Akuutti parisuhdekriisi ja minä hajoan...
Oltiin eilen sukulaisen häissä 500km päässä ja lapsi oli mukana. Kävin pitkän päivän uuvuttamana ja tosi kovista liitoskivuista kärsivänä (raskaana viimeisellä kolmanneksella) pienen lapsen kanssa nukkumaan n. klo 21. Mies jäi vielä valvomaan, mutta oletin hänen tulevan ehkä puolilta öin, koska meillä on ollut todella, todella selkeä sopimus, että lapsen ollessa mukana, ei ryypätä. Muutenkaan alkoholi on minulle ihan punainen vaate , enkä siedä sitä saunakaljaa enempää missään tilanteessa lasten ollessa läsnä.
Kuinka ollakaan heräsin kamalaan metakkaan puolilta öin ja rauhoitettuani lapsen takaisin uneen yritin jatkaa itsekin unia, mutta uni ei tullut. Valvoin sitten valvolmistani, kuunnellen enemmän ja vähemmän kamalaa musiikin huudatusta ja känniläisten ääniä aamu kuuten saakka. Aika monta kertaa mietin, että missähän oma mies mahtaa olla ja laitoin hänelle viestiäkin, johon hän ei reagoinut mitenkään.
Kuuden jälkeen mies sitten suvaitsi saapua huoneeseen, aivan kamalassa kännissä ja täysin välittämättä nukkuvasta lapsesta. Olin aivan järkyttynyt ja shokissa, koska tuo alkoholittomuus lapsen läsnäollessa on minun elämässäni yksi todella perustavaa laatua olevista periaatteista.
Mietin tilannetta hyvin pienen hetken ja kun vaihtoehtoina olisi ollut vieraassa paikassa, valmiiksi huonokuntoisena ja vielä valvotun yön jäljiltä lapsen hoitaminen yksin, kun mies olisi nukkunut ensin humalaansa ja sen jälkeen krapulaansa koko päivän, päätin ottaa ja lähteä lapsen kanssa suorilta tein kotiin. Sinne jääminen ja sukulaisten edessä tilanteen kohtaaminen oli vaan täysin mahdoton vaihtoehto, sen verran isosta shokista oli kyse.
Olen luonnollisesti edelleenkin päivän mietittyäni ihan shokissa ja järkyttynyt mieheni käytöksestä, varsinkin kun hän lähtöpäätökseni kuultuaan alkoi lapsen edessä riehumaan ja tökkimään minua todella voimallisesti ja yritti estää kulkemiseni ja lapsen ottamisen syliin (!!!), mutta mitä tekee mies: Otti ensimmäisen kerran yhteyttä noin puoli tuntia sitten ja ilmoitti vaan, että hakee auton pihasta ja menee muualle majailemaan määrittämättömäksi ajaksi ja lopettaa kesäloman kesken ja palaa viikolla töihin. Ei siis puolikastakaan sanaa omasta käytöksestäkään, saati kysymystä miten minä tai lapsi voidaan tai mitään muutakaan. Ei siis yhtään mitään, mitä normaali ihminen tekisi mokattuaan todella pahasti!
Mitä ihmettä on oikeasti tapahtunut? Mistä tulee näin äärimmäisen raju käytöksen muuttuminen? Onko mies oikeasti halunnut eroa jo pitkään ja onkin nyt helpottunut, kun sai siihen syyn vai mitä ihmettä? Minä en ymmärrä yhtään ja tämä on ihan painajaista!!
Minä olen ihan sekaisin ja vuorotellen rauhoitun ja olen täydellisen analyyttinen ja toisaalla taas itken ihan hysteerisesti ja tajuan, että tähän voi oikeasti päättyä kaikki, ihan kaikki. Olen tietysti sekaisin jo valvomisestakin, mutta olen myös henkisesti ihan lukossa. Hyperventiloin ja minua pyörryttää, en ole pystynyt syömään koko päivänä mitään, kun oksettaa pelkkä ajatuskin, enkä saanut käytyä edes lapsen kanssa iltapesulla, enkä tehtyä iltapalaa. Miten minä selviän edes tulevasta yöstä, saati sitten tulevista päivistä?
EI HERRAJUMALA MINUSTA TUNTUU ETTÄ MINÄ KUOLEN TÄHÄN PAIKKAAN!!!
Kommentit (345)
, pettämistä ei myöskään ole. Ainakaan tähän päivään mennessä ollut.
Siis ainakaan sun tiedossas
Luulit siis, että sulle kerrotaan niistä?
Eihän siitäkään ole edes sovittu?
Kannattais sopia, kirjallinen sopimus oikein tehä, et voi muuten tietää! Onneks av:lla on avuliaita joka paikan höylä-mammoja jotka valistaa. Toisaalta, KAIKKIEN teidän miehet pettää teitä joka tapauksessa, koska vaikka miten antaisitte ryypätä ja mennä ja olisitte anti-tiukkapipoja, niin tekin vanhenette joskus ja se naapurin pikku-Liisa, siitä tulee parin vuoden päästä TOSI HOT!
ap
Mikä juttu tämä ap:nä esiintyminen oikein on? Älä nyt viitsi aikuinen? ihminen olla lapsellinen.
Mikä juttu tämä ap:nä esiintyminen oikein on? Älä nyt viitsi aikuinen? ihminen olla lapsellinen.
Sinäkö? Kai minä saan omassa ketjussani mesoa niin paljon kun huvittaa. Oikeestaan koko tämä palsta on minun.
ap
Meneekö hyvä ketju pilalle :D
ap
Eli tää on provo? Kerro meille mikä sun elämässä mättää että pitää tällaista harrastaa? Oikeasti kiinnostais tietää.
pilalle kun demiltä jotkut teinit joilla on tylsää rupeaa lääkitsemään sitä tylsyyttään.
pilalle kun demiltä jotkut teinit joilla on tylsää rupeaa lääkitsemään sitä tylsyyttään.
ap
sniisk
kun isi ja äiti antaa teinixin valvoa lomalla myöhään.
Ihmettelen tällaisia sopimuksia. Kuka niitä tekee?
Selvää on, että toinen on selvinpäin aina jos lapsia on hoidettavana. Jos molempien tekee mieli juoda (vaikkapa mökillä juhannuksena) niin arvomme sen kumpi saa juoda.
hyvin on mennyt ilman mitään typeriä sopimuksiakin.
Huomaatko pientä ristiriitaa ;)
kun tänne on kirjoittanut ap:n lisäksi muitakin naisia jotka ovat miehen kanssa sopineet, että lasten aikana ei juoda. Ihmettelen tällaisia sopimuksia. Kuka niitä tekee? Tai millaiset ihmiset? Ovatko tällaiset sopimuksia tekevät ihmiset aina alkoholistiperhistä? Vai onko tällaisten sopimusten tekijöillä ongelmia juoda kohtuudella?
.
Ja jos mä saisin suhteettomat raivokilarit siitä jos mies kerran antaa mennä ja juhlii tuttujen kanssa, niin ehkä sitten seuraavana päivänä osaisin osoittaa raivon oikeaa kohteeseen ja miettisin miksi mun elämä on sellaista paskaa, että pitää vetää pahimman luokan drama Queen -kohtaus siitä että miehellä on hetken aikaa kivaa.
Muita syitä ei voi olla.
Ja sehän tämän aloituksen idea olikin, luoda nolo provo jonka kautta ilkkua äskettäin nähtyä tuttua, joka erehdyksekseen meni paljastamaan että heillä on sopimus :)
Ja miten niin hetken aikaa kivaa? Jos elämä muuten on kurjaa, lääkäriin. Ei oo lapsille hyvä jos toinen vanhempi on masiksessa. Se että jos hyvässä seurassa hyvän viinin tai oluen kanssa on kivaa muun elämän lisäksi, on OK.
Ne muut tänne kirjoittaneet, jotka ovat alkoholisääntöjä luoneet, eivät muuten aina ilmoittaneet sitä että juuri lasten nähden sitä ja tätä... vaan alkosääntöjä yleisesti. Huomautus vaan.
[
kun noin hyvin menee. Onko teillä sopimuksia mistään asiasta? Meillä ei nimittäin ole ja ollaan maailman onnellisin pariskunta. Onnellisempia kun te, lällällää.
En ole edes raskaana (joten hormoneita turha syyttää), mutta olisin reagoinut samoin ja lähtenyt kotiin. Kamalalta tuntuu myös se tökkiminen/töniskely ja se, että humalainen yrittää ottaa pientä lasta syliinsä. Sori, mutta mulla menee ihan vilunväreet.
Olen todellakin samaa mieltä!
Uskomattomia nämä "sinun täytyy pyytää anteeksi" -kommentit. Ap: teillä oli yhteinen sopimus alkoholin käytöstä lapsen läsnäollessa, joten reaktiosi oli oiketettu ja ymmärretävä. Varsinkin, kun miehen suhtautuminen oli kaikkea muuta kuin katuva.
Hänen käytöksensä ja hyökkäävät eleet olivat sen verran epäkunnioittavat sinua ja lapsiasi kohtaan, että ehkä olisikin parempi, että eroatte ennen kuin tuollainen pahenee.
Minusta teit ihan oikein. Miehelläsi on todennäköisesti ollut jo pitempään aikomus lähteä. Hän lienee vain odottanut sopivaa tekosyytä, että voisi jättää raskaana olevan naisensa ja lapsensa.
Voimia sulle ap tuleviin koitoksiin!
Mutta nyt aapee oli hölmö ja menetti valtit käsistään. Ja menetti miehensäkin. Tai minä ainakin miettisin miehenä kaks kertaa tuunko kotiin alistettavaksi.
Eikö ennen avioliittoa ja lapsia kertaakaan ollut tilaisuutta selvittää vaimon asenteita juhlimiseen? Eikö ennen lasten suunnittelua keskusteltu? Vai suunnittelemattako ne tehtiinkin?
Kannattaisko miestenkin miettiä kenen kanssa niitä kakruja alkaa väkräämään? Tossakin tapauksessa vielä lisää mukuloita piti tehdä tuonlaisen naisen kanssa.
Ap on leimattu tiukkapipoksi, hirviöämmäksi, hulluksi, nihilistiksi ja miksi lie, mies taas väkivaltaiseksi, alkoholistiksi, pettäjäksi ja lista jatkuu loputtomiin.
Miten teillä joillain voi oikeasti olla niin valtavan suuret kyvyt päätellä noiden viestien perusteella mitä on tapahtunut nyt, viikko sitten ja vuosia sitä ennen, että tiedätte jopa ap:n sukulaissuhteet ja miehen läheisyyden heidän kanssa ja missä nämä sukulaiset asuuvat ja kuinka paljon he auttavat ja millä ap on perheineen matkustanut ja miten vaikea miehen on ollut päästä kotiin ja ja ja ja ja....
Miettikää nyt ihan oikeasti miten moni täällä kirjoittelee totuutena asioita, joita oikeasti ainoastaan oma mielikuvitus on tuottanut jonkun ehkä itse joskus elämänsä tilanteen perusteella. Tai sitten ap on itse kirjoittanut kaikki viestit, tiedä häntä.
Joka tapauksessa huvittavuuden multihuipentuma, ei pelkästään ap:lta, vaan lähes joka ikiseltä hysteeriseltä vastaajalta, niin puolestapuhujilta kuin haukkujilta ja mollaajiltakin.
Minkä ikäisiä te oikein olette??
Ap kirjoitti: mies alkoi riehumaan ja tökkimään ...
ja sitten se mitä ap itse teki
Sen tiedon varassa mitä ap itse kirjoitti, kumpikaan ei ansaitse puolustamista. Mutta suurin osa on lisäillyt tarinaan omiaan, ja sen mukaanhan sitten voikin vaikka kuinka hulluksi toiset kuvailla, kun itse ensin luo sen hullun.
ylireagoida? En pidä miehesi käytöstä mitenkään hyvänä ja järkevänä mutta herranjumala se oli vain yksi kerta, yhdet JUHLAT. Rauhotu ja pyydä anteeksi mieheltäs.
Anna miehellesi vähän liekaa. Järkkyä toi sun alkoholivastaisuus
Anna miehellesi vähän liekaa. Järkkyä toi sun alkoholivastaisuus
Ilman lasta saa alkoholia kyllä käyttää ihan omien sietokykyjensä rajoissa ja minäkin sitä voin käyttää, mutta lapsen läsnäollessa tilanne on ihan ehdoton ja se on ollut selvä asia jo ammoisista parisuhteen alkuajoista lähtien! Siitä EI TARVITSE antaa liekaa! Aikuisen ihmisen täytyy hillitä viinahimonsa tai suunnitella tilanteet niin, ettei lapsi lähde ollenkaan juhliin mukaan!
ap
Ja mitäs helvettiä minun pitäis siltä mieheltä pyytää anteeksi???? Ai sitä etten jäänyt katselemaan ja kuuntelemaan, kun hän kuorsaa känniänsä pois? Onkohan teillä ihan kaikki kotona?
Ja kuka niitä sopimuksia pakottaa tekemään? No se akka tietysti. Sillä varmaan tissit roikkuu ja tukkakin on semmonen kananperse, tiiättehän te. Legginseissä kulkee ja maha röllöttää. Ruma oli jo syntyessään, ei niistä muuten tuommosia tule.