Erikoisinta, mitä olet nähnyt työkaverillasi eväinä?
Taannoin eräässä työpaikassa ihmettelin aina leikkeleiden valtavaa määrää työkaverin leivän päällä. Hänellä oli AINA vähintään 5-6 siivua leikkelettä tavallisen leivän päällä.
Kommentit (195)
Kylmäsavustettu poron maksa. Lasten valmisateriat.
Mulla on aina eväinä pelkkää ruisleipää, ei mitään välissä. Syön niitä siksi että hyvin helppo vain ottaa mukaan, halpaa sekä kotona pystyn nauttimaan ruoasta paremmin, töissä ihan sama mitä syö.
Työkaverini söi pelkästään1kg juustoa ruokatunnilla..
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 19:31"]
Aiheen vierestä, mutta miksi ihmiset lämmittää mikrossa kala-aterioita? Eikö ne tajua, miten älöttävältä koko huone/kerros haisee koko päivän sen jälkeen!??
[/quote]
Oletko ilmanvaihdosta kuullut?
Yllätyin että noin monella työpaikalla harastetaan tota lounaskyttäystä! Lohduttavaa suorastaan!
Meillä löytyy myös yksi tällainen kyylä, pahinta laatua. Hän jopa usein tempaa eväät toisen edestä ja tutkii tuoteselosteet. On kovasti ymmärtävinään niistä, ja kommentoi "on muuten ihan paska tuote" jos kyseessä on hänen milestään lihottava herkku. Omia eväitä esittelee mieluusti gourmeena, ja vuolaasti kertoilee miten mikäkin on valmistettu. Tämä "mestarikokki" on lähes aina samaan aikaan ruokatunnilla kuin minä ja voin sanoa että vituttaa. Jos hän itse laihduttaa, ei se tarkoita että kaikki muutkin kokevat tarvetta siihen. Joskus tekisi mieli kommentoida että voin huoletta syödä näitä paskoja tuotteita (esim maustettu jugurtti tai jäätelöpuikko) jälkkäriksi, kun en joka viikonloppu kittaa viiniä. Hajusta nimittäin maanantaisin tunnistaa, että kokkailun lomassa on nostettu hieman kuppiakin. Eikä ne hänen gourmeensa niin erikoisia ole. Paistettuja perunoita ja jotain lihan palasia. Ei kun siis yrttiperunoita ja pihviä.
Yhdellä oli salaattikastike mukana, söi sellaisenaan ilman salaattia.
Hassua, miten jotkut jaksavat ihmetellä, jos joku syö vähän lounaalla. Esimerkiksi minun ruokarytmini on sellainen, että syöminen keskittyy lähinnä iltaan. Silloin teen kotona kunnon lämpimän ison ruoka-annoksen ja syön oikein antaumuksella. Töissä syön ehkä jonkun banaanin ja sillä mennään. Aamulla kyllä syön myös, vaikka ruokahalua ei ole. Mutta siis tarkoitan vain sitä, että ei se lounas kerro mitään siitä, kuinka paljon ja mitä ihminen oikeasti saattaa syödä. Minullakin on vähän läskiä tuossa vyötäröllä ja jaloissa, vaikka lounaan mukaan olisinkin joku nälkäkurki. Mutta tykkään syödä kotona omassa rauhassa ja nimenomaan iltaisin minulle tulee ruokahimot. Päivisin ja aamuaisin ajatus ruoasta ei käy edes mielessäni, mutta pakko tietty vähän syödä, ettei maha murise.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 19:30"]Ei varsinaisesti erikoista evästä, mutta yhdessä kesätyöpaikassa ei ollut mikroa. Siellä esimies kävi kesken töiden laittamassa sellaisen suuuuuren uunin kuumenemaan ja asetteli sinne kaikkien ruuat lämpenemään.
Ja toisessa paikassa, joka oli ns. perheyritys, jossa oli viisi työntekijää, neljä naista ja yksi mies, oli lounastaukosysteemi varsin erikoinen. Omistajaperheellä oli oma taukohuone, naisilla oma ja sitten Se yksi onneton mies sai lounastaa yksinään. Jääkaappi oli vain omistajien huoneessa ja sinne sai armollisesti viedä kahvimaidon, mutta muut eväät piti säilyttää lämpimässä.
Tämä sivuaa aihetta mutta, olin nuorena hetken aikaa töissä perheyrityksessä jossa jopa wc- käyntiin piti pyytää lupa. Kaiken huippu oli se, että töissä sai kuunnella vain yhtä tiettyä radiokanavaa, jos omistaja oli pois, vaihdettiin kanavalle josta tuli musiikkia:).
Muutenkin oli kohtalaista kyttäysmeininkiä,onneksi oli vain kesätyöpaikka.
Työkaverilla oli eväänä kotiruokaa, ihan ok. Mutta se tapa jolla se ruoka syötiin. Ruoka oli aina sellaisessa neliskanttisessa melko korkealaitaisessa pakaste/säilytysrasiassa, jossa se lämmitettiin ja myös syötiin. Työpaikan ruokalassa oli lautasia käytettäväksi, mutta se ruoka piti ronkkia oikein hankalan näköisesti haarukka ja veitsi pystyssä siitä kiposta, ettei tule tiskiä. Siinäpä se luonto säästyykin yhden lautasen pesussa...Ei saisi ärsyttää, mutta jotenkin inhotti kun minusta ruokailun tekee juuri nautinnolliseksi se, että ruoka syödään kunnon astioista eikä niinkuin jostain koirankiposta. Näytti siis minun silmään jotenkin lapselliselta, kun ei voinut aikuismaisesti syödä ruokaa oikealta lautaselta.
No juups, ei vaivaa minun mieltäni tämä asia, muistui vain mieleen yhtenä ihmetyksen aiheena kun niitä täällä jaetaan...
Pussillinen mikro popcorneja tai sitten litra jäätelöä ja purkki säilyke persikoita
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 12:07"]
Työkaverilla oli eväänä kotiruokaa, ihan ok. Mutta se tapa jolla se ruoka syötiin. Ruoka oli aina sellaisessa neliskanttisessa melko korkealaitaisessa pakaste/säilytysrasiassa, jossa se lämmitettiin ja myös syötiin. Työpaikan ruokalassa oli lautasia käytettäväksi, mutta se ruoka piti ronkkia oikein hankalan näköisesti haarukka ja veitsi pystyssä siitä kiposta, ettei tule tiskiä. Siinäpä se luonto säästyykin yhden lautasen pesussa...Ei saisi ärsyttää, mutta jotenkin inhotti kun minusta ruokailun tekee juuri nautinnolliseksi se, että ruoka syödään kunnon astioista eikä niinkuin jostain koirankiposta.
[/quote]
No huh! Onneksi en ollut sitten minä. Mulla on aina pyöreä, matala koirankippo, josta kotiruokani nautin.
Työkaverini ollessa kesälomalla tuli tuuraajaksi normaalipainoinen nuori tyttö. Koko tuon neljän viikon ajan tyttö söi töissä pelkkiä omenoita. Yksi omena tunnin välein. En nähnyt hänen syövän mitään muuta tuona aikana. Taisi hän yksi perjantai tokaista ennen vuoron loppua että " ei millään jaksais mennä kauppaan mutta kun kotoa on omenat loppu".
Yksi ulkomaalainen vaihtari tykkäs sekoittaa lihakeittoa ja viiliä. Haki niitä kaupasta ja kaatoi sen viilin sinne valmislihakeittoon. :)
Mun sedän vakio HK sininen ja kyytipojaksi kossupullo ja kokista.
Olin työharjoittelussa vaatekaupassa ja siellä saa kuitenkin koko päivän kävellä/seisoskella eli kyllä siellä nyt jonkin verran energiaa kuluu. Ihmetytti hirveästi, kun vanhommat rouvat söi tositosi pieniä annoksia ja minä siinä vieressä tyyliin ison kanankoive, riisiä ja kasviksia ja vaikka söin vielä välipalaa niin oli nälkä kun pääsin töistä. Sama juttu nyt vaikka olenkin toimistotyössä, jaksotan syömisen sitten kahteen kertaan, sillä on inhottava koittaa keskittyä työhön nälissään. Toki joo kaikki kuluttaa eri verran ja saattavat juurikin kotona syödä enemmän, mutta kyllä se silti mietityttää kun itse syön tasaisin väliajoin ja kaksi lämmintä ruokaa päivässä.
Niin ja se erikoisin näkemäni eväs oli siellä vaatekaupassa sillä laihemmalla vanhalla rouvalla; krutonkeja dipattuna johonkin meetvurstituorejuustoon.