Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö asiakaspalvelutyössä kestää huutamista asiakkailta

Vierailija
01.06.2025 |

Olen tehnyt aspaa paljon ja parissa paikassa esim.  eräässä vakuutusyhtiössä ei katsottu asiakkaan luokatonta käytöstä, vaan johtaja päätti katkaista kaikki asiakkaan vakuutukset. Ei ollut tervetullut enää asiakkaaksi. Nyt uudessa työssä pitää kestää kaikki huutamiset, haukkumiset yms. Jos et kestä, niin pomo jakelee varoituksia. Onko se näin nykyään? 

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni keneltäkään ei tule hyväksyä epäasiallista käytöstä.

Vierailija
2/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo päättää, et sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Miksi vaihdoit työnantajaa?

Vierailija
4/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Itsekin olin vakuutusyhtiössä. Ohje oli, että luurin voi lyödä korvaan huutajalle ja käskeä soittamaan, kun osaa käyttäytyä. 

Vierailija
5/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä sietää kaikkea. Ota yhteyttä ammattiliittoosi, jos ei työpaikkasi työsuojeluvaltuutettu osaa auttaa.

Huutajat voi toimittaa yleensä vartijan saattamana ulos. Eikö teillä ole turvahenkilökuntaa?

Vierailija
6/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojiakin arvostetaan enemmän kuin aspaa. Aspa on likasanko jolle saa huutaa, purkaa oman pahan olon, kiroilla, haukkua ja uhkailla. Myös tehnyt aspaa, en enää, en ala kenenkään heittopussiksi. Palvelkaa itse itseä jos osaatte hommat paremmin. Ei kiinnosta enää kiittämättömät pomot eikä ihmiset.

Vierailija
7/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo päättää, et sinä.

Paskapuhetta.

Vierailija
8/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että sinä siinä olet vahvoilla, hän voi vain huutaa, mutta sinä voit auttaa häntä tilanteessaan. Saattaa olla, että huudon ja kiroilun jälkeen auttamishalusi on hidastunut eikä asiakkaan asia etene ripeästi.

Minä annan asiakkaiden huutaa ja meuhkata, kuuntelen kärsivällisesti ja kun huuto loppuu, kysyn ystävällisesti, että jätittekö netissä yhteydenottopyynnön, se nopeuttaisi asian hoitamista. Saavat syyn jatkaa huutamistaan ja minä mietin kauppalistaa tms.

Vierailija
9/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuojeluviranomaiselle ilmoitus pomosta, kenenkään työntekijän ei tarvitse kestää epäasiallista käytöstä, ei asiakkailta, eikä varsinkaan työnantajalta.

Vierailija
10/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Jos asiakas alkaisi huutamaan, huudan takaisin ja haistatan vit tut. Olen ihminen ja minua kuuluu kohdella kuin ihmistä. Tai sitten palkan olisi parasta olla todella, todela korkea, jotta kärsivällisesti ottaisin tuollaisen kohtelun vastaan, mutta kun ei ole. 

Vierailija
11/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojiakin arvostetaan enemmän kuin aspaa. Aspa on likasanko jolle saa huutaa, purkaa oman pahan olon, kiroilla, haukkua ja uhkailla. Myös tehnyt aspaa, en enää, en ala kenenkään heittopussiksi. Palvelkaa itse itseä jos osaatte hommat paremmin. Ei kiinnosta enää kiittämättömät pomot eikä ihmiset.

Aspoille huutajat on i d i o o t t e ja.

Vierailija
12/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa huutaa mutta asiakas peilaa vastapuolta eli pysytkö itse rauhallisena?

Huutaa saa mutta onko viestintä asiakeskeistä ja rakentavaa vai onko se asiatonta, solvaavaa ja juupas eipäs junnaamista? Näissä tapauksissa kaikki tarvittava on jaettu toisillemme emme pääse sovintoon tuossa on ovi kiitos kun kävit.

Vierailija
13/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosian liksasta. Kymppitonni ja voin kuunnela mitä hyvänsä.

Vierailija
14/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pomo päättää, et sinä.

Paskapuhetta.

Ei ole. Jos pomo sanoo, että kiltisti kuuntelet haukkumisen, niin kuuntelet tai saat nuhteita. 

Vierailija
15/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo päättää, et sinä.

Ei päätä. On olemassa työsuojelulaki. Ap, mä ehdotan että jos ei asiaan tule korjausta, saikutat niin paljon kuin kehtaat. Sanot syyksi huutavien asiakkaiden ja tympeän pomon aiheuttaman vakavan ahdistuksen. 

Kerrot työterveyteen koko jutun. Ja otat yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun ja omaan liittoosi. Liiton juristi soittaa pomollesi ja latelee sille pykälät. Vie asian oikeuteen.

Työntekijät ovat ihmisiä, eivät elukoita ja orjia, vaikka Purra, Orpo ja sun tyhmä pomo niin kuvittelevatkin.

Vierailija
16/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, kaikki eivät sovi asiakaspalveluun, vaikka haluaisivat. Liian usein asiakas vetää kierrosta oikeutetusti, ja sitä ei tule ottaa henkilökohtaisesti. Aspa osaa "ulkoistaa" itsensä

Vierailija
17/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo päättää, et sinä.

Pomot on per siistä isolla palkalla ja niitten mielestä pienipalkkasen aspan tarttee kestää ja kärsiä kaikki. Otin loparit.

Vierailija
18/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, kaikki eivät sovi asiakaspalveluun, vaikka haluaisivat. Liian usein asiakas vetää kierrosta oikeutetusti, ja sitä ei tule ottaa henkilökohtaisesti. Aspa osaa "ulkoistaa" itsensä

Asiakaspalvelu vaatii tietynlaista persoonallisuutta. Eli hyvin harva sopii siihen työhön kuten myös sosiaali alalle.

Vierailija
19/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle huusi kerran asiakas puhelimessa suoraa huutoa ihan koko puhelun ajan. Mulla meni aluksi pasmat ihan sekaisin, ja oli todella vaikea hoitaa (helppoa) virhettä (meidän puolelta). Lopulta vaan annoin hänen huutaa, ja hoidin homman normaalisti loppuun. Mikään ei olisi kelvannut, ei rahat takaisin, ei apu, ei mikään. Meidän olisi pitänyt yrityksenä muuttaa toimintatapojamme hänen mukaan. Oli kysymys muutamasta eurosta. Tenttasi vielä nimeänikin, mutta meillä oli ohje, ettei sitä saa asiakkaille kertoa, varsinkaan millekään aggressiivisille.

En vielä silloin tiennyt, että meillä olisi ihan ollut lupa katkaista puhelu ja käskeä soittamaan uudelleen, kun rauhoittuu. Turvapuolen ihmiset sen sitten kertoivat. Eikö nää riehujat tajua, että monet yritykset saattavat jopa ottaa tällaiset riehuvat asiakkaat erityistarkkailuun? Mullahan oli hänen puhelinnumeronsakin ja nimi tiedossa. Olisin hyvin voinut tehdä tuosta puhelusta sisäisen ilmoituksen.

En ole enää kys. firmassa töissä, mutta jos olisin, niin toivoisin, että kertoisivat nämä turvaohjeet uudelle työntekijälle heti ekana työpäivänä. Minäkin kilttinä menin kuuntelemaan monen minuutin huutoputken virheestä, jota en ollut edes itse tehnyt.

Vierailija
20/65 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on huonot ajat, asiakkaat ottaa siitä kaiken irti ja sikailee, kun tietää, että yrityksillä on kova kilpailu asiakkaista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi