Vauvalla huomenna 3kk neuvola enkä osaa päättää annanko laittaa rokotukset vai en!
esikoiselle otettiin kaikki, eikä niistä mitään haittoja ole tullut, silloin kun ei osannut vielä mitään kyseenalaistaa.
Huomenna meillä on myös vyöhyketerapia ennen neuvolaa, kysäsen terapeutilta senkin mielipidettä kannattaako ne ottaa vai olla ottamatta
Kommentit (568)
Parempi Wikipediakin kuin mielikuvitusartikkeli
Et sitten sitä kommenttia löytänyt. Harmi. Joskus joutuu ottamaan itseään niskasta kiinni, katsomaan peiliin ja toteamaan, että tulipas vedettyä herne nekkuun turhasta. Se hetki on sulla nyt.Ei kannata väittää omia mielikuvitustulkintoja toisen sanomisiksi. Siitä kun jää kiinni jopa tällä palstalla.
Aika ärsyttävää kun hoetaan koko ajan jostain kommentista joka kuuluu keskusteluun johon en ole itse mitenkään osallistunut.
en tiedä mitä ihmeen kommenttia koko ajan tivataan minulta, kun tässä on ollut vaikka miten monta kirjoittajaa koko ajan äänessä ja muut on menneet varmasti jo nukkumana ja minäkin menen ihan kohta.
Mutta kommenttisavuverhoyritykset unohtaakseni, kohdunkaulansyövästä tuli mieleen vielä sekin että sehän koskee enemmän myös nuoria naisia, seulonnatkin on nuoremmille kuin esim. rintasyövän. Ehkä sitten ajatellaan ettei nuorten naisten (ja esim. pienten lasten äitien) tarttis elämästään luopua.
hvp-rokotteen haitat, niin Syöpäjärjestöjen saitilla lukee seuraavaa :)
Rokotteella ei toistaiseksi ole havaittu olevan haittoja. Rokotteen suojasta tai haitoista, jotka ilmenevät yli viiden vuoden kuluttua, ei ole vielä tietoa.
http://www.cancer.fi/syovanehkaisy/viruksetjabakteerit/papilloomavirus/…
vapaasi suomennettuna: MPR-rokotteen vakavat haittavaikutukset. En todellakaan ala sinulle referoimaan."
"Btw, artikkeli oli varsin hyvä ja valaiseva. Vahvistaa päätöstäni olla suosittelematta MPR rokotetta yhdellekkään lapselle. Toki sen voi ottaa jos pöpöjä pelkää, mutta omalla vastuulla. :-)"
Se jankuttajahan väitti kirjoitetun, et kukaan ei enää rokota lastaan millään rokotteella kun on tuon lukenut? Pientä rajaa nyt tolle nälvimiselle hei! On sulla pokkaa!
vapaasi suomennettuna: MPR-rokotteen vakavat haittavaikutukset. En todellakaan ala sinulle referoimaan."
"Btw, artikkeli oli varsin hyvä ja valaiseva. Vahvistaa päätöstäni olla suosittelematta MPR rokotetta yhdellekkään lapselle. Toki sen voi ottaa jos pöpöjä pelkää, mutta omalla vastuulla. :-)"
Se jankuttajahan väitti kirjoitetun, et kukaan ei enää rokota lastaan millään rokotteella kun on tuon lukenut? Pientä rajaa nyt tolle nälvimiselle hei! On sulla pokkaa!
artikkelin mukaan mpr-rokotteessa on todettu olevan vakavia haittavaikutuksia. Niin vakavia, ettei sitä pitäisi antaa yhdellekään lapselle. Jos näin on, niin moni jättää varmasti lapsensa rokottamatta, kun taustalla on vielä epäonnistunut sikarokote. Kaksi rokotetta joissa on todettu vakavat haittavaikutukset. Luuletko ettei se vaikuttaisi todella paljon rokotusintoon? Ei ehkä kaikki rokottamista lopettaisi, mutta todella moni niin tekisi.
Tällaisen vihjailun jälkeen todella toivoisi saavansa sen artikkelin luettavaksi. Jos artikkelia ei ole niin on aika ikävää heitellä tällaisia vihjailuja ilmaan. Enkä löydä yhtään syytä siihen miksei artikkelia voi tuoda julki?
Artikkelin lukija oli tullut siihen tulokseen ettei lapsia kannattaisi rokottaa mpr-rokotteella. Artikkelin pitäis olla hänen mukaansa luotettava, hyvä ja valaiseva, miksei siis muutkin tulisi samaan johtopäätökseen?
Ja jos luet tämän kyseisen artikkelinlukijan viestejä niin aikamoista nälvimistä niissäkin on. Milloin muut kirjoittajat on tyhmiä, milloin köyhiä, avuttomia jne. Miksi ihmeessä kouluja käynyt, sivistynyt ihminen ei saa yhtä artikkelia linkattua, mutta nälviä kyllä viitsii muita sen minkä ehtii. En ymmärrä.
Se jankuttajahan väitti kirjoitetun, et kukaan ei enää rokota lastaan millään rokotteella kun on tuon lukenut? Pientä rajaa nyt tolle nälvimiselle hei! On sulla pokkaa!Artikkelin lukija oli tullut siihen tulokseen ettei lapsia kannattaisi rokottaa mpr-rokotteella. Artikkelin pitäis olla hänen mukaansa luotettava, hyvä ja valaiseva, miksei siis muutkin tulisi samaan johtopäätökseen?
Ja jos luet tämän kyseisen artikkelinlukijan viestejä niin aikamoista nälvimistä niissäkin on. Milloin muut kirjoittajat on tyhmiä, milloin köyhiä, avuttomia jne. Miksi ihmeessä kouluja käynyt, sivistynyt ihminen ei saa yhtä artikkelia linkattua, mutta nälviä kyllä viitsii muita sen minkä ehtii. En ymmärrä.
Kyllä minä ainakin ymmärrän miksi joku ei sitä artikkelilinkkiä laittaisi tuollaisen päänaukomisen jälkeen. Toi jankuttaja tai
sen kaverit aukoo ihan alusta saakka päätä ilmeisesti vain siksi, ettei joku mamma luekaan pelkkää seiskaa iltaisin. Ja sit vielä pistää sanoja suuhun. Paksua jopa tältä palstalta, mut täällähän ei saa poiketa normista.
Ei munkaan tekis mieli ketään tollasen jälkeen auttaa. Täällä hyökkää kimppuun vain kiukkuset akat. Hattua nostan tietoa panttaavalle kun ei taipunut painostuksenkaan ja haukkumisen alla!
vapaasi suomennettuna: MPR-rokotteen vakavat haittavaikutukset. En todellakaan ala sinulle referoimaan.
Mä voin ruveta louskuttamaan leukojani ihan mistä vaan, otetaan vaikka diabetes, esitän raflaavia väitteitä diabeteksesta ja Diabetesliitosta, linkitän kansainvälisiin diabetesjulkaisuihin - ja olen täynnä paskaa.
Esitä väite ja lähde minkä perusteella niin väität. En jää pidättelemään hengitystäni.
Minä luen noita paria lehteä iltapalaksi. Mitä sinä luet?En ajatellut väittää mitään. Kerroin vain, että luen tutkimustuloksia tuon rokotteen haittavaikutuksista. Edelleen: mitä sinä luet? Vauva-palstaa? :-D
Veikkaan että sulla se voi olla heikkoa, ainakin omakehun puolesta. Ei kai ihmisen muuten tarvi noin kovasti itseään kehua ja ylentää. Oikeasti fiksu osaa sanoa asiansa selvästi eikä vaan retostella ilatalukemisillaan. Mutta niinhän se on että tyhjät tynnyrit kolisee eniten :)
Pyydetään ensin luotettavia lähdetahoja jonkun kämäsen foliohatturyhmän sijaan, kun niitä listataan, ei niistä mikään kelpaa. Tämä tynnyrin huutelija ei taida ihan aikuisten oikeasti ymmärtää mitä eroa on jollakin viherpiiperön tekemällä blogipostauksella ja lääketieteellisillä julkaisuilla? Minä vähän luulen, et tälle kaverille on aivan turha yrittää valottaa yhtikäs mitään. Näitä inttäviä tällä palstalla kyllä riittää.
AP: itse en ottaisi lapselle kaikkia 3kk rokotteita kerralla. Tärkeimmät rokotteet ovat kurkkumätä ja tetanus, muut voi ottaa sitten harkinnan mukaan.
Kyllä minä ainakin ymmärrän miksi joku ei sitä artikkelilinkkiä laittaisi tuollaisen päänaukomisen jälkeen. Toi jankuttaja tai
sen kaverit aukoo ihan alusta saakka päätä ilmeisesti vain siksi, ettei joku mamma luekaan pelkkää seiskaa iltaisin. Ja sit vielä pistää sanoja suuhun. Paksua jopa tältä palstalta, mut täällähän ei saa poiketa normista.Ei munkaan tekis mieli ketään tollasen jälkeen auttaa. Täällä hyökkää kimppuun vain kiukkuset akat. Hattua nostan tietoa panttaavalle kun ei taipunut painostuksenkaan ja haukkumisen alla!
Taisi käydä klassisesti eli ohraisesti eli pää jäi vetävän käteen. Ihan hyvä että näitä palstalla riehuvia sosiopaatteja ei päästetä liikaa määräämään. Tuo alkuketjussa istuva "Ei kun minä menen nyt nukkumaan ja sinä laitat tähän linkin ja minä tulen huomenna sen tarkistamaan..." voi jeesus sentään! :-D
Ja sen artikkelin nimi, jota palstan rokoteasiantuntija lukee, oli mikä?
Tällä hetkellä luen "Research to Resume on Modified, Deadlier Bird Flu". Mitä siellä luetaan vauva-palstan lisäksi?
Jees. Eikös se pitänyt olla tieteellinen artikkeli hienonimisestä lehdestä :D? Joo, no kyllä minäkin Hesaria luen ja niin edelleen.
Jees. Eikös se pitänyt olla tieteellinen artikkeli hienonimisestä lehdestä :D? Joo, no kyllä minäkin Hesaria luen ja niin edelleen.
Tuota meillä aamuisin luetaan. Lapsetkin lukee. Hesaria en ole lukenut aikoihin, koska sen toimittajat = Iltapulun toimittajat. Todella vakuuttavaa journalismia... :-D
Kunhan ehdin aloittaa työpäiväni, vaihdan kyllä noihin tieteellisiin julkaisuihin. Älä siis huoli. Mutta edelleenkin voit kyllä mennä ja sivistää hieman itseäsi. Kuukkelin käyttö näyttää sittenkin olevan ainakin perustavasti hallussa.
Mitä mieltä itse olit tuosta artikkelista, vai luitko sitä ollenkaan?
Ollaanko jo unohdettu thalidomidi-tapaukset ja Calmette-rokote? Lääkefirmat siis sun mielestäsi VALEHTELEVAT listatessaan rokotteiden haittavaikutuksia siinä pakkauspamfletissa? Että niitä ei oikeasti olekaan? No jopas on kumma tuotteiden markkinointitekniikka tällä esittämälläsi logiikalla...
Toki rokotteilla on haittavaikutuksia kuten kaikilla lääkkeillä on. Ei tarvi ottaa kuin Burana ja katsoa pitkä lista mitä kaikkea siitä voi saada. Johan ihmisetkin ovat kaikki lopulta erilaisia, eikä maailmasta varmasti löydy sellaista ainetta jolle joku ei olisi allerginen. Silti rokotteista saatava vakavat haitat ovat harvinaisia. Itse taudeista saatavat haitat sen sijaan ovat rokotteisiin verrattuna ihan omaa luokkaansa.
mitkä ne taudeista saatavat haitat sitten automaattisesti ovat? Lapset ovat sairastaneet mm. kunnon vesirokot, ei haittoja. Rotaviruskin sairastettu, ei haittoja paitsi äidille pyykkiä.
Vanhemmat lapseni on rokotettu. Mm. Calmette aiheutti yhdelle lapsista hankalampia haittoja, rokotteen anto lopetettiin pari vuotta myöhemmin. Kuopusta en ole antanut rokottaa.
Mitä taas tulee lääkäreiden ammattitaitoon tai haittavaikutusten myöntämiseen. Yksi lapsistani oli antibiootti-kierteessä ikävuodet 1-2. Sai rajut oireet eräästä antibiootista mm. maksa-arvojen nousun. Lääkäri KIELSI oireiden johtuvan lääkkeestä, vaikka jokainen niistä oli luettavissa lääkepakkauksen tuoteselosteesta. Mutta kun ne ovat kuulema niin harvinaisia!
Lapsi söi vuoden erilaisia antibiootteja kunnes perusterveys oli romahdutettu täysin ja sairaalajaksoja oli jatkuvasti. Otin OYKSssa testattavana olevan luonnonmukaisen lääkityksen käyttöön ja taas sain lääkäreiden vihat niskaani kun samalla ilmoitin lopettavani kaikki antibiootit. Onneksi en siitä säikähtänyt, koska sairastelut loppuivat siihen ja terveenä on säilynyt teini-ikään asti.
Joten minun luottamukseni lääkäreiden lääkepalvonnalle on täysi nolla.
vapaasi suomennettuna: MPR-rokotteen vakavat haittavaikutukset. En todellakaan ala sinulle referoimaan.
Mä voin ruveta louskuttamaan leukojani ihan mistä vaan, otetaan vaikka diabetes, esitän raflaavia väitteitä diabeteksesta ja Diabetesliitosta, linkitän kansainvälisiin diabetesjulkaisuihin - ja olen täynnä paskaa.
Esitä väite ja lähde minkä perusteella niin väität. En jää pidättelemään hengitystäni.
Minä luen noita paria lehteä iltapalaksi. Mitä sinä luet?En ajatellut väittää mitään. Kerroin vain, että luen tutkimustuloksia tuon rokotteen haittavaikutuksista. Edelleen: mitä sinä luet? Vauva-palstaa? :-D
Veikkaan että sulla se voi olla heikkoa, ainakin omakehun puolesta. Ei kai ihmisen muuten tarvi noin kovasti itseään kehua ja ylentää. Oikeasti fiksu osaa sanoa asiansa selvästi eikä vaan retostella ilatalukemisillaan. Mutta niinhän se on että tyhjät tynnyrit kolisee eniten :)
Pyydetään ensin luotettavia lähdetahoja jonkun kämäsen foliohatturyhmän sijaan, kun niitä listataan, ei niistä mikään kelpaa. Tämä tynnyrin huutelija ei taida ihan aikuisten oikeasti ymmärtää mitä eroa on jollakin viherpiiperön tekemällä blogipostauksella ja lääketieteellisillä julkaisuilla? Minä vähän luulen, et tälle kaverille on aivan turha yrittää valottaa yhtikäs mitään. Näitä inttäviä tällä palstalla kyllä riittää.
AP: itse en ottaisi lapselle kaikkia 3kk rokotteita kerralla. Tärkeimmät rokotteet ovat kurkkumätä ja tetanus, muut voi ottaa sitten harkinnan mukaan.
mutta sitä faktaa ei vaan saada pöytään. Ei sitten mitenkään. Eikö googlesta oikein löytynyt mitään :) Jos ihmisellä tosiaan olis tietoa niin hän ei tällaiseen pelleilyyn lähtisi vaan laittais ne faktat pöytään. Tyyppi koko ajan hokee kuinka hän ei ala muille töitä tekemään jne. ja samaan aikaan suoltaa jonninjoutavia viestejä. Siinä ajassa olis sen pyydetyn artikkelin nimen kirjoittanut. Mutta ei tämä vaan kehuu kuinka tietoa löytyy ja tässäpä lueskelen iltalukemiseksi lääketieteen alan lehteä. Mutta artikkelia ei vaan saa kirjoitettua, ei kun ei hän halua. Oikeasti hänellä ei ole hajuakaan asiasta ja tuo kiertely ja kaartelu tekee arvon "asiantuntijasta" täyden pellen. Tyypillinen rokotekriittinen, näinhän se keskustelu aina menee, hän tietää muttei alennu kertomaan muille tätä hyvin salaista tietoaan. Mercolan sentään älys jättää tällä kertaa pois, jotain se on siis oppinut :)
Ja sen artikkelin nimi, jota palstan rokoteasiantuntija lukee, oli mikä?
Tällä hetkellä luen "Research to Resume on Modified, Deadlier Bird Flu". Mitä siellä luetaan vauva-palstan lisäksi?
kohdunkaulasyövän rokottamisperusteita perkaamaan. Huono ennuste? Jos tiedettäisiin että 160 lasta saa vuodessa jonkun rokkotaudin jonka ennuste on melko varma kuolema, ja se kuolema voitaisiin todennäköisesti rokotteella estää, niin rokottaako vaiko eikö, siinäpä pulma. Eihän muita syöpiä vastaan pysty edes rokottamaan.
Odottelen sitä tänä talvena tulevaa todella vakavaa influenssaa ja ilman rokotetta!
Mitä tarkoittaa sana resistenssi?
Tuota meillä aamuisin luetaan. Lapsetkin lukee. Hesaria en ole lukenut aikoihin, koska sen toimittajat = Iltapulun toimittajat. Todella vakuuttavaa journalismia... :-DKunhan ehdin aloittaa työpäiväni, vaihdan kyllä noihin tieteellisiin julkaisuihin. Älä siis huoli. Mutta edelleenkin voit kyllä mennä ja sivistää hieman itseäsi. Kuukkelin käyttö näyttää sittenkin olevan ainakin perustavasti hallussa.
Mitä mieltä itse olit tuosta artikkelista, vai luitko sitä ollenkaan?