Itsestäänselvä käytöstapa, joka ei sitä kuitenkaan kaikille ole?
Mitä sinulle itsestäänselviä käytöstapoja sinulla on, joita muut eivät noudata?
Itse olin tänään luennolla, jossa tapahtui seuraavaa:
Eräällä naisella soi puhelin ja alkoi puhua siihen kesken luennon. Omasta mielestään oli varmaan kohtelias kun sentäs ääntänsä hiljensi...
Toisella naisella oli pieni vauva mukana. Vauva alkoi useampaan otteeseen kitisemään ja itkeskelemään ja äitinsä yritti hyssytellä tätä. Aikansa hyssyteltyään sitten poistui salista yhteensä 4 kertaa. Kyllä se tuollainen eestaas ravaaminenkin ja vauvan kitinä luentoa häiritsee.
Kommentit (152)
Tai täyspitkän komedian aiheen. Näen jo sieluni silmin Jim Carreyn sankariopiskelijan roolissa. Sattuman oikusta hän joutuu kaitsemaan yhtä aikaa sekä vauvaa että dementikko-omaistaan samalla kun opiskelee ja käy yliopistossa pakollisilla luennoilla.
Olen ruokakaupan kassalla töissä ja en voi ymmärtää puhumattomia ihmisiä. Siis ihmisiä jotka eivät tervehdi takaisin eivätkä osaa sanoa kiitos ja ole hyvä.
sitten on niitä, joilla on henkkoht elämässä erilaisia tragedioita ja sairautta. Kaikki eivät jaksa olla kohteliaita. yritä ymmmärtää. Ehkä he vielä jonain päivänä sanovat sen kiitoksen :).
Olen yllättynyt siitä kuinka joka kolmannella on just silloin joku tragedia tai sairaus meneillään. Ovat hyvinpukeutuneita ja jaksavat viereiselle kassalle saapuneelle tuttavalleen turista työpäivän kuulumisia. Kyse siis vain siitä että mielestään kaupan kassa on Ö-luokan ihminen jota ei tarvitse huomioida...
hänellä on mukana kehitysvammainen veljensä, josta on pitänyt koko elämänsä huolta. Veljeä voisi näytellä vaikka Jack Black.
Tai täyspitkän komedian aiheen. Näen jo sieluni silmin Jim Carreyn sankariopiskelijan roolissa. Sattuman oikusta hän joutuu kaitsemaan yhtä aikaa sekä vauvaa että dementikko-omaistaan samalla kun opiskelee ja käy yliopistossa pakollisilla luennoilla.
Olen huomannut, että nykylapset vaativat koko ajan. "Anna pullaa, anna nukke, kaikkimullehetinyt tai saan raivarin..."
Omat lapseni olen opettanut pyytämään kauniisti Saisinko maitoa? Antaisitko nuken? jne. Ei vanhemmatkaan mitään palvelijoita tai ojenteluautomaatteja ole.
Dakota Fanning.
hänellä on mukana kehitysvammainen veljensä, josta on pitänyt koko elämänsä huolta. Veljeä voisi näytellä vaikka Jack Black.
sinulta ymmärrystä myös jos omaishoitaja tuo dementoituneen äitinsä höpisemään luennolle? Omaishoitaja ja opiskelija, se se vasta sankari olisikin!
hänelle ymmärrystä, on muutenkin vaikeaa pysyä opinnoissa jos on vauva! Yrittää hoitaa vauvaa ja samalla saada oppia, hän on sankari.
jolla olisi mukana luennolla sekä parkuva, piereskelevä koliikkivauva että omaishoidettava karkaileva dementikko.
Entä, jos ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi?
miehen kanssa yhdessä, ja siihen touhuun ei ryhdytä ennenkuin on siihen varaa
Pitääkö tehdä sitten abortti jos käy näin? Vai pitäisikö elää selibaatissa tohon avioliittoon asti, varanvuoksi, ettei kävisi näin?
kysymys on, mitkä tavat sinulla on joka ei ole niin yleinen
Minä kyllä osasin nuorena käyttää ehkäisyä.
Ehkä se oli sittenkin hieno tapa mikä muilla ei ole.
vai mitä?
Tai olisko pitänyt ottaa oppia sosiaalipummeilta?
Terhakkana istut selkä suorana vaikka koko muu koneellinen vetää hirsiä istuimet kenossa?
istuimeni selkänojaa takana istuvan syliin edes nukkumistarkoituksissa.
...pystyy nukkumaan aivan hyvin vaikka selkänoja onkin normaalisti.
Et ole sitten ollut
istuimeni selkänojaa takana istuvan syliin edes nukkumistarkoituksissa.
enpä vielä ole ollut koneessa, jossa koko kone -tai edes suurin osa- laittaisi tuolinsa takakenoon nukkuessaan. Kyllä ne yleensä on aina ne muutamat, yhdet samat, jotka niin tekee, ne, joilla ei ole käytöstapoja.
pitkällä lennolla.
Pitääkö tehdä sitten abortti jos käy näin? Vai pitäisikö elää selibaatissa tohon avioliittoon asti, varanvuoksi, ettei kävisi näin?
Minä kyllä osasin nuorena käyttää ehkäisyä.Ehkä se oli sittenkin hieno tapa mikä muilla ei ole.
vai mitä?
Olen siis sosiaalipummi tai käytöstavaton kun tulin raskaaksi kierukasta huolimatta? Mutta on se vaan hyvä että sinä et ole sosiaalipummi tai käytöstavaton.
Niin ja pikku vinkkinä, vanhemmallakin iällä voi opiskella. Jäät kuitenkin pohtimaan pikku päässäsi sitä miten nuorella tytöllä voi olla kierukka...
puhumattomia ihmisiä.
Siis ihmisiä jotka eivät tervehdi takaisin eivätkä osaa sanoa kiitos ja ole hyvä.
myyjälle. Itse en voi ymmärtää kassoja, jotka sanovat "kiitti". Kuulostaa tosi nololta, tosin parempi kuin epämääräinen urahdus.
Minä kyllä osasin nuorena käyttää ehkäisyä.Ehkä se oli sittenkin hieno tapa mikä muilla ei ole.
vai mitä?
ja ehkäisy oli kyllä käytössä. Komdomi hajosi, otin seuraavana päivänä jälkiehkäisypillerin. Siitä huolimatta, seuraavat menkat eivät tulleet ja testi oli positiivinen.
Mitäs tähän sanot? Sekö tekee musta sosiaalipummin, että en mitenkään onnistunut itse päättämään tästä raskautumisestani ?
Olen siis sosiaalipummi tai käytöstavaton kun tulin raskaaksi kierukasta huolimatta? Mutta on se vaan hyvä että sinä et ole sosiaalipummi tai käytöstavaton. Niin ja pikku vinkkinä, vanhemmallakin iällä voi opiskella. Jäät kuitenkin pohtimaan pikku päässäsi sitä miten nuorella tytöllä voi olla kierukka...
olet vain tehnyt typeriä valintoja
minun tapa on itse ottaa vastuu kaikesta. Minun elämässäni ei ole koskaan ollut väkeä joka olisi ollut minua auttamassa tai mua pelastamassa. Joten en uskaltanut ajatella muita vaihtoehtoja.
Se oli sinun oma valinta käyttää kierrukaa tietämättä sen riskeistä. Et voi siitä ketään muuta syyttää. Minä tiesin ne riskit ja en sitä sen takia huolinut.
Ja minä en tunne sellaista väkeä joka olisi päätäni paijaamassa tapahtui mitä tahansa.
- Kun kuljetaan ovesta, vilkaistaan tuleeko joku perässä, jos tulee, pidetään ovea sen aikaa auki, ettei se paiskahda toisen edestä kiinni.
-Autetaan rattaiden/pyörätyolin/kantamusten kanssa kulkevia tarvittaessa esim. ovilla, julkisissa.
-Leffateatterissa ollaan hiljaa eli ei kännykkä äänettömällä, siihen ei puhuta, ei myöskään tekstailla pimeässä, näytön valo hohkaa kauas teatterissa! Ei potkita edessäistuvan penkkiä. Ei kailoteta naapurille juonenkäänteitä.
- Kaupan kassalla annetaan edellä menevän maksaa rauhassa ostoksensa, ei ängetä niskaan hengittämään kun toinen syöttää pin-koodia tms.
-Julkisissa päästetään vanhukset/invalidit/raskaanaolevat istumaan.
-Julkisissa ei pamautella repulla / isoilla kasseilla kanssamatkustajia.
- Pöydästä noustessa kiitetään, lahjan saadessa kiitetään.
- Kädet pestään kun on käyty vessasta.
hmmm... Tulipahan monta :D
Olen siis sosiaalipummi tai käytöstavaton kun tulin raskaaksi kierukasta huolimatta? Mutta on se vaan hyvä että sinä et ole sosiaalipummi tai käytöstavaton. Niin ja pikku vinkkinä, vanhemmallakin iällä voi opiskella. Jäät kuitenkin pohtimaan pikku päässäsi sitä miten nuorella tytöllä voi olla kierukka...
minun tapa on itse ottaa vastuu kaikesta. Minun elämässäni ei ole koskaan ollut väkeä joka olisi ollut minua auttamassa tai mua pelastamassa. Joten en uskaltanut ajatella muita vaihtoehtoja.Se oli sinun oma valinta käyttää kierrukaa tietämättä sen riskeistä. Et voi siitä ketään muuta syyttää. Minä tiesin ne riskit ja en sitä sen takia huolinut.
Ja minä en tunne sellaista väkeä joka olisi päätäni paijaamassa tapahtui mitä tahansa.
voi pikku vajaaälyinen. Kun MIKÄÄN ehkäisy ei ole 100% varma. Ystäväni äidillä on lapsi joka sai alkunsa pillereistä huolimatta. Jos et tahdo lapsia, pysyttelet selibaatissa.
Kerronpa vielä senkin, että lapsi pidettiin tottakai, eikä roudattu luennoille mukaan.
sinulta ymmärrystä myös jos omaishoitaja tuo dementoituneen äitinsä höpisemään luennolle? Omaishoitaja ja opiskelija, se se vasta sankari olisikin!
hänelle ymmärrystä, on muutenkin vaikeaa pysyä opinnoissa jos on vauva! Yrittää hoitaa vauvaa ja samalla saada oppia, hän on sankari.
jolla olisi mukana luennolla sekä parkuva, piereskelevä koliikkivauva että omaishoidettava karkaileva dementikko.
hoitaa ja kattoo perään noita lainatussa tekstissä mainittuja läheisiään (vaihtaa sitä kakkavaippaa lennossa ja juoksee välillä taas karanneen dementoituneen mummukan perään) sekä puhuu sujuvasti kännykkään hoitaen etänä kotonaan viidettä päivää ripuloivaa hurttaansa (hurtalla on siis lähihoitajakin, mutta se tarvitsee ohjeita aina välillä ja kilauttaa sitten luennolle).
minun tapa on itse ottaa vastuu kaikesta. Minun elämässäni ei ole koskaan ollut väkeä joka olisi ollut minua auttamassa tai mua pelastamassa. Joten en uskaltanut ajatella muita vaihtoehtoja.Se oli sinun oma valinta käyttää kierrukaa tietämättä sen riskeistä. Et voi siitä ketään muuta syyttää. Minä tiesin ne riskit ja en sitä sen takia huolinut.
että mistä päättelit että SYYTTELIN MUITA raskaudestani joka sai alkunsa kierukasta huolimatta? Otin vain kantaa siihen kun sinä väitit käytöstavattomaksi ja sosiaalipummiksi kun lapsemme sai alkunsa ehkäisystä huolimatta. Miten muuten pään paijaaminen liittyy siihen?
Näkee että joku on taas päässy osastolta liian aikaisin avohoitoon.
samoin metrosta, ratikasta... Eli ei ängetä sisään, ennekuin poistuvat ovat päässeet ulos.
pysäkiltä pikkuauton kylkeen nopeusrajoitusalueella 70km/h. Tosi ikävää kun edes ammattiautoilijat eivät noudata liikennesääntöjä.
nimim, yksi joka melkein ajautui penkkaan tuon takia tänään
Anoppi ja appiukko eivät asiaa ymmärrä. Lisäksi toinen käyttää kangasnenäliinaa, aina uudestaan ja uudestaan, ja säilyttää sitä housun taskussa. Toisella on paperinenäliina hihassa ja siihenkin niisteätään useita kertoja. Yöh! Sitten mennään leikkimään piiri-leikkiä likaisilla käsillä lasten kanssa...