Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUISET 2013

Kommentit (488)

181/488 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huns: Toivotaan nyt että pikkunen vaan seikkailunhalusta temmeltää ja kääntyy hyvissä ajoin vielä ennen synnytystä oikein päin :)

Jääsydän: Tarkista sun työehtosopimuksesta, mitä s-lomien maksusta sanotaan... Meillä esim jos työsuhde kestänyt alle 3v, maksaa työnantaja 28 vrk. Kai kela ja työnantaja oikein on tehnyt mut mä aina itse tarkistan nuo asiat, varmuuden vuoksi :) Ja nauti illasta, olet sen ansainnut !!

Muruski: 4D kuvia, vau!! Meidän lääkärissä näkee ruudulta 3D:nä mutta täysin eri olis nähdä 4D ! Vaavihan on tosiaan ihan "normikokoa" niinkuin meilläkin, vaikka "sokerivauvasta" pelotellaan...

Joo eilen tosiaan kävin jälleen lääkärissä tarkastuksessa, tuo funneling eli se kiilamainen avautuminen ihan pikkuisen kasvanu, ja apua, yhdeksässä päivässä kohdunkaula lyhentynyt sentillä!!! Nyt siis pari senttiä jäljellä.. Lääkäri määräsi kotiin lepoon, ei nyt pelkästään vuoteeseen mutta ei esim kotitöitä tai kaupassa käyntiä, mielellään ei edes koiran kanssa ulos löntystämään.. Mies on ihana ja ymmärtää tilanteen ja vaatii mua lepäämään jota mielellään teenkin, mutta....Se ei taida ymmärtää ettei koira itsestään käy lenkillä ja talo ei itsestään siivoudu ;)  Katsotaan kuinka pitkä pinna meillä molemmilla on ;)

Ja jee, sokeriseurannassa ei moitittavaa :)

Jillukka rv tasan 32 <3

182/488 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIN-DE: Jaksamisia töihin. Raha ei ole koskaan pahitteeksi :) (ja kaikki mikä tulee niin meillä myös menee..) Toivottavasti sulla pysyy olo hyvänä ja pirteänä!

Jillukka: Saisihan tuo pieni viihtyä mahassasi vielä muutaman viikon. Oliko sulla niiden yhdeksän päivän aikana paljon supistelua? Kotona on muuten vähän hankala lepäillä, kun tietää tarkkaan kaikki asiat jotka pitäisi tehdä. Ja sitten kun on 24h aikaa tuijotella niitä nurkkia, niin minä en ainakaan pysty olemaan tekemättä mitään. Ja sitten kun siihen lisätään pientä mielealanvaihtelua raskaushormonien vaikutuksesta, niin.. no.. pitkää pinnaa tarvitaan ;)

Täällä nimittäin kirjoittelee varsinainen hormonihirviö, löytyykö muita? Melko tasainen olen aikaisemmin tässä raskaudessa ollut, mitä nyt vähän(kaikki) on itkettänyt. Nyt huomaan, että pinna on lyhentynyt ja koti mm. sivoutuu varsin tehokkaasti. Meille on ilmestynyt uutta lamppua ja verhoa ja entiset on myyty tai heitelty iloisesti roskiin. Eli pesänrakennus levittäytyy vauvajuttujen ulkopuolelle huolestuttavalla vauhdilla.

Mulla on supistellut pari päivää ihan urakalla. Ei kamalan kipeitä, ehkä itikanpiston verran sattuu. Ei näillä mitään synnytetä, kohdunkaulaakin oli vielä reilusti jäljellä keskiviikkona. Melko ärsyttäviä ovat ja yöunet jääneet vähän huonoille. Panadol on ihan kiva kaveri ainakin yöksi. Latasin puhelimeen sellaisen kätevän supistuslaskurin, jota huvikseni testailin. Huomasin että suurimman osan ajasta supisti melko säännöllisesti 20 min välein. En olisi kiinnittänyt tähän huomiota ilman tätä testailua. Sen verran motivaatiota olen kuitenkin saanut näistä, että petasin vauvansängyn jo valmiiksi ja silitin vihonviimeiset(?) vaateostokset. Ihan niinkuin noilla nyt olisi ollut jotenkin kiire..

Muruski ja nopsukka rv 33+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/488 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vaunut huollettu ja tuplarattaat tulossa!  nyt ois aikalailla kaikki valmiina vauvaa varten.. nyt on ihan kauheesti tullut nuita harjotussuppareita, ja ne tuntuu tosi epämukavilta kun ei satu mut silti sattuu.. ja kauhee närästys ja selkäkivut vaivaa vaan pahempina..

184/488 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello hello!

Älkääs nyt mammat vielä hoppuilko synnyttämään, ei ne vaavit vielä oo valmiita tänne tulemaan :) Ne haluaa oottaa että nää helteet on ohi ja kaunis ruska maassa ja puissa ;)

Vaikka äkkiähän tää aika tuntuu menevän ku kohta on jo rv 33!! Hui! Siitä pari vko ja synnytystapa-arvioon ja siitä muutama vko ja leikkaukseen...kääk! Mä alan nyt taas huomata miten se ja se ja se ois pitäny tehdä ja sitte tulee kiire :P

aina sama homma.

Onneksi ens vkolla alka koulut ja hoidot ja kerhotki sitte pian niin saa hetken aina rauhassa puuhailla kotona omiaan.

Tänään hain yläkerrasta vauvan vaunukopan ja oon pessy kankaita, saa vähän jotain konkreettistaki aikaan.

Jospa Muruskin supparit hellittäs, että saisit nukuttua. Kerkeehän niistä sitte synnytyksen aikanaki nauttia :P

Miu sisko sai vauvan tossa lauantaina, että mä olin kade :D tahtois niin jo saada iteki vauvan sylii!
Niillä on samanikänen tyttö kuin tää meidänki nuorimmainen, ja se on kuulema niin kova hoitamaan että välillä sais vauvan nostaa kaapin päälle että se sais edes hetken nukkua rauhassa. Oon aika 100% varma että meillä edessä sama tilanne, hoitajia on niin monta ja ei varmaan saa olla vauva hetkeäkää yksin. Pitää asentaa joku hakanen makkarinoveen että saa vauva joskus nukkua.

Mulla ollu ihan ok olo nyt. Ei kauheesti supista, ei närästä ja muutenkaa oo kipuja tai mitään tuntemuksia. Vauvan liikkeetki on rauhottunu kun alkaa varmaan tila vähentyä niin ei sovi enää nii kauheesti pyörimään. Välillä painaa vaan tosi alas, niin että tuntuu et rakko halkee 5min välein, mutta se on pientä ;) Vessassa käymällähän siitä selviää!

Ei vaan nyt pitää lähtä viemään lapset uimaan..

Jääsydän rv 32+5

185/488 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammapossulle jaksamisia noiden kipujen kanssa. Vieläkö supistelee kovasti? Jospa siellä kypsyy paikat pikkuhiljaa ja synnytys olisi sitten astetta helpompi :)

Jääsydän: Joko sinulla siis on sektioaika varattuna?

Minä kävin tänään tuulettamassa korvienväliä parin työkaverin kanssa terassin ja pizzan merkeissä. Meillä on täällä sellainen ihana kesäravintola, jossa en ollut vielä käynyt. Parannettiin päiväseltään maailmaa ja naurettiin vedet silmissä. Nyt taas jaksaa pestä ikkunoita ja pyykkiä. Supistelut on onneksi rauhoittuneet hieman. Vihlomisia ja jomotuksia on, mutta on ihana kun saa nyt yöllä nukkua heräämättä niihin. Vauva on myös vähentänyt liikkumistaan hieman. Alkaa minunkin mahassani käydä yksiö varsin ahtaaksi.

Illalla taidan vielä leikkiä maailman notkeinta ja lakata varpaankynnet :) Vähän haastetta elämään..

Muruski rv 34+0 tasan!

186/488 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muruski ei oo vielä aikaa varattuna, saan sen sitten kun meen rv 35 ultraan. Siitäpä ei sitten enää montaa vkoa olekaan kun jo vauva syntyy :)

2 viimeistä lomapäivää lapsilla, olis ollu kiva käyttää niitä jossain mutta kun ei ole rahaa lähtä mihinkään niin pitää keksiä tässä kotosalla jotain kivaa.. kyselin mitä haluavat tehdä niin kaikki haluaa vaan leipoa ;) ja saivat toivoa lempiruokiaan mitä tehdään joten meillä syödään nämä 2 pvä ranskiksia ja nugetteja, hamppareita, spagettia ja jauhelihakastiketta ja kalakeittoa :)

Ja niitä leivonnaisia sitte kans.. tosin sain jo yhen puhuttua ympäri että jos tekis vaikka välipalaksi pirtelöä tms. niin ois vähän kevyempää ku kaikki kakut ja piirakat.. 

Massun kanssa ei mitään ihmeellistä. Jostain syystä oikea jalka tuli viime yönä kipeäksi ihan tuosta nivusen alapuolelta, niin että kylkeäki oli vaikea kääntää ja sitä on särkeny päivälläki :/ Joko ne on liitoskipuja jotka säteilee sitte melkein polveen asti tai sitte siellä on jotain suonikohjuja jotka vihottelee. tai vauva painaa johonki hermoon... tiedä häntä, mutta ei kiva.

jääsydän rv 33+2

187/488 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääsydän: nomnom, teillähän on vallan herkkuja tulossa! Kyllä kelpais :)

Mä oon nyt ollut viime viikosta asti töissä ja tänään jouduin itkukurkussa soittamaan töihin, että saanko pitää vapaapäivän. Heräsin aamuyöstä jo siihen, kun tuntu et huone pyörii sängyn ympärillä. Nukahtelin aina välillä ja herätessä taas sama tunne. Aamulla lähin käymään vessassa niin vaikka nousin ihan pikkuhiljaa sängystä niin vessaan päästessä piti käydä pitkäkseen kun tuntui, et taju lähtee :/ silmissä sumeni ja tuskahiki iski päälle. Tää "kohtaus" kun meni ohi niin oksennus siitä tuli. Useesti mulla laukee just oksennukseen nuo, kun taju meinaa mennä. Kävin syömässä keittiössä niin tuntui, että sai mennä seiniä pitkin kun pyörrytti niin paljon. Sain syötyä niin meni vaan hetki ja takasin vessaan ja oksennus. Tuntuu, että vauva on ollut nyt ihan hyperaktiivinen, millon peppu on oikeella ja millon vasemmalla ja vatsa senkuin muljaantuu. Voiskohan olla nuo liikkeet sellasia, et tekis tätä pyörrytystä/pahaa oloa? Soitan neuvolaan varmuuden vuoksi tuossa kun puhelinaika alkaa, huolestuttaa itseä. Pyörtymiset on tuttuja, mutta nyt on erilaisempi olo kuin normaalin alhaisen verenpaineen takia tullut pyörtyminen. Ja kun ruoka ei tahdo pysyä nyt jälkeenkäänpäin sisällä. Tällainen aamu siis täällä.. :/

Milloin muuten te ootte aikoneet pakata sairaalakassia valmiiksi? Oon itse aina niin myöhässä kaikessa niin miettinyt, että pitäskö jo ruveta miettii sen pakkaamista tai sit oikeesti pakkailen sitä samalla kun rupee vauva syntymään :D

Tinde rv 32+5

188/488 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa Tinde sun aamu :O Kannattaa tosiaan soittaa nlaan ja kysyä vaikka pääsisitkö käymäänki, voisivat raskausmyrkytyksen ainaki sulkea pois vaihtoehdoista.. ei tuo ihan tavalliselta kuitenkaa kuullosta. Ja varmasti vauvan myllerys voi tehdä huonoaki oloa, onhan se jo sen verran iso että painaa kaikkia verisuonia ja valtimoita ja muita sisukaluja, mutta ehottomasti kannattaa sinne nla olla yhteyksissä. ootko millon käyny viimeksi nlassa?

Sairaalakassin oon näiden sektioiden aikana pakannu edellisenä iltana, mutta varmaanhan sitä olis ainaki hyvä tehdä jotain listaa että jos tulee äkkilähtö niin osaa mieski vaikka sen sitte pakata. Ja mitä pystyy niin pakata etukätee, ei siinä mitään menetä :) Mietin iteki jo tässä taannoin että mitähän kaikkea sinne oikein pitikään ottaa mukaan.. ainaki ne imetysliivit ja liivinsuojat, mutta ku en löytäny itelle sopivia liivejä :( En tiiä mistä niitä ostais, en tykkää tuosta nettitilaamisestakaan ku siinä on niin suuri riski että ne on väärän kokoset tai muuten huonot. Ei ole helppoa olla isotissinen!!
Kaupoissa kaikki liivit loppuu D tai viimestään E kuppiin, kävin oikein liiviliikkeestä kyselemässä niin siellä oli tasan yhtä mallia jossa kaarituki, ja nimenomaan varsinki alussa ne kaarituet ei ole hyvät etteivät paina maitotiehyitä tukkoon.. Oon edellisestä raskaudesta kuitenki lihonu sen verran, että kuppikokoki on kasvanu ja vanhat liivit on pienet :P

Nyt vispipuuron tekhoon ja kämppää kuntoon, sitte vois suunnata lasten kanssa rannalle ja ottaa vähän vaikka eväitäki mukaan...

Jääsydän

189/488 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinde: Ohhoh tosiaan...Aika hurjalta kuulostaa! Mitäs neuvolassa sanottiin? En oo asiantuntija mutta ihan en usko et vaavin liikkeet sais tuollaista aikaseksi..Tai eihän sitä tiedä =) Olisko vatsatautia?

Jääsydän: Joo..Mä tilasin netistä sitten niitä "rimpuloita" imetysliivejä, ei ihan täydellinen istuvuus mutta saa kelvata. Kävin meinaa minäki paikallisessa liiviliikkeessä kyselemässä, piti ottaa tiskista kiinni ettei pyörry ku myyjä iloisesti esitteli malleja ja hintalapuissa pilkisti 90-150€..Kiitin kauniisti hymyillen ja poistuin paikalta :D

Kävin eilen taas äippäpoliklinikalla tarkastuksessa, onpas k.kaulaa jäljellä enää 16mm...Eli hurjasti lyhenee oikeastaan huomaamatta, nyt oon ainoastaan tukalia harjoitussuppareita tuntenu..Vietin pitkän matkan takia yön osastolla ja sain eilen ja tänään kortisonipiikit pakaraan jotta beben keuhkot sais lisävahvistusta.. Lääkäri pohti tarttisko mennä naistenklinikalle lepohoitoon, onneksi sain vakuutettua että lepään kotona. Ei siis enää sitä päivän ainootakaan ulkolöntystelyä koiran kanssa, voi mies parkaa :( Katsotaan miten jaksetaan.. Nyt oon pikkuhiljaa toipunu kamalasta yli viikon kestäneestä flunssasta silmätulehduksineen, verensokerit huutaneet hoosiannaa.... No, vauvan painoarvio oli 2154g eli kauniisti täysin keskikäyrällä, ei siis liian iso :) Oli muuten jännä maata samassa huoneessan mamman kanssa jolla viikkoja 42 ja ainoa toive saada vauva pian ulos, ja mulla päinvastainen tilanne. Naureskeltiinkin että kunpa voitais osia vaihtaa :)

Jaksamista, taas on kuuma!!

Jillukka rv 33+3

190/488 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi imetysliivien hankinnat on kyllä sellasta, et huhhei. Tosiaan vähänkin isompitissiselle niin puhutaan tosiaan kolminumeroisista numeroista kun hintalappua katsoo :o Itsellä kävi onni, että löysin imetysliivit ihan nokukaupasta, ei mennyt niihin maltaita.

Soitin neuvolaan niin epäili, että mulla on niskat niin jumissa stressin ja muiden asioiden vuoksi. Ja niskajumit aiheuttais pyörrytystä ja pyörrytys taas pahan olon. Verenpaineet on ollut tänään taas alhaiset, äsken mittailin niin oli 90/59. Ei järin huimat, eipä pitäis ainakaan olla raskausmyrkytykseen viittaavia nuo oireet. Nyt oon huilannut(nukkunut) koko päivän ja katsotaan tilanne aamulla uudelleen. Jos on vähänkään tällainen olo kuin tänään niin sen jälkeen mulla alkaakin äippäloma. Työpäiviä olis jäljellä enää 10, joten hiukan olisi kutina saada olla töissä loppuun asti. Terveys kuitenkin etusijalle, katsotaan kuin akan käy!

Jillukka: Sitte kun jossain vaiheessa vaavi saapuu niin sun pitää tulla raportoimaan meille! Toivotaan nyt kuitenkin, että useamman viikon vielä malttais masuyksiössä olla! Hurjat ajat myös teillä menossa siellä! Paljon voimia ja jaksamista, voi hermoja alkaa kiristää kun ei voi oikein mitään tehdä.

191/488 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinde: On kyllä järkyt lukemat verenpaineessa... Hienoahan olis jos jaksaisit olla loppuajankin töissä, ei oo enää montaa päivää! Mutta kuuntele itseäs, ei oo häpee jäädä kotiin huolehtimaan itsestä ja pikkuisesta <3 Toivotaan että olo paranee kuitenkin pian! Päivitähän taas tilannetta pian! 

en tiedä mitä tein ku teksti tuli noin isoksi ja mustaksi......apua... en painanu paksunnusta..

Mä ajattelin maata jalat ristissä kotona, tahtoisin antaa jollekin muulle kunnian synnyttää ekana meistä syyskuisista, katsotaan jännityksellä miten käy ;)  Tänään oon yrittäny saada jotain tolkkua kelasta saapuneisiin sairaus- ja äippä- ja vanhemmuusraha päätöksiin..Niin paljon eri summia eri tuloista laskettuna ja huhhuh..Verotoimistoon soitin ja uuden verokortin loppuvuodelle tilasin. En osaa yhtään ymmärtää ja ajatella paljonko sitä rahaa jää sitten loppujen lopuksi..Millähän sitä lainat saa maksettua :)

Synnytyskassin pakkasin nyt varmuuden vuoksi valmiiksi. Olikin jo puhetta, mutta kirjotan mitä meikäläinen pikku hamsteri sinne sujautti:

-imetysliivit ja suojia,alushousut

-shamppoo,hoitoaine,rasvat,dödö matkakokona ym, kasvolappuja

-hammasharjat ja tahna, purkkaa ja mynthonaski

- lehti ja ristikkolehti ja kynät

-ukolle sukat,kalsarit,t-paita,aamutossut

-minifööni ja pompulat ja pinnejä,huulirasva

-kamera ja laturi plus kännynlaturi

-pari pillimehua, tuc keksejä ja minipss namia, jotai ruokaa varmaan lähempänä lisää...

ja ajattelin varmuudeksi vielä keitellä pari tuttia ja rintakumit mukaan :) Kassi on sellanen Niken pieni urheilukassi ja tilaa on vielä ;) joten mielestäni kamaa ei oo liikaa vaikka lista kuulostaa hurjalta. Täytyy vielä kerätä kolikoita automaatteihin, mies ei ainakaan ilman kahvia kestä :)

Että sellaista tänään :) -Jillukka 33+4

192/488 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jillukka nyt ne jalat tosiaan vaikka sidot ristiin :) Ei sen pienen muutamaan viikkoon vielä tarvis ulos putkahtaa! Hui sentään!

Ja Tinde LEPÄÄ kans... vai pitäskö sun suunnata hierojalle jos nuin jumissa olet? Synnytyksen jälkeen sä vasta jumissa oletki ku imettää ym, ei varmaan olis pahitteeksi hoitaa niitä niskoja jo ennen sitä. Tsemppiä sinne kuitenki!

Tohon Jillukan listaan onki sitte hyvä ruveta täydentään mitä ite tarvii lisäksi :) Vauvahan ei sinänsä tarvi ku just nuo tutit jos haluaa (sitäpaitsi niitäki taitaa ainaki joissaki sairaaloissa olla tarjolla "lainaksi"... mä oon vaan tykänny ostaa valmiiksi sellaset luonnonkumiset, pehmeät tutit.. tottuu sit heti niihin) ja kotiintulovaatteet.

Itelle sitte mitä nyt haluaaki :) Karkkia ja lukemista ;)

Kävin tänään istumassa iltaa työkavereiden kanssa ja ei kyllä tullu yhtään töihin ikävä ku niitä siellä kuunteli. Tyyppejä kyllä mutta ei töitä.. mutta oli ihan kiva kuunnella aikuisten jorinoita :)

Kauheeta sähläämistä tää ku lapsilla alko koulut ja hoitoonki vieny pienempiä, ja tottakai koululaisilla vielä alkaa eri aikaan ja loppuu eri aikaan koulut niin saa olla yks taksikuski päivästä toiseen... plaah. Jospa se tästä lähtis kuitenki suttaantuun pikkuhiljaa.

Mä muuten kans mietin tuota veroprosenttia että mikähän sen kannattas olla... töissä mulla oli 16,5 ja nehän kelalla ottaa vähintään sen 20. Muttaku aiemmin ku oon ollu minimiäippärahalla/kotihoidontuella ja siitäki otettu tuo 20 niin silti tullu mätkyjä. Jotenki tuntuu että pitäis varmaan olla 50 että riittäs :P En yhtään tajua sitä kuvioa millä perusteilla niistä niin isot prossat menee..

Jääsydän rv 33+4 ja huomenna aamulla neuvolalääkäriin..

193/488 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinde: Hurjalta kuulostaa sun oireet! Pidetään peukkuja, että oireet helpottaa ja saat työpäivät kunnialla läpi. Onko olo nyt jo parempi?

Minä tilasin imetysliiveiksi laitokselle sellasen edullisen toppimallin, joka on aivan kamalan näköinen (myös miehen mielestä ;) ) , mutta erittäin mukava päällä. Ei paina eikä purista, ei kyllä myöskään paljon tue.

http://www.vekaravintti.fi/store/index.php?main_page=product_info&products_id=231

Sitten löysin netistä HotMilk merkkiset vaaleanpunaiset imetysliivit ja niihin sopivat housut, joille tuli postikuluineen hintaa yhteensä noin 60 euroa. Ei mielestäni ollenkaan paha hinta. Olen nyt jo pitänyt niitä, koska en omista muita kaarituettomia liivejä. Mulla on myös melko runsas tuo rintavarustelu ja hyvien liivien löytäminen on joskus vähän hankalaa. Löysin netistä jonkun laskurin, jolla sain paremmin arvioitua imetysliivien kokoa. Saa nähdä ovatko sitten oikeasti hyvät varsinaisessa käytössä..

Hyvältä kuulostaa Jillukan sairaalakassi. Mulla on melko samanlainen sisältö, tosin karkkeja en ole vielä uskaltanut ostaa kun söisin ne kuitenkin ennen varsinaista synnytystä. Ostin apteekista Lansinoh-merkkisen imetysvoiteen avuksi imetystä ajatellen. Tuo voide on ihan järkyttävän hintaista: ihan pieni tuubi maksaa 10 €, mutta on aivan yliveto imetyksen alussa. Voin suositella!

Eilen piti käydä ottamassa vauhtia terveyskeskuksesta päänsäryn takia. Sain parasetamolia suoraan suoneen ja se onneksi auttoi. Paha olokin loppui kuin seinään. On varmaan vähän ylimääräistä stressiä, kun meillä jääkaappi aiheutti pienen vesivahingon. Onneksi vakuutusyhtiö korvaa ainakin jotain, tänään selviää vähän tarkemmin että mitä.

Muruski rv 34+6

194/488 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Jillukka: Mites se meni se lastenlaulu: " Koivet kattoon, kaviot ristiin.." Toivottavasti saat lepäiltyä kunnolla ja supistukset nyt jättäisi sinut rauhaan. Onneksi olet jo saanut kortisonipiikit, jos ne vähän kypsyttelisi vauvan keuhkoja kaiken varalta.

195/488 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäpäs soitin silloin hierojalle ja eilen kävin hierojalla. Voin kertoa, se ei ollut enää nautinnollista. Tulipa sielläkin pyörryttyä ja oksennettua :D Nyt oon koittanu kevyttä kuminauhajumppaa tehdä yläkropalle. Olo ei oo edelleenkään mikään maailman parhain, mutta päivä kerrallaan ja tosi rauhassa ottanut. Neuvola on viikon päästä onneks. Th sanoi kyllä kun soittelin sinne vielä uudelleen, että jos vähänkään mietityttää niin soittelen vaan niin järkkää kyllä johonkin väliin sitte aikaa. Nyt on kotona tuo vp-mittari ja sitä seurailen kotona aamuin illoin.

Huomenna olis tarkoitus mennä synnytysvalmennukseen. Alkaa oikeasti hahmottumaan ,että se pieni nyytti on oikeasti kohta sieltä tulossa. Miten teillä joilla on jo sisaruksia valmiina odottamassa, huomaatteko te, että jännittäisitte tulevaa synnytystä? Tai huomaatteko, et ajatukset kiertelee siellä tulevassa synnytyksessä jo? Vai meneekö jo rutiinilla :)

Ei herrajumala, elkää pelotelko noilla veroprosenteilla! Juur saanut ittensä suht perille noista kelan asioista niin onko seuraavaks sitte verohallinto vuorossa, OU MAI!? Mihin tässä vielä joudutaan. Ei tarvi itseään mikskään professoriks lukea, riittää kun jää äitiyslomalle niin saa hoidettua kaikki paperisotkut kuntoon niin menee jo jostai proffasta. :D

Ihanaa viikonloppua kaikille :)

196/488 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinde: Aikamoinen tuo sinun hierontakäynti. Taitaa melkoiset jumit löytyä niskasta. Ei tainnut mennä hemmotteluhoidosta tuo reissu..

Kyllä minä ainakin jännitän sitä synnytystä. En pelkää, mutta jännitän. Olen kahlannut netistä kymmeniä synnytyskertomuksia ja samalla muistellut omiani. Kai tämä on henkistä synnytysvalmennusta itseä varten, kun ei me miehen kanssa niihin järjestettyihin varsinaisiin valmennuksiin haluta enää tällä kierroksella mennä. Siinä mielessä on helppo, kun sairaala on tuttu ja tietää mitä suurinpiirtein on odotettavissa. Rutiinilla ei kuitenkaan tämäkään neljäs mene, se on ihan varma juttu. :)

Muruski  rv 35+1

197/488 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeesti edes muista, että mulle ois koskaan missään edes tarjottu mitään synnytysvalmennusta?? Voi olla että ensimmäisen kohalla, mutta ei sen jälkeen :P Enkä muista oikeasti oliko sillonkaa mitään..

Ei ne synnytykset varmaan koskaa mee rutiinilla- Tietty siinä nyt jonkilainen perus pohjakaava on ;) kärsitään ja sitte syntyy vauva :D Mutta päinvastoin, mitä useampi synnytys sitä enemmän pelottaa kun tietää mitä edessä on. Ja vaikka mullaki sektio on edessä niin silti se jännittää nyt enemmän ku aiemmin.. jotenki alkaa pelkäämäänki kaikkia asioita enemmän, tieto lisää tuskaa. Ja niin paljon syntyny tutuille ja tutun tutuille lapsia joilla on ollu jotain ongelmia tms niin tuntuu että voiko meille syntyä normaali terve lapsi kun muillekki syntyy sairaita? Kellä on selkärankahalkiota ja kuka syntyny ilman aivoja.. karuja, raskaita asioita vanhemmille kannettavaksi. Mutta toisaalta taas sitä ei viiti liikaa miettiä nuita, jos jotain tulee niin sitten sen asian kanssa täytyy koittaa siinä tilanteessa selvitä.

Mutta sen tiedän että muutama yö ennen synnytystä tulee valvottua, vaikka sen päivän tietääki etukäteen, Mutta ku on se niin jännittävää :) ja ihanaaki, ainaki tähän asti ollu ;)

Voihan Tinde, kyllä sulla on ollu paikat jumissa jos nuin on pyörryttäny! Mutta tosin mullaki viimeksi ku kävin hierojalla niskoja hierottaan, niin tuli tosi huono olo ja piti pyytää hetkeksi lopettamaan että sai hengitellä ennenku jatkettiin.. Mä en vaan jotenki nyt uskalla mennä, vaikka pitäis.

On vaan niiiiiin loppuraskaus olo!! Nyt on oikeastaan 3pvä ollu alamaha kipeänä, sellasta venytyskipua varmaan sinne kohdun leikkausarpeen, mitä oon jo osannut odotellakki.. tarkottanee sitä, että nyt pitäs oikeasti ruveta himmaileen ja ottaa vaan mahollisimman löysästi. Kauppakassejaki kun kanto, niin kyllä alko samantien supisteleen. Mä oon niin hyvilläni että vaadi sen kolmannen ultran joka on nyt vkon päästä maanantaina, saapahan sitte vähän varmistusta siihen että mikä tuon kohdun tilanne on tällä hetkellä.

Miestä pyysin keräilemään tavarat lattioilta että pääsisin imuroimaan, mutta näköjään se oli taas turha toive *huokaus*. Edelleen sitä mieltä, että miesten pitäis kokea tämä raskauden ihanuus niin osaisivat asettua toisen asemaan ja tietäsivät että miten tämän mahan kanssa kyykkiminen on niin "helppoa". Onneksi mulla on kihveli ja harja- niillä lakasen pienet tavarat kihveliin ja nostan ylös niin ei tarvi jokaista pikkulegoa noukkia ;)

Jääsydän rv 34 (max 5vko synnytykseen!!!!!)

198/488 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mammat, mitäs teille kuuluu? :)

Niille jotka ei ensimmäistä kertaa oo asialla, niin mulla olis (ehkä) vähän hassu kysymys..Eli.. Onko tullut jotain "ennusmerkkejä" siitä että synnytys on lähellä? Että olisitte tiennyt pikkuisen etukäteen että esim ens yönä tai huomenna alkaa..? Ihan mielenkiinnolla kyselen, oloani tässä kuulostelen joka aika ajoin on vähän "hassu" :)

Lepohoitoa jatkan, huumorilla yritettävä tai ei pää kestäisi :) Perjantaina taas kontrolliaika lääkärillä, katsotaan mihin tilanne on mennyt.. Vielä n 10 päivää ja sitten vaavi saapi mun puolesta luvan kanssa omalla tahdillaan sapua :)

Jillukka rv 34+4

199/488 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys Syyskuulaiset :)

Ajattelin minäkin taas jotain turista tänne (todellisuudessa tää pakoilee tekemättömiä hommiaan ;D )... Jotenkin ihanaa lukea kaikkien "loppukuulumisia" <3 Kaikilla on ne omat rituaalit, jännitykset, pelot, odotukset ym. millä uuden ihmisen tuloon valmistautuu, ja tietysti aivan erityisesti ensimmäistä odottavat, joille kaikki on uutta... Ei sitä kumma kyllä ole unohtanut melkein 15 vuotta vanhoja asioitakaan, on se lapsen tuloon valmistautuminen ja syntymä aina yhtä ihmeellistä!

Onkohan sitä jotenkin ihan vajaalla tämän asian suhteen näin kuudennella kierroksella, kun oikeasti ihan kaikki on lapsen suhteen tekemättä? Olen viimeisen kuukauden aikana kerännyt yli sata kiloa marjoja (lähinnä vadelmia, kun on tuo vattupelto oikein), keittänyt jo melkein sata litraa mehua, myynyt kirpparilla kaikki tyttöjen vaatteet, ja kodin tavaroitakin pois, on vaihdettu huoneita ja taiottu yksi lisää (se osin kesken) jne. Vauvalle on joo, jotain vaatteita tuolla lipaston laatikossa, mutta mitään ei ole pesty (silittänyt en ole ykkösen jälkeen mitään!), sängyn pehmustekankaat (vanhat verhot ;D ) seisoo pussissa matkalla ompelijalle, sairaalakassia en ole edes ajatellut ja imetysliivit on noin vm.2004.... Ja niille ystäväni antoi roskistuomion (höh, jos nyt vähän nuppuset ja harmaantuneet ovat...). Kipeitä supistuksia tulee päivittäin, öisin, iltaisin, istuessa... ja jätkä roikkuu välillä niin alhaalla, ettei pissa meinaa tulla pihalle. Jalat on iltaisin ihan "norsut", kun täällä ei muuten kauheesti päivällä istuksita (paitsi nyt, kun on samalla lounastauko, maksalaatikkoa sekin, että kaikki on oikein taiteen sääntöjen mukaan). Kaiken tietysti kruunaa se, että mies on matkatöissä ja synnärille on matkaa melkein sata km... Onkohan sitä jotenkin tuudittautunu vaan ajatukseen, että eipä tässä mitään hätää, ja jos tuleekin, niin sen mukaan eletään? Neuvolassa täti totesi vaan, että paino laskee, verenpaine on aivan priima ja tosiaan kaveri niin alhaalla, ettei meinaa päätä enää saada tuntuviin. Saiskohan jostain anottua kuukauden jatkoajan, kun olis tosiaan vielä paljon tekemistä? :)

Kunto noin muuten on kyllä ok. Selkeästi huomaa, että painoa ei ole tullut, mullahan sitä oli lähtiessä jo sairaalloisen ylipainon verran ;) Supistelut on kyllä aika keljuja, kun niitä tulee millon missäkin, mutta ei ole näkynyt mitään vuotoja tai muuta, niin enpä ole välittänyt. Ens viikolla on Kysiin meno, ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, ollaan jo jonkin verran auki ja kokolailla ilman kauloja :) Sisätutkimuksen tekoa ehkä välttelen, koska kolme synnytystä lähtenyt sillä käyntiin, ja en todella halua tätä "sotkemaan" meidän Neiti Nelosen synttäreitä, jotka on 24.päivä. Sen verran aion kuitenkin istua tattina penkissä, että saan sen päivän, koska se tutkimus sitten tehdään kunnolla, että saatais kaveri hiillostettua pihalle. Tällaisen lauman ja matkan kanssa on pakko koittaa pelata varman päälle, kun se edellinen synnytys tosiaan kokonaisuudessaan kesti sen tunnin. Toivottavasti nyt roikuskelee tuolla siis siihen asti.

Vaikka vauvan tulo on ihana asia, niin kylläpä syksyn merkit ilmassa tuntuu nyt jotenkin tosi masentavilta. Täällä on loikottanut vettä koko päivän, ja tytöt protestoi rankasti aamulla, kun piti pidempää lahjetta laittaa. On se vaan kuitenkin niin helppoa kesällä kun voivat kirmata pikkumekoissaan vaan tuolla ulkona. Ja kun tulee vielä se yks puettava lisää... Mahtaa ne lähdöt täältä olla ihan tosi-TV -tasoa :)

Mutta lähdettävähän se taas on. Lautanen tyhjä, joten hommiin suti! Jos lähtis hiomaan tota pojan huoneen seinää, että saatais tapetti sinne ja sänky vihdoin kasaan. Jätkä majailee tällä hetkellä patjalla pikkuveljen lattialla, ja se tuntuis ketuttavan, kun ei "feispuukkiin" pääse rauhassa :). Koitetaan vielä kasvatella mahoja, ja tulkaahan kertomaan vauvauutisia sitten heti, niitä on niin kiva lukea, niin ja synnytyskertomuksia tietty kans :) Palataan pöntölle!

Maalaisomena ja "Pauppa" rv35+0

200/488 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Kylläpä on parin viikon melkein täyslepo tuottanu tulosta, tilanne tuolla alhaalla ei oo edenny mihinkään suuntaan :) Pikkuisella kaikki niinkuin pitää ja painoarvio 2,5kg <3 Viikon kun ottais vielä rennosti, niin sen jälkeen sais jo synnyttääkin lähimmällä synnärillä :) Nytpä ei tarvii mennä kontrolliin enää muuten kun raskausdiabeteksen tiimoilta kahden viikon päästä, lääkäri kehui tiukkaa dieettiä kun vaavi kasvaa keskikäyrällä prikulleen :)

Siispä, meille kuuluu pelkkää hyvää  :)  Jillukka ja rv 34+6