Helvetin täit!
Meille tuli nyt sitten ekaa kertaa täitä, koululaiselle tytölle ja mulle. Mies ja pojat ovat välttyneet toistaiseksi. Pestiin täishampoolla ja pakastettiin, saunotettiin ja paistettiin kaikki mitä ohjeissa sanotaan. Kammattiin ja nypittiin saivareita. Ja tänään oli tytöllä taas tukassa muutama nuori elävä yksilö. Sama homma uudestaan.
Vanhemman pojat tukka ajettiin koneella, pienempi on vielä vauva 2 kk joten ei hänellä ole vielä paljon tukkaakaan. Mies ei voinut mennä töihin kun en vauvanhoidolta ja imetykseltä olisi pystynyt hoitamaan täirumbaa yksin. Täishampoot on maksaneet jo melkein satasen. Meiltä peruuntui myös vauvan ristiäiset tämän takia. Olin jo ostanut leipomosta täytekakut ja kukkaset teettänyt kukkakaupassa.
Tekisi mieli ajaa myös naisten päät kaljuksi jos se vaan auttaa, mutta katotaan nyt vielä tämä shampoon teho. Sitten varmaan vedän jo ranteet auki jos vielä tulevat takas perkeleet. Varmaan imetyskin tästä jo kärsii, muutenkin ollut se hankalaa niin nyt vielä tämä stressi päälle.
Oli pakko purkaa tää tänne.
Kommentit (5)
Ei ne kyllä kivoja ole. Siivoushysteerikkona riehuin sen illan siivota, pestiin päitä ja kammattiin, siivottiin lisää ja imuroitiin. Onneksi oli vielä kovat pakkaset, niin saatiin ulos kaikki takit ja pipot yms.
Eilen löysin vielä saivareita lapsen hiuksista (eläviä löysin 3kpl silloin pari viikkoa sitten, muilla ei ollut), kaksi kertaa oltiin sillä täishampoolla pesty. Luin sitten ohjeista, että nuo kuolleet saivareet tulevat "näkyville" tässä vaiheessa, kun hiukset kasvaa, eli uusi tartunta ei ole kyseessä. Kerkesin silti säikähtää.
Jotenkin se on sellainen nolo juttu (vaikka ei pitäisi olla), vaikka meilläkin on koti aina siisti ja lasten hiukset Tigillä pesty puhtaaksi. ;) :DD
Toivottavasti ei ikinä enää tule, yäks!
Meillä on tapeltu kihomatojen kanssa viime viikot! Suosittelen muuten teepuuöljyä, sitä voi sekoittaa tavallisen shamppoon sekaan. Täit kuulema inhoavat sen tuoksua, ja näin se saattaa toimia enneltaehkäisevänä!
Meillä oli täit ennen joulua. Mieheni ja kaksi poikaani saivat niitä. Minä ja vauva ei. Käytän paljon hoitoaineita, ja erilaisia tuotteita ja uskon että siksi minä olen niiltä välttynyt.
Minä kun tein nuo hoidot kaikille niin pidettiin kyllä joka päässä extra-aikaa! Ja pidin huolen siitä että joka paikassa oli rutkasti ainetta. Lisäksi uusittiin hoito sen viikon vai parin päästä vaikka täitä ei enää löytynyt. Kaikki pipot pakastettiin ja sänkyvaatteet pestiin huolella. Ei tullut enää takaisin! Lisäksi tarkastelen nykyään useammin hiuksia. En halua niitä ikinä omiin hiuksiini, yöks!
Pitkiä hiuksia on varmasti hyvin vaikea saada niin hyvin uitettua siinä aineessa että kaikki kuolisivat. Minulla on ainoastaan meidän perheessä pitkät hiukset, ja minullahan niitä ei ollut. Tsemiä täiden voittamiseen! (Hengessä mukana)
Puhalla lasten tukkaan niin kuumaa ilmaa kuin pystyvät kestämään. Täin munat kuolevat kuumasta ilmasta. Meillä tuo tehosi lopulta ötököihin.
Mamuja on turha syyttää täiden yleistymisestä, se johtuu siitä, että täit ovat kehittäneet vastustuskyvyn käytössä oleviin täisampoisiin. Meillä Prioderm tehosi kun pitkitin vaikutusaikaa ja pesin usempaan kertaan. Ja jatkohoitona päivittäinen föönaus.
kun on vauvakin talossa :( Itse kauhulla odotin kihomatoja, kun kavereilla oli ja samaa mietin, että miten imetykseltä ja vauvalta ehdin kunnolla siivoamaan. Onneksi niitä ei meille tullut, vielä ainakaan... Vaikuttaahan se stressikin imetykseen.
Mahatauti on toinen, jota pelkään.
Tsemppiä! Kurjia ovat, mutteivät kuolemaksi :)