Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia itsehoitoja käytätte lapsillenne tavallisempiin tauteihin?

10.04.2006 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen,jos vaikka saisi uusia vinkkejä sairauden iskiessä. Meillä on lasten kanssa muutama hyväksi koettu " luomuhoito"

Eli yskänlääkkeeksi käytämme tätä: Koverran lantun sisukset pois ja sivelen pinnan hunajalla,annan olla jääkaapissa yön yli,ja lantuun kertynyttä nestettä olemme käyttäneet onnistuneesti sitkeään yskään.

Tukkoisiin oloihin ja flunssiin käytämme sipulia ja valkosipulia,kuten täällä palstalla moni ilmeisesti..

Korvakipuihin meillä auttaa tämä: keitän kattilassa kylmäpuristettua oliiviöljyä johon on laitettu viipaloituja valkosipuleita,jäähdytän hetken ja tipautan 2-3 tippaa lämpöistä nestettä (ei v.sipulin palasia) kipeään korvaan. Helpottaa kipuvaiheen yli (meillä vaikutus on kestänyt 3-6 tuntia ja 1-2 kertaa tarvinut tippoja laittaa)

Erityisesti olen iloinnut tästä korvakipu avusta koska mitä enemmän lukee tutkimustietoa korvatulehduksista sitä turhemmalta näyttää ylipäänsä antibioottien käyttäminen korvakipuihin/tulehduksiin.

Mutta odotan mielenkiinnolla löytyykö paljon uusia vinkkejä lääkkeettömään hoitoon.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lanttuvinkki tuli tarpeeseen! Olen itse hoitanut lapsilla korvia samoin kuin sinä(oliiviöljy) mutta yskään en ole keksinyt mitään " vippaskonstia" mikä tuntuisi loogiselta, luomulta ja tehokkaalta. Joten tuota lanttua kokeilen varmasti jos yskää tulee. Sitä vain mietin että onko lantun pakko olla jääkaapissa vai voiko se olla tavallisessa kaapissa? Ja minkä verran sitä lantun nestettä otetaan kerralla?

Kiitos jos ehdit vastailla! :)

Vierailija
2/6 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mielenkiintoiselta tuo oliiviöljy ja valkosipuli korvaan. Haluaisin tietää lisää. Kuinka paljon valkosipulia öljyyn ja annetaanko vain kiehahtaa vai saako ne olla kauemmin (ei varmaan ruskisteta?) tai annetaanko liota kiehauttamisen jälkeen? Kauanko voi käyttää, eli miten säilyy? Millä laitatte korvaan, pipetilläkö ja paljonko? Missä vaiheessa laitatte öljyä korvaan, ennen oireita, oireiden ilmaannuttua vai miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosin tiedä tarkoititko ihan tätä....

Flunssaan on just meidän lapsille hyvää aconitum, kun yskivät kuivaa yskää ja saavat valekuristuskohtauksia. Ennen saatiin flunssan jälkeen antaa viikko-kaks yskänlääkettä yötä vasten kun heti makuulle päästyä se yskiminen alkoi. Hunajaa lapset ottavat myös suoraan purkista.

Hyttysenpistoihin apista ja aloegeeliä.

Ihottumiin aloegeeliä ja propolista, sinkkiä sisäisesti ja maitohappobakteereja.

Vierailija
4/6 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lanttu voi olla myös kaapissa,lusikallisen olen antanut muutaman kerran päivässä,annostelu on tuskin kovin tarkkaa,lanttu ja hunaja on hyvästä kuitenkin :)

Korvatippa seoksen olen vain kiehauttanut,määristä ei ole tarkkaa tietoa,ehkä puol desiä-desi öljyä yhteen viiva kahteen kynteen. Säilyvyydestä ei ole tietoa,meillä kun sitä ei ole vuorokautta pidempään koskaan tarvittu,mutta samaa lientä olen käyttänyt sen vuorokauden,pitää vaan muistaa lämmittää (vesihaude on hyvä) ja ehdottoman tarkka olla ettei neste ole liian kuumaa. Pipetillä olen laittanut.

Lisäkysymys teille jotka olette homeopaatilla käyneet lasten kanssa,voisitteko kertoa kokemuksia lisää? Onko kallista, ja kuinka lääkkeet ovat auttaneet? Kuinka laajalti laosua tutkitaan siellä,eli tehdäänkö jonkunlainen yleistutkimus vai määrätäänkö kaikille samoja lääkkeitä vai onko yksilöllisiä juttuja? Toivottavasti ymmärsitte jotain kysymyksestä :)

Vierailija
5/6 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jokaiselle omat pillerit. Just esim. tuota yskää on kuivaa, astmaattista ja sitten limaista röhinää. Ne vaatii ihan eri valmisteet. Oikean korvan kipuun eri pillerit kun vasempaan yms. Lapsen ulkonäköäkin katsotaan (?!) onko vaalea, kalpea vai punakka, pullea esimerkiksi. Tai onko taiteellinen, rauhallinen, vilkas ja villi. Mielenkiintoista! Lääke auttaa paremmin, jos henkilö on vielä tyypillisen näköinen lapsi siihen lääkeaineeseen!

Homeopaatteja on kahta koulukuntaa tietääkseni. Toiset hoitavat vaan yhdellä lääkeaineella kerrallaan, meillä käynti oli 50e. Ja sitten tätä toista, jolla nykyään käymme, eli antaa useampaa pilleriä samalla kertaa ja oli puolta halvempi. Jos tarvin lisää pillereitä, niin maksan vaan niistä. Ensimmäisellä homeopaatilla alkoi olla rahastuksen makua kun jatkokäynnitkin olivat sen 50e, mikä oli mun mielestä kohtuutonta! Kannattaa kysyä etukäteen hintoja ym.

Yskän lisäksi saimme apua myös pojan ylivilkkaaseen rakkoon, kuumeisiin, korvatulehdukseen ja tytön astmaan.

Vierailija
6/6 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.frantsilankehakukka.fi/shop/liite/sivu11.doc

Huomaa myös verkkokauppa ;) tuossa www-osoitteessa.