Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUISET 2013

Kommentit (488)

Vierailija
1/488 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Päätin nytten minäkin tulla tänne kirjottelemaan.

Tammikuun alussa tein raskaustestin ja kaks viivaahan siihen ilmesty. Nyt viikkoja on kasassa 10+2, ensimmäisessä neuvolassa kävin pari viikkoa sit. Eka ultra olis helmikuun lopulla, jännittää jo! Niin ja laskettu aika on 11.9.

Aivan mahtava fiilis on niin mulla kuin miehelläkin. Kellekkään sukulaisille ei vielä olla asiasta kerrottu. Ihan kauheeta pahoinvointia on ollut nyt muutaman viikon, melkeinpä joka päivästä oksentelua. Kouluunkin kammottaa aamusin lähtee, kun tietää, että hetken päästä kuitenkin tulee taas aivan järkyttävän huono-olo.
 Olipa kiva kirjottaa tästä raskaudesta, kun ei siittä vielä oo oikein kellekkään voinut puhua. :)

Vierailija
2/488 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla tänne kysymään mielipiteitä. Minulla jo kolmatta päivää menkkamaisia jomotuksia niin vatsassa kui hiukan alaselässäkin. Lisäksi myös hiukan rusehtaavaa ja välillä limaista vuotoa jossa hitusen verta mukana. Kamalaa miten tämäkin voi pelottaa :(

Viikkoja kasassa 10+6 

Onkohan syytä huoleen. 

Terkuin, Huolestunut Puffeli :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/488 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpönassulle voimia, olipa ikävä kuulla että teidän hippunen ei pysynytkään matkassa mukana :(

Puffeli on kait ihan normaalia, että alkuraskaudessa saattaa tulla jonkin sortin vuotoja. Mullakin on 2 kertaa tullut verensekaista limaa ja toisella kertaa kyllä vähän veristä vuotoakin, mutta oon liittäny ne aika lailla kovaan fyysiseen rasitukseen, joten niitä välttelen nyt sitte. Jostakin kuulin, että alku- ja loppuraskaudessa pitäis olla vähän varovaisempia ja keskiraskaudessa voi sitten olla huolettomampi kaiken suhteen.

Mutta jos kovasti huolettaa niin neuvolaanhan voi aina soittaa ja asiaa varmistaa.

Mulla on nyt viikkoja 9+3 ja mä oikeasti luulin että 7-8 ois pahimmat pahoinvointiviikot, mutta kyllä mä alkuviikostakin olin tosi pahoinvoiva. En ole oksentanu, mutta oksennus kurkussa ollu kyllä.. kammoan vain oksentamista niin paljon että teen kaikkeni etten joudu oksentaan. Sen vaan oon huomannu, että toisin kun pelkäsin, aamuvuorot töissä menny melkein paremmin kuin iltavuorot ja päätyny siihen lopputulokseen, että koska aamuvuoropäivinä herään aikasemmin, iltapalan ja aamupalan väliin jää vähemmän tunteja kuin iltavuoropäivinä, joten pahaolo ei kerkeä tulemaan niin helposti. Eli kannattaa oikeasti yölläkin jos havahtuu niin käydä syömässä jotain, vaikka ei ois nälkäkään. Se helpottaa aamua kummasti!

mulle tuli ultraan kutsu, 13.3 :) En malta odottaa!

Muuten täällä kaikki hyvin, pahoinvointikin pysyy aika hyvin kurissa tuon säännöllisen syömisen kanssa ja tämä 5. raskaus on kyllä näin alkuun ollu näistä kaikista helpoin. Kun vaan sais tämän väsymyksen selätettyä, se meinaa lamaannuttaa mut ihan kokonaan!

Mutta oikein mukavaa ja rentouttavaa vkl kaikille :) Koittakaa olla turhasta murehtimatta!

Jääsydän ja pikkanen 9+3

4/488 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Puffeli, taitavat olla suht normaaleja. Tai ainakin nuo menkkamaiset kivut. Ja oon käsittäny neuvolan puheista, et pieni määrä veristä/rusehtavaa vuotoa ei ois vaarallista. Jos km olis tulossa niin eikös siinä kivut voimistu ja vuoto lisäänny huomattavasti? En tiedä noista oikein..

Itse sain tänään ultraus ajan, 7.3. kivaa! :) Tällä viikolla oli tosiaan varhaisultra ja neuvolan täti totes, että kaksosraskautena on ainakin alkanut. Toisesta löydettiin sydän sykkimässä ja toisesta ei ollut jälkeäkään, pelkkä tyhjä ontelo. Oma äitini kuitenkin sanoi, että kannattaisi odotella tuonne 7. pvään rauhassa. Suvussa on niin paljon kaksosia/kolmosia ja sielläkin on tullut ennenkin vastaan vastaavanlaista. Oon kuitenkin onnellinen oli masussa yks tai kaks asukkia! :) tää on vähän tällasta pinnallista, mutta varhaisultrassa viikkoja lähti yks pois, jotenki ärsyttää nyt käydä näitä samoja päiviä uudestaan läpi :D Eli LA siirtyikin myöhemmäksi. jotenkin haluis niin kovin, että se maaginen 12 vkoa tulis vaan täyteen!

Ihanaa viikonloppua kaikille, nauttikaa ihanasta ulkoilmasta ja perheistänne! :)

Vierailija
5/488 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai.

Puffeli: yleensähän rusehtava vuoto ei oo vaarallista, eikä limainen vuoto vähällä verellä. Osaatko yhdistää noita esim. fyysiseen ponnisteluun tms? 

Huh ku oon jonkun päivää ollu p a h o i n v o i v a, oksettaa 24/7 - myös öisin. No muutama viikko niin ees vähän laimenee tää olo... Tällä ololla ei oo kiva ajatella parin viikon päästä edessä olevaa sokerirasitusta. Ekassa raskaudessa paastoarvo raja-arvo, kaksi muuta ok. Tokassa raskaudessa molemmissa kaikki arvot ok, toivottavasti myös nyt. Muita sokerirasitukseen joutuvia?

Vierailija
6/488 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 10+5 ja vieläkin tuntuu ettei siellä masussa ketään ole = ( Jotenkin epätodellista....

Odotan kovasti ultraa joka on 4.3 sitten voin uskoa että siellä on elämää jos on = ) 

Onko teillä muilla vaikeuksia uskoa todella olevansa raskaana kaikista oireista huolimatta ?

Vierailija
7/488 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan pitkästä aikaa kaikille!

Nyt rv 11+2. En oo päässy kirjautumaan sisään tuon uudistuksen yhteydessä aiemmin, huoh ja Grrr...

Muutenkin olo on ollut niin väsynyt että kun joskus on jaksanut tänne vilkasta niin sivut on toiminu kuin perestroikan aikaan...

Jennil mä kans meen sokerirasitukseen ens viikolla, mulla on sokeriaineenvaihdunnan häiriö (ei diabetes) lapsesta saakka niin joudun siihen aina :-P viime raskaudessa oli insuliini, sitä ennen pärjäsin kolmessa ruokavaliolla.

Ens viikolla ois tiistaina lääkärin tekemä ultrakin, vielä pitäis jaksaa odottaa :) toivottavasti nää sivut alkais taas toimia...

Vierailija
8/488 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10+1, päätin alkaa elää neuvolan viikkojen mukaan :)

Typerä tämä uudistus täällä *murmur* 

Juu olo on vielä aika epätodellinen tästä raskaudesta, ehkä se tästä ku pääsee ultraan, maha kasvaa ja liikkeet alkaa tuntumaan. 

9/488 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Hiljasta on vielä tällä palstalla :) Toivottavasti aktivoituu kun raskaudet etenee! 

Täällä voidaan ihan hyvin! Pahoinvointi alkaa olla ohitte, väsymyski hellittänyt. Mieli on hyvä, malttamaton! Ultra on 13.3 ja en jaksais millään odottaa! vielä 2 vko.. 

"ihanat" ystäväni suonikohjut ovat jälleen täällä, tuntuvat kyllä makosasti pakotuksena kun seisonut töissä 8h putkeen. Samaten ummetus- luumut odottaa pöydällä sopaksi keittäjäänsä, josko sais ilman mitään lääkkeitä mahaa toimimaan paremmin. 

Maha on kauhea turvonnut pallo varsinkin iltasin, tuntuu ettei sovi omaan kroppaansa! 

Onko täällä muuten muita ylipainoisia odottajia?? Olis kiva kuulla, miten teillä menee ja miten neuvolassa suhtauduttiin asiaan? 

Ei tässä tämän ihmeempiä tulkaahan kirjottelemaan kuulumisia!

Jääsydän

10/488 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja rv:t nyt 11!

Vierailija
11/488 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä ollaan täälläkin, on vaan niin hiton paha olo 24/7 et olemassa oleminen tuntuu olevan liikaa. Maha on niin täynnä ilmaa et tuntuu että se ratkeaa kohta, eikä sitä saa ulos millään. Perjantaina ois eka ultra, sit näkee onko siel joku ja jos niin kuinka monta :D

12/488 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Täällä kaikki hyvin kanssa. Väsymys on vieläkin paha, mutta ne kuvotuksen tunteet on melkein hävinneet pari viikkoa sitten. Mahakipuja edelleen joka päivä. Ne tuntuu monta kertaa päivässä. Ja nyt oon tehnyt myös sellaisen havainnon että seksin jälkeen mahakivut yltyy aina n. vuorokaudeksi. En tiedä onko tuo normaalia, mutta kyllä ne hiukan pelottavia toki on. Mulle on tullut päälle joku ikiflunssa. Tää on kestänyt nyt jo kohta 7 viikkoa, tammikuun puolesta välistä asti. Kyrsii kun ei saa kunnolla henkeä, ja mistään ei saa apua tähän.

Vielä pitäis jaksaa ensi keskiviikkoon, niin saa varmuuden mitä tuolla oikein tapahtuu :) ja sitten siitä viikon päästä onkin neuvolalääkäri niin ehkä sillä olis jotain apua tähän nenätukkoon.

Mut pääosin kaikki on oikein hyvin.. 

T. Minä ja rv 11+1

13/488 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla pumpuli meni se ultra? :)

Otettiinko se päältä vai sisältä? Millaiset oli sykkeet, eikös niistä jonkun vanhan sanonnan mukaan pysty päätteleen jotain sukupuolestakin?

14/488 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Täällä ollaan myös hengissä ja koko kööri kasassa. Tultiin eilen etelästä ja turhaan pelkäsin tuota reissua. Lennot meni kivasti/kivuttomasti ja reissun sain mentyä ilman oksentamista. Pahoinvoinnilta en ole kuitenkaan välttynyt. Kävin ostamassa ne pahoinvointirannekkeet ja uskon niiden toimintaan. Eivät kokonaan kuvotusta vie, mutta vähentää huonovointisuutta.

Mitenkä teillä, onko teille tullut vielä painoa? Itselläni lomaviikon saldona -0,5kg, ylpeänä olen. Normaalisti otan aina sen 2-3kg lomanaikana (nestettä enimmäkseen.) Raskauden alusta on painoa nyt -1,5 kg lähtöpainoon.

Nyt kohti uutta työviikkoa ja torstain ultraa odotellessa. :)

Vierailija
15/488 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa tänään viikolla 12 ei elämää. Suru on suuri tyhjennystä joutuu odottamaan 1-7 vrk!

Toivottavasti tämä on pian ohi. Elämä on epäreilua = (

Vierailija
16/488 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, viime viikolla oli se ultra, enkä oikein tiedä miten se meni. Siellä kölli pieni, tasan viikkoja vastaava ja hurjasti kieppuva kaveri <3 mutta sen kaverina oli hematooma, eli joku hiivatin verihyytymä, ja se pussi oli oikeastaan yhtä iso kuin sikiöpussi. Ja tämä lisää vielä keskenmenon riskiä. Se saattaa imeytyä kudoksiin tms eli hävitä, tai vuotaa ulos, jasitten käynnistää supistukset ja veden menon eli keskenmenon. Lääkäri joka siinä pikaisesti käväisi, sanoi että semmonen 3-4 viikkoa ois riskiä mut jossei se katoa sieltä niin en ymmärrä miten se riski katoaisi sittenkään. Toisillahan tommosen vuotelee kuukausikaupalla eikä mitään hätää vauvalla, mulla ei ole vuotoja ollut. Toivottavasti katoaavaan sieltä. Mitään sille eivoi miten käy, raskaita ei kannata nostella.mul o onneks huomenna neuvolalääkäri niin pääsen kyselemään enemmän. Ilmeisesti hyvän puolesta puhuis se, että vauva kehittyy ajallansa siellä eikä hematooma ilmeisesti ollut yhteydessä istukkaan. Mut en tiedä. Pelottaa ihan hirveästi, varsinkin kun nyt on nähnyt että siellä on pieni ihminen. Eli oikeastaan huoli on nyt suurempi kuin ennen ultraa. 

Mahan päältä otettiin ja sykettä kuunneltiin mutta tiheydestä ei ollut puhettA, josko sit lääkäri huomenna kuuntelisi kanssa. Vauva oli kyllä ihan eri näköinen ultrassa kun veljensä ovat olleet. 

Täällä huono olo hiukan jo helpotti, mutta palasi ja voimat on loppu kun käy kylässä niin saa lopun päivää maata vaan.

Kristallille kovasti voimia! :/

17/488 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Kristallille paljon  jaksamista! 

Ja samoin jaksamista pumpulille huolen kanssa. Mulla on kyllä peukut todella pystyssä ja sormet ja varpaat ristissä että kaikki menee hyvin. Ja kyllähän se menee! 

En oo koskaan kuullutkaan tuosta hematoomasta kohdussa, joten ihan uusi asia mulle. Mut pääasia nyt tietty että siellä oli ihana pieni ihminen, ja yrität vaan rentoua hieman ja yrittää olla ajattelematta sitä hematoomaa, ja riskejä vaikka toki helpommin sanottu kun tehty.

Vierailija
18/488 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana oli tänään lääkäri ja auliisti kuunteli mun valitusvirret :D sanoi että ei sen hematooman pitäisi vauvaan vaikuttaa kun ei osu istukkaan ja kovin rohkaisi muutenkin. Sanoi kyllä myös etten mä stressillä voi mitään pahaa vauvalle aiheuttaa kun tietty stressasin sitäkin ;) vauvan sydän löi ihanasti 150 ja kaikki vaikutti olevan kunnossa, vaikka tietty jännitin sisätutkimusta kun muutenkin on semmonen olo että kun aivastan ni se hematooma puhkeaa ja tulee keskenmeno :D 

musta toi on kyllä ihan kamalaa että jos ei sitä sykettä löydy niin joutuu pahimmillaan viikonkin odottamaan! Tehdäänkö näillä viikoilla sitten kaavinta, ei lääkkeellinen riitä enää?

Vierailija
19/488 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko pömppi olit ultrassa? Äkkiä meille selontekoa! Tai ainakin mulle.... Onko täällä ees muita?

20/488 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki pitkästä aikaa! Ei oo nyt hetkeen tullu kirjotettuu. Nyt menossa 11+3 ja tuntuu että odottavan aika on helvetin pitkä. Ens viikon torstaina on vihdoin eka kunnallinen ultra. Ärsyttää ku sillon on jo 12+4 menossa, oisin hätähousuna halunnu ajan heti alkuviikkoon, mut toivottiin aamuaikaa nii ilmeisesti alkuviikon ajat on jo menny tai jotain. Mitään erikoista oiretta ei oo ollu hetkeen. Tissit turpeena ja iho huonontunu, mut ei muuta. Maha on tosin jo vähä pömpällään, iltasin varsinkin :). Vaikka turvotustaha se eniten on, mut kyl siinä pienen pieni kumpu erottuu. Tänään yritin saada sydänääniä kököllä kotidopplerilla mut en löytäny. Tossa se pää ei oo sellane puikkomainen nii ei saa niin syvälle mahaan laitettuu.Neuvolasta tosin sanoivat että heidänki laitteillaan siinä 12viikolla vasta kuuluu, mut netistä oon kattonu nii osa on jo kotidoppleilla saanu iha 10 viikolla kuulumaan.

Sit sellanen ärsytys kävi kun olin menossa sikiöseulanta verikokeisiin, neuvolasta sit unohtivat antaa miulle paperisen lähetteen näytteenotteeseen, joten tuli turha reissu. Olin iha huuli pyöreenä kun näytteenottaja sano että se pitää olla mukana, miulle neuvolassa nimenomaan sanottiin että ei tartte mitään muuta ku sähkösen lähetteen. Ai perkele että ärsytti. Menin sieltä sit suoraan neuvolaan jossa purskahin itkuun kun ärsytti ja harmitti niin paljon :D. ne anto onneks sit sen lähetteen, kävin siellä sit tän viikon maanantaina eli ku viikkoja oli tasan 11.

Lähimmille kavereille oon sanonu, olivat kyllä ilosia ja kyyneleitäkin tuli :). Nyt muutetaan vielä ensimmäiseen omaan asuntoon. 4h+sauna, on tilaa sit kolmannelle ja neljännellekin.

nyt vaan toivotaan että aika kulus nopeesti ens viikon torstaihin.onneks vkl menee muuttopuuhissa niin saa aikaa siinä ees kulumaan, ens alkuviikko on varmasti yhtä kärvistelyy :B