Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kihlajaiset somalialaisittain

28.02.2006 |

Hei! Olen menossa Somalialaisen mieheni kanssa kihloihin n. kahden viikon päästä, ajattelin kysyä jotain niistä paremmin tietäviltä. Itse en paljon yleensäkään tiedä Somalialaisesta kulttuurista, koska mieheni on hyvin suomalaistunut somali. Eli onko kenelläkään vinkkejä naisen näkökulmasta tai onko ehkä asioita joita mieheni on " unohtanut" kertoa, tai jättänyt kertomatta ajatellen, että minun pitäisi tietää kuitenkin. Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta toivon asiallisia vastauksia, jos täälä siis on suomi-somalialaisia perheitä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

DATING AND MARRIAGE

Dating in the Western sense does not exist in Somalia. Young urban people often meet at universities or at work and persuade their parents to help them establish a courtship. Rural marriages are usually arranged.

One-to-one dating is reserved for after the engagement party or after the marriage contract has been signed.

The groom must give a bridal token to the bride' s family. Traditional wedding festivities are spread over three nights of dancing and singing, and men and women celebrate separately on some of the nights.

Hei,

Olen ollut somalihäissä, mutten koskaan kihlajaisissa. Yleensä kihlajaisia ei vietetä, koska pariskunta menee suoraan naimisiin. Tavat tietenkin vaihtelevat perheestä riippuen.

Vierailija
2/3 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... on somalialainen, mutta enpä osaa kihlajaisista sanoa mitään, koska kun mieheni kosi minua, niin heti rupesimme suunnittelemaan häitä ja määräsimme hääpäivän. Ensin menimme moskeijalla naimisiin ja sitten maistraatissa.

Mutta jos kysyt täsmällisemmin, mitä ehkä haluat tietää, niin voin yrittää vastata.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselänikin on somali mies,emmekkä pitäneet kihlajaisia,vaan menimme ensin naimisiin islamilaisittain ja sitten myöhemmin maistraatissa.

Olen kyllä kuullut mieheni kavereiden pitävän ensín kihlajaiset jossa on kutsuttu miehen /naisen vieraat syömään .Vähän samalla tavalla kuin mennään naimisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi