Erikoisinta, mitä olet nähnyt työkaverillasi eväinä?
Taannoin eräässä työpaikassa ihmettelin aina leikkeleiden valtavaa määrää työkaverin leivän päällä. Hänellä oli AINA vähintään 5-6 siivua leikkelettä tavallisen leivän päällä.
Kommentit (195)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:35"]Meidän työpaikalla on eräs, joka syö joka ikinen päivä paketin Saarioisen maksalaatikkoa.
[/quote]
Anders?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:50"]
Kyttääjien takia en voi syödä eväitä työpaikalla. Hitto, tuijottakaa omia ruokianne, älykääpiöt!
[/quote]
No voi jestas. Mitä pahaa tässäkin nyt on? Kukaan tuskin on kytännyt mitään. Täysin harmittomia, huvittavia tarinoita - kuitenkin aina joku mielensäpahoittaja loukkaantuu verisesti.
[/quote]
Se nyt vaan on moukkamaista kytätä toisten eväitä, ei siitä mihinkään pääse. Tuskin kukaan moisesta verisesti loukkaantuu mutta moni varmaan kokee rasittavana moisen kyyläilyn.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 20:53"]
Kyttääjien takia en voi syödä eväitä työpaikalla. Hitto, tuijottakaa omia ruokianne, älykääpiöt!
[/quote]
No voi jestas. Mitä pahaa tässäkin nyt on? Kukaan tuskin on kytännyt mitään. Täysin harmittomia, huvittavia tarinoita - kuitenkin aina joku mielensäpahoittaja loukkaantuu verisesti.
[/quote]
Se nyt vaan on moukkamaista kytätä toisten eväitä, ei siitä mihinkään pääse. Tuskin kukaan moisesta verisesti loukkaantuu mutta moni varmaan kokee rasittavana moisen kyyläilyn.
[/quote]
No mutta eihän niitä eväitä tarvitse kyylätä!! Vai pitääkö olla koko ajan varuillaan, ettei vaan katse sattuisi edes sivusilmällä vahingossa osumaan jonkun eväisiin?
Miksi nähdään vaivaa joidenkin eväistä?! En käsitä tätä paskanjauhantaa.
Huomaa taas keillä on pipo vähän kireellä ja ongelmia eväidensä kanssa :D
Kyllä meidän töissä ainakin on sen verran pienet taukotilat että siinä syödessä pakostakin kiinnitää muiden eväisiin huomiota. Päivän syömisistä saadaan myös keskustelua aikaan ja tosissaan ihmettelisin jos joku nupisisi mielessään tai täällä tai missä vaan että oli taas niiin kyttäämistä.
Ja ennen kuin joku tulee sanomaan että taitaa meillä keskustelunaiheet olla lopussa, niin kyllä minulla tähän mennessä lähes jokainen ruokailutapahtuma sisältää jonkinlaista ruoasta kommentointia.
Hahahah enpä tiennyt että eväät ovat joillekin näin arka ja yksityinen asia :D
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 20:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No mutta eihän niitä eväitä tarvitse kyylätä!! Vai pitääkö olla koko ajan varuillaan, ettei vaan katse sattuisi edes sivusilmällä vahingossa osumaan jonkun eväisiin?
[/quote]
Kyllä. Tuijottele vaan sitä omaa ruokaas.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:04"]
Huomaa taas keillä on pipo vähän kireellä ja ongelmia eväidensä kanssa :D
Kyllä meidän töissä ainakin on sen verran pienet taukotilat että siinä syödessä pakostakin kiinnitää muiden eväisiin huomiota. Päivän syömisistä saadaan myös keskustelua aikaan ja tosissaan ihmettelisin jos joku nupisisi mielessään tai täällä tai missä vaan että oli taas niiin kyttäämistä.
Ja ennen kuin joku tulee sanomaan että taitaa meillä keskustelunaiheet olla lopussa, niin kyllä minulla tähän mennessä lähes jokainen ruokailutapahtuma sisältää jonkinlaista ruoasta kommentointia.
[/quote]
Onneks mun ei tarvii syödä teidän kanssa.
No mun piti siirtää lounasaikaani, kun yksi idari tuli joka jumalan päivä kommentoimaan mun syömisiäni. "Mitä syöt, miksi, miten niin, mistä, milloin, minne..." Ihan sekopää. Siinä ei ollut kyse siitä, etteikö mun eväitäni saisi katsoa, mutta en mä jaksa tehdä selvitystä joka ruoasta, jota työpaikan lounastauolla satun syömään. Tuli tosi kiusallinen olo.
Huh onneks meidän työpaikalla ei kukaan katsele ja kommentoi muiden ruokia! Puhutaan ihan muista asioista. :D
Minulle aina kuittailtiin, kun söin joka päivä nuudeleita. Ne ovat hyviä! :)
-N25-
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:32"]
Töissä eräs ulkomaalainen ja hieman...erikoinen henkilö läväytti pöytään kilon punajuuria, joita kuori ja söi sellaisenaan, sekä raa'an sipulin kanssa..
[/quote]
Punajuuria ei edes saisi syödä raakana.
Minua ärsyttää, kun joku himourheilija jaksaa aina ihmetellä lounaitani. "Miten pärjäät noin vähällä määrällä ruokaa? Sun pitäis syödä enemmän." Minä teen istumatyötä 8 tuntia päivässä. Siihen ei paljoa energiaa vaadita. Vapaa-aikakin menee istuen, joten en kuluta kauheasti kaloreita. Kaikki kun eivät työn jälkeen käy salilla, joten ei luonnollisestikaan ole kauhea nälkä, kun niitä lihaksiakaan ei ole viemässä kaikkea energiaa. Ärsyttävää. Pitäisivät huolensa omista asioista. Minä syön niin paljon kuin syön ja sitä mitä syön.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:58"]
Eräs työkaveri oli jollain dieetillä ja söi maustamatonta jugurttia ja keittokinkkua sekaisin...
[/quote]
Onko hän siis nykyään hoikka? ;)
Ilmeisen anorektinen työkaveri ei yleensä syönyt juurikaan mitään, usein vain kupillisen kahvia sokeripalan kanssa, sitten melkeinpä käveli heikotuksissaan pitkin seiniä, paleli aina, iho oireili ja oli kuiva, suupielet aina ruvella ja auki, mutisi jotain allergioista, joista ei kuitenkaan saanut mitään selvää, meni nauttimaan ruokansa (kahvin sokeripalalla) aina sivuun pöydästä, jos oli yhtä aikaa "syömässä". Puhui paljon ruoasta, aina. Jäänyt mieleen kerran eräs ateriahetki: tämä työkaveri touhusi hirveästi eväidensä kanssa, istui useammalla tuolilla, puhui eväistään, haki lusikkaa, suurieleisesti söi pienellä kahvilusikalla eväspurkistaan, joka oli 5 dl pakastepurkki, muutaman lusikallisen ja poistui sitten paikalta (en tiedä kävikö esim. oksentamassa), purkki jäi paikalle ja ne eväät olivat näkyvillä: pari desiä appelsiinimehua ja siinä pari hedelmäpalaa. Oli lyhyen pätkän töissä ja jäi sitten pois, kun ei fyysisesti jaksanut tehdä töitä. Tästä on aikaa, nyt jotenkin, elämääkin enemmän kokeneena ja toivottavasti viisastuneena, yrittäisin reagoida asiaan, mutta toisaalta tiesi asian silloin kokeneemmat kollegat - kysymys osastosta sairaalassa. Mutta ne erikoisimmat eväät: "harvahko hedelmäsalaatti".
Kerran viikossa aina lautasellinen piimää ja femisoijaa. Oli kuulemma hyväksi vaihdevuosioireille.
Aloittajalle tiedoksi: Olen pienikokoinen hoikka nainen. Kuntokuurin, mm. painon pitämisen kurissa niin ettei laske ja kunnon kohottamisen vuoksi otin kuntosalitreenien alkuun pt:n että tulee tehtyä liikkeet oikein. Hän teki minulle myös ruokavalio-ohjeet, joissa otettiin huomioon se, etten päivällä ehdi lounaalle, kun työpaikan lähellä ei ole järkeviä lounaspaikkoja. Yksi ohje oli laittaa puoli pakettia kalkkunaleikettä kasvisten lisäksi eväsleivän väliin ja jättää se leipä vain yhteen.
Kaurapuuro raejuustolla on tämän päivän kuntoilijan hitti, sitä paitsi se on hyvää eikä kaipaa erillistä suolaa.
Ei outoa, vaan varmaan aika yleistä, että nuorilla miehillä rahapulassa on joku nopeasti lämmitettävä roiskeläppäpizza. Mutta yhdessä paikassa oli mies, jolla oli samanlainen Saarioisten jauheliha- tai kinkkupizza joka ikinen päivä eikä koskaan mitään muuta. Kyllä mä suoraan kysyinkin, että etkö sä kyllästy noihin. Kuulemma ei jaksa kaupassa miettiä muuta, ei jaksa tehdä ruokaa eikä ole muita roiskeläppiä maistanut, niin ei uskalla ostaa. Mutta on se kyllä suht. isokokoiselle miehelle aika pieni lounas.
Entinen työkaverini söi paljon keitettyjä munia , mutta niistäkin vain valkuaiset.Lounaaseen kuului usein maitorahka ja ananasmurska tai vaihtoehtoisesti tonnikala ja raejuusto.Tämä työkaverini oli mies ja harrasti intohimoisesti kehonrakennusta.
Työharjoittelussa yksi yrmeä mies veti joka päivä kokonaisen kaupassa grillatun broilerin ja PepsiMaxia kera Iltiksen. Ei mitään muuta sen linnun kanssa, edes salaattia.
kun aikoinaan tein yövuoroja tehtaalla, ihmettelin (naispuoleisen) työkaverin eväitä:
aina pari suklaapatukkaa & suolapähkinöitä ! noiden päälle kittasi litratolkulla pahaa automaattikahvia.. itse olisin pyörtynyt nälästä, jos olisi pitänyt koko yö raataa suklaan voimin!