te, joiden perheessä 2 autoa!
Millaiset kulkuneuvot teillä on? Onko molemmat autot uudehkoja vai onko kenties toinen auto 80-luvulta? Meillä " ykkösauto" pari vuotta vanha Nissan, nyt olisi hankittava 2.auto, tulee vähäiseen käyttöön. Rahaa ei ole kovin uudehkoa autoa ostaa, mutta onko 80-luvun autot ihan tuhoontuomittuja, kuten tällä palstalla olen ollut huomaavinani?
Kommentit (69)
Vierailija:
eikö se kerro laadusta jo jotakin?
sen että merkki siinä autossa maksaa, ei mikään muu.
että, peräänajossa turvallisempi on se jossa on peltiä ennemmän takana. Mä en ikinä ostais autoa jossa takapenkit on suunnilleen takakontin tilalla, oli vuosimalli sitten mikä tahansa.
Ja mersu on kyllä kestänyt tosi hienosti, vaikka vanha onkin. Vie tosi vähän polttoainetta ja on hyvä ajaa. Minulla on aikanaan ollut VW Polo ja Peugeot, mutta eivät olleet läheskään niin hyviä autoja kuin mersu, vaikka kumpikin oli uudempi. Korjata piti jatkuvasti.
Tämä on vain minun kokemukseni autonomistajana. Mersu on oikeasti hyvä auto, vanhanakin.
Meinaan hankkia seuraavaksi enintään 10 v. vanhan ison auton. Samalla rahallahan saisi pienemmän uudemmankin, mutta turvallisuussyistä en pientä halua (työmatka on hirvialuetta). Mies joutui isolla 95 mersulla hirvikolariin joku aika sitten. Jos olisi ollut yhtään pienempi auto kyseessä, olisin ehken nyt leski.
Automerkit ovat ihmisen osia
Mercedes-Benz = Peukalo
Pystyyn nostettuna peukalo viestittää kaiken olevan kunnossa tai, että auto on jättänyt tielle ja kuski tarvitsee kyytiä. Alaspäin käännettynä se
tarkoittaa, että kaikki toivo on jo menetetty ja kuolema korjaa kituvat. Peukalo vastaa kooltaan keskiverto Mersu-miehen sukuelimien kehitysastetta. Peukalon imeminen kuvaa juuri siitä, että Mersu-mies se vain kaipaa lähelleen toista Mersu-miestä.
Mutta eihän uudesta autosta saa edes konepeltiä aukaista tai takuu raukeaa. Ja kun viet korjaamolle, veloitetaan " valohoidostakin" sata euroa vähintään. Sillä rahalla uusis aika monta kuluvaa osaa vanhempaan autoon.
Meillä on -93 MB ja -97 Opel. Eihän se vanha mersu todellakaan mistään statuksesta kerro, vaan (ainakin meidän tapauksessa) luotettavuudesta ja halvoista kilometreistä. Auto on varma kuin käkikello kelillä kuin kelillä ja todella vähällä korjaamisella on päästy.
Ukko ajaa -87 Volvoo ja sanon että olen hullu kun ostan uuden mutta en anna periksi.
Käytä nyt hyvä ihminen rahat järkevämmin ja osta vähän isompi auto, vaikka käytettynä!
Yhden pahan kolarin kokeneena en todellakaan ymmärrä miten kukaan uskaltaa ajaa noilla pienillä kopperoilla.
Vierailija:
Käytä nyt hyvä ihminen rahat järkevämmin ja osta vähän isompi auto, vaikka käytettynä!
Yhden pahan kolarin kokeneena en todellakaan ymmärrä miten kukaan uskaltaa ajaa noilla pienillä kopperoilla.
Ja mikäs auto sulla oli silloin alla ja millainen kolari oli ?
Törmäsikö pieni koppero sun ISOON autoon ja autos meni lunastukseen.
Ihan tavallisella Opelilla ajelen. Se on kuitenkin taatusti turvallisempi kuin fiesta. Jos viitsisit hieman rauhoittua ja lukea kirjoitukseni uudelleen, huomaisit, että kirjoitin KOKENEENI YHDEN PAHAN KOLARIN.
Sen vuoksi haluan, että autossa on hieman peltiä ympärillä.
t. 64
Vierailija:
Vierailija:
Yhden pahan kolarin kokeneena en todellakaan ymmärrä miten kukaan uskaltaa ajaa noilla pienillä kopperoilla.Ja mikäs auto sulla oli silloin alla ja millainen kolari oli ?
Törmäsikö pieni koppero sun ISOON autoon ja autos meni lunastukseen.
Itse ajelelen -99 mersulla ja ihan jees auto. On kiva kun tähti näyttää tietä, mä sit näytän vilkkua jos jaksan.
Olen ollut kyydissä, kun törmättiin pikku-Relluun 60km/h nopeudella ja auto meni aivan rusinaksi. Onneksi takapenkillä ei ollut matkustajia! Meidän kärryllä jatkettiin vielä matkaa...
Itsekin laitoin tilaukseen ja saan auton 3 kk päästä.
Olkoon vaikka kuinka söpö, näppärä ja taloudellinen. Silti turvallisuus ennenkaikkea.
Vaikka kuinka housut kastuu jo mersu sanan kuulemisesta. Olkoon vaikka kuinka turvallinen omassa päässään. Se turvallisuushan on tärkeintä eikä siinä merkki paljon paina.
ja loistavasti pelaavat, pitää vbain katsoa mitä ostaa, keneltä, millaisen menopelin ja miettiä tarkkaan, ja seurailla lehtikirjoituksia ja kuulopuheita...Mitään ranskalaista vanhaa autoa en ostaisi, monet japsiautot on ihan ok...Kannattaa myös ottaa selville mitä useinmiten ja minkä ajomäärän jälkeen alkaa hajoilemaan automerkeistä...eli pienempää vai isompaa remppaa, ja jättää sellaiset autot osatamatta joista ei löydy huoltokirjantynkää tai ole remppoja tehty suurempia...
Mutta aikalaillahan se tuurista on kiinni millaisen vanhan auton saa, vaikka ei noi uudetkaan pommin varmoja ole....Jos hiukkaakaan tulee huonot fiilikset myyjästä tai autosta, niin ei todellakaan kannata ostaa, vanhoilta papoilta ollan parhaiten huolen pidetyt autot ostettu...
kun mä tulen mersuni kanssa kiusaamaan suo ja sun pikkuautoas. Isomman oikeudella katsos.
Mitä vanhojen autojen korjaamiseen tulee, niin mikäli osaa itse korjata tai huoltaa autoja edes jonkin verran, tulee vanha auto huomattavasti uutta halvemmaksi. Vanhoihin autoihin eivät osat maksa mitään, toisin kun uusiin tai uudenkarheisiin. Uudehkot autot ovat usein melko hankalasti huollettavia, joten yleensä ongelmatapauksissa täytyy kääntyä korjaamon puoleen ja se se vasta maksaakin.
Turvallisuus on tietysti hyvä ottaa huomioon, mutta on typerää tuudittautua siihen, että uusi auto=turvallinen ja vanha auto ei. Ajotapa ratkaisee eniten. Tästä on ollut kirjoituksia myös mediassa, että usein uuden auton omistajat tuudittautuvat liialliseen turvallisuudentunteeseen ja sen vuoksi ajavat vaarallisesti eivätkä osaa huomioida keliolosuhteita.