Akuutti parisuhdekriisi ja minä hajoan...
Oltiin eilen sukulaisen häissä 500km päässä ja lapsi oli mukana. Kävin pitkän päivän uuvuttamana ja tosi kovista liitoskivuista kärsivänä (raskaana viimeisellä kolmanneksella) pienen lapsen kanssa nukkumaan n. klo 21. Mies jäi vielä valvomaan, mutta oletin hänen tulevan ehkä puolilta öin, koska meillä on ollut todella, todella selkeä sopimus, että lapsen ollessa mukana, ei ryypätä. Muutenkaan alkoholi on minulle ihan punainen vaate , enkä siedä sitä saunakaljaa enempää missään tilanteessa lasten ollessa läsnä.
Kuinka ollakaan heräsin kamalaan metakkaan puolilta öin ja rauhoitettuani lapsen takaisin uneen yritin jatkaa itsekin unia, mutta uni ei tullut. Valvoin sitten valvolmistani, kuunnellen enemmän ja vähemmän kamalaa musiikin huudatusta ja känniläisten ääniä aamu kuuten saakka. Aika monta kertaa mietin, että missähän oma mies mahtaa olla ja laitoin hänelle viestiäkin, johon hän ei reagoinut mitenkään.
Kuuden jälkeen mies sitten suvaitsi saapua huoneeseen, aivan kamalassa kännissä ja täysin välittämättä nukkuvasta lapsesta. Olin aivan järkyttynyt ja shokissa, koska tuo alkoholittomuus lapsen läsnäollessa on minun elämässäni yksi todella perustavaa laatua olevista periaatteista.
Mietin tilannetta hyvin pienen hetken ja kun vaihtoehtoina olisi ollut vieraassa paikassa, valmiiksi huonokuntoisena ja vielä valvotun yön jäljiltä lapsen hoitaminen yksin, kun mies olisi nukkunut ensin humalaansa ja sen jälkeen krapulaansa koko päivän, päätin ottaa ja lähteä lapsen kanssa suorilta tein kotiin. Sinne jääminen ja sukulaisten edessä tilanteen kohtaaminen oli vaan täysin mahdoton vaihtoehto, sen verran isosta shokista oli kyse.
Olen luonnollisesti edelleenkin päivän mietittyäni ihan shokissa ja järkyttynyt mieheni käytöksestä, varsinkin kun hän lähtöpäätökseni kuultuaan alkoi lapsen edessä riehumaan ja tökkimään minua todella voimallisesti ja yritti estää kulkemiseni ja lapsen ottamisen syliin (!!!), mutta mitä tekee mies: Otti ensimmäisen kerran yhteyttä noin puoli tuntia sitten ja ilmoitti vaan, että hakee auton pihasta ja menee muualle majailemaan määrittämättömäksi ajaksi ja lopettaa kesäloman kesken ja palaa viikolla töihin. Ei siis puolikastakaan sanaa omasta käytöksestäkään, saati kysymystä miten minä tai lapsi voidaan tai mitään muutakaan. Ei siis yhtään mitään, mitä normaali ihminen tekisi mokattuaan todella pahasti!
Mitä ihmettä on oikeasti tapahtunut? Mistä tulee näin äärimmäisen raju käytöksen muuttuminen? Onko mies oikeasti halunnut eroa jo pitkään ja onkin nyt helpottunut, kun sai siihen syyn vai mitä ihmettä? Minä en ymmärrä yhtään ja tämä on ihan painajaista!!
Minä olen ihan sekaisin ja vuorotellen rauhoitun ja olen täydellisen analyyttinen ja toisaalla taas itken ihan hysteerisesti ja tajuan, että tähän voi oikeasti päättyä kaikki, ihan kaikki. Olen tietysti sekaisin jo valvomisestakin, mutta olen myös henkisesti ihan lukossa. Hyperventiloin ja minua pyörryttää, en ole pystynyt syömään koko päivänä mitään, kun oksettaa pelkkä ajatuskin, enkä saanut käytyä edes lapsen kanssa iltapesulla, enkä tehtyä iltapalaa. Miten minä selviän edes tulevasta yöstä, saati sitten tulevista päivistä?
EI HERRAJUMALA MINUSTA TUNTUU ETTÄ MINÄ KUOLEN TÄHÄN PAIKKAAN!!!
Kommentit (345)
Tuo ap:ksi esittäytynyt tässä lopussa on toivottavasti joku muu, provo.
vastauksia omaan aloitukseensa, että saa homman jatkumaan.
Ovat ihan oma rotunsa, pahasti elämän tarpeessa.
Tällaisia provoilijoita on tosi vaikea ymmärtää. Ovat ihan oma rotunsa, pahasti elämän tarpeessa.
tapahtuu kukaan ei usko, kun muistavat näitä provo-juttuja.
Siis tuo auton hakeminen pihasta esim. Ja itse et varmaan ilman huutamista miehelle lähtenyt lapsen kanssa, siitä varmaan seurasi töniminen ym. Ei tietenkään hyväksyttävää se ole. Mutta hohhoijaa, onpa tiukkis meininkiä sulla kyllä... Kannattaa hankkia absolutisti-mies.
Mies ei tule enää kotiin, minä vein esikoisen isovanhemmille ison matkalaukun kanssa ja käskin pitämään hyvänään, vedin purkillisen lääkkeitä ja aiheutin kohtukuoleman vatsassa olevalle lapselle. Näin siinä vaan voi joskus käydä. Minun vika kaikki, mutta minkäs teet.
ap
Suosittelen silti, että otat niitä lääkkeitä vielä pari kourallista. Vaikutus jäi hieman puuttelliseksi.
Mies ei tule enää kotiin, minä vein esikoisen isovanhemmille ison matkalaukun kanssa ja käskin pitämään hyvänään, vedin purkillisen lääkkeitä ja aiheutin kohtukuoleman vatsassa olevalle lapselle. Näin siinä vaan voi joskus käydä. Minun vika kaikki, mutta minkäs teet.
ap
Suosittelen silti, että otat niitä lääkkeitä vielä pari kourallista. Vaikutus jäi hieman puuttelliseksi.
Aika hyviä on ja turruttaa kivasti. Vai olisko sulla joku hyvä kriisi, olisin tosi hyvä antamaan neuvoja?
ap
ap
Aika hyviä on ja turruttaa kivasti. Vai olisko sulla joku hyvä kriisi, olisin tosi hyvä antamaan neuvoja?
ap
Minä pyysin mieheltä anteeksi, polvilleni notkahdin. Jouduin lupaamaan että saa juoda tästedes niin paljon kun haluaa, eikä tartte osallistua kotitöihin, mutta mitäpä minä en tekis perheen koossa pysymisen vuoksi. Se on kuulkaa naisen tehtävä se. Nyt on kaikki taas hyvin näiden tähtien alla.
ap
Se toisen ketjun Micken yläluokkainen hutsu tulee vielä kateelliseks, kun tämä ketju saa näin paljon huomiota! Tosi törkeetä hylätä se tämmösen takia!
Kannattaisi ehkä kuitenkin lukea ne muutkin viestit...
en jaksa lukea muita posteja, mutta tuohon alkuperäiseen.
Minusta sinun ap pitää hakea hoitoa. Vaikutat epätasapainoiselta ihmiseltä. Suhteesi alkoholiin on omituinen. Miksi se näyttelee sinulle niin suurta roolia? Onko lapsuuden kodissasi ollut alkoholismia? Siitäkin huolimatta tuohon omaan ajatukseen pitäisi hakea apua, ei ole normaalia, että ei voi saunakaljaa juoda jos talossa on vauva. Ei ole tervettä aikuiselle asua tuollaisessa ilmapiirissä mitä kuvailet. Vihoittelua ja lapsen kanssa karkaamista.Minusta ap:n kannattaisi hakeutua hoitoon.
ja olen tasan samaa mieltä, että ap:llä ei ole kaikki kunnossa, jos on oikea ihminen.
kun tänne on kirjoittanut ap:n lisäksi muitakin naisia jotka ovat miehen kanssa sopineet, että lasten aikana ei juoda. Ihmettelen tällaisia sopimuksia. Kuka niitä tekee? Tai millaiset ihmiset? Ovatko tällaiset sopimuksia tekevät ihmiset aina alkoholistiperhistä? Vai onko tällaisten sopimusten tekijöillä ongelmia juoda kohtuudella?
Sillä meillä ei ole kosaan oman mieheni kanssa ollut mitään puhetta siitä miten saamme juoda ja miten emme. Selvää on, että toinen on selvinpäin aina jos lapsia on hoidettavana. Jos molempien tekee mieli juoda (vaikkapa mökillä juhannuksena) niin arvomme sen kumpi saa juoda. (ei siltikään mitään örvellys humalaa juoda ikinä)
Kotsalla lasten nukkuessa voidaan molemmat juoda huoletta saunaoluet.
Musta tuntuu, että lapsemme eivät ole taineet koskaan nähdä meitä humalassa. Mutta ei se olisi mikään katastrofi vaikka toinen meistä joskus pienessä sievässä olisikin lasten nähden. Olemme ihan hyvän tuulisia humalassa ja miehestä ei oikeastaan edes huomaa kun on humalssa. No vanhin on nyt 10 vuotta ja hyvin on mennyt ilman mitään typeriä sopimuksiakin.
kun tänne on kirjoittanut ap:n lisäksi muitakin naisia jotka ovat miehen kanssa sopineet, että lasten aikana ei juoda. Ihmettelen tällaisia sopimuksia. Kuka niitä tekee? Tai millaiset ihmiset? Ovatko tällaiset sopimuksia tekevät ihmiset aina alkoholistiperhistä? Vai onko tällaisten sopimusten tekijöillä ongelmia juoda kohtuudella?
Sillä meillä ei ole kosaan oman mieheni kanssa ollut mitään puhetta siitä miten saamme juoda ja miten emme. Selvää on, että toinen on selvinpäin aina jos lapsia on hoidettavana. Jos molempien tekee mieli juoda (vaikkapa mökillä juhannuksena) niin arvomme sen kumpi saa juoda. (ei siltikään mitään örvellys humalaa juoda ikinä)
Musta tuntuu, että lapsemme eivät ole taineet koskaan nähdä meitä humalassa. Mutta ei se olisi mikään katastrofi vaikka toinen meistä joskus pienessä sievässä olisikin lasten nähden. Olemme ihan hyvän tuulisia humalassa ja miehestä ei oikeastaan edes huomaa kun on humalssa. No vanhin on nyt 10 vuotta ja hyvin on mennyt ilman mitään typeriä sopimuksiakin.
kun noin hyvin menee. Onko teillä sopimuksia mistään asiasta? Meillä ei nimittäin ole ja ollaan maailman onnellisin pariskunta. Onnellisempia kun te, lällällää.
Ja jos mä saisin suhteettomat raivokilarit siitä jos mies kerran antaa mennä ja juhlii tuttujen kanssa, niin ehkä sitten seuraavana päivänä osaisin osoittaa raivon oikeaa kohteeseen ja miettisin miksi mun elämä on sellaista paskaa, että pitää vetää pahimman luokan drama Queen -kohtaus siitä että miehellä on hetken aikaa kivaa.
Ja jos mä saisin suhteettomat raivokilarit siitä jos mies kerran antaa mennä ja juhlii tuttujen kanssa, niin ehkä sitten seuraavana päivänä osaisin osoittaa raivon oikeaa kohteeseen ja miettisin miksi mun elämä on sellaista paskaa, että pitää vetää pahimman luokan drama Queen -kohtaus siitä että miehellä on hetken aikaa kivaa.
Ihan kamalaa kärsimystä kerrassaan, mutta onneks on viina, niin voi yhden kerran elämässä pitää kivaa. Eikös se niin mennyt, yhden kerran vaan ap:n mies erehtyi, muuten eläävät selibaatissa ja absolutismissa ja herran nuhteessa?
Olen kyllä ollut todella typerä. Nyt olen miettinyt asiaa ja ehkä nämä popsimani pilleritkin auttavat pohtimaan asioita monelta suunnalta.
Olenhan minä kamala pirttihirmu. Myönnän. En salli mieheltäni moniakaan asioita. Kuten paljain jaloin kulkemista kotona, jalkojen pitmistä olohuoneenpöydällä, suuseksiä en hänelle anna, enkä halua miehenikään sitä antavan, emme nuku edes samassa sängyssä.... miehelläni on kova kuri. Minusta välillä tuntuu, että kasvatan häntä, aivan kuin hänen äitinsä olisi jättänyt sen tehtävän väliin.
Toivottavasti mieheni on nyt onnellisempi ilman minua. Ei minusta ole vaimoksi kenellekään. Ehkä toiselle naiselle? Voisin ryhtyä lesboksi. Naiset eivät niin välitä viinastakaan, niin alkoholiton lupaus olisi helpompi tehdä.
Olisiko täällä innokkaita minulle vaimoksi?
ap
Olen kyllä ollut todella typerä. Nyt olen miettinyt asiaa ja ehkä nämä popsimani pilleritkin auttavat pohtimaan asioita monelta suunnalta.
Olenhan minä kamala pirttihirmu. Myönnän. En salli mieheltäni moniakaan asioita. Kuten paljain jaloin kulkemista kotona, jalkojen pitmistä olohuoneenpöydällä, suuseksiä en hänelle anna, enkä halua miehenikään sitä antavan, emme nuku edes samassa sängyssä.... miehelläni on kova kuri. Minusta välillä tuntuu, että kasvatan häntä, aivan kuin hänen äitinsä olisi jättänyt sen tehtävän väliin.
Toivottavasti mieheni on nyt onnellisempi ilman minua. Ei minusta ole vaimoksi kenellekään. Ehkä toiselle naiselle? Voisin ryhtyä lesboksi. Naiset eivät niin välitä viinastakaan, niin alkoholiton lupaus olisi helpompi tehdä.Olisiko täällä innokkaita minulle vaimoksi?
ap
Tässä oli järkipuhetta kerrassaan.
ap
kun noin hyvin menee. Onko teillä sopimuksia mistään asiasta? Meillä ei nimittäin ole ja ollaan maailman onnellisin pariskunta. Onnellisempia kun te, lällällää.
Ole mitään sopimuksia. Itsestäänselvyyksiä on tietysti, että väkivaltaa meidän talossa ei ole, pettämistä ei myöskään ole. Ainakaan tähän päivään mennessä ollut. Eipä oikein muuten ole tosiaan mitään sopimuksia. Ihan onnellisia olemme mekin :)
voi olla tuttujen ihmisten kanssa todella hauskaa. Seuraavana päivänä on sitten pää kipee ja sitä ajattelee että ei koskaan, ja muutenkin on sit hetken aikaa sellainen olo että juu ei kiitos viinaa. Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että sitten kun on pikku hiprakassa ja juttu lentää ja nauretaan päät hiessä, niin kyllä se on aika paljon vaadittu, ettei missään tapauksessa eikä ikinä eikä koskaan eikä milloinkaan saa jäädä sinne seukkaamaan ja humaltumaan lisää KUN lapsi on täysin turvassa ja täysin selvän ja tolkuissaan olevan vanhemman huollettavana. On se nyt helvetin ankeaa, että tällaisia sääntöjä pitää parisuhteeseen vääntää.
Ja itsekään en hyväksyisi sitä että toi olisi jokin tapa tai että mies roikkuisi jonkun ryyppyjengin mukana. Mutta että toi tapahtuu kerran yksissä häissä.... Siis mä olen itsekin tehnyt noin, oli aivan älyttömän kivat häät, hauskaa ja huojahtelin sänkyyn joskus neljän maissa. En todellakaan haluaisi tehdä tuota edes kerran kuussa tai puolessa vuodessa. Mutta joskus sitä on vaan liian kivaa. Ja sitten kun siellä on emäntä lähdössä ajamaan raskaana puolen Suomen läpi. Voi luoja. Toivon että toi miesparka pääsee pakoon.
, pettämistä ei myöskään ole. Ainakaan tähän päivään mennessä ollut.
Siis ainakaan sun tiedossas
Luulit siis, että sulle kerrotaan niistä?
Eihän siitäkään ole edes sovittu?
No eihän tekstareita yleensä edes kuule meluisissa juhlissa saati sitten kännissä muista koko ajan tarkistaa että viestittääkö "nukkuva" vaimo pää punaisena.