Jutellaan italialaisesta ruoasta
Ostin juuri sitruunatäytteiden Pandoron jouluksi.
Mikä on lempi ruokasi italialaisessa keittiössä?
Kommentit (41)
Paskimmat pizzat oon syöny Italiassa, Eikä ollut edes mikään turistien suosimat rysät kyseessä
Makkarat rulettaa. Kalaa Italiassa ei osata laittaa.
Niitä on paljon!
Ykkösenä varmaan melanzane alla parmigiana, vitello tonnato tietty. Carne cruda ilman mitään lisukkeita tai mausteita. Ligurialainen kalapata, suolakuorikala. Paistettu vasikanmaksa. Ja tietty lasagne ja cannelonit!
Tuossa nyt muutama millä voisin elää loppuelämäni
Pakastepitsa Frutti di maare on suosikkini.
Vierailija kirjoitti:
Paskimmat pizzat oon syöny Italiassa, Eikä ollut edes mikään turistien suosimat rysät kyseessä
Samat sanat. Olen syönyt pizzaa Roomassa, Milanossa ja Palermossa, eikä se missään ollut parempaa kuin Suomessa. Liekö tottumiskysymys.
Ei vielä kannata mitään jouluksi ostaa ne tulee syödyksi moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä kannata mitään jouluksi ostaa ne tulee syödyksi moneen kertaan.
juu tuolla keittiöntasolla se lymyää ja selkeästi haluaisi tulla syödyksi. Onneksi oli myös pistaasikonvehteja niin söin ne pahimpaan herkkuhimoon. 🤪
Vierailija kirjoitti:
Gelato 😋😋😋
Stracciatella ja pistacchio 4-ever
Macciaa welliä söin badallicen Milanossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gelato 😋😋😋
Stracciatella ja pistacchio 4-ever
Torrone, pistacchio ja amarena!
Vierailija kirjoitti:
Sama. Italialaiset ei tiedä pizzasta yhtään mitään! Kuivia mauttomia känttyjä. Lähes kaikkien muiden tekemät paljon parempia ja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Italialaiset ei tiedä pizzasta yhtään mitään! Kuivia mauttomia känttyjä. Lähes kaikkien muiden tekemät paljon parempia ja.
Yhdyn :(
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on totuttu amerikkalaistyyppiseen mättöpizzaan triplajuustolla ja lisätäytteillä. Se ei ole sama ruoka kuin alkuperäinen italialainen pizza.
En niinkään mikään yksittäinen ruoka, vaan se laadukkaide, tuoreiden, paikallisten raaka-aineiden, ruokakulttuurin ja yhteisöllisyyden yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat. Olen syönyt pizzaa Roomassa, Milanossa ja Palermossa, eikä se missään ollut parempaa kuin Suomessa. Liekö tottumiskysymys.
Aika moni muukin tykkää vaan Juhlamokasta ja ruisleivästä. Jotkut jopa pakkaa niitä matkatavaroihin, kun lähtevät lomamatkalle.
Kasvikset ja merenelävät. Noita aina syön Italiassa käydessä.
Tein juuri eilen giardinieraa useamman purkillisen. Käy kaiken kanssa.