Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIHURMURIT syyskuussa

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, kävinpäs minäkin laittamassa pyynnön tuonne ryhmään. Meinaa hermo mennä tämän netin kanssa kun ei pääse ikinä tänne asti kun jumii koko **** !! Mutta nyt täällä... vihdoinkin. Älkää vaan ottako mitään langatonta kos ette aivan sata varmoja että toimii alueellanne VIELÄ ns. KOE AJAN JÄLKEEN. Sen ajan toimi kuin unelma kun koko homman olis voinut vielä perua... PLAAH!!

Mutta odotan ryhmän hyväksyntää ennen kummempia kuulumisia, se täytyy sanoa että maanantaina on ensimmäinen virallinen neuvola jossa saadaan kortti ja kurkataan taas tuonne kohtuun. Viimeksi käytiin "epävirallisesti" vain ultralla tarkistamassa että kaikki ok. Olen onnellisesti päässyt eri kunnan neuvolan asiakkaaksi niin ei täällä pajastu minun odotus :) Pysyykin salassa asti tammikuulle!!!

Haizuli 9+1

Vierailija
102/118 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla univaikeuksia? Multa tosiaan kiellettiin se yksi lääke, oon nyt viikon ollut ilman sitä ja viime yönä en nukkunut yhtään. Enkä edes päikkäreitä pystynyt ottamaan. Alkaa ahdistaa melko lailla. Voi olla, että otan sen mun pillerin kuitenkin tänä iltana, kun huomenna on mentävä töihin. Viikonlopun voi sitten vaikka zombeilla kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin mäkin törkkäämässä pyynnön päästä mukaan suljettuun ryhmään:) saa nähdä pääsenkö mukaan... ;) hihi!

voi Karkki parkaa..tiedän mitä uniongelmat on, mutta mulla ei Luojan kiitos niitä enää ole ollut pariin vuoteen *koputtaa taas puuta*. Pelottaa melkein, et jos niistä puhuu. ne tulee takaisin. Mutta mulla univaikeudet johtu stressaavasta työstä ja epäinhimillisen aikaisista aamuherätyksistä, jotka stressasi mua niin ,etten sit saanut nukuttua koko yönä. ja sit kun se kierre alkaa, se tuntuu olevan katkeamaton. vasta kun lopetin työt siinä entisessä työpaikassa, pääsin unettomuuskierteestä irti.

mutta tiedän et se on hirveetä, ja raskaana varsinkin! olisi varmasti ihan kiva saada kunnon yöunet..sitten vaan otat vakavaan keskusteluun lääkärin kanssa ton asian ja sanot, ettet selviä ilman niitä lääkkeitä. pakkohan siihen joku ratkaisu on tulla.

kuvat vauvamasuista kuulostaa hyvälle! siellä suljetussa ryhmässä sekin ois varmaan mukavampaa:) tosiaan sitten, kun tää ilmapallo-vatsa siirtyy sen oikean raskaus-masun tieltä..taas on kyl sellanen olo, et activia vois auttaa..

noi eläinten käyttäytymiset oli jänniä kuulla..jännä, miten ne vaistoaa kaiken niin ajoissa!

onnea kaikille onnellisista ultra-kuulumisista ja toisaalta Mimmulle vielä iso tsemppi-halaus!

ja aalto..kaikki sympatia on sun puolella. tää on kyl ollu melkosta h*lvettiä välillä, mut mä TOIVON et lopussa kiitos seisoo!!:)

ihanaa, kun Naanuli saa kuunnella noita sydänääniä, itse varmaan olisin koko ajan doplerin vieressä jos sellasen kotiin hankkisin!

mä en malta odottaa, miltä tuntuu tuntea vauvan liikkeet sisällä! en voi siis edes kuvitella, miten herkkä se eka kerta on..voii ihanaa.

nisar, jos sulla on esim. kohtu eteenpäin kallellaan, niin kaihan se voi hyvinkin näkyä jo nyt? ja muutenkin, joo, tää turvotus näyttää välillä siltä, että ois kuudennella kuulla raskaana..:D

nyt meen soittamaan iltapuhelun kullalle ja sitten suihkuun! hyvää yötä arvokkaat huhti-mammat!

Laurau 12+3

Vierailija
104/118 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oon pitänyt vähän kirjoittelutaukoa, kun ei tässä nyt oikeen tän raskauden suhteen mitään uutta ja ihmeellistä ole tapahtunut... Paha olo alkaa onneksi vähän helpottaa, vaikka siis mulla ei mitään ihan kamalaa se ole koskaan ollutkaan. Kerrran vaan on tullut pönttöön asti. ;o)

Mut miksi mä nyt oikeestaan kirjoittelen, on et haluisin kuulla että milloin ootte saanu kutsun np-ultraan. Mulla on nimittäin menkoista laskettuna viikot jo 10+5 (en kyllä varmasti oikeesti oo vielä niin pitkällä) enkä oo vieläkään saanut edes kutsua!? Onko kukaan täältä Helsingistä, joka olis käyny np-ultrassa Naistenklinikalla? Millon ootte saanu kutsun? No, mä varman soitan huomenna neuvolaan, koska haluis niin jo päästä taas kurkkaamaan ja saada tietoa siitä onko matkustaja ihan terve...

Öitä kaikille!

ponityttö rv 10

Vierailija
105/118 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin myös tuonne uuden ryhmän puolelle, joten kommentteja siellä (paljon, kuten tavallisesti).

Ponityttö, meillä saa ajan jo ekalla neuvolakäynnillä, joten musta ei ainakaan taida olla apua. Eikös ne np-ultrat tehdä viikoilla 11+0-12+6 ellen ihan väärin muista... Mutta kannattaa varmaan kysyä, aina niitä virheitä voi sattua.

Siriina

Vierailija
106/118 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään heräsin puol kuus ukon kans kahville ja en sit enää saanu uudestaan unta joten tulin sit viestit kattoo ja lähetin pyynnön ryhmän puolelle:-) Lemmikkien käyttäytymisestä oli juttua,ukon serkun koira ilmaisee raskauden:se ei KOSKAAN hypi vasten muutoin kun sillon jos joku on raskaana.Me käytiin siellä sillon kun olin just pari päivää aikaisemmin tehny testin ja niinhän se koira tuli ja hyppäs vasten.Samoin se teki kun odotin edellistä, kuten myös heidän omalle tyttärelleen kun hän odotti,joten kai niillä sit on joku outo vaisto tosta asiasta,en tiedä.....Eilen oli ihan hirvittävä päänsärky koko päivän ja ei ollut yhtään särkylääkettä,enkä sit jaksanut lähteä apteekista hakee.Tänään olisi ollut työpäivä mutta nuorimmaisin sairastui niin olen sit tänään kotona hoitamassa häntä.

-Minihattis-

Vierailija
107/118 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tähän aamuun mennessä tulleet pyynnöt on nyt hyväksytty. :) Sellainen pyyntö, että te, jotka ette ole kirjoitelleet tällä listalla, eli en tunnista nimimerkkiä, niin laittakaa pyyntöön mukaan LA, tiedän, että olette oikeaan ryhmään tulossa.

Ihan järkky yö takana, esikko edelleen kuumeessa (lääkkellä putoaa 38 pintaan, ilman nousee yli 40) ja oksensi vielä iltapäivästä puoleen yöhön. Loput yöstä puhui koko ajan unissaan, nukuin siis lastenhuoneen lattialla. kova huoli, kun ei oikein jaksa edes juoda. :(

Naanuli

Vierailija
108/118 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä olen vasta herännyt tähän aikaan... =D

Kävin miekin laittamassa "hakemuksen" vetämään tuonne ryhmään... =)

On ollu täällä suunnalla vähän inhottava viikko! Selkä ei särkyineen meinaa jättää vaan rauhaan... Sitten eilen kävin vetämässä lähes 1,5 tunnin reippaan lenkin niin yöllä alkoi sitten töissä ollessa mahaa jomotella... Olikohan liian pitkä lenkki... Ei periaattessa todellakaan pitäisi olla... Noh, täytynee ottaa nyt vähän rauhallisemmin tänään.

Mutta ei ole kuulosta kovin herkulliselta Naanuli siunkaan viimenen vuorokausi! :/ Toivottavasti teillä pian aletaan voimaan paremmin.

Mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

Janna (jolla tänään pamahti viikkoja 13! HUI!! =D)

Vierailija
109/118 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaina nähtiin pikkuinen. oli aikas liikuttavaa, ja jännitti ihan hurjasti! :)

tilasin netistä mamma housutkin jo että kohta niitä varmaan jo tarvitsee! :)

olen tuntenut välillä (tosi harvoin!) mahassa ihan kuin liikkeitä.. mutta eikait mahdollista, rv 12?

olo on ihan ok, ei okseta ollenkaan. ainoostaan ummetus on alkanut vaivaamaan.. :/

Isot veljet silittelee mun massua ja toivoo kolmatta poikaa jotta sen kans vois leikkiä :)

no aika näyttää.

Voikaa paksusti!

Vierailija
110/118 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on tainnut siirtyä aikalailla tuonne Tai, Metsämamma ja Ponityttö tekin sinne. :) Ja muutkin, jotka ette vielä ole liittyneet. Kaikki pääsee mukaan. :) Eikä ole mitään pääsykoetta. :D

Ponityttö, en osaa minäkään sanoa tuohon ultraan juuri mitään, kun Jorviin aika varataan itse soittamalla. Mutta kannattaa varmaan neuvolaan soitella, ellet jo soittanut. Toisaalta onhan vielä aikaa, kun eikös se ole 13+6, johon mennessä ultra täytyy tehdä. Tai sitten Siriinan mainitsema 12+6.

Metsämamma, itse kanssa eilen kuvittelin tuntevani liikkeitä, mutta en kanssa ihan uskonut, kun viikkoja olisi vasta 11+5. :? Mutta jos tuntemukset vielä jatkuu, niin uskottava sitten on. :)

Hienoa, että ultrassa kaikki oli kunnossa!

Nyt ruuanlaittoon..

Naanuli ja itunen 11+6

Vierailija
111/118 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ohjeistetaan ultran aikataulu seuraavasti: http://www.tampere.fi/terveyspalvelut/neuvolat/aitiysneuvolat/keskus/si… . Eli riippuu ihan siitä, kuinka tarkkaa tietoa sieltä ultrasta haetaan. Toivottavasti saat pian ajan eikä enää tarvi sitä huolehti.

Siriina

Vierailija
112/118 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä jo uskaltautuisi itsekin mukaan, eli

LA 20.4

Nelvis kolmas/32/35

On ollut tuon kirjautumisen kanssa ongelmia, vanhoilla tunnareilla ei pääse enää ollenkaan vaikka kuinka yrittäis vaihtaa salasanaa, niin ei vaan onnistu. Ja uuttaa nimimerkkiähän ei voi avata samalla sähköpostilla, mut jos nyt kaiken kikkailun jälkeen tämä toimis jo...

Oon ollu vähän epäuskoinen pikkukolmosen mukana pysymiseen ja ällöttävä olo on vienyt voimia niin et ei ole vaan jaksanut liittyä aiemmin. Ehkä vielä pääsee kuitenkin mukaan?

Kolmas olisi siis tulossa ja ennestään on tytöt vuosimallia 2005 ja 2007. Ultra on vasta ensi viikolla, joten mitään "todistetta" ei ole että mahassa ollaan kunnossa. Sen näkee sitten... Neuvolassa oon käynyt, mutta eipä tässä mitään kovin uutta ja ihmeellistä ole, sen verran tuoreessa muistissa on vielä nuo edellistenkin odotukset.

Vierailija
113/118 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, keskustelu on siirtynyt suljettuun ryhmään (sivun vas. reunassa ryhmät) Huhtihurmurit 2011. Pyydä liittyä sinne, ilmoita vaikka laskettuaika niin ylläpitäjä tietää, että olet oikeassa ryhmässä!

Listat-kohtaan voit kertoa itsestäsi sen, mitä haluat.

Keskusteluissa on joka viikolle oma keskustelu.

Vierailija
114/118 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki tähän hetkeen mennessä tulleet hakemuksen on hyväksytty, joten reippaasti mukaan vain jutusteluun. :))

Ja uusiakin vielä mahtuu, mukaan vain. :))

Naanuli

Vierailija
115/118 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih! ei ois miulla enään kun alle 2 viikkoo ekaan ultraan! x) Jänskättää ihan sikana, että onhan kaikki siellä masuasukilla kaikki hyvin kun ei mitään ihmeellisiä raskaus oireita ole. Muutta kyllä haluan ainakin uskoa ettei siellä mitään hämminkiä ole. Hyvää syksyä kaikille odottajille! =)

(rv 11+3)

Vierailija
116/118 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! En ole tässä kirjoitellut muutamaan viikkoon. Viimeksi kirjoitin kun olin lähdössä kahden viikon ulkomaanlomalle. Loma meni hyvin ja kotiin palatessa mulla oli np-ultra loman jälkeen. Tämä oli viime viikon torstaina.

Poikakaveri tuli myöskin ensimmäisetä kertaa mukaan ultraan ja koko matka sinne hermoilin siitä, että onko verikoeseulonnassa (otettiin ennen lomaa, mahdollisten sukurasitteiden vuoksi) tai ultrassa mitään vikaa. Poikaystävä hyssytteli, että jos on, niin sitä mietitään sitten vasta siinä vaiheessa, etukäteen ei murehdita.

Ultrassa tulikin yllätys: sikiöltä ei löytynyt sydämen sykettä. Tämä oli siis viime viikon torstaina, jolloin rv oli 11+4. Olin jo itsekin todistanut sykkeen viikolla 7+4, jolloin ultrassa oli kaikki hyvin. Olin pelännyt poikkeavuutta, mutta tulikin täystyrmäys. Tilanne oli jotenkin hassu, sitä ei oikein ihan heti edes käsittänyt. Jotenkin vaan ajattelin, että olikohan kätilö osannut katsoa oikein. Vaikka itsekin näin ultrakuvasta, ettei kaikki ollut oikein. Ja sikiön mittakin oli vain 16 mm, vaikka tosiaan kahdestoista viikko oli menossa.

Sitten odotettiinkin puolitoista tuntia lääkärille pääsyä, jolloin tunteet heittelivät kyllä aikalailla. Kätilö sanoi, että lääkäri ultraa vielä uudelleen. Lääkäri ei kuitenkaan tehnyt niin, mikä aluksi kiukuttikin. Kuitenkin hän sanoi sen, minkä itsekin tiesin: keskenmeno oli kiistaton.

Missään vaiheessa mulla ei ollut mitään vuotoa tai epäilystä, ettei kaikki olisi kunnossa. Sain esilääkityksen lääkkeellistä kohduntyhjennystä varten ja käskyn palata lauantaiaamusta vuodeosastolle.

Se lääkkeellinen kohduntyhjennys olikin sitten varmaan kamalampia asioita, mitä mulle on tehty. Mulle kerrottiin, että pääsen iltapäivän puolella kotiin, mutta jouduinkin olemaan yötä sairaalassa. Sain sen lauantaipäivän aikana yhteensä 15 pilleriä (9 Cytotec-pilleriä ja lisäksi Panadolia, Panacodia, Buranaa ja pahoinvointilääkettä) ja lisäksi petidiinipiikin lihakseen aivan uskomattomien kipujen vuoksi. En kyllä halua enää elämässäni kokea samaa, kivut olivat kauheat ja oksentelin useasti. Tosin samassa huoneessa oli toinen nainen, jolla oli vain lieviä oireita.

Vaikka fyysiset kivut olivat pahat, niin henkiset taitavat olla pahemmat. Silloin viime viikon torstaina lääkäri sanoi, että mun olisi siitä pitänyt lähteä muka suoraan töihin. Sanoi vaan, että "arki on tärkeää". Pidin omaa vapaata, kun en saanut sairaslomaa siksi päiväksi. Ei töihin menosta ois tullu mitään, koko loppupäivä meni itkiessä. Sain kuitenkin sairaalareissun jälkeen tämän viikon maanantain ja tiistain vapaiksi, pyytämättä.

Keskenmenot on todella yleisiä, mutta silti siihen liittyvä henkinen puoli on tosi rankkaa, ainakin mulle. Välillä tuntuu, että hommasta olisi päässyt jo yli ja voisi ruveta miettimään jo tulevaa, mutta sitten masennus iskee. On tullut itkettyä useamman kerran työpaikan vessassa ja valvottua öitä, veto on ihan poissa. Tietysti aika auttaa ja osaan kuitenkin olla optimistinen. Ainakin pystyn tulemaan raskaaksi, joten siinä ei ole ongelmaa!

Mutta tämän kirjoituksen myötä toivotan sydämeni pohjasta kaikille paljon onnea raskauden etenemiseen! Itse aloitamme uuden raskauden yrittämisen joulukuun maissa, johtuen työtilanteista. Nauttikaa raskaudesta ja syksystä! :)

T: Groselha

Vierailija
117/118 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jaksamista arjen keskelle. :/ Toivottavasti uusi elämä tarraa pian kiinni, kun annatte siihen mahdollisuuden.

Aina tosiaan keskenmenot ei ilmoittele ennakkoon ja syke voi vielä kadota, vaikka kerran olisi löytynyt. :(

Sure rauhassa, menetys on iso!

Halauksin, Naanuli

Vierailija
118/118 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö tää "yövalvominen" jo alkoi?

En oo kolmeen viikkoon ehtiny tänne lukemaan, on ollu koko ajan olevinaan niin kiire.

Viime viikolla oli eka np-ultra ja kaikki oli hyvin. LA muutettiin 12.4. Ekasta neuvolasta jäi paska maku suuhun kun siellä oli tosi ärsyttävä sijaisen sijainen.Oon joskus aiemminkin joutunu käymään sillä enkä silloinkaan tykänny yhtään. Nyt ei meinannu suostua laittaan kättärille lähetettä (eikä myös sitä ikinä laittanu), vaan yritti painostaa oman kunnan sairaalaan (kuuluu HUS:iin). Annoin seuraavalla kerralla palautetta ja sain sen lähetteen, aika viime tipassa tosin... Seuraavalla kerralla valitan lisää kun tosiaan kävi ilmi ettei sitä lähetettä ollut laitettu ekan neuvolan jälkeen. Ärsyttävää.

Väsymys alkaa laantua. Muuten olo on oikeastaan samanlainen kuin aiemminkin, ei juuri mitään oireita. Vatsa näkyy jo aika selvästi. Aiempiin raskauksiin poiketen, pystyn vielä käyttämään "normi" farkkuja. Aiemmin ei noita oo pystyny pitään viikon 10 ja 8 jälkeen. (olisko tyttö tällä kertaa?).

Ei olla juurikaan vielä kenellekkään kerrottu. Hyvälle ystäväpariskunnalle ja mun siskolle. Kävi juuri ilmi että ystäväpariskuntamme saa myös perheenlisäystä ja heillä la pari päivää meitä ennen :D. Kai sitä pitäis kohta lähipiirille kertoa kun musta jo niin hyvin näkee... Vielä ei kiinni olla jääty, veikkaan tosin että äitini viime visiitillä huomasi. Mitään syytä ei ole ettei voisi kertoa, tuntuu vaan jotenkin vaikealta. Ja pieni piru sanoo ettei kertoisi ollenkaan ennen kuin muut alkavat kysellä...

Joku kyseli aikoja sitten onko muita joilla vauva kotona. Meiltä löytyy. Nuorin on 9kk ja vanhempikin vasta 2v 5kk. Riippuu koska tämä uusi syntyy, ehtiikö vanhin täyttää 3v, epäilen ettei ehdi :D. Mahtaa ensi kesänä olla hulina. Näin me kyllä on haluttukin. Ja toiveemme on käymässä toteen mikäli kaikki vaan menee hyvin huhtikuulle asti.

Nyt voisi lähteä aamuteen juontiin ja jatkaa tämän sivuston lukemista jotta hieman tietäisi mitä teille muille kuuluu. Viikon päästä meillä alkaa arki, jolloin toivon mukaan ehtisin vähän useammin koneelle.

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille! T: Viivioskari rv 12+6