pääse tekemään sitä, mitä olet tekemässä! Tosi hyvä, että tämä tuli puheeksi! Oon huomannut kyllä, että kaltaisiasi ihmisiä on paljon liikkeellä, siis semmoisia, jotka eivät yksinkertaisesti tiedä, että tuntemattomillekin ihmisille voi puhua. Neuvoin tuolla jo aiemmin, mitä silloin voi sanoa, mutta kertaushan on opintojen äiti, joten otetaas uudelleen. Voit sanoa esimerkiksi "hei anteeksi, mun pitäis päästä tuohon (pakkaamaan, tai mitä nyt oletkaan menossa tekemään". Yleensä tämä riittää. Harjoittele vaikka kotona ennen ihmisten ilmoille menemistä, on sitten varma olo tositilanteessa. Tsemppiä! Sosiaalisten tilanteiden pelko taitaa olla Suomessa aika yleistä.

 

 

Juu minun vikanihan se on, ja diagnoosinkin annoit,

kun sinun kakarasi ei osaa käyttäytyä kaupassa, ja paskat nakkaat muista asiakkaista?

Vierailija
60/208 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun tuo karkkipussi oli lapselle juuri se tärkeä. Isänsä oli lähdössä illaksi töihin ja ostettiin se siis isälle. Valittiin yhdessä karkit ja lapsi vei tärkeänä karkkipussin kassalle. Tottakai sitten oottaa sitä yhtä tavaraa minkä hihnalle laittoi. Eikä ollut pakkaustasolla, kun sitä koko ajan joku jankkaa.

Ap

Mihin ihmeeseen se toinen karkkipussi meni? Se minkä ostitte oikeasti, ette varastaneet.