Mitä tekisitte? Lapsi pakkasi kaupassa vahingossa seuraavan asiakkaan karkkipussin meidän kassiin.
Kyseessä 3vuotias, ja ihan puhdas vahinko. Mulla on nyt tosi huono omatunto kun en hoksannut kaupassa tuota, laitettiin yhdessä niitä ostoksia. Lapsi sai itse valita samanlaisen pussin isälleen, laittoi sen kassahihnalle ja luuli kai samaksi pussiksi ja laittoi kassiin. Vienkö tuon takaisin kauppaan?
Kommentit (208)
Ap puhuu kolmevuotiaasta, se mukula on siis ollut siinä kasseille tarkoitetulla tasolla hihnojen päässä? Ei 3-v yletä lattialta tavaroita pakkaamaan. Minua ärsyttää todella paljon juuri tuollainen, jonkun penska siinä kassitasolla käpälöimässä muidenkin ostoksia. Ja piipittämässä muka-hauskasti kommenttejaan muiden tavaroista. Jättäkää se pakkaaminen aikuisten hommaksi.
Vierailija kirjoitti:
On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.
No siinähän niitä opetetaan. Vielä kun aikuiset oppisivat käytöstapoja, eivätkä kirjoittelisi vihaisia viestejä keskustelupalstoille. Sille lapsellekin voi puhua ihan nätisti, sanoa vaikkapa että "hei anteeksi, voitko vähän siirtyä, niin mä pääsen tuohon pakkaamaan". Ei tietenkään onnistu, jos itsellä on käytöstavat hukassa ja on ns. puhumaton mölli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän häiriköi tai tee mitään kiellettyä. Kävelee aina hiljaa ja reippaasti kärryn vieressä. Uhma on jo ohi, hänen kanssaan on helppoa. Sanoi kotona heti anteeksi kun huomattiin asia kasseja purkaessa. Säälittää :( hän laittoi ihan rauhallisesti ostoksia kassiin kanssani, voihan tuollainen vahinko sattua aikuisellekin.
Ap
EI tapahdu. Siksi lapsi ei ole se, joka siellä kassan päässä pakkaa ja tekee mitä lystää.
Kyllä muuten tapahtuu. Mikä vika siinä on jos lapsi rauhassa pakkaa yhden tuotteen? Siis onko oikeasti lapset joillekin niin kuvottavia, että edes kaupassa ei saa enää mitenkään osallistua mihinkään? Pitää vaan raahautua vanhempien perässä ja olla hiljaa?
Vierailija kirjoitti:
Ap puhuu kolmevuotiaasta, se mukula on siis ollut siinä kasseille tarkoitetulla tasolla hihnojen päässä? Ei 3-v yletä lattialta tavaroita pakkaamaan. Minua ärsyttää todella paljon juuri tuollainen, jonkun penska siinä kassitasolla käpälöimässä muidenkin ostoksia. Ja piipittämässä muka-hauskasti kommenttejaan muiden tavaroista. Jättäkää se pakkaaminen aikuisten hommaksi.
Voi kauheaa. Iso myötätuntohali täältä. Kolmevuotias piipittää ja sä niiiiiiin kärsit. Onko sulla jotain diagnoosia? Mietin vain, että helpottaiskohan joku lääkitys tota?
Ehkä ei kannattaisi antaa lapsen pakata, jos on vielä niin pieni ettei ymmärrä, että omat ostokset on omassa lokerossa.
Se karkkipussi on voinut tulla vaikka kipeälle lapselle. Todennäköisesti joku joka tapauksessa pahoittaa mielensä ja joutuu näkemään vaivaa sen takia, että sun kiltti ja ujo lapsi ei ymmärtänyt varastaneensa toisen omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän häiriköi tai tee mitään kiellettyä. Kävelee aina hiljaa ja reippaasti kärryn vieressä. Uhma on jo ohi, hänen kanssaan on helppoa. Sanoi kotona heti anteeksi kun huomattiin asia kasseja purkaessa. Säälittää :( hän laittoi ihan rauhallisesti ostoksia kassiin kanssani, voihan tuollainen vahinko sattua aikuisellekin.
Ap
EI tapahdu. Siksi lapsi ei ole se, joka siellä kassan päässä pakkaa ja tekee mitä lystää.
No tottakai voi tapahtua! Kaupassa käynti on monelle niin rutiinihommaa, että aika automaattisesti niitä tavaroita pakkaa kassiin. Nim. joskus toisen asiakkaan ostokset valmiiksi pakannut asiakas :)
Vierailija kirjoitti:
On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.
Kaikesta sitä voi näköjään ärsyyntyä.
Mä käyn kaupassa aina ilman lapsia, mutta ei mua kyllä pikkulapsi pakkausalueella ärsytä yhtään. Hymyilen kauniisti ja pyydän väistämään. Yleensä vanhempi huomaa tässä vaiheessa, että lapsi on tiellä, kuten lapsi itsekin, ja homma hoituu kivasti. Jos siinä mulkkaisi naama nurinpäin, niin kaikilla olisi paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Soita kauppaan ja kerro mitä tapahtui. Kertovat kyllä mitä tehdä :). Tod.näk. sanovat että ei se mitään, pitäkää pussi, vahinkoja sattuu.
Tässä punnitaan kaupan asenne ja pelisilmä asiakaspalvelussa.
Saat myös itsellesi hyvän omantunnon ja näytät tyttärellesi miten pitää toimia.
Jos nyt opettaisi sille lapselleen ne kauppaleikit kotona, ja sisäistäisi itse sen että lapsen varastaminen ei ole oikein.
Mitä asiakaspalvelua ja pelisilmää osoittaa mielestäsi se, että kaupasta tai toiselta asiakkaalta varastaminen on ok ?????????????????????????????????????????????????????????????
Kyllä yltää. Hän on 110cm pitkä jos sillä on väliä. Otti tavaran hihnalta ja laittoi kärryssä olevaan kassiin. En anna olla siinä kassien pakkaustasolla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap puhuu kolmevuotiaasta, se mukula on siis ollut siinä kasseille tarkoitetulla tasolla hihnojen päässä? Ei 3-v yletä lattialta tavaroita pakkaamaan. Minua ärsyttää todella paljon juuri tuollainen, jonkun penska siinä kassitasolla käpälöimässä muidenkin ostoksia. Ja piipittämässä muka-hauskasti kommenttejaan muiden tavaroista. Jättäkää se pakkaaminen aikuisten hommaksi.
Kassojen päässä on yleensä se taso ostoskasseille, josta kyllä lapsikin yltää pakkaamaan tavaroitaan.
Uskoisin helpommin vahingoksi jos olisi ollut vaikka salaattia tai etikkaa. Jännä juttu että juuri se karkkipussi livahti omaan kassiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita kauppaan ja kerro mitä tapahtui. Kertovat kyllä mitä tehdä :). Tod.näk. sanovat että ei se mitään, pitäkää pussi, vahinkoja sattuu.
Tässä punnitaan kaupan asenne ja pelisilmä asiakaspalvelussa.
Saat myös itsellesi hyvän omantunnon ja näytät tyttärellesi miten pitää toimia.
Jos nyt opettaisi sille lapselleen ne kauppaleikit kotona, ja sisäistäisi itse sen että lapsen varastaminen ei ole oikein.
Mitä asiakaspalvelua ja pelisilmää osoittaa mielestäsi se, että kaupasta tai toiselta asiakkaalta varastaminen on ok ?????????????????????????????????????????????????????????????
Sä voisit toisaalta siirtyä tilaamaan kaiken netistä. Vaikutat epäsosiaaliselta tapaukselta, jolla on käytöstavat hukassa. Olis kaikille helpompaa, jos et enää tulisi kauppaan.
No voi jessus, se on vain yksi karkkipussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.
No siinähän niitä opetetaan. Vielä kun aikuiset oppisivat käytöstapoja, eivätkä kirjoittelisi vihaisia viestejä keskustelupalstoille. Sille lapsellekin voi puhua ihan nätisti, sanoa vaikkapa että "hei anteeksi, voitko vähän siirtyä, niin mä pääsen tuohon pakkaamaan". Ei tietenkään onnistu, jos itsellä on käytöstavat hukassa ja on ns. puhumaton mölli.
Pakko nykyään niellä tuo kiukku, kun en halua sitä lasta tilanteeseen, jossa vanhempi huutaa pääpunaisena olla puuttumatta hän lapsensa tekemisiin.
Eikö teillä ole kodin lähellä kiipeilytelinettä, vai miksi räkäinen ja likainen kakarasi leikkii kaupan kassapöydällä ja pakkausta varten varatulla pöydällä / kassanpäädyssä?
"Mutta kun meidän Juho-Annikki on niin kultainen ja nönnöönnnööö"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kieltämättä välillä ärsyttävää kun toisten lapset ovat pakkausalueella jatkuvasti tiellä ja pahimmassa tapauksessa alkavat rämpiä muiden ihmisten ostoksia. Opettakaa niitä käytöstapoja lapsillenne, kiitos.
No siinähän niitä opetetaan. Vielä kun aikuiset oppisivat käytöstapoja, eivätkä kirjoittelisi vihaisia viestejä keskustelupalstoille. Sille lapsellekin voi puhua ihan nätisti, sanoa vaikkapa että "hei anteeksi, voitko vähän siirtyä, niin mä pääsen tuohon pakkaamaan". Ei tietenkään onnistu, jos itsellä on käytöstavat hukassa ja on ns. puhumaton mölli.
Pakko nykyään niellä tuo kiukku, kun en halua sitä lasta tilanteeseen, jossa vanhempi huutaa pääpunaisena olla puuttumatta hän lapsensa tekemisiin.
Niin, siis pointtini olikin se, ettet kiukkua, vaan opettelet niitä käytöstapoja ja puhut lapselle nätisti. Harjoittelet vaikka peilin edessä, jos ei ole vielä ystävällisestä kommunikoimisesta kokemusta.
Äh, antaisin asian olla. Vahinkoja sattuu. Itse kerran vahingossa maksoin toisenkin asiakkaan ostokset. Edessäni oli siis nainen jonka kortti ei kelvannutkaan. Myyjä oli veloittanut hänenkin ostokset minun kortiltani, myyjä ei ollut siis "nollannut" kassaa, oli vissiin joku harjoittelija :) En huomannut kun ei ole tapana syynäillä kuitteja enkä kortilla maksaessani kiinnittänyt asiaan huomiota. Kaupasta soitettiin minulle jälkikäteen, olivat kai plussakortin numerolla löytäneet minut kun olivat jostain syystä tajunneet virheensä. Palauttivat kyllä rahat, minulle olisi ollut parempi että edessäni oleva asiakas olisi saanut ruokansa vaikka nyt minun kortilta menikin. Ehkä häneltä oli rahat loppu!
Palauttaisin pussin lapsen kanssa yhdessä kauppaan. En vihaisena vaan ihan opetusmielessä. Muistaa sitten ensi kerralla olla tarkempi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole kodin lähellä kiipeilytelinettä, vai miksi räkäinen ja likainen kakarasi leikkii kaupan kassapöydällä ja pakkausta varten varatulla pöydällä / kassanpäädyssä?
"Mutta kun meidän Juho-Annikki on niin kultainen ja nönnöönnnööö"
Eikö sulla ole kotona nettiä, jonka kautta voit tilata tavarat kotiisi, kun kaupassa käyminen selvästikin nostaa stressitasoasi melkoisesti?
miten lapsi muka ylsi pakkaamaan ostoksia?