Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUISET 2013

Kommentit (488)

161/488 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Mammapossu ja Muruski, tosi kiva kun porukka kasvaa! :)

Jääsydän: Mäkin sitten soitin Kelaan ja kyselin että missä mun päätökset viipyy..Noh, töistä olivat lähettäneet tulotiedot kyllä mutta väärältä ajalta...Täti sanoi sitten että todennäköisesti lähettävät vasta lähempänä ä-loman alkua eli päätöksen saan vasta ens kuun lopulla, jolloin ä-loma siis jo käynnissä. Siitä vaan sitten arvailemaan paljonkohan sitä rahaa tulee, koska ja mistä :(

Olisivat edes soittaneet tosta tilisotkusta sulle, niinhän se on että jos otat kottia nyt niin ongelmat edessä sitten seuraavana tilipäivänä ja sitä rataa.. Ärsyttää aina kun tiliasioissa on ongelmia.

Tin-De: Ihanaa että olet jäänyt hengähdystauolle!! Nyt koitat rentoutua ja tulla sinuiksi tilanteen kanssa :) Lepäät ja kuuntelet itseäsi ja vauvaa <3

Nyt tuon raskausdiabeteksen tiimoilta seuraan paastosokruja ja viime viikolla otin 2 vuorokausiseurantaa, kuten nyt huomisen ja ylihuomisenkin, keskiviikkona sitten lääkäri. Ei kai se ihan vielä määräis insuliinille vaan seurattais vielä muutama viikko.. Mutta niin; kaikki muut arvot olleet viitearvoja paitsi aamupalan jälkeinen pomppasi yli 8 (sais olla 7,8) ennen kuin opin mitä voin syödä.. Kaks real leipää kasviksillla nounou, mutta esim yks leipä ja jogurttia oli ok, samoin kuin 2dl puuroa marjoilla tai munakas. Ruokavalio on ollu suht terveellinen mut nyt oon jättäny vielä tarkemmin hiilareita vähemmälle, mehut ym pois.. Pienemmät annoskoot (vatsan kurinasta huolimatta ;) ) ja enemmän rehuja.. Mulla on tunne että vielä minä tämän selätän ja insuliinia en huoli ;)

Voi Huns, jaksamista !!! Mä varmaan kanssa vähän outo synnyttäjä, en pelkää hetkeäkään ajatusta synnytyksest, mutta sektion mahdollisuutta en edes halua ajatella, mulla takana muutamia muita leikkauksia ja niistä paraneminen kestäny aina aivan liian kauan.. Eihän sille mitään pakon edessä voi mutta kunpa ei joutuisi!

Mä olen nyt parina iltana ottanu hyvän asennon sängyllä ja laskenu kädet vatsan päälle ollen tunnin verran niin, oikeasti mitä se pallero siellä tekee?? :) Vatsa liikkuu molemmille puolille, hirveä myllerrys ja töminä, meno on uskomaton! En oikeasti ole kokenut mitään tuon ihanampaa koskaan, se on niin uutta ja uskomatonta mulle <3

Vierailija
162/488 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt viikkoja 33+1 ja hyvin menee.

Koko raskausaikana ei oo ollut muita oireita kuin jäätävä närästys ja nyt on selkä alkanut jumpitteleen oikeen urakalla ettei nukutuksi saa.. Venhätyyny auttaa hetkeksi mutta pieneksi hetkeksi.. onko vinkkejä helpotukseen?

Luin jostain että jos raskausaikana äitiä närästää niin lapsella on syntyessään tuuhea tukka.. Miehen sisko on toditanut tämän. hänen ensimmäinen lapsi oli ihana peikkopoika! tuuhea tumma kihara tukka! :) Esikoisellani oli punertava tukka ja vähän kihartunutkin :) jännittää tuleekohan tällekkin rinssille punertava tukka.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/488 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

virhe viikoissa, siis 32+1 :)

164/488 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heeippa!

Tervetuloa uudet, kivaa saada tänne taas eloa enemmänkin! :)

Oon ollut aivan pihalla teidän perätiloistanne ja mistä lie tiloistanne. Tai oikeastaan vauvojenne tiloista vatsassa. Tänään oli neuvola niin se alkoi kertomaan ihan oma-aloitteisesti, miten se vauva siellä vattassa oikein on. Nyt jopa minäkin jo tajuan, mistä täällä puhutaan kun puhutte vauvan asennosta/x-tilasta/x-tarjonnasta :D Tyhmä olo! Meillä jätkänkäppänä on viistotarjonnassa (olikohan se tollanen hieno sana?!), mutta siis poikittain on! Mulle th kuitenkin sanoi, että ei oo väliä miten peri pieni on rv 35 saakka, sen jälkeen sillä on vasta merkitystä. Eli kuulemma saa olla vielä vaakakuppina tuolla. Taitaa kyllä tehdä melko paljon kuperkeikkaa, koska milloin tuntuu, että kylkiluusta pursuu pää ja toisinaan taas tuntuu, että mun vatsa lähtee kohta nivusiin kun pää sinne painautuu :D Arvot on edelleen hyvin alhaiset. Pyörryin neuvolassa selällään makoilun seurauksena ja myöhemmin vielä kotona kun perkasin mustikoita. Jos tämä tahti jatkuu niin enpä taida mennä enää tämän saikun jälkeen kokeilemaankaan ees töitä..

Onko teillä monella lemmikkejä? Jos on jo aikaisempia lapsia niin muistatteko, miten lemmikkinne otti vauvan silloin vastaan? Miten tutustutitte lemmikin ja vauvan toisiinsa?

Monta yksittäistä kysymystä, mitä aina välillä miettii, että pitänee muistaa kysellä :D

Joko teillä on nimiehdotuksia pienokaiselle? Meillä on pojalle jo nimi valmiina ja jos kävisi yllätys, että tyttö tulisi niin etunimeksi on pari vaihtoehtoa. Nyt viikonloppuna oli miehen serkun lapsen ristiäiset. He menivät antamaan heidän pojalleen sen nimen toiseksi nimeksi kuin mitä olemme ajatelleet omalle lapsellemme etunimeksi. Mies otti tästä vähän ressiä, että voidaanko nyt antaa omalle lapselle se ensimmäiseksi nimeksi, mutta itse kyllä vakaasti tahdon sen nimen! Ja muutenkin, ei olla niin tekemisissään heidän kanssaan ja kyse kuitenkin toisesta nimestä kuin meillä ensimmäisestä. Mitä ootte mieltä, pitäiskö munkin ressata tosta vai jatkanko miehen pehmittämistä vaan? :D

Tinde ja Pikku-Pomo 29+5 (kohta kuuluu poksahdus kun rv 30 menee rikki x))

Vierailija
165/488 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koira ja koira huomas ensin että olen raskaana ( tai näin päättelin ) kun alkoi kauheasti pitämään päätään mun mahalla.. ja sama oli tämän toisen kanssa. Hyvin koira otti vauvan ja ihan itse tuli haistelemaan ja aina nukkui vauvan vieressä. koira oli vaan vähän innostunut liikaa vauvasta ja piti välillä vähän kieltää kun meinasin ihan kunnolla alkaa vauvaa pesemään, vähän väliä kävi nuolasemassa naamasta :D nyt nuo tosiaan pussailee toinen toistaan ja poika laskee koiran päältä liukumäkee eikä tuo vanhus ole moksiskaa.. ihana pari valjakko! :)

166/488 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammapossu: Tuohon selkävaivaasi voisi olla avuksi yöllä tyyny tai pari jalkojen välissä.

Mulla on imetystyyny, joka on just hyvän muotoinen ja kokoinen tähän tarkoitukseen odotusaikana. Selkävaivojen ja liitoskipujen/lantion löystymisen takia olin sairaslomalla kuukauden verran, joten kaikenlaiset helpottavat keinot nukkumisen suhteen on tullut kokeiltua :) Nyt onneksi kesälomalla jo toista viikkoa. Se on jännä juttu miten paljon mukavammalta tuntuu olla kesälomalla, kuin sairaslomalla (vaikka olo ei ole yhtään ainakaan helpottunut).

Tin-De: Meillä kaksi koiraa tällä hetkellä. Ovat tottuneet lapsiin ja pieniin vauvoihin. Edellisen kerran, kun tuotiin vauva kotiin meidän uros oli ihan ihmeissään. Kun vauva sitten pienellä äänellä itki, tuli koira heti "kertomaan" siitä meille. Vauvan kasvaessa kuitenkin rauhottui ja pienet itkut ei enää tuntuneet häiritsevän. Vinkkinä sanon, että vaipat tuotoksineen kannattaa siirtää rivakasti koirien ulottumattomiin. Meillä yrittivät syödä vaipasta ja potasta etenkin kiinteämpää tavaraa.. Kasvattajalta kysyin tästä ja arveli että voi olla luontainen vietti piilottaa todisteet siitä että talossa on vauva. Ei pääse saalistajat sitten jäljille. :D Tiedä sitten.

Muruski ja nopsukka 31+3

167/488 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas lukemassa kuuumisia :) Tuosta synnytyspelosta kanssa, mulla ei ole mitään pelkoa Mutta mulla on pelko että mulle tulee pelko lähempänä synnytystä, kuullostaa ehkä tyhmälle mut nyt en ole stressannut asiaa kuitenkaan mitenkään tai hirveästi vielä ajatellutkaan niin on tullut sellainen olo että mites sitten kun h-hetki lähenee ja iskee päälle joku hirveä pelko siitä :(

Neuvolassa käyty eilen kaikki oli hyvin hb 107 vaikka olen rautaa syönyt. Meillä vauva oli kuulemma oikein syvällä raivotarjonnassa :) saas nähdä pysyykö hän siellä sitten loppuajan,koitin itsekin kysellä että mitenköhän mahdollisesti toinen lähtee tästä vielä asentoa muuttamaan mutta onhan se ihan vauvakohtaista :)

Joko teillä on kaikki hommattu vauvalle?meiltä toisaalta puuttuu vielä aikalailla vaunut ja sänky ja vaatteita ja kylpytarvikkeet jaja,kiire tullee :D lemmikkejä ei meillä ole. 

Odotan niin tämän viikon loppumista, perjantaina alkaa nimittäin LOMA!! oon laskenut päiviä melkein huhtikuusta asti ja nyt enää 3pv tämän jälkeen, mies on töissä mut tytön kanssa sitten kierretään ja ihmetellään mitä jaksetaan :)

Vierailija
168/488 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki isommat hankinnat on jo vauvalle tehty. Vaatteita olen myös shoppaillut, kun sukupuolikin on tiedossa. :)

Meillä on myös kaksi koiraa, mutta vanhemat lapset ovat jo sen ikäisiä (7 ja 9), että niiden vauva-aikana olleet koirat ovat jo siirtyneet ajasta ikuisuuteen.

Nämä nykyiset koirat eivät ole ennen olleet vauvan kanssa tekemisissä, mutta eiköhän tuo ihan hyvin mene. Itse en ota koko asiasta mitään stressiä.
Mies saa viedä (ehkä) koirille sairaalasta nuuskuteltavaksi jonkin harson ja sitten kun kotiudumme, niin laitan turvakaukalon lattialle. Koirat saavat siinä sitten ihmetellä tulokasta, mutta minä olen kertomassa koirille pelisääntöjä, kuinka vauvan kanssa toimitaan. :)

Onneksi nuo koirat ovat hyvin tottelevaisia ja tietävät muutenkin paikkansa laumassa. Toivon vaan, että palaudun synnytyksestä viimeistään parissa kuukaudessa, että pääsen treenaamaan koiria ensi kesän SM-kisoihin. :D

169/488 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta synnytyspelosta. Mulle tehtiin esikoisen kohdalla sektio vauvan perätilan vuoksi. Muut kaksi olen synnyttänyt alateitse. Toivon todella saavani synnyttää tämän lapsen myös alateitse. Sektiota en haluaisi mistään hinnasta, vaikka kaikki menikin ihan hyvin silloin vuosia sitten. Toipuminen oli minulla sektiosta hidasta ja alavatsa pitään tunnoton. Olin todella kipeä ja koin ettei kipua hoidettu riittävästi. SIlloin ei vielä ollut käytössä (ainakaan meidän sairaalassa) haavalle laitettavia kipupumppuja, jotka varmasti nyt helpottavat osaltaan oloa ja liikkumista leikkauksen jälkeen.

Meillä on vauvan tavarat valmiina muutamaa pientä hankintaa lukuunottamatta. Edelliseltä lapselta meillä ei ole säästössä juuri mitään, kun ikäeroa tulee useampi vuosi. Juuri toissapäivänä pesin vauvan patjanpäällisen. Pienimmät lastenvaatteet on pestynä ja silitettynä lipastossa, samoin kestovaipat. Käytiin Ikeasta hakemassa amme, pinnasuojus ja muuta pientä ja tarpeellista. Brion vaunut ostettiin vähän käytettynä ja saman valmistajan tuvakaukalo uutena. Sairaalakassia olen ajatuksen tasolla vähän pakannut. Mm. imetysliivit tilasin netistä kassiin pakattavaksi. Mulla on ollut vähän tylsää tässä sairaslomalla, joten olen ehtinyt pienissä erissä tehdä PALJON ;)

Muruski ja nopsukka 31+5

170/488 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan hankinnoissa noin puolivälissä. Lähdetään itseasiassa perjantaina vauvantarvike ostoksille miehen kanssa. Ja huomatkaa, mies kysyi, että miltä tuntuis jos lähdettäs ihan johonki toiseen kaupunkiin ostoksille. Hurjaa. Tulevan isän pää on myyty, koska sitä ei oikeasti saa kovin helpolla ostoksille ;)

Meillä on vaunut ja itkuhälyttimet hankittu ja vaatteita.(Niistäkin tuntuu, että yli puolet vaatteista on 62-68cm :D) Sänky saadaan serkulta sunnuntaina. Loput "isot" hankinnat olis tarkoitus hankkia perjantaina. Pieniä ostoksia ehtii myöhemmässä vaiheessa hakea (tutit/pullot ym.) Mitä tarvikkeita te pidätte ns. välttämättöminä vauvan ensihetkiin kotona? Tai ei mitenkään pakko pakkona, mutta helpottavina arjen esineinä. Amme, sitteri, turvakaukalo+telakka, tutteja, tuttipulloja, mitä muuta tulis ottaa huomioon? Mitä pesutarvikkeita? Itselle imetysliivit ja varmaankin liivinsuojuksia? Listailkaas sellaisia, mitä te ootte hankkineet ja muistatte aiemmista lapsista, että on tullut tarpeeseen :)

Tämä tietämätön kiittää kaikista vinkeistä :)

171/488 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Onpas kiva kun tänne on käyty kirjottelemassa :)

Meillä ei oo eläimiä joten riittää kun opettaa lapset olemaan ihmisiksi vauvan kanssa ;) Veikkaan, että voi olla välillä vaikeuksia sen kanssa ettei isommat anna vauvan nukkua... varsinki tämä nuorimmainen 3v on todennäkösesti niin kova hoitamaan että saa kiristellä pinnaa :D

Mulla nyt ei hirveesti oo nuita hankintoja tehtävänä kun on ennestää tuota vauvatavaraa mitä nyt tulee tarvimaan... vaatetta ostan, mitään en oikeastaan oo vielä vauvaa varten ostanu. Ja saahan sitä rompetta kaupasta senki jälkee ku vauva on syntyny :)

Varmaan tärkeimpiä tavaroita on just amme,rattaat ja turvakaukalo ja sitte sitä "pientä" sälää- kynsisakset, vaippoja, tutit, tuttipullot, rättejä ja maidonkorvikettaki kannattaa varata kaappiin, liivinsuojat, imetysliivit, rintapumppuki on ainaki mulla ollu tarpeen koska alkuun ku maito nousee niin välttämättä vauva ei tarvi niin paljon maitoa, saapahan tissit tyhjäksi eikä tarvi pelätä rintatulehdusta niin kovasti. Vanupuikkoja tarvii vauvan navan puhdistukseen ja septidiniäki hyvä olla jos sattuu napa tulehtuun :) Perus talkit ja sinkkivoiteet, keittosuolatipat tukkoseen nenään. Meillä ei oo kauheesti käytetty mitään vauvojen pesutuotteita muuta ku kylpyöljyä. Tarviikohan sitä paljon muuta? nykyään markkinoilla on niin kauheesti kaikkea tuttipullonsteriloijista lähtien, mitä en kyllä ostas ennenku näkee että tarviiko semmosta oikeesti :P Kantoliina tai reppu on ihan hyvä jos sellasta haluaa käyttää. Ja kosteuspyyhkeet on käteviä laukussa pikku kakkojen pyyhkimiseen :)

Nuo tulis nyt ekana mieleen. Mutta laitokselle kannattaa jo ottaa mukaan imetysliivit ja liivinsuojia, mulla ei ekaa synnyttäessä ollu ja oli kyllä kurja ku se maito aina valu pitkin rinnuksia. Ja itelle kannattaa varata kotiin monen kokosia siteitä, jättikokosiaki ;) Ja bebanthenia tai lampaanvillarasvaa kipeille tisseille.

Mun pitääs siivota ja ei vaan nappaa :P Vauva möyri koko viime yön niin että sain ravata vessassa ja nukuin tosi huonosti. Muutenki tuntuu että tulee kyljistä läpi, tosi arkana kylkiluut. Varmaan on jotenki poikittain tämäki lapsi. No, eipähän tarvi laskeskella liikkeitä, kyllä tää nii paljo liikkuu !

Jääsydän rv 30+5

172/488 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea teidän kuulumisia :)

Eläimistä.....Tuota. Meidän tutut on kauhistellu miten TEILLE voi tulla vauva kun on sellainen eläintarha.. Kissan ja koiran lisäksi muutama eksoottinen, no onhan siinä joo. Eksoottisten kanssa pärjätään pitkälle hyvin, sitten kun vauva aloittelee kävelyä niin laitetaan elukat varmaan lukolliseen huoneeseen minne vaavi ei pääse. Ja tuntuu kurjalle kun ihmiset pohtii onkohan TEILLE turvallista tuoda ihmislasta.. Mutta kun asianmukaisesti ja vastuuntuntoisesti lemmikkinsä hoitaa, ei niistä ole vaaraa kenellekään.

Koira on vielä kysymysmerkki, miten suhtautuu...Kantelin äskön helistimiä ja raasu luuli saavansa uusia leluja :) Toivottavasti menee hyvin, sisäkissan kanssa myös tietty varottava.

Eilen oli lääkäri, painoarvio 1,6 kg :) Uskomatonta että niin pieni voi potkia niin että tuntuu läpi tulevan ;) Lääkäri löysi "kiilamaisen avautumisen", ei hälyyttävä mutta paikat pehmenneet..Arvelinkin koska nyt jopa levossa on tullu pari kipeetä supparisarjaa.. Saikkua nyt sitten ä-loman alkuun asti, onneksi. Saa omaan tahtiin tehdä sen minkä selkäkin kestää.

Sokeriarvot on mulla ihmeen hyvin viitteissä pysyny, jatkan kotiseurantaa ja tiukkaa dieettiä ;) Insuliinista ei lääkäri onneksi puhunu mitään, huh!

Mies naureskelee kun oon pikkuhiljaa pakannu synnytyskassia valmiiksi, mutta koskaan ei tiedä milloin lähtö on nopeastikin edessä..Googletin vähän mitä siihen kannattaa pakata, löytyy hyviä vinkkejä muilta mammoilta :)

Meillä oli periaate että kaikki tarvikkeet ostetaan käytettynä, ihan rahan ja muunkin takia (paitti tietty lakanat ym, tutit, pullot ja muut sellaset henk koht). Amme ja kaukalo myös uutena, mutta rahaa on varmaan säästyny montamonta sataa kun sängyt, sitterit, hoitopöytä, vaunut  ja muut löytyny käytettynä. Ja osa uuden veroisina.

Jaa, riittääköhän taas tältä erää :)

Jillukka, rv 30+5 (Jääsydän, ollaan tasoissa ;) )

173/488 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jillukka: Nyt vaan nautit olostasi ja lepäilet. Oletko nyt tarkemmassa syynissä tuon supistelun suhteen vai onko suunnitelmana ainoastaan lepäily? Jospa nuo sokeriarvotkin pysyisivät maltillisina nämä vähät jäljellä olevat viikot. Voiton puolella ollaan :)

Mulla on myös seurattu sokereita tässä raskaudessa. Ihan hyvissä lukemissa ovat pysyneetkin. En jotenkin osaa ottaa tosissaan raskausdiabetes diagnoosia, koska kotimittauksissa on ainoastaan yksi rajat ylittävä arvo, jolloin söin välipalaksi pääsiäisenä sekä mämmiä että suklaamunan..

Joku kyseli mitä kannattaisi varata kotiin vauvan ekoja päiviä ajatellen. Jättikokoisia siteitä minäkin suosittelen ostamaan ison pinon. Lisäksi imetyliivit, liivinsuojia ja vesikannu(!!) pöydälle että muistaa imettäessä juoda tarpeeksi vettä. Lansinoh on kiva apu kipeisiin rinnanpäihin ja sen ajattelin varata sairaalakassiin valmiiksi. Vauvalle vaippoja ja esim. harsoja "pukluräteiksi". Muuten hankintoja kyllä ehtii tehdä myöhemminkin. Rintapumppu minulla on ennestään, mutta rinnat saa kyllä lypsettyä käsinkin tyhjemmäksi tarvittaessa.

Muruski ja nopsukka (jolla parhaillaan menossa ilmeisesti steppiharjoitukset) rv 32+1

Vierailija
174/488 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jillukka: meillä on myös eksoottisia eläimiä kaksi (karvattomia, jalattomia...). Yleensä en edes kerro kenellekkään, että meillä sellaisia on, koska en jaksa sitä kyselyiden ja kauhisteluiden määrää. Varsinkin se oli hyvin rasittavaa silloin, kun talossa oli enemmän niitä. Tuo on siis mieheni ja vanhimman pojan harrastus, joten täytyyhän sitä olla myötämieleinen, kun itsellänikin on omat harrastukseni. :D

Jee, olen niin iloinen, kun vauva on kääntynyt mahassani oikeinpäin, eli tarjonta on rt. Pelkäsin tosissaan, että joutuisin sektioon. Nyt vaan täytyy toivoa ettei lapsi käänny takaisin istuskelemaan.

Supistuksia on täälläkin ihan kiitettävästi, varsinkin yöaikaan. Vaikka ne hiukan kipeää tekeekin, niin harkkasuppareita ne vain on. Onneksi.

Ajatella, enää ei ole pitkäaika, kun me loputkin syyskuulaiset saamme vauvan syliin ja pääsemme elämään vauva-arkea. Odotan jo innolla vaunulenkkejä koirien kanssa raikkaissa syyskeleissä! :)

Terkuin; Huns rv 32+0

175/488 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muruski: Perjantaina taas lääkäriaika, jolloin tarkistetaan onko alhaalla avauduttu lisää vai tilanne ennallaan.. Olen kyllä ottanu tosi iisisti, vuodelepoon en sentään ihan ole alkanut, ja tuntuu että nuo supistukset on vähän rauhottunut..Toivon että pikkuinen vielä ainakin kk päivät jaksaisi kypsytellä keuhkojaan ennen syntymistä.. Ja toiveikkaana varovasti huokaisen insuliinivaarasta, sokrut pysyny hyvinä :)

Huns: Kiva että säkin kannat karvattomien elukoiden stigmaa, etten ihan yksin ole ;)

Ja tosiaan, eipä ole pitkää aikaa enää ennen kun päästään vaunulenkille, toisaalta en jaksais odotella enää :)

Tässä on muuten hyvä kirjotus siitä kun koiraperheeseen tulee vauva, pistin miehenkin lukemaan:

http://www.shepmates.net/Shepmate%27s%20kids.htm

T:Jillukka rv 31+3

176/488 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa sitte viime yönä valvottua reilu 2h, ihan pirtee ku peipponen mutta arvatkaa vaan väsyttääkö nyt! "onneksi" vauva piti mulle seuraa yöllä :D Monestihan vauvoilla on aluksi sama rytmi kuin masussa ollessaan, että voi ei jos se tän kohalla pitää paikkansa. Meillä nimittäin myllätään illalla kaikista eniten puoleen yöhön asti ja näköjään yölläki :P

Odotan jo lauantaita, naisten vapaa vkl tiedossa :) Mies lähtee lasten kanssa mökille ja mä saan hengailla parhaimpien ystävien kanssa koko vkl!
tekee terää hengähtää tästä kodista ja arjesta ennen ku vauva syntyy ja koulut alkaa.

Mua melkein- huom melkein!- nauratti tänään ku kävelin kauppaan ja kattelin ittiä kaupan lasiovesta mennessäni... miten ihminen voi vaappua niinku ankka :D Mä en muista että mulla olis raskaus koskaan vaikuttanu kävelytyyliin ennen, mutta kai tää 10kg enemmän lähtöpainoa ku aiemmin ja iso maha sitte vaikuttaa. Ja varsinki ku vauva painaa alas ja sattuu supistamaan niin ei siinä paljo kävelytyyliä katota :D tooosi hehkeä olo...huh! Odotan jo kans että sais sen vauvan ulos masusta ja syliin ja pääsis kans niille vaunulenkeille ja muutenki keveämpään olotilaan :)

Mutta ei muuta ku pyykkivuoren kimppuun ja sitte kyläilemään..

Jääsydän rv 31+3

Vierailija
177/488 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan itku ja hampaiden kiristys!
Vauva päätti sitten eilen illalla kiepsahtaa takaisin perätilaan. Poika alkaa olla jo niin iso, että toivottavasti pystyisi kääntämään itsensä takaisin alas. Jos poitsu ei käänny enää, eikä ulkoinen kääntäminen onnistu, aion sitten vaikka synnyttää hänet perätilassa. Olen valmis ihan mihin vain, mutta suunniteltu sektio on vihonviimeinen asia, jonka haluan toteutuvan (ellei sitten pojan terveys sitä ehdottomasti vaadi).

t. Huns rv 32+1

178/488 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huns onpas kurja ku se vaavi siellä pyörii nyt niin mahoton! Toivotaan että se vielä kuitenki pyörähtää takasin. Kurja ku se pitää nyt jännityksessä teitä. 

Mutta mä olin kans ihmeissäni, kun ensimmäistä kertaa elämässäni oon sairaslomalla töistä ollu niin kela oli maksanu mulle 16.7-24.7 sairauspäivärahaa. Oletin jotenki automaattisesti että työpaikka maksais normaalisti mulle palkan tältä kuulta mutta eipä se niin mennykkää :P Että saa vissiin ens kuussa kiristää vyötä oikeen urakalla, kun palkka onkin vain muutaman satasen niiltä päiviltä mitä kela ei maksanu. Huhheijaa... loppukuusta kyllä sitte tulee enemmän ku maksavat eka erän äitiyspäivärahaa, mutta eipä se alkukuusta lämmitä mieltä ku pitäis elääki jollai. Höh.. sitä on niin tyhmä näissä asioissa ku ei oo koskaan ollu aiemmin sairaslomalla että ois tarvinu selvitellä tämmösiä.

Tänään neuvolassa käyty ja hemppa oli edelleen vaan laskenu... se on enää 102. Pakko vissiin lähtä ostaan jotain muuta rautaa, että sais paremmin arvot nousemaan. Paino ei ollu noussu, mutta th meinas että vauva olis nyt aika alhaalla. Kyseli monta kertaa että eikö paina alas- no painaahan se välillä mutta ei se nyt ihan mahotonta vielä ole. Pitänee varmaan pyytää että 8pvä lääkäri tarkistaa tilanteen, ettei pääse synnytys yllättämään ja joudu pian lanssilla hätäsektioon..

Jääsydän

179/488 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös hehkeä ankka liitos- ja muine kipuineen. Vaunulenkkkejä odotellessa. Onneksi paino ei juurikaan ole noussut, huolimatta siitä että liikkuminen on kyllä ollut aika minimissä.

HUNS: Nyt vaan toivotaan että vauva on niin virkeä, että kiepsahtaa takaisin sukellusasentoon siellä mahassa. Pidämme peukut pystyssä.

Jääsydän: Mitä rautaa olet syönyt? Mulla on mennyt Obsidan 100mg. Sitä saisi ottaa kaksi kertaa päivässä, mutta mun maha ei ole sitä oikein kestänyt. Olen ottanut yhden päivässä ja hb ei ole enää tippunut. Satasen pintaan se minullakin on, pitäisi saada nousemaan.

Mulla oli tänään noiden sokeriseurontojen tiimoilta ylimääräinen lääkärikäynti äitipolilla. Neuvolalääkäri pelotteli jättivauvalla, mutta ultrassa paljastui (ainakin toistaiseksi) keskikäyrällä kasvava poika. Ihanat 4D-kuvat nappasivat samalla kasvoista. En tiennyt, että niitä voi saada julkiselta puoleltakin. Ihan on sisarustensa näköinen niissä kuvissa. Painoarvio oli tällä hetkellä 2130g ja pää alaspäin hän siellä köllötteli aivan kuten itse ajattelinkin.

Muruski ja nopsukka rv 32+5

180/488 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kun onkin vierähtänyt aika viime kirjoituksesta. Oon nyt viimeisiä päiviä saikulla ja maanantaina olis tarkoitus lähteä vielä koittamaan töiden pariin. Töitä olis jäljellä 3 viikkoa. Meen päivä kerrallaan ja katson tuntemuksia. Onneksi kokoaika tietää, että jos vähänkään tuntuu huonolta niin saa jäädä sairaslomalle. Taloudellisen tilanteen vuoksi vaan toivoisin voivani olevan töissä ihan loppuun saakka. Kaikki ylimääräinen raha on kyllä vielä plussaa, eivät nuo äippärahat kuitenkaan miljonääriksi laita ihmistä. Onneksi miehellä vakituinen kokopäivätyö niin se helpottaa hurjasti.

Jillukka: Meillä myös ollut käytäntönä, että tavarat on hankittu käytettyinä. Ainoastaan amme, turvakaukalo, pinniksen patja on tähän mennessä uudet. Ja tietysti nämä apteekkituotteet+hygienia tuotteet tulee olemaan uusia. Ainiin ja imetysliivitkin. Mut muutoin tarvikkeet on tulleet sukulaisilta tai kirppareilta. Tori.fi on kyllä unelma, sieltä löytyy niin kaikkea :) Mitenkä lääkärillä meni? Oliko paikat pysynyt kunnossa vai onko lähtenyt etenemään? Pidän peukkuja täällä, että kaikki on kunnossa! ja kiitos tuosta koiralinkistä, tartteepi itse myös perehtyä tuohon ja laittaa myös ukkokin lukemaan :)

Jääsydämelle ihanan rentouttavaa ystävä-viikonloppua! Ota kaikista hetkistä irti! Toivottavasti myös säät sallivat :) Se on kyllä kumma, aina sanotaan, että raskaana oleva on hehkeimmillään. Voi sitä jäätävää näkyä raskauden jälkeen/ennen raskautta jos nyt oisin hehkeimilläni? Vaapun myöskin kuin mikäkin pingviini ja ei todellakaan ole mikään "uuh beibe"-olo :D Mitenkä muuten noista kelan korvauksista, kuinka pitkä sairausloma sulla on nyt? Maksaako työnantaja sulle ne 9(?) ensimmäistä sairauslomapäivää ja tämän jälkeen kela?

Muruski: ooh 4D kuvia! Mäkin tahon! Ja juur kun nyt näkee jo, kuinka pikkunen on kehittynyt! Voi jeena :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille, koitetaan pysyä hehkeinä ankkoina ;)