Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUISET 2013

Kommentit (488)

201/488 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa palleroiset!

Päivät on niin vierähtänyt, että iltasella kun on päässyt kotiin niin en oo saanut itseäni enää koneen äärelle. Tänään vapaapäivän kunniaksi sit avasin aamutohinoiden jälkeen ensimmäisenä tietokoneen ;)

Täällä enää 2 työpäivää jäljellä, jee! Vähiin käy ennenkuin loppuu, oon niin onnellinen! :)

Ihanaa Jillukka, aivan paras uutinen! Ja on vaavilla onneksi jo kokoa senverran, että ellei tottele äitiä ja tuleekin aikaisemmin niin on niin hyvät valmiudet kuitenkin :) Mitenkä kotona ollaan muutoin jakseltu, kun sinä oot ollut täyslevossa?

Täällä myös alkaa olla todella raskas olo tän kummun kanssa :D omaa syytäkin kyllä tässä on. En oo osteskellut kuin yhdet mammahousut, yhdet mammaleggarit ja yhden paidan, muuten oon mennyt vanhoilla omilla vaatteilla. Nyt kun mikään ei tunnu enää menevän päälle, kyykistely on työn takana, hengästyt pienestäkin ylämäestä, yöt hikoilet, on todella _ei hemaiseva_ olotila! Miehelle kiukuttelin eilen, kuinka jäätävän kokonen voi ihminen olla ja ihmettelin, miks asiakkaat eivät meinaa töissä uskoa, että oon ensvkolla jo jäämässä pois. Oon kuulemma niin pieni vielä. En vaan taatusti tiedä, mistä kohtaa ne puhuu pienestä vai yrittävätkö vaan olla kohteliaita.

Maanantaina olis neuvola. Katsotaan, mitä tuleman tuo. Pyörtyilyt on onneksi vähentyneet ja hiukan on ollut parempia päiviä muutenkin jaksamisten suhteen. Viikon päästä ystävä järjestää mulle babyshowerit. Tulee kaikki lähimmät ystävät ympäri suomea samaan paikkaan samaan aikaan. En tiiä kuinka paljon tulee näillä hormoneilla vuodatettua onnenkyyneleitä kun näkee kaikki rakkaat :)

Tinde ja rv 34+3

202/488 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva kun Jillukalla vähän tilanne rauhottunu. Onhan se vauva jo nytki niin hyvän kokonen, että varmasti selviäis ilman suurempia ongelmia jos päättäs syntyä. Mutta AINA parempi mitä lähemmäs LA:a pääsee, onpahan sitte keuhkotki kehittyny kunnolla :) Että jatka vain ottamalla rauhallisesti :)

Mulla on 2 ekaa synnytystä käynnistyny normaalisti, ja molemmissa eka "oireet" oli se että maha tyhjeni urakalla.. istuin pöntöllä tuntitolkulla :P aina väänsi ja väänsi ja oli ihan kuralla. Sitte alkoki supistukset ja ne jatkuki niin kauan että vauva synty.. tai no toinenhan sitte jo leikattiin mutta ei ollu mitään valesupistuksia vaan heti tosi kyseessä alusta asti.

Jännä nähdä kyllä että minkä kokonen meidän vauva on ku maanantaina menen ultraan :) Kun meillä nuo vauvojen syntymäpainot on ollu 2475-3280g välillä eli ei kauheen isoja, toivottavasti tämä on syntyessään sen 3 kg edes niin olis hyvä.

2,5kg on niin pieni vielä ja ihan rimpula raukka :)

Tinde niinhän se menee, että vaikka itestä tuntuu että on valtava valas ja tukala olo, niin ei se silti välttämättä ulkopuolisille näytä niin isolta se maha ;) Itellä monesti se pelkkä olo tekee sen tunteenki että on kauheen kokonen. Mutta jokainen me ollaan just sopivan kokosia näiden mahojemme kanssa <3 Kohta ENTISTEN mahojen.

Mä oon tän vkl yh:na ku mies poikien kanssa mökkeilee, kurja vaan ku alko taas sataa kun ei lapsetkaa viihdy pihalla vaan pöllöilevät ja vinkuvat tässä sisällä...

Mutta yks huutaa pyyhkimään, kai se on mentävä.

Jääsydän rv 35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/488 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello hello! Ultrakuulumisia... Kaikki oli hyvin, vauvan painoarvio oli 2,6kg eli normaali kokoinen ja sektiopäiväkin sovittiin joka on jo 3 vko päästä 11.9! Hui kun tuli paniikki että hei tässähän pitää oikeesti kotonaki pistää hösseliksi että saa kaikki hommat valmiiksi ennen vauvan syntymää. Ja toisaalta taas pitäis näistä viimesistä viikoista ottaa kaikki irti ja nauttia ja levätä oikein kunnolla, kohta ei oo levosta tietoakaan ;)

Sukupuolenkin sain selville, mutta en viitsi sitä vielä paljastaa vaan pidän teidätkin jännityksessä loppuun asti :) Ainoastaan mies tietää mun lisäksi.

Huih, kuinkahan nopeesti nämä 3vko oikein menee- varmaan vaan yhtäkkiä huomaa että onkin jo edellinen päivä ja kohta vauva syntyy :O Iik!

Jääsydän 35+2

204/488 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääsydän: KÄÄK! Kolme viikkoa?! Mihin tää kaikki aika on mennyt?! Niin ihanaa! Ja hyvällä lykyllä sieltä tulee se 3 kilon rajapyykin ylittänyt tulokas! :) voisin kuvitella, ettet ehdi kuin kissa sanoa niin synnytyspäivä on jo seuraava päivä!

Mulla oli eilen neuvola, ensimmäistä kertaa sain hyvät lukemat kaikista, hemoglobiini, verenpaine, verensokerit, kaikki oli hyvän rajan sisällä! :) Aina ollut niin alhaalla kaikki. Muutenkin kaikki mennyt niin kivasti. Tänään oli viimeinen työpäivä ja huomenna koittaa elämäni ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä! Huippua! Oon jotenkin niin tohkeissani kaikesta :) Nyt saa rauhassa alkaa siistiä loppuja kaappeja ja valmistautua vauvan tuloon. Hurjaa ajatella, että max. viis viikkoa ja nyytti saapuu. Meistä tuleepi tuoreita äitejä uusille tulokkaille :)

205/488 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas :)

Jääsydän: Oijoijoi, päälle pari viikkoa ja sitton nyytti sulla kainalossa :) Maailman ihaninta kun tiedät etukäteen päivän jolloin synnyttää :)

Tinde: Miltäs nyt tuntuu, virallisesti äippälomalainen ;) ? Taidetaan kohta kaikki olla jo lomilla, mihin tää aika oikeasti on mennyt??? Tosissaan tuntui silloin keväällä että miljoonien vuosien päässä häämöttää syksy, ja nyt oikeasti enää viimeistä kuukautta viedään...

Meillä nyt tuli sitten eilen täyteen tuo maaginen 36 viikkoa..! Kävin kyllä viikon mittaan varovasti kaupassa ja koiran kanssa ulkonakin, ja eilen sitten hyvillä mielillä olin pitkään ulkosalla ja kaupoilla ja nautin :) Levossa oleminen oli KAMALAA niin mulle mut varsinkin miehelle joka tekee pelkästään yötöitä.. Heräs päivisin viemään koiraa ulos, hoiti kauppa ym koti asiat ja stressin takia nukkui vuorokaudessa n 3-5h..Huhhuh! Mutta nyt se on ohi :) :) !!

Mä eilen istuskelin sohvalla ja mielenkiinnolla seurasin kun puolentoista tunnin verran tasan 12 min välein tuli kivuttomia supistuksia...Todella mielenkiintoista..Loppuivat kun sänkyyn siirryin tai ainakin nukahdin heti. Mun puolesta vaavi saisi syntyä jo tänään, ja toivonkin niin että mahd. pian :) Mun elimistö on tottunut niin pahasti dm dieettiin että nykyään ei oikeen mitään kärsis syödä ettei sokerit pompi..Pelkkää kasvista ja lihaa vaan.. Vauva kasvaa kyllä ihan keskikäyrällä mutta pelkään että saa pyrähdyksen vyötäröllensä :( Oikeen ei voi dieettiä enää tiukentaa, painoki tippunu 2 kuukaudessa 12kg... Ja insuliinia en edelleen huoli :)

Ja toinen asian miksi toivon vaavikan tulevan PIAN on aivan järkyttävät kivut häpyluun tietämillä.. Varsinkin yöllä kun vessaan nousee niin tuntuu ettei pääse kävelemään ja jos istuu pitkään niin aijaijai.. Särkylääkekään ei auta :( Mutta jospa se pikku pää siellä painais juuri siksi että ulos pian haluaisi ;) Onkos kohtalotovereita tälle vaivalle? Miten sitä kipua vois lievittää?

Jillukka 36+1 JEE :)

206/488 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten mä saan nopeesti kulumaan nää reilut 2vko??? Välillä iskee aivan tuskastuminen että ei tää aika kulu mihinkää :D

Ihanaa Jillukka kun saat taas liikkua! Voi vaan kuvitella, miltä tuntuis maata pitkään :O Mun kauhuskenaariohan oli, että kun tää raskaus nyt on aika riskiraskaus nuiden aiempien sektioiden takia, että sektiohaava alkaa kipuileen ja joudun tyyliin puolivälissä makuulle :P ONNEKSI, ei. Ja nyt on jo niin hyvät viikot että jos synnytys käynnistyis niin sitten tehtäs vaan hätäsektio. Aika luottavainen mieli on että eiköhän tämän pari vko vielä mene ihan hyvin- mutta eihän sitä toisaalta koskaan tiedä.

Ja Jillukka varaudu siihen, että vaikka sulla on ollu "uhka" että se vauva syntyy etuajassa niin kovin monen oon kuullu sitte kuitenki kärvistelleen laskettuun aikaan ellei yliki ;) Mutta TOIVOTAAN ettei sulle käy niin!!

Kurjaa tuo että joudut olemaan niin tarkka ruokien kanssa :/ Sinnittele vielä muutama vko, jospa se sitte helpottas <3

Mä taas oon muuttunu ihan possuksi tässä loppumetreillä- suklaata menee melkein joka päivä, samaten muita herkkuja ja tuntuu ettei kerkee nälkä tulla ollenkaa ku syön ja syön :P Yök! Mutta melkein koko raskaus on menny niin ettei herkut oo maistunu ollenkaa, niin ei kait se haittaa jos viimesinä viikkoina vetää överit :D Toisaalta oon kyllä vetäny ihan terveellistäki ruokaa- työkaveri toi kassin omppuja niin niitä on tullu syötyä urakalla (ja mahaki toimii niiden avulla!!jee!) ja kurkkua ja muita hedelmiä, luumuja ja nektariineja.. nam nam!

En kyllä osaa sanoo nuista Jillukan kivuista. Mullaki kyllä pitkän istumisen jälkeen ja makuulta noustessa vihloo alavatsaan ja nivusiin, tuntuu että pitää tosi varovasti nousta ylös ja suoristaa ittensä. Ja häpyluun päällä mulla on suonikohjuja jotka pakottaa. että vaivoja kyllä löytyy ja kolotuksia, mutta mikään ei oo kuitenkaa sellanen joka lamaannuttas tai olis vaarallista.

Mutta aurinkoista sunnuntaita ja tulkaapa nyt muutki syyskuisiin ilmottautuneet kirjottelemaan ahkerammin!!

Jääsydän 36+1

207/488 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikunkeikun!

Äippäloma on alkanut täydellisesti. Kotona saanut siivoiltua, kaapit alkaa näyttämään jo suht hyviltä, oon suht virkeä kun saa nukutuksi päivän aikana parit päiväunet. Yöt on ihan täyttä sontaa, käyn vessassa useamman kerran, jalat kramppailee, kyljet kipeenä kun ei pysty nukkumaan selällään. Nää päikkärit onneks kompensoi noita yöunien puutetta.

Viikonloppuna ystävät järjesti mulle vauvakutsut. Tai vauvakutsu nimellä ne oli, mut oli sellainen ihana päivä/ilta ystävien kesken, syötiin, juoruiltiin, muisteltiin aikoja. Olin niin otettu tuosta päivästä, siellä oli väkeä ihan eripuolilta suomea. Moni tuli useamman sadan kilometrin päästäkin paikalle. Tajus itsekin, että minkälainen verkosto sitä oikeasti on. Vaikka oon paljon muuttanut ympäri suomea, silti on jäänyt niitä oikeita ystäviäkin jotka on oikeesti valmiita tekemään asioita sun vuokses. Ei sitä aina muistakkaan, kuinka tärkeitä nuo ihmiset oikeasti on elämässä.

Jillukka: -12 kg?! Ei pyhä pietari. Kohta se vauva ulos, jotta saadaan suhun uitettua ruokaa! Kuihdut vielä! Onneksi enää max. 4 viikkoa. Tai toivotaan ainakin, ettei hirveästi yliajalle menis.

On hauska huomata, kun just teillä on jo se, et vauva ulos nyt heti samantien! Niin itsellä on taas "älä tuu vielä, mulla on vielä pari kaappia käymättä läpi ja tahtoisin yhdet hyvät yöunet ennättää nukkua vielä sen jälkeen" :D Jos se on vaan tästä, että mulla ei oo vielä rv 36 poksahtanut täyteen, on vasta 35+5 ;)

Mitenkäs kotona muu väki alkaa reagoida loppukiriin? Alkaako jännitystä huomaamaan muissa kanssa-asujissa? :)

208/488 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö maalaisomena olet yhdessä koossa? Hurjalta kuulostaa tuo edellisen synnytyksen kesto. Toivottavasti ehditte sairaalaan ajoissa :)

Jillukka: Aikamoinen painon tiputus "siinä raskauden sivussa". Huhhuhh! Ihana että olet pärjännyt ilman insulinia.

Tindelle oikein hyvää alkanutta äippälomaa. Keräilehän rauhassa energiaa ja pistä kaapit kunnolla ojennukseen nyt kun aikaa on :)

Jääsydän: Eikö ole jännä että kaksi viikkoa on periaatteessa aika lyhyt aika.. Loppuraskaudessa aikakäsite vaan jotenkin muuttuu paaaaljooooon pitemmäksi ;)

Meillä on täällä kotona ollut meneillään kaikenlaista. Olen käynyt lukemassa tätä pinoa, mutta kirjoitteluun ei ole jotenkin riittänyt voimia. Rempattiin olohuoneen, keittiön ja käytävän lattia. Juhlitttiin toiseksi vanhimman lapsen synttäreitä ja jännitettiin valmistuuko tuo pienen vesivahingon aiheuttama remppa ennen niitä. Oma olo on ollut vaihteleva. Kävin jo kertaalleen näytillä sairaalalla lapsivesiepäilyn vuoksi, kun pariin otteeseen jotain lirahteli housuun. Ja ei ollut pissiä ;) NO. Ei ollut lapsivettäkään, vaan lääkäri arveli sen olevan nestemäistä limatulppaa...(?). Äitipolin kontrollikäynnillä vauvan painoarvio oli keskikäyrällä, eli ihan vähän yli 3000g. Edelleenkään ei onneksi mikään järkyttävän iso sokerivauva. Kaikki muutenkin ihan hyvinvauvalla, mulla vähän nostelee verenpaineita. Ei kyllä ihmekkään kaiken tämän mylläkän keskellä. Kohdunkaula oli sormelle auki ja kanavaa jäljellä 3cm, paikat ihan pehmeät. Lääkäri sanoi lähtiessä, että tervetuloa sitten seuraavaksi synnyttämään!

Muruski ja nopsukka rv 37+4

209/488 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimonen neuvola käyty :) Ens viikolle ei enä otettu ku sitte seuraavalla vkolla on jo se sektio niin sanoin että jos tää nyt vointi pysyy näinkin hyvänä (pissa, rr ja hb hyvät) niin mitäpä mä siellä ravaan.

Joo siis 2vko jos sanottas että on aikaa tehdä vaikka joku työjuttu tai koulutehtävä niin se ois tosi lyhyt mutta kun 2vko ja sektio niin se onki ihan toinen juttu ;) Onneksi tässä on nyt tälläki vkolla ohjelmaa sen verran että ei kerkee liikaa miettimään ja odotteleen..

Olispa vaan vähän häävimpi tämä fyysinen olo, että jaksais tehdä jotain niin kuluis vielä nopeemmin aika. Ei vaan tahdo seisten jaksaa tehdä mitään, kun niin vihloskelee tuonne alamahaan.. hmph.

Muistakaahan teki mammat levätä nyt vielä ku voitte :) Sitte ku se nyytti on kainalossa niin ei enää lepäillä! :)

Jääsydän rv 36+5

210/488 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan hei :)

Kiitos kysymästä Muruski, vielä ollaan läjässä, omaksikin ihmetykseksi, mutta johan on olotkin ;) Limatulppa irtosi viikko sitten to-aamuna osa ja pe-aamuna taas lisää, mielestäni aika "hyvä otos" oli. Kärvistelty on sitten sen jälkeen ihan urakalla. Supistuksia tulee ja toi hiivatin jätkä painattaa tonne alas niin, että tuntuu koko alakerta tippuvan, mutta eipä ole päätä näkyny. Mikään muu ei ärsytä ku se, että mullakin olis sata hommaa vielä tekemättä, mutta oikein mitään ei saa tehtyä, kun jos ei ala puristella, niin sit alkaa toi jumalaton "painatus".

Kontrollissa kävin viime perjantaina ja silloin sain painoarvion 2700g eli aika pikkuinen kaveri olis kuitenkin tulossa, vaikka mustakin yrittivät ra-di -äitiä tehdä. Sokereissa ei kerrassaan mitään, kuin ei myöskään pissassa, paineissa tai hb:ssakaan. Ja se päivä, YES! Keskiviikkoaamuna kun 38 napsahtaa tauluun, saan soittaa saliin jo kahdeksalta, ja jos ei ole ruuhkaa, ottavat sisään ja tää heppu saa häädön ;) En jaksa uskoa, että kauhean epäkypsä olis tilanne näillä oireilla. Ei tehny perjantaina edes sisätutkimusta ku sano, ettei yhtään provosoida, kun mulla synnytys saattaa lähteä jo sillä käyntiin (kolmesti näin käynyt). Kaikista hulluinta tässä on se, että mua on ruvennut pelottamaan ihan kauheasti koko juttu? Uskoisin, että se edellinen kokemus tähän vaikuttaa, kun se tilanne oli vaan niin kamala. Kai tuo alitajunta tekee kepposia, ja peilaa sitä muistoa mieleen, vaikka nyt ollaankin jo näin pitkällä, ja tämä kaveri on tooodella elossa moukaroinnista päätellen. Kyllä ne tytöt vaan mielessä enemmän nyt ovat olleet, kun tämän pienokaisen synnytys lähestyy...

Eipä se auta kun kattoa, mitä jokainen päivä tuo tullessaan, itsellä edelleen kirkkaimpana se tavoite, että tässä sinne "omalle kuulle" päästäisiin :) Kämppä ei tosiaankaan ole kunnossa, huoneiden vaihdokset vähän kesken ja sitä rataa, mutta laitellaan sitten jälkeen päin jos ei nyt pystytä. Siihen on nyt tällaisenkin "natsi-perfektionistin" tyytyminen :) Ehjän kameran sain kuitenkin hommattua ja puolukat ostettua talveksi, kai niistä jotain diplomia saa.... :D Palataan "kanssasisaret", nyt se on vaan jännitystä kuka lähtee ensin ;)

Omppunen ja "Pauppa" 37+1

211/488 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! Minä täällä keittelin jo puolisen tuntia sitten aamukahvit, kun ei vaan unta riittänyt pidemmälle. Eilen illalla supisteli 10min välein, yöstä en tiedä kun sain nukuttua. Nyt aamusta sama meno jatkuu näköjään. En raaskinut miehelle sanoa illalla mitään, kun on raukka ollut vähän kipeänäkin. Toiveikkaana odotan mitä näistä supistuksista kehkeytyy, edellinen vauva näki päivänvalon tänä samaisena päivänä (jos ajatellaan raskausviikoissa). Nyt kun näin sanon niin vielä yliajalle mennään ja rutkasti :)

Muruski 38+0 tasan!!

212/488 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippan :)

Voi ihanaa Muruski, Maalaisomena ja Jääsydän :) :) Kohta kohta kohta..... Ihanaa kuulla kuka on eka ja miten meni :)

Käväsin eilen lääkärissä, nyt sitten seuraava aika annettiinkin yliaikakontrolliin :) Sokrut mittaan edelleen ja lähetän s-postilla syynättäväksi.... Toki ilmaisin lähtiessäni etten aio varattuna päivänä tulla, aion synnyttää sitä ennen ;) Moni on sanonut että joo kato vaan, kun jouduit lepää niin yli lasketun menee..... EIIIIIII, en suostu, sen verran kovat ompi kivut :/ Vaavin pää on kiinnittynyt ja kohdunsuu sormelle auki, pehmeetä kanavaa jäljellä 1,5cm.. Eli kahdessa viikossa paljon edistystä!! Tiedän ettei tarkota mitään välttämättä mutta TOIVON että tarkottaa :) Yhtään ainoaa kipeetä supistusta ei ole tullut, tukalia harjoituksia senkin edestä....Tekee nekin näköjään tehtävänsä :)

Malttamaton, rv 37 tasan <3

213/488 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki ja terveiset KYS:istä ;)

Viekussa "inisee" ihana pieni harppinaama, syntynyt tänä aamuna klo:6:25 rv37+3. Painoa saatiin kuitenkin kerättyä 3410g ja ehdittiin ajoissa paikan päälle. Laitan synnytyskertomuksen kun olen koneella, tää puhelimella kirjoittaminen on tosi ärsyttävää :) Mutta sen verran voi sanoa, että itse synnytys oli nopea ja kovasti sain taas kehuja. Totta kai tuntuu kivalta :) Oma kroppa taas aiheutti vähän säpinää, kun vuotoa kertyi lopulta melkein puolitoista litraa, mutta selvittiin vissiin ihan säikähdyksellä. Nyt on ainakin tosi hyvä olo, ja kova nälkä koko ajan ;) Ja ilmeisesti jollain toisellakin ;) Nyt vaan tsemppiä kaikille ja tulkaahan perässä, on tää niin ihanaa taas <3

Maalaisomena ja "Arvi"

214/488 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisomena: ihanaaa onnnea!! Voi sitä nutuntuoksuista pikkuista :) et ihan päässyt syyskuulle, mutta melkein ;) aivan älyttömän ihanaa! Minkä pituinen pikkuinen oli? Hyvät painolukemat pienelle tullut :)

Muruski: miten sun supistusten kävi? Ollaanko siellä jo kahdessa osassa? :)

Mulla on nyt parina iltana ollut ylävatsa _todella_ ihmeellinen. Polttava mutta samaan aikaan kipeä. Ihan kuin olis avohaava jota painais paljaalla kämmenellä. Maanantaina onneks neuvola niin saa kysyttyä tuosta :o alaselkä tuntuu olevan vähänväliä tulessa. Kuuluuko muuten olla kuin yksi lääkärineuvola? Mulle on tehty alatutkimus joskus tyyliin rv27-28 välillä. Olis kiva tietää, missä tuolla alhaalla mahdetaan mennä.. Lääkärineuvolassa ei tehty silloin sisätutkimusta, mutta silloin supisteluiden vuoksi tehtiin erillisellä käynnillä..

ihanaa viikonloppua kaikille :)

215/488 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Maalaisomena! Onneksi ehdit sairaalaan :)

Täällä ollaan vielä yhtenä pakettina. Ainut mikä on kappaleina on hermot ;)  Eilen taas supisteli säännöllisesti ja jossain vaiheessa vaan nukahdin kesken kaiken.  Aamulla heräsin aikaisin kun selkää jomotteli. Tänään otan kyllä pitkät päikkärit, muuten ei jaksa.

Mikähän sulla Tinde tekee nuo kivut.. Pitäisköhän sinun soitella äitipolille ja kysyä, että kuuluko asiaan? Mulla ei ole hajuakaan miltä raskausmyrkytyksen vatsakivut tuntuu, mutta eikös ne tunnu ylävatsalla? Onko kellään tietoa? Mulla on ollut jonkin verran närästystä, mutta sen nyt tunnistaa melko helposti.

Zombie Muruski ja nopsukka rv 38+2

PS: Mies sanoi aamulla että voisinko synnyttää tänään kun ollaan jo syyskuunkin puolella. Vastasin, että yritys on ainakin kova, mutta ei taida olla minusta kiinni :)

216/488 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, onnea onnea onnea Maalaisomppu ja nyytti !! <3

Tinde, jos kipuja vielä ni soita ihmeessa polille!! Tietääkseni just tollanen painava, polttava ylävatsakipu on yks selkee oire raskausmyrkytyksestä. Kannattaa selvittää :)

Meillä kaikki ennallaan, mur...

Jillukka rv 37+1....

217/488 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, onnea maalaisomenalle pienestä <3 Nyt se on sitte pää avattu joten tervemenoa me muutki :D Tai te muut, mulla nyt on vielä jokatapauksessa se 1,5vko jos ei itestään ennen sitä lähe käyntiin. Toivottavasti ei lähde!

Mä en oo kuullu että raskausmyrkytyksessä on mahakipuja :O Ihan uus tieto.. mutta toki kannattaa soittaa synnärille ja kysyä, eihän siinä mitään menetä? Mielummin ottaa varmanpäälle ennenku oireet pahenee jos se vaikka sitä onki!

Mulla on juilinu tuo lapojen seutu joka säteilee kipuna vasempaan kyynärpäähän asti :/ oon koittanu venytellä ja miehellä hierottaa mutta eipä oo hellittäny. varsinki iltaakohti ärtyy ja yöllä jomottaa.

Muuten on ehkä aavistuksen helpompaa ollu, ettei oo niin paljon tuolla mahanseudussa kipuja.

Mutta näillä mennään... ens vkolle oli taas jos jonkinmoista ohjelmaa (lähinnä kuskausta) että ainaki alkuvko kuluu varmaan suht nopeeta... ehkä nä sunnuntait on kaikista pisimpiä päiviä :P

Ja mulla alka olla ongelma kun ei enää vaatteet sovi päälle! Mutta ei enää viiti uusiakaa ostaa täs vaiheessa ;)

Jääsydän rv 37+1

218/488 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mitenkäs täällä jaksellaan? Aurinko on jaksanut paistella ja hiukan antaa lisäenergiaa. Täällä ei oo muuten mitään ongelmia, mutta väsymys on melko kovaa.

Eilen oli neuvola ja kaikki oli kunnossa. Ei oo kuulemma syytä pelätä raskausmyrkytystä, koska verenpaineet olivat todella hyvät ja pissa puhdas. Pikku veijari on todella eloisa, tuntuu et oli päivä tai yö niin muuvit on päällänsä. Toivottavasti on hieman rauhallisempi synnyttyään :D

Eilen tuli pakattua myös sairaalakassi kuntoon. Tuntuu, että oonkohan menossa johki nyyttikesteille kun kassi sisältää aikalailla hygieniatuotteita+ruokaa :D jotkut menee synnärille synnyttää, mä taidan olla siellä vaan syömässä ;) oonko ylireakoinut kun otin: 3kpl trippejä, mustikkakiisseli tetra(tripin kokonen), välipalakeksejä, kuivattuja luumuja, pikkunen nannapussi, mynthon aski. Ei kuulosta isolta määrältä omaan korvaan, mutta oonko sokaistunu tuolle määrälle?

Tinde rv 36+6

219/488 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa..

Tinde ei tuo isolta määrältä kuulosta.. mun ei vaan annettu kyllä eka synnytyksessä muuta kuin juoda, tokassa kerkes tulla niin heikko olo että niiden oli pakko antaa vähän omenaa etten kuukahtanu. Mutta vissiin synnytyksen aikana pitäis vähän vältellä ettei kauheesti syökään, koska jos tulee äkkilähtö sektioon niin olis hyvä kun olis vatta tyhjä.. mutta jos on pitkäki synnytys nii pakkohan se on syödä. Ei siinä kyllä hirveesti tee mieli edes syödä mitään :D

Mulla on tänään supistellu pitkin päivää, toivon että yö vie supistukset pois etten joudu aiemmin lähtä synnyttämään.. mieluusti oottasin sinne ens keskiviikkoon.

Ja Tinde yhdyn siihen, että väsymys painaa! Vaikka hemppaki on hyvä, mutta kai se on nuo katkonaiset yöunet ja tää viimesillään olo :) Kyllä se tästä.. pitää vaan lepäillä päivällä enemmän.

Sitähän sanotaan, että vauvalla olis samanlainen rytmi alkuun mitä masussa ollessa, sen perusteella meidän vaavi valvoo illat ja nukkuu päivät :)

Oivoi, kai sitä vanhan pitäis raahautua petiin, että jaksaa aamulla nousta taas pyörittään tätä taksikuskin virkaa :P

Jääsydän 37+3

220/488 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Täällä kuukitaan jo hereillä. Illalla sai kokea erittäin epämiellyttäviä hetkiä kun selkä ja vatsa vähän väliä tulessa, alavatsassa oikei kivuliasta muljintaa. Miltä vauvanpään kiinnittyminen tuntuu? Neuvolassa sanoi, että ei olis vielä kiinnittynyt, mutta voiko kiinnittyä suht nopealla aikataululla? Yö menty 4n vessakeikan taktiikalla ja tunti sitten heräiliin lokoisiin selkäpoltteluihin.. Vatsaa ei kivistä samaa tahtia kuin mitä polttelee. Liekö pientä esivalmistelua tulevasta :)

mies saa sitte herkutella noilla eväillä synnytyksessä ja jotain voi säästää osastolle yökyöpelin tekemisiks itselle :D

jee rv 37 POKS, nyt saa jo huokaista viikoista? ;)