Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadehdin niitä joilta puuttuu lihomisgeeni

Vierailija
22.06.2026 |

Ovat todella onnekkaita.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tuo geeni piti sukusi hengissä nälkävuosina. Nyt voit olla onnellinen että ei tarvitse syödä juuri mitään ja pysyt hengissä. Säästyy ruokakuluissa.

Vierailija
2/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole. 

Ja tähänkin on turha tulla väittämään vastaa. Katsokaa itseänne mitä te nytkin teette ja mitä te voisitte olla tekemässä. 

Vierailija
4/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni syö kuin hevonen, mutta ei liho. Läpipasko tavallaan. 

Vierailija
5/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uus keksintö tuo geeni, sitä ei ollu 25v sitte ollenkaan.

Vierailija
6/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole. 

No onhan sellainen olemassa. Itsellänikin ilmeisesti koska ihan mitä vaan syömällä en ole lihonut koskaan yli normaalipainon, eikä kummallakaan puolella suvussa ole pullukoita ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole. 

Osa lihoo herkemmin. Se on fakta. 

Vierailija
8/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihomisgeeni on oikealta nimeltään ahneus. Kukaan ei liho, jos syö oikein kulutukseensa nähden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku väittää ettei lihavuus ole myöskin geneettinen asia? Huoh..

Vierailija
10/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uus keksintö tuo geeni, sitä ei ollu 25v sitte ollenkaan.

Esitätkö tyhmää vai elänyt vain pienessä poterossasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole. 

Ja tähänkin on turha tulla väittämään vastaa. Katsokaa itseänne mitä te nytkin teette ja mitä te voisitte olla tekemässä. 

Eli, jos sinä et tiukistelisi syömistesi ja treenaamisesi kanssa, sinäkin lihoisit? Koska lihomisgeeni?

Vierailija
12/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuusgeenejäkin on. Geenejä jotka vaikuttavat nälänsietoon ja herkkyyteen ja niin edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sitä lihomisgeeniä on täyspäiväisesti etsiä sipsipussin pohjalta.

Vierailija
14/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin syödä vain yhden lihapiirakan siinä missä joku muu 2-3 kpl. Haluaisin syödä 2-3 kpl.

 

Tätä tarkoitin.

 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihomisgeeniä ei ole olemassakaan. Normaalipainoisilla on ymmärrys siitä, paljonko tarvitsee syödä. Lihavat syövät ajankuluksi, kun ei ole muutakaan hommaa. Ja minkä helvetin takia pitää tehdä hyvää ruokaa. Minä teen niin huonoa, ettei sitä turhan takia tule syötyä.

Vierailija
16/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD sukulainen ei syö kuin elääkseen. Ei jotenkin tunne nälkää tai jotain. Lapsenakin syöttäminen oli kuulemma hankalaa. 

Vierailija
17/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihomisgeeniä ei ole olemassakaan. Normaalipainoisilla on ymmärrys siitä, paljonko tarvitsee syödä. Lihavat syövät ajankuluksi, kun ei ole muutakaan hommaa. Ja minkä helvetin takia pitää tehdä hyvää ruokaa. Minä teen niin huonoa, ettei sitä turhan takia tule syötyä.

Lopeta jo. Tutkimuksia on pilvin pimein olemassa. Trolli? 

Vierailija
18/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ja isovanhempani olivat selvästi ylipainoisia. Itse olen aina syönyt pieniä annoksia ja pysynyt hoikkana. Nyt vaihdevuosi-ikäisenä annoskoot ovat vielä pienempiä ja lisäksi enemmän liikuutaan. Geenejä on ihan turha syyttää, koska ne ovat mitä ovat, eikä ne oikeasti ketään lihota (ellei ole selvää sairautta taustalla)

Vierailija
19/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lihomisgeeniä ei ole olemassakaan", jännästi kuitenkin tutkijat ja lääkärit kutsuu FTO-geeniä lihomisgeeniksi -> "ihmisen perimään kuuluva geeni, joka on tunnetusti merkittävin yksittäinen lihavuusalttiuteen vaikuttava tekijä. Se säätelee aivoissa (hypotalamuksessa) ruokahalua ja kylläisyyden tunnetta." 

Vierailija
20/56 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani ja isovanhempani olivat selvästi ylipainoisia. Itse olen aina syönyt pieniä annoksia ja pysynyt hoikkana. Nyt vaihdevuosi-ikäisenä annoskoot ovat vielä pienempiä ja lisäksi enemmän liikuutaan. Geenejä on ihan turha syyttää, koska ne ovat mitä ovat, eikä ne oikeasti ketään lihota (ellei ole selvää sairautta taustalla)

Joudut taistelemaan lihavuutta vastaan. Eli sinulla on alttius geenien aiheuttamaan sairauteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä