Erikoisinta, mitä olet nähnyt työkaverillasi eväinä?
Taannoin eräässä työpaikassa ihmettelin aina leikkeleiden valtavaa määrää työkaverin leivän päällä. Hänellä oli AINA vähintään 5-6 siivua leikkelettä tavallisen leivän päällä.
Kommentit (195)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 19:47"]Lihavat syövät aina salaattia lounaalla! :-D Aika outoa.
[/quote]Kiinnittäisit pölvästi varmaan enempi huomiota jos lihavana vetäisin aina pizzaa tms!!! Näin lihavana voin kertoo että jaksan työnkin tehdä paremmin kevyellä ruoalla.. Oon vaan liian nautiskelija ettei paino putoo, vaikka salitreeni ym säännöllistä onkin!! Suututtaa tuommoset kyttääjät ja arvostelijat.
Yksi tyttö söi kesätöissä joka päivä 2 hedelmäpilttiä. Hyvin hitaasti imeskeli lusikalliset. Oli aina todella voimattoman oloinen.
Pikapuuropussi. Kokonaista 110kcal herkkua. Ja tällä pärjätään koko päivä?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 00:21"]Pikapuuropussi. Kokonaista 110kcal herkkua. Ja tällä pärjätään koko päivä?
[/quote]
Mä syön tuollaisen aina ruokiksella. Se on mun aamupala, koska aamulla en pysty syömään (menee maha sekaisin). Töistä päästyäni kolmen jälkeen syön lounaan ja kahdeksan aikaan illallisen. Kaloreita tulee päivässä vajaa kaksi tuhatta, mikä on mun kokoiselle ihmiselle varsin sopiva.
Kännykkä ja ketjupolttaminen, plus pari kahden litran Freeway-colaa. Kyseessä 19 v varastomies, toistuu päivittäin
Omat piltit ja mustaa kahvia paljon kalpenee vertailussa
Minulla oli joskus työkaveri, joka melkein joka päivä söi kermaviilin ja ison palan jahtimakkaraa. Joskus, kun itsellä ei ollut yhtään rahaa ostaa mitään, hänen lounaansa nosti veden kielelle. Olin silloin hyvin nuori, mutta vieläkin himoitsen tuota yhdistelmää mutta jostain kumman syystä en koskaan syö. Kai sitä pitää niin epäterveellisenä.
Mun eväitä pidetään outoina meillä, kun syön noin yhdeksänä päivänä kymmenestä salaatin ja porkkana-inkivääri -smoothien. Joka päivä joku ihmettelee, että miten se voi pitää nälän, vaikka mun salaatit on kyllä ruokaisia salaatteja. Itse ihmettelen ennemmin työkavereita, jotka vetävät pari grillimakkaraa ja makaronia ketsupilla ja kehuvat, että on terveellistä: on hiilareita, protskuja ja ketsuppikin on vihanneksista. Ja tämä siis tosissaan, ei läpällä.
Mikrossa lämmitettyä mansikkajugurttia. Näin jugurtista sai lämpimän aterian :)
Lanko oli nuorena kesätöissä tehtaassa ja siellä oli mies, jolla oli eväänä joka päivä paketti lenkkimakkaraa ja purkki piimää. Aamuruokiksella lsöi toisen makkarapötkön lähes pureksimatta ja joi puolet pimeästä. Iltapäivällä toinen pötkö ja loput piimästä. Vakituiset työkaverit olivat kertoneen, että niin oli ollut kymmeniä vuosia, paitsi kerran oli ollut vaimon tekemät voileivät, mutta seuraavana päivänä oli jo palattu vanhaan hyväksikoettuun systeemiin.
Omalla työpaikalla oli jonkun aikaa töissä nuori nainen, jonka yleisin eväs oli pussillinen pakasteherneitä, jotka sulatti mikrossa ja söi laakealta lautaselta haarukalla tökkimällä, poks poks poks.
Itse en koe häiritsevänä, että ruuasta keskustellaan ruokatunnilla ja jutellaan eväistä. Monta hyvää reseptiä (esim. kardemummalohi) ja vinkkiä on tullut kuultua.
Itseäni ei kiinnosta yhtään mitä muut syövät työpaikalla, mutta yhtä vanhaa haaskaa kiinnosti minun porkkanainkiväärisosekeittoni niin paljon, että hän haki lusikan ja otti sillä lautaseltani!! Meinasin läväyttää avokämmenellä...
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 23:35"]
Joskus opiskellessa mulla oli välillä lounaana harjoittelussa esim. pari lihapiirakkaa. TODELLA ärsyttävää, kun sitä sitten kommentoitiin, että kyllähän SÄ voit noita syödä, kun olet hoikka jne. Oikein korostettiin siis, että tuo tuossa syö nyt epäterveellisesti.
[/quote]
Pullukat työkaverit olleet vain kateellisia. :)
Mikrossa lämmitettyä metvurstia ja juustoa. Ja ketsuppia tietenkin päälle. Haju on kuvottava. Aina kun työkaverini "valmistaa" tätä bravuuriaan, minun on pakko pysytellä pois taukotilasta aikaa, niin järkyttävä löyhkä siitä lähtee.
En kyttää työkavereiden ruokia ja yleensä tauolla on korkeintaan pari tyyppiä samaan aikaan, mutta yksi mies oli viikkoa ennen kesälomaa päättänyt ottaa herkut mukaan ja tuli rullakebabin kanssa töihin :D siis joka päivä kävi työmatkalla hakemassa. Tää oli vaan hauskaa hänen itsensäkin mielestä. :)
Yksi työkaveri oli jonkin sortin maailmanlopun odottaja. Meillä oli taukotilassa semmoinen pieni jääkaappi. Kun aloitin työpaikassa ihmettelin että kuinka moni ihminen taukotilaa käyttää kun jääkaappi aivan täynnä tavaraa. Pian selvisi että tämä yks hamstrasi ruokaa sinne.
Esimerkiksi
-kuukausi sitten päiväykset menneitä kinkkupaketteja 3kpl (avaamattomia)
-5tlk eri home kasvutilanteissa olevia maitoja
-hyllyllinen valmisaterioita jotka haisivat
-jne jne
Aika nopeasti otin ystävällisesti puheeksi tämän työntekijän kanssa nämä pilaantuneet eväät. Kun hän jäi lomalle tyhjensin vain törkeästi koko jääkaapin, eiköhän hän lomalta palattuaan taas täyttänyt sen uudelleen... Loppujen lopuksi pomo hankki muille oman jääkaapin ja tämä yksi sai pitää aarteensa...
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:01"]
Yksi työkaveri oli jonkin sortin maailmanlopun odottaja. Meillä oli taukotilassa semmoinen pieni jääkaappi. Kun aloitin työpaikassa ihmettelin että kuinka moni ihminen taukotilaa käyttää kun jääkaappi aivan täynnä tavaraa. Pian selvisi että tämä yks hamstrasi ruokaa sinne.
Esimerkiksi
-jne jne
Aika nopeasti otin ystävällisesti puheeksi tämän työntekijän kanssa nämä pilaantuneet eväät. Kun hän jäi lomalle tyhjensin vain törkeästi koko jääkaapin, eiköhän hän lomalta palattuaan taas täyttänyt sen uudelleen... Loppujen lopuksi pomo hankki muille oman jääkaapin ja tämä yksi sai pitää aarteensa...
[/quote]
Mikähän häiriö tämäkin on. Mulla on vähän samanlainen työkaveri. Ei se oikeesti mitään maailmanlopunvarastoa kerää, mutta se ei heitä mitään vanhaa pois. Vaikka olis homeessa ja haisisi. Saattaa katsoa, että pilallahan se ruoka on, mutta laittaa takaisin kannen paikoilleen ja siirtää takaisin jääkaapin kätköihin. Siis... miksi?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:01"]
Esimerkiksi
-jne jne
[/quote]
Mikähän häiriö tämäkin on. Mulla on vähän samanlainen työkaveri. Ei se oikeesti mitään maailmanlopunvarastoa kerää, mutta se ei heitä mitään vanhaa pois. Vaikka olis homeessa ja haisisi. Saattaa katsoa, että pilallahan se ruoka on, mutta laittaa takaisin kannen paikoilleen ja siirtää takaisin jääkaapin kätköihin. Siis... miksi?
[/quote]
Joo juuri tuommoista! Ja sitten tyytyväisesti tuodaan lisää eväitä sinne kaappiin. Osa siis ihan ok kunnossaa eikä hän syönyt niitä pilaantuneita. Hautoi niitä vain siellä jääkaapissa.
Silloin kun tuli lomalta sanoin hänelle että siivosin kaikki vanhat eväät pois niin ei suuttunut siitä. Joku saamattomuus? Muuten tosi mukava ihminen. 136
Mulla on aina ollu ongelmia vatsan kanssa ja viimein olen löytänyt itselle sopivan ruokailutahdin. Paastoan puolet päivästä ja illalla syön lounaani kolmessa osassa. Töissä olen siis se outolintu, joka ei syö mitään. Myslipatukka kyllä kulkee taskussa silta varalta että joskus nuukahdan, mutta ei tässä kahden vuoden aikana ole kertaakaan tarvinnut siihen turvautua.
Purkki kermaviiliä, söi sellaisenaan eikä mitään muuta.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:31"]
pakastepizza mikrossa
[/quote]
Kypsennän usein 1/4 -osan pakastepizzasta (suurempi pala ei mahdu) mikrossa ja oikein hyvää tulee. Mitä ihmeellistä tuossa on. Oletkohan minun eväitäni katsellut?