Auttakaa :/ olenko yliherkkä vai sanooko mies väärin?
En ole varma olenko yliherkkä kun loukkaannun seuraavista asioista, kertokaa mielipiteenne (olen tosi nuori, toisessa suhteessa ja en paljoa käsitä suhteista/siitä mikä on niinku normaalia, jotenka olisin kiitollinen kaikesta hyvästä palautteesta), haluaisin tietää olenko tyhmä jos loukkaannun seuraavista asioista hieman ja onko kukaan muu koskaan loukkaantunut semmoisista:
mies on jo muutaman kerran kommentoinut jalankokoani että se on iso naiseksi (koko 40 ja olen 173 cm pitkä), hänellä itsellä on koko 43 ja on 165 cm pitkä, nyt kun otin asian puheeksi hyvin rauhallisesti niin alkoi nauramaan ettei ole ikinä sanonut jalkaani isoksi (vaikka on usein, no onhan minulla iso jalka mutta kun minusta aina löytää negatiivista sanottavaa)
lääkäri sanoi että minun pitäisi saada lisää painoa koska kuukautiset loppuivat, painan 49 kiloa, mies sanoi että en ole laiha, ja sitten monesti sanonut että olen iso yms. vain koska no olen hoikkarakenteinen mutta lantioni on esim 90 cm niin ajatteleeko hän minun olevan iso siksi? hän itse painaa minua 35 kiloa enemmän enkä ole ikinä sanonut mitään.
samaan aikaan mies "kehuu" kaveriaan pieniluiseksi ja pieneksi yms. ja minua isoksi ja nauraa kun loukkaannun, olenko sitten tyhmä kun loukkaannun?
mies ei oikein tee mitään "uhrauksia" minun puolestani, vaikka minusta tuntuu että itse teen hänen puolestaan (henkilökohtainen tuntemukseni, me maksetaan esim kaikki puoliksi mutta itse joudun tekemään enemmän hänen vuokseen entä mitä hän tekee minun vuokseni)
tilasin hienot alusvaatteet ja olin eka kertaa miehen edessä hienoilla alusvaatteilla ja hän alkoi nauraa
koen yleisesti oloni jotenkin rumaksi ja riittämättömäksi hänen kanssaan, mutta en tiedä onko kyse miehestä vai minusta koska koin samalla tavalla edellisessä suhteessa (siinä kyllä minulla olikin useita painavia syitä kokea itseni huonoksi esim se että mies oli suurimman osan ajasta eksänsä kanssa ja epäilin pettämistä vaikka kuulemma vaan katsoivat elokuvia yms. ja sanoi minua vainoharhaiseksi, mutta myöhemmin kuulin sen kaverilta että sillä on vieä tunteita eksäänsä kohtaan ja että käyttäytyy itsekkääst ja käyttää hyväksi myös häntä kaveriaan (esim. ottaa yhteyttä vain kun tarvitse kyydin).
mies kehuu usein esim näyttelijöidn ja mallien ulkonäköä mutta olen koko 2 vuoden suhteen aikana kuullut vain muutaman kehun itseäni kohtaan vaikka olen varsin kaunis ja nätti (ainakin monien mielestä, tässäkin minulta on lähtenyt itsetunto osittain pois).
Mies tuntuu tykkäävän ja kehuvan pienikokoisia naisia mutta hän ei ymmärrä että jos hänen kaverinsa painaa 40 kiloa ja on 150 cm niin se ei tarkoita että minä olen lihava kun olen 49 kiloa ja paljon pidempi. Hän näkee vain painon tai oikeastaan ei des sitä. hän ajattelee että hänen naispuolinen ystävänsä on minua paljon laihempi koska hänellä on ilmeisesti vielä kevyempi ja ohuempi luurakenne entä minulla. Tosin kuulen ihmisten sanovan että oleva erittäin siro yms enkä ole romuluinen vaan minulla on ohuet käsivarret ranteet ymns. niin miksi olen miehen mielestä iso?
ja miksi kaikki muut ovat aina niin paljon kauniimpia? esim. näytin hänelle yhtä kuvaa jossa yksi parturi laittoi naisten hiuksia ja hän sanoi; ovatko nuo kaikki malleja, näyttävät ihan malleilta
sitten minulle vain sanoo että kaikki ovat erilaisia (ne mallit olivat ihan normaalin näköisiä, tekeekö se sitten ihmisestä kauniimkman jos on malli? jotkut miehet ovat minua luulleet malliksi mutta en ilmeisesti ole minlkään arvoine kun en ole työskennellyt mallina
mies esim sanoi että näkee aataminomenani ihan selvästi (naisillakin on aataminomena minulla se ei kyllä näy kun sillooin kun varjo osuu niin vähän)
mies huomaa kaikki pienet epätäydellisyydet minussa esim heti sanoo että tuossa on finni tai tuossa luomi jos huomaa jonkun.
Ja hän oli huolissaan omasta laihtumisestaan mutta minun laihtuminen ei kuulemma haitta vaikka kohta ei ole mitään jäljellä!
hänellä on toisten naisten kuvia kännykässä, tiedän kuitenkin ettei hän petä mutta ne naiset eivät näyttäneet miltään se nainen ilmeisesti oli tämä hänen ystävänsä eikä ollut minkään näköinen kysyin hänen ikäänsä ja sanoi vain : hän on nuori. ei paljastanut ikää
, mies on minua vanhempi joten kiinnosti tietää
Kommentit (85)
Tästä on nyt hieman vaikea vedellä johtopäätöksiä näin ulkopuolisena, kun en tunne miestä. Ehkä hänellä on sellainen huumorintaju? Huomautteleeko hän painostasi usein? Et todellakaan ole iso tai lihava, alipainoinenhan sinä olet!
Jos sinulla tosiaan on olo, että mies mollaa ja puhuu alentavasti, niin mainitse tästä hänelle. Joko kohtelu muuttuu kunnioittavammaksi tai saa mennä etsimään itselleen uuden mollattavan. Ei missään ihmissuhteessa pitäisi tulla toiselle olo, ettei ole kaunis tai arvostettu.
Niin piti lisätä että ehdottomasti haluaisin tietää että haittaisiko tuollaiset jutut teitä? Koska itse en tiedä onko tuo normaalia että yhtä aikaa kehutaan muita ja sanotaan jotain kauniiksi ja sitten ei voi minusta juurikaan löytää mitään positiivista. Vai liioittelenko asiaa? Tuo ei siis tosiaan ole jokapäiväistä mutta aika usein jotain tuommoista.
Niin sitten kans katsoin yhden miehen kuvaa netissä joka näytti hieman naiselliselta ja mies sanoi: Hyvä kuva sinusta!
(ainut yhtäläisyys että kummallakin pitkät vaaleat hiukset) ja tuo oli harvoja positiivisia kommentteja häneltä ja sekään ei ollut oikeastaa minulle (ellei hän ajattele että näytän naismieheltä)
Sulla ei tunnu olevan itsetunto ihan kunnossa ja painosi on huolestuttavan alhainen.
Kiitoksia teille ehditte jo vastata jotain,
kaverini sanoi myös että kannattaa ottaa puheeksi miehen kanssa asia, mutta kun parin kerran olen ottanut, niin hän on niinkuin "voi voi reppanaa" tai sitten naureskelee ja minulle tulee olo että olen tyhmä.
enkä itse vaadi mieheltä juuri mitään, eikä minulla ole ollut edes suuria kriteerejä, mies on esim työtön ollut jo monta vuotta ja on minua parikymmentä vuotta vanhempi mikä ei minua ole haitannut. Hän on myös kokematon suhteissa joten sanooko hän vaan mitä sylki suuhun tuo jos ei älyä että mitä naiset haluaa kuulla
mitenköhän itsetuntoa voi kohentaa kun heti kun oloni on vähän parempi niin joku on heti "lyttäämässä alas", olen kyllä kotoa oppinut etten ole oikein minkään arvoinen, joten en ole oikeasti saanut parannettua itsetuntoa, minulla on aina olo että olen muita rumempi ja aina olo että olen "lihava" vaikka oikeasti häpeän muotojani (jotka nekin esim lantio johtuu siitä että minulla on se lantioluu siinä) :( tuntuu että pitäisi olla ihan pieni ja pari senttiä leveä että kukaan tykkäisi :( ja sitten kuitenkin mies ihailee jotain joka on minua isompi ja saa oloni tuntemaan että minä olen iso, tuntuu omituiselta että jos minä kerran olen iso ja hän pitää jostain muusta isosta niin miksi sitten ei pidäkään minusta vaan pitää jostain hyvin pienestä naisesta
Vaikuttaa ikävältä tyypiltä tuo miehesi. Yrittää nakertaa itsetuntoasi väittämällä sinua isoksi, vaikka olet reilusti alipainoinen. Mua kyllä haittais tommonen arvostelu ja ulkonäköön keskittyminen. Mies on itse lyhyt,ja varmaan hän projisoi alemmuudentunnettaan arvostelemalla sinua.
täytin juuri 20, joten olen ihan selvästi aikuinen mutta olen seurustellut vain kerran aiemmin ja olen vissiin jotenkin tyhmä kun en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei, vai olenko menettämässä mielenterveyteni? :( kun tiedän ett minulla on huono itsetunto mutta en ole varma tekeekö mies mitään väärin kun en kuitenkaan ole parempaakaan löytänyt häntä ennen muutamalla treffeillä kävin joissa ihmiset oli aina erejä entä mitä väitti (netissä tutustunut)
On vaikea arvioida kertomaasi, koska tämä on sinun näkemyksesi tapahtumista. En epäile yhtään sanomaasi, mutta tuon perusteella on mahdotonta sanoa missä vika. Pitäisi saada miehesi näkemys, ja mitä hän oikeasti ajattelee. Olisi hyvä jos voisitte keskustella asioista avoimesti, niin että toinen yrittäisi ymmärtää miltä sinusta tuntuu, eikä vaan kuittaisi sanomaasi sillä, että kuvittelet vain. Pitempään parisuhteessa olleet monesti unohtavat kehua niitä hyviä puolia, kun toiseen on niin tottunut. Ja jos miehesi ei tarkoita loukata, hän ei välttämättä ymmärrä miksi pahoitat mielesi. Yritä selvittää asia, ansaitset parisuhteen, jossa tunnet olosi hyväksi ja arvostetuksi.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:22"]täytin juuri 20, joten olen ihan selvästi aikuinen mutta olen seurustellut vain kerran aiemmin ja olen vissiin jotenkin tyhmä kun en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei, vai olenko menettämässä mielenterveyteni? :( kun tiedän ett minulla on huono itsetunto mutta en ole varma tekeekö mies mitään väärin kun en kuitenkaan ole parempaakaan löytänyt häntä ennen muutamalla treffeillä kävin joissa ihmiset oli aina erejä entä mitä väitti (netissä tutustunut)
[/quote]
Olet oululainen. Siellä on noita sikaukkoja liikenteessä. Muuta etelään opiskelemaan ja ota omanikäisesi fiksu poika joka kohtelee sinua hyvin.
Jos miehesi on 165cm pitkä niin enpä ihmettele että nokkailee sinulle, hänellä on alemmuuskompleksi ja yrittää lytätä sua että tuntisi itsensä paremmaksi. Tuo jalan koon arvostelu nyt ei välttämättä oo paha, voipi ihan ihmettelyä olla, mutta tuo kaikki muu... Ei ole normaalia. Kumppanin pitäisi olla se ihminen joka hyväksyy sinut sellaisena ja hänen pitäisi saada sinut tuntemaan itsesi upeaksi, ei lytätä ja sama toisin päin. Mieti vielä...
Ensiksikin kaverisi antoi huonon neuvon, koska ei tilanne ole ratkennut puhumalla ja mies kiistää kaiken. Sinä kuitenkin loukkaannut. Samoin vanhempasi varmaan eivät ole avuliaita jos kerta huono itsetunto peräisin sieltä. En oikein osaa neuvoa tuon itsetunnon kanssa. Olen vanhempi kuin sinä mutta painin saman ongelman kanssa. Olet hakeutunut vain vääränlaiseen suhteeseen, samoin minä. Et saa tuossa suhteessa sitä mitä haluat. En tiedä paraneeko elämäsi eroamalla.
Nyt keräät ittes ja alat kunnioittamaN itseäsi. Eihän tuossa ole järkeä. Sulla kohta joku anoreksia miehen vuoksi.... järkyttävää vertailla sinua toiseen
onpas mies aika ikävän kuuloinen. jos hän saa sinut tuntemaan itsesi huonoksi/arvottomaksi/rumaksi niin ei varmaankaan ole järkeä jatkaa suhdetta. myös sinä saattaisit ajan myötä katkeroitua miehelle.
ap vielä: Olen varmaan lapsellinen kun minusta olisi niin ihana jos mies esim yhtäkkiä katsoisi minua ja sanoisi että oletpa nätti tai kaunis (no ei tarvitsisi edes tarkoittaa sitä) mutta onko tuollaiset suhteet vain elokuvissa? kun kaikki on aina negatiivista paitsi silloin kun valitan niin sanoo jotain lohdutusta esim. voi raukka tai jotain.
Voi sua. Sä taidat olla tosi nuori. Kuinka nuori? Ja kuinka nuori tuo mies on, sanoit että vanhempi?
Musta kuulostaa siltä, että olet tosi epävarma itsestäsi ja varmasti luet jokaista kommenttia kuin piru raamattua. MUTTA se, että sano isoksi jne. kun on oikeasti alipainoinen, on väärin. Se on väärin, että vertaa sua johonkin toiseen naiseen! En kuuntelisi hetkeäkään.
On munkin mies sanonut mulle, että mulla on iso jalka (175cm ja koko 40) - mutta en mä siitä loukkaannu, koska mun jalka ON iso. Sen sijaan totean, että olen myös 175cm pitkä, että ei ehkä kannata verrata sen 150cm exäsi jalkaan. Johon mies toteaa "no totta tosiaan". Eli tollasesta ei tulisi mieleen suuttua, eikä hän sanonut sitä loukkauksena - kunhan totesi.
Jos mies sanoisi, että mulla näkyy aataminomena, en ajattelisi että se on loukkaus. En myöskään tutkisi asiaa sen jälkeen peilistä ja miettisi että "no okei, saattaa vähän näkyä, jos varjo osuu silleen".
MUTTA, kyllä tossa sun miehen arvostelussa jotakin hämärää on. Siis yksittäisinä moni noista ei olisi paha, mutta jos niitä alkaisi kuulua joka yhteydessä, niin en missään nimessä hyväksyisi. Ja tota toisiin naisiin vertailua en hyväksyisi ikinä. Se on sun mollaamista.
Ja tollanen mieheen vertaaminen kuvassa - tuli jo mieleen, että on ilkeä... Haluaa mollata sua!
Ainiin ja se alusvaatteissa nauraminen! TORKEETÄ. Unohda tollanen paskapää. Se salettiin näkee, että sulla on huono itsetunto, ja silti haluaa tarkoituksellisesti pahoittaa sun mielen. Tosi kuvottavaa.
Sääli vaan, että se vaikuttaa suhun noin, koska oon melko varma että olet kaunis ja hoikka nuori nainen. 175cm naisella saa olla iso jalka!
Anteeksi nyt mutta miehesi voi voi reppanaa lausahdukset kertovat ettei mies kunnioita sinua ollenkaan. Mies vain talloo itsetuntosi ja ainoa mitä muistat suhteen loputtua on se viha ja ärtymys miehen sanoja kohtaan
Miehesi on noin lyhyt niin ihmekö jos haluaa pienen naisen. Yrittää siis sinua saada anorektikoksi että tuntisi itsensä vähän isommaksi. Tyypillinen napoleon-kompleksi.
Jätä se.
no ei ole normaalia laukoa jatkuvasti asioita joista toinen loukkaantuu. ei seurustelukumppania kohtaan voi sen törkeämmin käyttäytyä kuin ystäviäkään.