Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akuutti parisuhdekriisi ja minä hajoan...

Vierailija
01.07.2012 |

Oltiin eilen sukulaisen häissä 500km päässä ja lapsi oli mukana. Kävin pitkän päivän uuvuttamana ja tosi kovista liitoskivuista kärsivänä (raskaana viimeisellä kolmanneksella) pienen lapsen kanssa nukkumaan n. klo 21. Mies jäi vielä valvomaan, mutta oletin hänen tulevan ehkä puolilta öin, koska meillä on ollut todella, todella selkeä sopimus, että lapsen ollessa mukana, ei ryypätä. Muutenkaan alkoholi on minulle ihan punainen vaate , enkä siedä sitä saunakaljaa enempää missään tilanteessa lasten ollessa läsnä.

Kuinka ollakaan heräsin kamalaan metakkaan puolilta öin ja rauhoitettuani lapsen takaisin uneen yritin jatkaa itsekin unia, mutta uni ei tullut. Valvoin sitten valvolmistani, kuunnellen enemmän ja vähemmän kamalaa musiikin huudatusta ja känniläisten ääniä aamu kuuten saakka. Aika monta kertaa mietin, että missähän oma mies mahtaa olla ja laitoin hänelle viestiäkin, johon hän ei reagoinut mitenkään.

Kuuden jälkeen mies sitten suvaitsi saapua huoneeseen, aivan kamalassa kännissä ja täysin välittämättä nukkuvasta lapsesta. Olin aivan järkyttynyt ja shokissa, koska tuo alkoholittomuus lapsen läsnäollessa on minun elämässäni yksi todella perustavaa laatua olevista periaatteista.

Mietin tilannetta hyvin pienen hetken ja kun vaihtoehtoina olisi ollut vieraassa paikassa, valmiiksi huonokuntoisena ja vielä valvotun yön jäljiltä lapsen hoitaminen yksin, kun mies olisi nukkunut ensin humalaansa ja sen jälkeen krapulaansa koko päivän, päätin ottaa ja lähteä lapsen kanssa suorilta tein kotiin. Sinne jääminen ja sukulaisten edessä tilanteen kohtaaminen oli vaan täysin mahdoton vaihtoehto, sen verran isosta shokista oli kyse.

Olen luonnollisesti edelleenkin päivän mietittyäni ihan shokissa ja järkyttynyt mieheni käytöksestä, varsinkin kun hän lähtöpäätökseni kuultuaan alkoi lapsen edessä riehumaan ja tökkimään minua todella voimallisesti ja yritti estää kulkemiseni ja lapsen ottamisen syliin (!!!), mutta mitä tekee mies: Otti ensimmäisen kerran yhteyttä noin puoli tuntia sitten ja ilmoitti vaan, että hakee auton pihasta ja menee muualle majailemaan määrittämättömäksi ajaksi ja lopettaa kesäloman kesken ja palaa viikolla töihin. Ei siis puolikastakaan sanaa omasta käytöksestäkään, saati kysymystä miten minä tai lapsi voidaan tai mitään muutakaan. Ei siis yhtään mitään, mitä normaali ihminen tekisi mokattuaan todella pahasti!

Mitä ihmettä on oikeasti tapahtunut? Mistä tulee näin äärimmäisen raju käytöksen muuttuminen? Onko mies oikeasti halunnut eroa jo pitkään ja onkin nyt helpottunut, kun sai siihen syyn vai mitä ihmettä? Minä en ymmärrä yhtään ja tämä on ihan painajaista!!

Minä olen ihan sekaisin ja vuorotellen rauhoitun ja olen täydellisen analyyttinen ja toisaalla taas itken ihan hysteerisesti ja tajuan, että tähän voi oikeasti päättyä kaikki, ihan kaikki. Olen tietysti sekaisin jo valvomisestakin, mutta olen myös henkisesti ihan lukossa. Hyperventiloin ja minua pyörryttää, en ole pystynyt syömään koko päivänä mitään, kun oksettaa pelkkä ajatuskin, enkä saanut käytyä edes lapsen kanssa iltapesulla, enkä tehtyä iltapalaa. Miten minä selviän edes tulevasta yöstä, saati sitten tulevista päivistä?

EI HERRAJUMALA MINUSTA TUNTUU ETTÄ MINÄ KUOLEN TÄHÄN PAIKKAAN!!!

Kommentit (345)

Vierailija
121/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä en pystyisi elämään tuollaisessa liitossa jossa lupa hengittämisellekin pitää kysyä toiselta osapuolelta. Itse asiassa mun yks kaveri on hyvin ap:n tyyppinen ja voisin hyvin kuvitella hänen tekevän tuollaisen tempauksen. Lähteä mielenosoituksellisesti kotiin kaiken suvun nähden ja jättää mies muiden säälittäväksi. Tuskinpa kaveripiiristämme kukaan ihmettelisi, jos tuo mies jonain päivänä kypsyisi lopullisesti ja lähtisi suhteesta. Uskaltaisinpa väittää, että tietty aggressiivisuus nousee jo ihan siitä, kun puoliso kieltää ja rajoittaa liikaa. Ap:n kertomuksesta tulee kyllä sellainen olo, että hän on odottanut miehensä jättävän juhlat kesken ja tulevan potemaan liitoskipuja vaimonsa seuraksi, sitten ollaan nokka nutturalla, kun näin ei käykään. Tuollaisen ihmisen kanssa turhautuu. Onneksi meillä on mieheni kanssa niin hyvä suhde, että toinen saa juhlia ja ottaa jopa kännit, eikä siitä naputeta eikä mökötetä. Koskaan ei ole väkivaltaa ollut eikä ole tarvinnut peitellä eikä selitellä.

Vierailija
122/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ap ei kerro. Kasvojen mentys ja se että nostaa yhdestä juhlimisesta tollasen äläkän...

Itse olen ollut alkoholistin kanssa ja luulempa että on voinut tapahtua seuraavaa, eli mies onkin jo silloin käyttäytynyt häiritsevästi kun ap on ollut lapsen kanssa juhlissa. On siellä ehkä tönäissyt ap:tä ja kaikki on sen nähneet.

Mies oli luvannut ja vannonut ettei tällä kertaa juo ja tästä oli etukäten sovittu. Ap on kertonut kaikille että meidän Matti ei enää juo ja häpesi nyt silmät päästään miehen käytöstä.

Meni nukkumaan, mies tuli ja piti ääntä, ap sekosi täysin, syytteli, lapsi heräsi riitaan, ehkä joku muukin. Ap ei halunnut jäädä selittelemään asioita kenellekkään vaan ajoi kotiin.

Nyt odottaa anteeksipyyntöä jota ei tule. Miehen kaverit häissä on haukkuneet ap:n kun mies ei saa koskaan ottaa vaikkei tiedä taustoja. Mies on ratkennut taas juomaan ja haluaa erota. Tajusi häissä ettei ole onnelinen niinkuin hääpari.

Jos tilanne on tämä, ymmärrä, ota lapsi ja anna miehen mennä.

Jollei, vaan mies tosiaan mokasi yhden kerran niin anna anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ilmoittanut etukäteen aikeistaan ja sopinut esim. kuka herää lapsen kanssa ja kuka ajaa kotiin

Kun nainen on täysin ehdoton, ei juoda kun on lapsi mukana. Mieskin tietää tämän. Mitä hyötyä olisi ollut keskustella?

2) Ilmoittanut kesken illan, että jatkaa vielä juhlimista

Sama kuin edellinen, ap olisi vain aikaisemmin päättänyt ettei jää kännistä miestä kattomaan ja lähtenyt ajamaan

3) vastannut ap:n lähettämiin tekstiviesteihin

Totta, olisi voinut sanoa ettei tule vielä

4) tullut yöllä eikä aamulla ja hipsinyt hiljaa nukkumaan eikä möykäten

Ajantajulla on hauska tapa haihtua kun juo, ja kai olet kuullut että viina saattaa aiheuttaa harhan että puhuu kuiskaten vaikka mölyää...?

5) jättänyt tönimisen ja huutamiseen väliin

Selvinpäin kyllä.

Humalassa, kun ei oikein tiedä mikä maa, mikä valuutta, tietää vain että vaimo on lähtemässä, niin ei voi odottaa kovin fiksua toimintaa.

6) suostunut selvittämään asian aikuisten tavoin eikä vain jätä perhettään oman mokansa takia

Tavallaan ymmärrettävää että mies nyt miettii itsekseen että tätäkö haluaa, ei saa mokata, pitää elää vaimon ehdoilla, muuten vaimo pimahtaa.

Vierailija
124/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te takerruitte liikaa koko episodiin. Tuossahan on selkeästi jotain muuta meneillään sillä miehellä kun yhtäkkiä noin toimi?

Tuossa episodissahan ei kukaan toiminut mitenkään kauhean hyvin mutta tuo miehen käyttäytyminen sen jälkeen on jotenkin outoa. Tarkoitan että vaikka koko episodia ei olisi tapahtunut, olisi mies silti jossain vaiheessa lähtenyt. Mitta täynnä kenties? Ei jaksa vaimoaan? Toinen nainen? Ikäkriisi? Burn out? Sitä me emme voi tietää koska ap ei ole täällä kertomassa :)

Vierailija
125/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tule enää kotiin, minä vein esikoisen isovanhemmille ison matkalaukun kanssa ja käskin pitämään hyvänään, vedin purkillisen lääkkeitä ja aiheutin kohtukuoleman vatsassa olevalle lapselle. Näin siinä vaan voi joskus käydä. Minun vika kaikki, mutta minkäs teet.

ap

Vierailija
126/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsiakin jo sen kanssa. Siellä se eleli työmatkojen ajan jo vuosien ajan. Ei kuulemma kestänyt minua, mutta ei uskaltanut erota. Pelkäsi että tapan sen. Surullista. Olisin saattanutkin tappaa.

ap

Vierailija
127/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tule enää kotiin, minä vein esikoisen isovanhemmille ison matkalaukun kanssa ja käskin pitämään hyvänään, vedin purkillisen lääkkeitä ja aiheutin kohtukuoleman vatsassa olevalle lapselle. Näin siinä vaan voi joskus käydä. Minun vika kaikki, mutta minkäs teet. ap

Vierailija
128/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsiakin jo sen kanssa. Siellä se eleli työmatkojen ajan jo vuosien ajan. Ei kuulemma kestänyt minua, mutta ei uskaltanut erota. Pelkäsi että tapan sen. Surullista. Olisin saattanutkin tappaa. ap

Vierailija
129/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sairas provo

Mies ei tule enää kotiin, minä vein esikoisen isovanhemmille ison matkalaukun kanssa ja käskin pitämään hyvänään, vedin purkillisen lääkkeitä ja aiheutin kohtukuoleman vatsassa olevalle lapselle. Näin siinä vaan voi joskus käydä. Minun vika kaikki, mutta minkäs teet. ap

Ihan yhtä terve kun kaikki muutkin päätelmät täällä. Samasta kristallipallosta katselin teidän muiden kanssa.

ap

Vierailija
130/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tule enää kotiin, minä vein esikoisen isovanhemmille ison matkalaukun kanssa ja käskin pitämään hyvänään, vedin purkillisen lääkkeitä ja aiheutin kohtukuoleman vatsassa olevalle lapselle. Näin siinä vaan voi joskus käydä. Minun vika kaikki, mutta minkäs teet.

ap

ÄLÄ SATUTA VAUVAA JA ITTEÄS!RUKOILEN SUN PUOLESTA!

Vierailija
131/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te takerruitte liikaa koko episodiin. Tuossahan on selkeästi jotain muuta meneillään sillä miehellä kun yhtäkkiä noin toimi?

Tuossa episodissahan ei kukaan toiminut mitenkään kauhean hyvin mutta tuo miehen käyttäytyminen sen jälkeen on jotenkin outoa. Tarkoitan että vaikka koko episodia ei olisi tapahtunut, olisi mies silti jossain vaiheessa lähtenyt. Mitta täynnä kenties? Ei jaksa vaimoaan? Toinen nainen? Ikäkriisi? Burn out? Sitä me emme voi tietää koska ap ei ole täällä kertomassa :)

sukulaistensa keskelle 500km päähän kotoa ja häipyi lapsen kanssa. Tuo oli sellainen temppu etten todellakaan ihmettele vaikka mies raivostui. Tuohan on ihan selvä viesti, "ei tarvi enää tulla kotiin!" No mies tekee kuten vaimo haluaa, ei tule kotiin. Sitten naiset palstalla ihmettelee ja päivittelee että on se kumma mies kun ei kotiin tule.

Vierailija
132/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa lukea muita posteja, mutta tuohon alkuperäiseen.

Minusta sinun ap pitää hakea hoitoa. Vaikutat epätasapainoiselta ihmiseltä. Suhteesi alkoholiin on omituinen. Miksi se näyttelee sinulle niin suurta roolia? Onko lapsuuden kodissasi ollut alkoholismia? Siitäkin huolimatta tuohon omaan ajatukseen pitäisi hakea apua, ei ole normaalia, että ei voi saunakaljaa juoda jos talossa on vauva. Ei ole tervettä aikuiselle asua tuollaisessa ilmapiirissä mitä kuvailet. Vihoittelua ja lapsen kanssa karkaamista.

Minusta ap:n kannattaisi hakeutua hoitoon.

Vierailija
133/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sairas provo

Ihan yhtä terve kun kaikki muutkin päätelmät täällä. Samasta kristallipallosta katselin teidän muiden kanssa. ap

kirjotella tällaista.

Vierailija
134/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotkut hullut on jo melkein toistensa kurkussa kiinni ja tappelee ap:n elämästä ja parisuhteesta ja äitiydestä ja kaikki vaan muutaman viestin perusteella.

Ap on leimattu tiukkapipoksi, hirviöämmäksi, hulluksi, nihilistiksi ja miksi lie, mies taas väkivaltaiseksi, alkoholistiksi, pettäjäksi ja lista jatkuu loputtomiin. Kaikki tämä herkässä (oletus tämäkin) tilassa olleiden muutamien yhden illan kuvausten perusteella. Olipa joku ehdottamassa jo sketsin aihettakin ap:n elämästä.

Miten teillä joillain voi oikeasti olla niin valtavan suuret kyvyt päätellä noiden viestien perusteella mitä on tapahtunut nyt, viikko sitten ja vuosia sitä ennen, että tiedätte jopa ap:n sukulaissuhteet ja miehen läheisyyden heidän kanssa ja missä nämä sukulaiset asuuvat ja kuinka paljon he auttavat ja millä ap on perheineen matkustanut ja miten vaikea miehen on ollut päästä kotiin ja ja ja ja ja....

Miettikää nyt ihan oikeasti miten moni täällä kirjoittelee totuutena asioita, joita oikeasti ainoastaan oma mielikuvitus on tuottanut jonkun ehkä itse joskus elämänsä tilanteen perusteella. Tai sitten ap on itse kirjoittanut kaikki viestit, tiedä häntä.

Joka tapauksessa huvittavuuden multihuipentuma, ei pelkästään ap:lta, vaan lähes joka ikiseltä hysteeriseltä vastaajalta, niin puolestapuhujilta kuin haukkujilta ja mollaajiltakin.

Minkä ikäisiä te oikein olette??

Vierailija
135/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sairas provo

Ihan yhtä terve kun kaikki muutkin päätelmät täällä. Samasta kristallipallosta katselin teidän muiden kanssa. ap

kirjotella tällaista.

Sairasta on lukea lehdistä tositapahtumista, ei jostain mielikuvitustarinoista, joita tämä ketju on muutenkin pullollaan! Salli mun nauraa sulle ja sun maailmanparannustekosille :D.

-lainaamasi kirjoittaja, jota vituttaa tämän ketjun älyttömyys ja vastaajien ylimielisyys-

Vierailija
136/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sairas provo

kirjotella tällaista.

Sairasta on lukea lehdistä tositapahtumista, ei jostain mielikuvitustarinoista, joita tämä ketju on muutenkin pullollaan! Salli mun nauraa sulle ja sun maailmanparannustekosille :D. -lainaamasi kirjoittaja, jota vituttaa tämän ketjun älyttömyys ja vastaajien ylimielisyys-

pois.

Vierailija
137/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toivottavasti joku muu, provo.

Vierailija
138/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon jälkeen ketju elää, niin alan uskoa kaikki tarinat naisten hyväuskoisuudesta....

Vierailija
139/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sairas provo

kirjotella tällaista.

Sairasta on lukea lehdistä tositapahtumista, ei jostain mielikuvitustarinoista, joita tämä ketju on muutenkin pullollaan! Salli mun nauraa sulle ja sun maailmanparannustekosille :D. -lainaamasi kirjoittaja, jota vituttaa tämän ketjun älyttömyys ja vastaajien ylimielisyys-

pois.

Tee nyt herran tähden jotain oikeasti merkittävää, jos haluat jotain tai jonkun pelastaa. Mikä jumala se ylläpito teille on :D. Poissa silmistä, poissa mielestä? Ei tapahtunut, kun en enää näe :D. Kannattais varmaan mennä hoitoon, jos ei kestä sekopääpalstan sekopääviestejä. Toinen vaihtoehto on tietysti olla avaamatta internettiä ollenkaan, täällä on kaikkea pahaa..... pöööööö!

Vierailija
140/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa lukea muita posteja, mutta tuohon alkuperäiseen.

Minusta sinun ap pitää hakea hoitoa. Vaikutat epätasapainoiselta ihmiseltä. Suhteesi alkoholiin on omituinen. Miksi se näyttelee sinulle niin suurta roolia? Onko lapsuuden kodissasi ollut alkoholismia? Siitäkin huolimatta tuohon omaan ajatukseen pitäisi hakea apua, ei ole normaalia, että ei voi saunakaljaa juoda jos talossa on vauva. Ei ole tervettä aikuiselle asua tuollaisessa ilmapiirissä mitä kuvailet. Vihoittelua ja lapsen kanssa karkaamista.

Minusta ap:n kannattaisi hakeutua hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme