Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisissa Klarnan kanssa vasten tahtoa, haluan eron :(

Vierailija
15.02.2014 |

Onko täällä palstalla olevat ihmetelleet Klarnan tapaa laskuttaa asiakkaitaan??

Minulla on ollut useita osa-maksuja ko. luottofirman kautta. Sanotaanko, että saldo n. 1000€ alunperin. Olen maksanut summasta 80% eli noin 800€. Aloin ihmetellä, kun velka ei lyhene ollenkaan eli tästä 800€.sta velkasaldo on lyhentynyt ainoastaan 300€ ja velkaa vielä 500€ jäljellä, siis SUURIN OSA? ilmeisesti mennyt korkoikin, hallintokuluihin sekä muistutuslaskuihin. Jokaisessa laskussa on maksumuistus summa 5-15€ välillä. vaikka lasku olisi maksettu ajallaan. 

LISÄKSI olen maksanut joka kuukausi enemmän, kuin mitä vaadittu vähimmäismäärä laskussa.

NYT olen aivan hermona, ollut yhteydessä ko. puljuun, vastaukset heiltä olleet ympäripyöreitä, he ovat ainoastaan tilittäneet velkani, mutta eivät maksusuorituksia heille. Asian selvittely on kesken, tähän mennessä he eivät yksinkertaisesti ole osanneet vastata niihin. 

Katsoin ajatuksella laskunipun(joka olisi pitänyt tehdä ajat sitten) ja huomasin aivan sekavia summia, jotka eivät täsmää loppusaldoon eli maksetusta suorituksesta ei ole vähentynyt kuin murto-osa ja kun laskee yhteen korot, kulut, viivästysmaksut summa ei täsmää. Lisäksi Klarna on laskuttanut joitain tuotteita kahteen kertaan. 

Jos en saa lähiaikoina Klarnalta kunnon vastausta em. asioihin, aion viedä laskut kuluttajaneuvojalle ja pyytää heitä selvittämään.Onko teillä muilla kokemuksia ikuisesta maksutaakasata ko, puljun kanssa?

Tiedetään, että olisi kannattanut ostaa luotettavamman luottoyhtiön kautta, kalliiksi tuli tämän firman kanssa leikkiminen. KADUN ja varoitan muita, ostakaa mieluummin vaikka NetAnttilasta, sieltä kautta kun maksaa, laskut saa suoritettua. Ja tietysti, jos mahdollista osa-maksukauppoja kannattaa välttää viimeiseen saakka. 

Klarnan kanssa naimisissa vastoin tahtoa :( 

Ja KOSKAAN IKINÄ en tule heidän kauttaan tekemään mitään osa-maksusopimuksia!!!

Kertokaa kokemuksia, saako sieltä oikeutta, vai onko asiakas aina väärässä?

Kommentit (215)

Vierailija
181/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutista kalluille ja vajaaälyisille, jotka sotkevat raha-asiansa huolimattomuudella ja/tai piittaamattomuudella - ja sitten vielä syyttävät asiasta laskupalvelua, oli sitten klarna, collector, qliro, avarda tai mikä tahansa :D :D Olen käyttänyt klarnaa ainakin 12 vuotta nettikaupoista ostaessa, eikä ikinä mitään maksamiseen liittyviä ongelmia. Mutta tuttavapiirissäkin ne on aina ne tietyt, eniten persaukiset ihmiset jotka näistä tililaskuista yms. kitisevät.

Minäkin olen vuosia käyttänyt Klarnaa eikä mitään ongelmaa. Ajallaan maksan laskuni ja thats it.

Vierailija
182/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällaisissa tilanteissa vika löytyy lähes poikkeuksetta itse käyttäjästä, ei laskupalvelusta. Klarnalla (ja muilla vastaavilla) on hyvinkin automatisoitua kaikki, kun taas ihmisten eli tuttavallisesti aasiakkaiden toiminta on monesti hyvinkin epäloogista. Unohduksia sattuu, viitenumero näpytellään väärin, maksuohjeita ja sopimusehtoja ylipäätään ei jakseta lukea... sitten itketään netissä kun taas meitä ihmisiä iso paha yritys HUIJAA! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä täällä Klarnasta valittavat ovat itse sössineet jotain. Olen käyttänyt vuosia Klarnaa ja muita laskutuspalveluja, eikä koskaan ole tullut mitään yllättävää eteen.

Vierailija
184/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tällaisissa tilanteissa vika löytyy lähes poikkeuksetta itse käyttäjästä, ei laskupalvelusta. Klarnalla (ja muilla vastaavilla) on hyvinkin automatisoitua kaikki, kun taas ihmisten eli tuttavallisesti aasiakkaiden toiminta on monesti hyvinkin epäloogista. Unohduksia sattuu, viitenumero näpytellään väärin, maksuohjeita ja sopimusehtoja ylipäätään ei jakseta lukea... sitten itketään netissä kun taas meitä ihmisiä iso paha yritys HUIJAA! 

Tästä olen samaa mieltä. Hoidan työkseni laskutusta ja en edes tajua, mistä ihmiset joskus kaivavat aivan väärät maksutiedot. Sitten valitetaan kun tulee karhu.

Vierailija
185/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että te persaukiset maksatte samasta asiasta lopulta paljon enemmän kuin me joilla on rahaa. :(

Vierailija
186/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi säästää ja ostaa ei-välttämätön ostos sitten kun sen voi maksaa ilman lisäkuluja?

Mitään pikkavippibisnestä ongelmineen ei olisi edes olemassa, jis ihmiset eläisivät varojensa mukaan.

Vierailija
187/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v Klarnalla maksanut nettiostoksia eikä koskaan ongelmia. Kerran olin asettanut palautuksen takia laskun taukotilaan, ja kun palautuksessa vain kesti ja kesti, Klarnalta tuli usean viikon jälkeen viestiä jossa kehotettiin ottamaan yhteyttä nettikauppaan, josta olin tilannut. Firma sitten lopulta kuittasi Klarnalle palautuksen olevan kunnossa ja asia selvisi. Ja tuo tietenkään ei ollut Klarnan syytä mitenkään, vaan joko posti oli hidas tai nettikauppa käsitteli hyvin hitaasti palautukset.

Vierailija
188/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että te persaukiset maksatte samasta asiasta lopulta paljon enemmän kuin me joilla on rahaa. :(

Ai hassua? Tajuatko sinä onneton, että se on täysin tahallista toimintaa. Köyhiä ja kusessaolevia koijataan aina. Ja niinkuin ikivanhasta aloituksesta selviää, ihmiset ovat niin väsyneitä etteivät jaksa lähteä selvittämään ja tappelemaan asioista. 

Vierailija
189/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hassua? Tajuatko sinä onneton, että se on täysin tahallista toimintaa. Köyhiä ja kusessaolevia koijataan aina. Ja niinkuin ikivanhasta aloituksesta selviää, ihmiset ovat niin väsyneitä etteivät jaksa lähteä selvittämään ja tappelemaan asioista. 

Ni sieltä löytyi yksi nillittäjä, jonka mielestä ihmisellä ei ole itsellään mitään vastuuta OMAA toimintaansa kohtaan. Jos on köyhä ja persaukinen valmiiksi, ei varmaankaan kannata ottaa tuhansien eurojen lisävelkoja, joista jo valmiiksi lyhyelläkin matikalla osaa laskea, ettei tule selviämään? 

Vierailija
190/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ni sieltä löytyi yksi nillittäjä, jonka mielestä ihmisellä ei ole itsellään mitään vastuuta OMAA toimintaansa kohtaan. Jos on köyhä ja persaukinen valmiiksi, ei varmaankaan kannata ottaa tuhansien eurojen lisävelkoja, joista jo valmiiksi lyhyelläkin matikalla osaa laskea, ettei tule selviämään? 

nykyään on paljon ihmisiä joiden mielestä heillä on oltava valtavasti vapauksia, mutta ei lainkaan vastuuta omista valinnoista ja teoista 

Vierailija
191/215 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan väärin sanottu, että olisi asiakkaitten vika.

Olen aina maksellut ajallaan ja joka kerta enemmän kuin minimilaskun verran, mutta silti huomasin, ettei laskun ja Klarna sovelluksen tiedot olleet samat.

Laskun summa oli yli kaksinkertainen siihen verrattuna, mitä sovelluksen yhteenvedossa on velkasumma.

Sen lisäksi Klarna oli lyhentänyt myöhemmin ostettuja tuotteita nopeammin, kuin pari vuotta sitten ostettua tuotetta. Ihan järkytys, että se näkyi vieläkin velkasaldossa, vaikka uudemmat ostokset olivat jo maksettuja.

Täytyy soittaa sinne, mutta jos tämä kerran ei ole ensimmäinen ja ainoa kerta, niin ehkä pitää ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

Vierailija
192/215 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Klarnalta hupparin, Oli aivan erilainen kuin kuvassa. Halusin palauttaa, en saanut vastausta minne palautetaan? Lupasivat 20 % alea En halunnut maksaa kuin 15 e, huonolaatuisen hupparin hinta 40 e. Sitten ilmoittivat saan pitää hupparin ja saan uuden tuotteen valita. Sitten valitsin toisen mallin. En ole vieläkään saanut uutta tuotetta ja karhulaskuja tulee. Otin yhteyttä sähköpostilla. Kysyivät minkälaisen tuotteen haluan? Olen siitä jo ilmoittanut 2 x. Taas tuli paperilasku muistutuslasku. En ole tuotetta saanut aikaa 1 kk tilauksesta. Mihin olen yhteydessä Klarnan sähköposti ei onnistu? Miksi tuotetta ei voi palauttaa?

Vierailija
193/215 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Suomen Pankki muutama päivä sitten uutisoi kansalaisten ylivelkaantumisesta, se kiinnitti huomionsa asuntovelkoihin.

Pankit toivat esiin asian oikean laidan. Suurin syy kansalaisten ylivelkaantumiseen ovat kulutusluotot, ne helposti saatavat vakuudettomat luotot. Niitä kun ei sitten hoideta alkuperäisen lyhennysohjelman mukaan, niin niissä tilinhoitomaksun lisäksi tulevat kovan koron lisäksi myöhästymiskorot ja mahdolliset perintäkulut. Silloin lopullinen velka tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin alkuperäinen summa.

Ja näitä lainoja otetaan, kun niitä rahoitusyhtiöt myöntävät. Kun hankitaan tuotteita periaatteella, että eihän sitä tarvitse maksaa kerralla. Tämä houkuttaa ostamaan kalliimpia tuotteita, kuin mihin ihmisellä oikeasti on varaa.

Nämä taitavat olla niitä salaperäisiä laskuja, jotka tulevat yllätyksenä ja joiden jälkeen henkilölle tai perheelle jää se vähäinen euromäärä kuukausibudjetiksi. Ja se on ihan omaa syytä.

Kannattaisi miettiä kaksi kertaa, ennenkuin nimensä laittaa tällaisiin sopimuksiin. Ei sen television tai muun viihde-elekroniikan tarvitse olla sitä uusinta, suurinta tai kauneinta, voi myös ostaa sellaista, johon oikeasti on varaa ja silloin kun sitä varaa on.

Vierailija
194/215 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei juuri ole valitettavaa Klarnasta. Tilaan Klarnan laskulla usein eli vastaanotan tuotteen ja maksan sitten. Palautan jos ei ole hyvä. Jos kaipaan maksuaikaa, saan sitä.

Miinusta siitä, että aina kaikki tuotteet mitä on tilannut ei näy sovelluksessa eikä siis myöskään laskut. Joskus on tullut siksi muistutuskuluja. 

On tietenkin selvää, että jos maksaa osamaksulla, tulee korkoja. Siksi kannattaakin mahdollisimman nopealla tahdilla lyhentää velkaa tai etsiä kulutusluotto jossa on pienemmät korot. Eikä tietenkään ottaa liian isoja velkoja joiden lyhennykseen menee tosi kauan.

Kerran Klarna auttoi selvittämään ongelmia kaupan kanssa, josta olin tilannut. Siitäkin pointsit.

Vierailija
195/215 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin Klarnalta hupparin, Oli aivan erilainen kuin kuvassa. Halusin palauttaa, en saanut vastausta minne palautetaan? Lupasivat 20 % alea En halunnut maksaa kuin 15 e, huonolaatuisen hupparin hinta 40 e. Sitten ilmoittivat saan pitää hupparin ja saan uuden tuotteen valita. Sitten valitsin toisen mallin. En ole vieläkään saanut uutta tuotetta ja karhulaskuja tulee. Otin yhteyttä sähköpostilla. Kysyivät minkälaisen tuotteen haluan? Olen siitä jo ilmoittanut 2 x. Taas tuli paperilasku muistutuslasku. En ole tuotetta saanut aikaa 1 kk tilauksesta. Mihin olen yhteydessä Klarnan sähköposti ei onnistu? Miksi tuotetta ei voi palauttaa?

En jaksanut lukea ensimmäistä lausetta pidemmälle. Ei Klarnalta voi tilata huppareita.

Vierailija
196/215 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vain ostaa pankkisiirrolla tai sitten luottokortilla jos haluaa myöhemmin maksaa?

Vierailija
197/215 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muuten ok, mutta harmittaa, kun Klarnan sovelluksessa ei näy kaikkien laskujen loppusummaa.

Vierailija
198/215 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko ostella tavaroita mihin ei oikeasti olisi ollut rahaa. Tässä tiivistyy tyypillinen ylivarojen eläminen

Vierailija
199/215 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti, lasten piti saada uudet kengät. Maksan pois tilipäivänä.

Vierailija
200/215 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatti, lasten piti saada uudet kengät. Maksan pois tilipäivänä.

Mä ostan usein lapsille käytettyjä vaatteita ja kenkiäkin. Jos ei olisi varaa uusiin niin hyvin voisin ostaa kaiken käytettynä. Niin hyviä on tarjolla