Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUISET 2013

04.01.2013 |

Kommentit (488)

241/488 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki <3

Perjantaina lääkäristä jäätiin suoraan synnytyssaliin käynnistykseen, kalvot puhki klo 11 ja neiti 3755g ja 51cm ulkona klo 22.42 <3 Synnytyksestä kerron myöhemmin, kunhan Tindekin on jakautunut eikä pelästy ;)

Maitoa ei sitten tullut ja vaavin paino romahti hurjat 11% ja keltasuusarvotkin superit, mutta viikonloppu sitkuteltiin ja eilen päästiin kotiin, lähtöpaino oli 3553g lisämaitotankkauksilla saavutettu :) Sokrut vauvalla täydelliset syntymästä asti!!

Opettelua, jännän kamalaa ja aivan ihanaa <3

Tinde ja Jääsydän, palaan astialle jutteleen kunhan vähän toivutaan, NYT JAKSAMISTA <3

T Jillukka ja prinsessa tuuhea tummakutri kohta 5vrk

242/488 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, ihania uutisia Jillukka sulla! Paljon onnea prinsessasta! <3

Minä se vaan edelleen "jaksan" olla yhtenä kappaleena... On jännä huomata, et mulle on ollut eilen ja tänään tosi iso työ pääkopan sisällä käydä asiaa läpi, että meille ei tullut syyskuun lasta vaan lokakuun lapsi.. Olin niin henkisesti siihen kypsynyt, että meille _tulee_ syyskuun lapsi, mut nyt sitte ei tullutkaan. Eilen ja tänään oon ollut tosi itkuherkkä, olo on ollut kuin "juna meni jo-myöhästyit"  -> todella epäonnistunut ja pettynyt. Huomenna on neuvola ja aion mennä samalla asenteella kuin Jillukkakin viime viikolla: NYT tämä lapsi ulos! Mun oikeanpuoleinen kylkikaari on aivan rikki, en pysty taivuttamaan ollenkaan vasemmallepäin, tekee niin kipeää. Noh, max. viikko ja beibi on mun rinnalla, kohan vaan oma henki kestää sinne asti.

Jääsydän: Voimia pikkuisen kanssa! Toivotaan, että tuo olis tuollaista alkuhuumaa vauvalta ja pian olis kuin sisarensakin! Tai sitten on hieman jäärä, ja haluaa koetella kunnolla vanhempiaan ;) Miten sisarukset on ottanut pienokaisen vastaan? Ovatko kovia hoivaamaan :)

Tinde ja rv 41.. Whippii...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/488 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Jillukka <3 Niin se odotus palkittiin sielläki :) ja Tinde todellakin koittaa nyt saada sen pikkusen ulos mylläämästä sua ihan rikki. Odottavan aika ON pitkä!!

Tinde meillä on ihan hyvin otettu pieni vastaan, eikä mitään isompia draamoja oo sisarusten taholta ollu.
Kovasti haluavat hoitaaki :) Mutta ainoastaan toiseksi nuorin on suostunu vaipanvaihtoon ;)

Meillä kova nimen mietintä päällä! Eiköhän se sieltä joskus muotoudu..

Nyt vaava tarvii äitiään mentävä.

Jääsydän

244/488 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihanaa Jillukka!! Onnea tummakutrisesta prinsessasta. Miten teillä on lähtenyt arki pyörimään?

Jääsydämelle tsemppiä imetykseen. Hurjalta kuulostaa. Onkohan teillä siellä lähistöllä jotain imeys"polia"? Tai jotakin tahoa, josta voisi kysäistä vähän apuja. Siinä sen näkee miten vauvat on niin erilaisia mm. just tämän syömisen suhteen. Ja kun juuri syöminen on se mihin tulee toistoja ympäri vuorokauden, niin melko luonnollista on että hermot menee.

Tindelle voimia ja tukea viime metreille. Nämä todella ovat viimemetrit, muista se! Kukaan ei ole vielä rippipäiväänsä viettänyt siellä mahassa. Muistan meidän toiseksi vanhimman lapsen odotuksen viimeiset metrit, kun istuin miehen housut (omat lököhousut ei mahtunut) jalassa sohvalla ja itkin kun ärsytti NIIIIIIN paljon. Kaikki kyseli sitä laskettua aikaa ja sitten sekin loppui kun vastaukset alkoi olla tyyliin "toissapäivänä" ja siitä taaksepäin. Kirjoittelehan kuulumisia jos vaan suinkin jaksat! *halit*

Meillä ukkeli oli vetäissyt pituutta ja painoa niin hyvin, että terkkari totesi vain että taitaa äidillä eväät riittää. No rittäähän se maito, joskus niinkin hyvin että tuntuu niin kuin poika meinaisi tukehtua maitomäärään. Alun verensokeriseurannan jälkeen tämä on ihan helpottavaa, että tietää voivansa ruokkia lapsensa.

Nyt kuuluu tuolta pinnasängystä önähtelyä. Pitänee mennä!

Muruski ja Nopsukka yli 3viikkoa

245/488 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Vihdoin minäkin pääsin jakaantumaan! Eihän mennyt yli kuin 12 päivää! Meidän perhettä koristaa tuollainen 3,5kg ja 53cm minimies nykyään! (onneksi ei isompi viikkoihin nähden) Synnytys lähti käyntiin vesien menolla ja sännöllisten supistusten alusta syntymään meni 23h 59min.. Todella rankka ja kivulias kokemus.  Nyt aletaan mekin opettelemaan vauva-arkea, kunhan kotiudutaan ensin synnäriltä :)

246/488 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippua Tinde! Ja ihan älyttömän paljon onnea  minimiehen johdosta :) Lepäilkäähän nyt rankan kokemuksen jälkeen molemmat.

247/488 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea tinde! :) Harmistus kun sulla rankka synnytys, mutta nyt sitten vaan pitää palautua rauhassa ja ajan kanssa ja paras lääke on se minimies siinä kainalossa :)

Meillä täällä vähän elo rauhottunu vauvan kanssa- ma-ti välisenä iltana huusi 4h putkeen, mutta alotin sillon samana päivänä Biolatte- nimisen maitohappobakteerin joka on just vauvan suolistolle tarkotettu. On jo nyt huomattavasti rauhallisempi tyttö! Suosittelen siis jos masuvaivaa yhtään on, luontaistuotekaupasta tuota ostin.

Eilen oli vauvailta ts rotinat meillä, pakastin on nyt täynnä pullaa ja herkkuja ja vauva sai paljon lahjoja :) Oli kiva ilta! Huomenna lähetään mummulaan syyslomailemaan, jännä nähdä miten typy viihtyy pitkän matkan autossa.

Hyvää vkl kaikille!

Jääsydän ja typykkä 1kk :O MIHIN tämä aika katoaa????

248/488 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa!

jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, onnea tinde!!!!!! ihanaa!!! odotus palkittiin.

ihana kuulla muruski että kaikki on kuosissa ja poitsu kohinakasvaa! ja että evästä riittää omasta takaa :)  onko ristiäisvalmistelut jo käynnissä vai rentoa oloa? loppuiko isyysloma jo?

jääsydän, ota ihmeessä yhteyttä johonkin imetystukiryhmään tai vastaavaan, ja ainaki meidän neuvolassa mainostaa yksitinen "ope" jolle varata aikaa...

tässä neito tuhisee sylissä, se onkin melkeen ainut paikka sitten mihin nukahtaa..ja yöt nukkuu mun vieressä ja mies sohvalla...tuntuu et oon kamalan huono äippä kun annan nukkua vierellä.....maitoa ei vieläkään tuu riittämiin, paino toissapäivänä neuvolassa 20g vähemmän kun syntyessä.. lisärillä mennään ja se onkin sit vaivalloista ku aina pitäis ajotuksen olla täydellinen.ja neito ei juurikaan anna merkkejä nälästä etukäteen ennen itkupotkuraivaria..kellosta ei oo hyötyä, hää ei herää vaik mitä tekis jos ei oo nälkä..onneksi kuitenki vaatii sapuskaa n 3-5h välein. sitten on näitä öitä kun syödään 3h putkeen ja taas enskertalaisen aivoja koetellaan mikä on normaalia ja oikein ja mikä ei..huhhuh..kokopäivätyö ja se näkyy, vaaka näytti tänään 11kg vähemmän kun synnärille mennessä :)

piti viel synnytyksestä sananen mut on ruoka aika....huuuuuh...

jilluka ja neito 2vkoa

249/488 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

tulin tänne katsomaan että vieläkö täällä kirjoitellaan. Mä kirjoittelin paljon alkuun, mutta siirryin tosiaan tonne kaksplussan puolelle kun täällä oli niin hiljaista.

Tuttuja nimimerkkejä kuitenkin vielä näkyy :)

Mä sain 20.9 aikas kamalan ja toooodella pitkän synnytyksen jälkeen ihanan terveen poitsun. La oli 18.9.

Kaikki mennyt muuten tosi hyvin, mutta syömisen kanssa rinnasta oli aikamoista taistelua. Nyt mennään vaan pullolla ja hyvin meneekin :)

poika siis 3,5kk nyt.

tempperamenttinen mutta perustyytyväinen poika.

kirjoitelkaa muutkin vanhat ihmeessä mitä kuuluu!

Pömppi 13

250/488 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on toinen plussannut :) tänään kp 24/28(?) ja testissä haalea mutta täysin selkeä punainen viiva.

En tiedä saadaanko vielä iloita vai ei, koska kaikkea voi vielä tapahtua.. Mutta ekasta yrityskierrosta tuli ja testaan muutaman päivän päästä uudelleen :)!!!

Laskurin mukaan 18.9 olis H-hetki.

***Mutta ihan mahtavaa kuitenkin!! ***

Varsinkin jos tulee ekasta yrityskierrosta, koska olen aivan älytön ressaaja ja jos menisi pitkäänkin niin siitä ei hyvää seuraisi.

Vierailija
251/488 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon taustaillut syksyn, kun en ole saanut aikaseksi kirjoitella, aiemmin olen kuitenkin täällä pyörinyt jokaisen lapsen (4kpl) kohdalla, nimimerkit vaan aina vaihtuu kun en muista noita salasanoja ja s.postitkin vaihtuu :D

Perjantaina tein testin 26/26 ja selkeä plussaviivahan siihen ilmestyi. Tavallisesti oon saanu vaan haalean plussan tässä vaiheessa niin tein eilen digitaalisen testin ja se näytti raskaana 2-3... Oiskohan sit ollut ovis vähän aiemmin tässä kierrossa?

Laskettu aika kuukautisista ois 15.9 eli virallisesti vissiin tänään 4+0 ja väsymys on ollut oireena jo muutaman päivän, viimekin yönä vedin 10h unet ja silti vois nukkua ;) ikenet on kanssa arat vaikka lankaan ne pari kertaa päivässä.

Onhan meitä jo, mukava kuulla teistä :)

Vierailija
252/488 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi plussannut, selkeet viivat tuli 28.12 :) vaikea vielä odksi uskoa, tämä yllätti lähes 1,5v jälkeen. Kolmas lapsi meille :) la on syyskuun alussa, rv 5+? .Onko kukaan teistä menossa yksityiselle alkurakauden ultraan?

Vierailija
253/488 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon miettiny sitä...

Mulla on paljon keskenmenoja taustalla, vaikka on paljon lapsiakin ja siksi mietin tuota ultraa. Toisaalta kerran on käynyt niinkin että kävin jo alkuraskauden ultrassa 7+ jossa kaikki oli kunnossa, sykkeet hyvät jne. mut sit raskaus meni kuitenkin parin viikon jälkeen kesken, huoh...

Voisin päästä neuvolaan ultraan ehkä jotain 9+ viikoille niin en tiedä kannattaakko. Toisaalta yksityisellä monesti paremmat laitteet. Ei osaa päättää ei... ;)

Mites sinä?

Vierailija
254/488 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kans mietitty sitä varhasta ultraa. huomenna soittelen neuvolaan ja riippuu miten sieltä saa ajan. haluaisin käydä ultrassa ennen kun kerrotaan raskaudesta tuleville isovanhemmille mut haluttais kertoa mahdollisimman nopeesti. :)

255/488 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin ehdottomasti mennä. Meillä on häämatka tulossa muutaman viikon päästä, ja haluan tietää millä mallilla asiat on.

Nyt tulee mun osalta rauhallinen matka, mutta eipä todellakaan haittaa. En tosin voinut ikinä kuvitellakaan raskautuvani heti kun lopetin pillerit.

On tää niin jännää aikaa! Mulla maha kipuilee melkein koko ajan ainakin jollain tapaa, mutta ei mielestäni mitään varmaankaan poikkeavaa kipua.

Tämähän kai kuuluu asiaan...?

Ja sitten on kuuma-kylmä oloja, ja kauhea nälkä+ ilmavaivoja! :) :)

Vierailija
256/488 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pömppi 13: Mulla on täysin samoja oireita; alavatsakipuja melkeen kokoajan, sellasia menkkakivun tuntusia ja vuorotellen molemmilla puolilla, välillä palelee ja hetken päästä kuuma, ja ilmaa vatsassa tuntuu olevan kokoajan vaikka olen tosi vähän syönyt. Viikolla olin tosi väsynyt kokoajan, mutta nyt vkl on ollut pirteempi olo, saa nähä miten huomenna kun menee taas töihin. :)

Onko sulla Pömppi 13 lapsia ennestään?

257/488 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joanmarie:

Kiva kuulla että jollain toisella on samoja oireita, varsinkin noi kuuma-kylmäolot tuntuu välillä niin epätodellisilta :) en tiennyt että tollasiakin on, kun kaikki aina puhuu että on kauhean kylmä.

Ja ei noi "menkkakipuilutkaan" nyt niin kivoja ole koska väkisinkin mietin että onko normaalia vai eikö ole jne..

Mulla ei ole ennestään lapsia eikä muita raskautumisia eikä yrityksiäkään. Entä sulla?

Täytin pari viikkoa sitten 29 vuotta.

Vierailija
258/488 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on villasukat ja -paita päällä ja sit taas hikoiluttaa ja pierettää ihan hirveesti koko ajan. Eilen oli alavatsa jotenkin enemmän kipee, mut se päätty sit vessareissuun joka helpotti ;)

toivottavasti ei tuu mieletöntä väsymystä et jaksais töissä, mut nyt ainakin vielä jaksaa :)

Vierailija
259/488 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittelin neuvolaan ja ekan ajan sain 30.1 jolloin ois viikkoja 7+5. Ja varasimpa sitten ajan myös varhaisultraan joka olis 25.1 ja 7+0 sillon.

Pömppi 13: meilläkään (minä 25 ja mies 27) ei ennestään lapsia ja siksihän tää kaikki onkin niin superjännää ja uutta. Tohon varhaisultraan kun vielä malttais oottaa ja että siellä kaikki hyvin, niin sitten voisi rauhallisin mielin alkaa tosissaan ODOTTAA! :D

Vierailija
260/488 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko vielä keskustelemaan?:) Mä tein uudenvuodenaattona omanlaiseni uudenvuoden tinan, eli raskaustestin.:D Kaksi selkeää viivaa oli ja laskurin mukaan aika olisi toinen syyskuuta! Lapsi olisi minun ja kihlattuni ensimmäinen... Teittekö kaikki kaksi testiä vai luotitteko yhteen? Onko teidän oireenne olleet sellaisia etteivät ne juuri haittaa normaalia elämää vai onko jollain jo rajumpia vointeja? Itselläni alkoi jo ennen plussaamista kova väsymys joka on vain voimistunut ja pahoinvointi joka on ympärivuorokautista... En ole pystynyt tekemään juuri mitään kun tuntuu siltä kuin olisi kovassa vatsaflussassa!