Aion liittyä takaisin facebookkiin ja ex mies väkivaltainen
Mulla ois muutama kysymys esitettävänä facebookista:
Näkeekö siellä, jos ei ole ystävissä ja käy kyyläämässä toisen profiilia useasti?
Saako profiilin laitettua salaiseksi, niin että sitä ei yleisestä hausta löydä?
Jos ei, niin entä jos laitan profiilin niin yksityiseksi että näkyy vain ulkopuoliselle henkilölle pikku kuva oletuksessa, nimi ja kansikuva niin näkeekö esim. asuinpaikkakunnan jos se on mulla päivitettynä omaan profiiliin...?
Ja nyt ihan oikeasti asiantuntevia vastauksia, eikä tumpeloilta jotka eivät ole TÄYSIN varmoja vastauksestaan...!
Kiitos ja anteeksi.
Ja millään pelle nimellä Lissu Daa tms. en aio sinne liittyä. facea tarvitsisin kun haluaisin pitää ulkomailla asuviin sukulaisiin yhteyttä muutenkin kuin puhelimella.
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:12"]
No, ei ole pakko laittaa profiilikuvaa ollenkaan tai voi laittaa jonkun muun sopimaksi katsomasi kuvan mistä sua ei tunnista. Voit yksityisyysasetuksista määrittää kuka näkee profiilisi ja mitä kenellekin jaat.
Mitäväliä sillä on jos oot pellenimellä siellä, voit privaatisti ilmoittaa sukulaisillesi ko. nimen jolla pidätte yhteyttä. No, toivottavasti joku muu osaa neuvoa paremmin..
[/quote]
Siis mä haluan nyt ennemmin tietää et näkyykö tuo asuinpaikkakunta?
Asuinpaikan voi piilottaa niin että se näkyy vain esim. kavereille. Oletuksena se on julkinen kaikille, mutta sen saa tosiaan muutettua. ainoat tiedot mitä näkyy pakosta kaikille on nimi, profiilikuva (ei ole pakollinen) ja kansikuva (sekään ei ole pakollinen)
Ja kannattaa blokata ihmiset, joiden et halua sua löytävän, HETI kun meet faceen. Ne ei löydä susta MITÄÄN sieltä silloin, etkä säkään löydä niitä sieltä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:18"]
Asuinpaikan voi piilottaa niin että se näkyy vain esim. kavereille. Oletuksena se on julkinen kaikille, mutta sen saa tosiaan muutettua. ainoat tiedot mitä näkyy pakosta kaikille on nimi, profiilikuva (ei ole pakollinen) ja kansikuva (sekään ei ole pakollinen)
Ja kannattaa blokata ihmiset, joiden et halua sua löytävän, HETI kun meet faceen. Ne ei löydä susta MITÄÄN sieltä silloin, etkä säkään löydä niitä sieltä.
[/quote]
Näkyyks ne sillon mulla jossain estolistalla?
Mistä säädän tuon asuinpaikan sit niin ettei näy yleisessä haussa vaikka profiili ois yksityisimmilleen säädetty...?
jos blokkaat käyttäjän, niin se näkyy blokattuna asetuksissa, mutta muuten ei.
Asuinpaikan saa piilotettua profiilista kun klikkaa asuinpaikkakunnan viereistä asetukset(tms)-kohta. Siellä on sitten vaihtoehtoina julkinen, vain kaveri, vain itse ja sit joku mukautettu lista.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:25"]
[/quote]
Mistä säädän tuon asuinpaikan sit niin ettei näy yleisessä haussa vaikka profiili ois yksityisimmilleen säädetty...?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:29"]
jos blokkaat käyttäjän, niin se näkyy blokattuna asetuksissa, mutta muuten ei.
Asuinpaikan saa piilotettua profiilista kun klikkaa asuinpaikkakunnan viereistä asetukset(tms)-kohta. Siellä on sitten vaihtoehtoina julkinen, vain kaveri, vain itse ja sit joku mukautettu lista.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No siis hyvä jos se profiilista saa tuolleen piilotettuu. Mut meinasin siis hakukentästä? kun jokainenkin perässä hakukentässä näkyy esim näin: " Maija Meikäläinen Ivalo "
Blokkaa se niin se ei näe susta mitään vaikka kirjoittaisit yhteisen kaverin sivulle. Et näy hauissa tms.
Ysin vastaus siis tohon hakukenttäkysymykseen
Ei sun ole sinne mitään asuinpaikkaa edes pakko kertoa. Lisäksi sen saa piilotettuakin.
Blokkaus ei auta, koska ko. ex voi tehdä itselleen toisen profiilin ja vaklata sen kautta.
Miksi et vain jätä asuinpaikkakunta -kohtaa tyhjäksi?
No, ei ole pakko laittaa profiilikuvaa ollenkaan tai voi laittaa jonkun muun sopimaksi katsomasi kuvan mistä sua ei tunnista. Voit yksityisyysasetuksista määrittää kuka näkee profiilisi ja mitä kenellekin jaat.
Mitäväliä sillä on jos oot pellenimellä siellä, voit privaatisti ilmoittaa sukulaisillesi ko. nimen jolla pidätte yhteyttä. No, toivottavasti joku muu osaa neuvoa paremmin..