HUHTIHURMURIT syyskuussa
Kommentit (118)
Eilen posti toi kutsun alkuraskauden ultraan, reilun 3vkon päästä olisi aika ja rv silloin 13+1. Aika pitkälle menee, aiemmin olen käynyt rv 10+ - 11+ mutta liekö niitä nyt venytetään pidemmälle kun samalla olisi mahdollista tehdä se np-ultrakin (jota ei meille tehdä)? Pitää varmaan neuvolaan muistaa soitella ja kysyä siirretäänkö mun lääkäriaikaa, olisi paria päivää ennen tuota ultraa ja aikaa varatessa neuvolantäti sanoi että olen ehtinyt lääkäriin mennessä käydä jo hyvin ultrassakin. Ties vaikka tuntisin vauvan liikkeetkin ennen ultraa, viime raskaudessa ne tuntui juuri rv13+1 kesken Bodypump-tunnin :) Toivottavasti vaan sitten ultrassa ei tule mitään ikäviä ylläreitä, mulla on samana päivänä lisenssikokeen käytännön- ja teoriaosuus joihin en kaipaisi kyllä enää yhtään häiriötekijöitä, tämä alkuraskauden väsymys on haitannut jo ihan tarpeeksi pitäen huolen että opiskelemaan ei pysty yhtään. Mutta turhahan sitä on etukäteen pelätä.
Tuskailin jonkun aikaa sitten sitä joka toinen päivä -oloani (eli joka toinen päivä oli suorastaa kuolemaksi väsymyksen ja pahoinvoinnin vuoksi) ja joku kannustavasti lohdutteli että josko tarkoittaisi sitä että olo alkaa helpottamaan. No juuei! Olo on aivan järkky yhä ja joka ikinen päivä :( Väsyttää mielettömästi ja koko ajan on huono olo, vapisuttaa ja heikottaa. Joka päivä on mieletön härdelli ja lisäksi meillä vieraili viime viikolla vatsatautikin joka kiersi toki kaikki neljä lasta (onneksi en itse saanut sitä). Jatkuva väsy ja heikotus pakottaa syömään koko ajan ja sen huomaa vaakalla, 3kg on jo tullut painoa. Toki se on yhä vähemmän mitä viime raskaudessa kun silloin oli tässä vaiheessa +10kg :P No, siitä ei auta stressata kun ilman jatkuvaa syömistä ei jaksa, ja onneksi neuvolantätikin oli ymmärtäväinen asian suhteen. Asetin kyllä itselleni tavoitteen että paino ei nouse yli 15kg (alkupainon perusteella saa/olisi hyvä neuvolan mukaan nousta 15-18kg), saapi nähdä miten käy.
Että tämmöistä omaa napaa :)
Shelley rv9+5
elikkäs niinkuin otsikko kertoo niin ultrassa käyty :) Kaikki oli niinkuin pitääkin ja hieman siirtyi laskettuaika aikaisemmaksi eli se on nyt sitten 4.4. Kätilö tosin sanoi että todennäköisesti menee 2 viikkoa yli kun meni esikoinenkin... Sovittiin nt miehen kanssa että sanotaan kaikille läheisille lasketuksi ajaksi 18.4 niin vältytään siltä loppuraskauden joko joko utelulta. Oli tosi uuvuttavaa kun oli itse jo aivan väsynyt ja kyllästynyt odotukseen ja sitten vielä puhelin soi jatkuvasti ja kysellään että mikset ole vielä synnyttämään lähtenyt...!
punahilkka: Oon kuullu kans tosta että eläimet vaistoaa! Meillä ei oo kyllä koirassa minkäänlaista muutosta havaittavissa. Ootko muuten huomannu onko se tietty sukupuoli elukoissa kun vaistoaa ton jutun vai??
painosta ollut puhetta.. mulla ei onneks oo vielä noussut eikä sais nousta vielä pitkään aikaan! Mun painoindeksi on viel edellisen raskauden jäljiltä 27 joten vararavintoa on ihan riittämiin vielä pitkäksi aikaa :) Ekas raskaudessa keräsin komiat 20kg (joista laitokselle jäi 8), tässä raskaudessa tavote ois puolittaa tuo lukema!
Eipä muuta tällä kertaa, hyviä vointeja kaikille!
Santsuli rv 12+1
Santsuli: Hienoa, että ultrassa kaikki oli kunnossa! Sitten noista elukoista. Koirista uroskoira oli se, joka mua "suojeli" raskausajan. Narttukoira ei piitannu mitään. Näistä kisuista molemmat on poikia ja silti toinen vaan yrittää mua mielistellä :) Toinen on kyllä muutenkin niin tollo, ettei se mitään ymmärrä muutenkaan.
Painosta.. Nyt on tullut painoa lisää kaksi kiloa. Tuntuu silti, että olisin lihonut paljon enemmän. Turvotus on niin hirmuinen. Viime raskaudessa painoa tuli 18kg, josta 12kg jäi laitokselle. Tosin silloin lähtöpainokin oli enemmän kuin nyt. Nyt kyllä yritän pitää painonnousua kurissa. Vaikka taitaa olla toiveajattelua :)
Nyt maate.. Hyvää yötä mammat!
Pikku Punahilkka 9+1
Tulin vielä lukaseen teidän kuulumiset. Te olette saaneet ihania uutisia ja olen tosi onnellinen teidän kaikkien puolesta. Kiitos kaikille tsempeistä!
On ollu aika rankka viikko takana ja huomenna olis edessä poliklinikka käynti. Mua pelottaa tosi paljon, mutta onneks mun mies sai muutettua työmatkaa siten, että tulee vielä tänään kotiin ja lähtee mun tueks.
Toivottavasti teitä ei nyt inhota se, että tulin kertomaan ikäviä asioita...
Ihanaa odotusaikaa teille kaikille, ootte ihania!
P.S Hassua, että tunnutte niin läheisiltä, vaikka ollaan kaikki toisille tuntemattomia... :)
Mimmu
Oikein paljon voimia huomiseen ja iso rutistus! Ollaan varmasti kaikki hengessä mukana.
Pikku Punahilkka
Ensiksi Mimmulle voimia! Ilman muuta kiva kun kirjoitit, oonkin miettinyt mitä sulle kuuluu. Halauksia!
Shellie, kiva että ultrassa kaikki ok. Mulla ultra vasta 12+6, np-ultra siis samalla. Onneks neuvolassa jo sai kurkata, muuten olis kyllä pää levinnyt.
Pikku punahilkka: mulla narttukoira 3v vaistosi ekan raskauden, haisteli mahaa ja oli lähellä. Sen jälkeen sitä ei oo kiinnostanut ;)
Santsuli: Hyvä idea tuo lasketun kertominen myöhemmin. Se oli kyllä tosi rasittavaa, kun eka syntyi 41+2 ja koko ajan jo ennen laskettua tuli soittoja ja ihmettelyjä, että mitä ihmettä vielä teen kaupassa/lenkillä... argg!!
Pidätte mua varmaan ihan kamalana valittajana. Mä oon vaan niiiiiin rikki ja teille kai saa valittaa? Oikeesti, kummassakaan aiemmassa raskaudessa ei ole ollut näin rankkaa :´(
Eilen alkoi täysillä oksettaa klo 13. Nukuin 14.30-15 ja 18.30-19.30, pistin lapset oksennusta vastaan taistellen sänkyyn ja nukuin 20.15-7 ja ennemmänkin oisin halunnu nukkua :( Nyt tuntuu, että haluun vaan terveyteni takaisin, enää en jaksa. Ekasta tätä kesti, tosin lievempänä, rv 17 asti ja tokasta rv 13, saa nähdä miten nyt käy.
Aalto 12+0
oon miettinyt, että vaikka ei paljastettaisi yhtään enempää itsestämme, voisimmeko silti kirjoitella jotenkin suljetusti? Missä? Tuntuu hölmöltä, että meitä kirjoittajia on muutamia ja lukijoita satoja...
Onko kukaan kokeillut vyöhyketerapiaa pahoinvointiin? Mä oon valmis maksaa vaikka 100e että tää olo helpottais...
Pitkästä aikaa. Oon kyllä reippaasti käynyt lukemassa muiden kuulumiset, mutta oman navan päivitys jäänyt =) Paljon kirjoituksia joista jokainen luettu, mutta kun ei muista että kuka kijoitti mitä. Mutta onnea ultrakuulumisista! Ja kyllä tuntuu pahalta niiden puolesta, jotka joutuu vieläkin taistelemaan pahoinvoinnin kanssa. Aalto, sun olotila kuulostaa tosi kurjalta. Toivotaan, että se pian hellittäis.
Joku kyseli täällä kiukusta ja ärsyyntymisestä. Täällä kans yksi, jonka pinna on ollut tosi tiukalla. Nyt jo helpottaa, mutta kyllä muutama viikko meni aika ärtyisissä mrkeissä. Mies parka. Onneks tosiaan nyt on taas tasaisempi mieli. Ehkä se ultrakin vaikutti asiaan. Että sai varmuuden, ett siellä pikkuinen on.
Viime viikolla oli raskaudentoteamis-ultra. Kaikki ok, mutta n. viikon verran pienempi kuin olin olettanut. Jotta pitkästä kierrosta tärpännyt ;) No maanantaina mennään uudestaan ultraan ja varmistetaan laskettu aika.
Muitakin vauva-uutisia tuli sukuun, miehen veljen perheeseen tulee n 3 viikkoa aikaisemmin vauva! Onpahan leikkikaveri! Mutta me ei olla vielä kerrottu kuin muutamalle ihmiselle tästä vauvasta. Pian kai sen vois jo kertoa. Omall 9v tyttärelle kerroin, ja hän oli kyllä tosi iloinen. Vähä jänskätti kertoa, mutta reaktio onneks oli tosi positiivinen. Jollain muullakin tais olla samanlaisia kokemuksia, että vanhemmat sisarukset olivatkin aivan haltioissaan tulevasta beibestä.
Ihanalta kuulosti teidän jutut, kellä oli ne doblerit =) oih... tulis varmaan aika usein kuuneltua.
Painonnousustakin käyty keskustelua. Ekasta mulla tuli 11 kg. Nyt suunnilleen sama lähtöpaino, eikä ainkaan vielä oo kiloja tullut, jotta luulisin että aika samaan mennään. Mäkin jo oottelen vauvamasua, ois kiva sitä sitte silitellä! Tällä hetkellä paino kun on vielä "oma" ja mitään ei näy, niin se beibi ei niin koko ajan ole ajatuksissa. Mutta paljon ajatuksissa silti.
Jaahans tulipas sitä vuodatusta. Kirjoitellaan!
-Katmandoo 10+2
Kyselit tuosta vyöhyketerapiasta. Mulla ei ole kokemuksia vyöhyketerapian avusta pahoinvointiin, mutta muita positiivisia kokemuksia siitä kyllä.
Kävin ala-asteikäisenä monta vuotta vyöhyketerapiassa pahan atoopisen ihottuman takia.. Hetkessä se ei auttanut mutta ajan saatossa kyllä. Mun pahat siitepölyallergiat myös jäi terapian ansiosta. pikkuhiljaa atooppinen ihottuma lieventyi ja lähti kokonaan. Jotta mä kyllä suosittelen!
Akupunktiokin vois olla vaihtoehto.. Meidän terveyskeskuksessa oli aiemmin sellainen lääkäri, joka teki myös akupunktiota. Mun äiti kävi siellä raskauspahoinvoinnin takia, kun odotti pikkuveljeäni. Täytyykin kysäistä siltä kuin se vaikutti. Ei enää tarkkaan muista, on siitä niin kauan.
Mutta käy ihmeessä testaan! Kyllä sun kuuluis jo jotain lievitystä tuohon oloon saada.
Koita jaksaa,
Katmandoo
Ehdikin tuulettaa, että olisi jo ohi. Huoh. :( Kunnon jomotus ja kun tyhmä otti vain yhden pillerin, niin ei edes auttanut. täytyy tovinen odotella, ennen kuin voi ottaa uuden satsin.
Mekin kerrottiin isoveljelle ultran jälkeen ja ihan oli iloinen, ei nyt mitään hyppyjä, mutta ei mitään mielenosoitustakaan. Sanoi, että ihan kiva juttu. :)
Ehdin jo saada doplerilla tykytyksiä, kun itusta ei illalla ja tänään aamusta löytynyt. No äsken löytyi. :)) On vaan ihan törkyisen alhaalla, ihan tuolla häpyluun alla, melkein nivusessa. Nyt oli vaan vaihtanut paikkaa vasemmalle, tähän asti on majaillut oikealla. Että jos doplerin hankitte, niin malttia, malttia. :)
Siriina, nythän on käypähoitosuositus muuttunut ja sokerirasitukseen voi "päästä" jo rv 12-16, muistaakseni jos bmi on yli 35 ja jos edellisessä raskaudessa on ollut jotain häikkää sokrujen kanssa. Mullakin se on edessä sitten myöhemmin, sitä odottellessa, se litku on niin jam! ;)
Liikkeitä oon tuntenut esikoisesta 18+ ja kuopuksesta 14+. Saa nähdä, milloin nyt. Eilen vähän jo tuntui jo sivelyä, mutta en usko, että vielä oikeasti liikettä oli. Mutta kovin odotellaan, se on niin ihanaa.. :')
Mies on meilläkin ihanasti mukana, toissailtana kuuli sykkeenkin ekaa kertaa. Yleensä nukkumaan mennessä silittelee masua. :)
Laurau, vauvaunet on ihania. :) Itse en oo vielä niitä nähnyt, ennen plussaamista näin paljon. Jossain vaiheessa unet aina mulla muuttuu ihan hulluiksi, esim. vauva on juuri syntynyt ja osaa puhua, tai istuu nätisti sohvalla. ;)
Shellie, joo, kunhan aikaa on kulunut, niin mahasta voi kuvaa laittaa, nyt on tarjolla vielä niin elintasovatsaa, ettei vauvamasua vielä näy. :D
Punahilkka, mun yksi kaveri osasi tehdä kuopuksesta raskaustestin sillä perustellaa, kun kissa alkoi nukkua mahan päällä. :) Kuului niihin onnellisiin, joilla ei oireita juuri ole. Esikoisen kohdalla kisu oli alkanut samallalailla tekemään "pesää" mahan päälle. Että kai niillä jokin vaisto on.
Santsuli, oho, miksiköhän kätilö uskoi menevän yliaikaiseksi, jos esikoinenkin on mennyt. :O En ole ennen kuullutkaan.
Mimmulle kovasti tsemppiä tähän päivään! minustakin oli vain mukavaa, että kävit kertomassa kuulumisia, kovin olen sinua ja muita pois joutuneita miettinyt. Toivottavasti kaikki sujuu tänään hyvin!
Aalto, entä jos teille tuleekin tuplat? :D Vai olitkos ultrassa käynyt? Kun noin rankasti ottaa.. ;) Toivottavasti pian olo helpottaa, tiedän kyllä tunteen. :/
Jostai luin, että jotkut on saanut hyvin apua vyöhyketerapiasta pahoinvointiin, omakohtaista kokemusta ei ole.
Suljetturyhmä olisi mahdollista perustaa tänne, en oo yhdessäkään mukana, mutta perustaminen vaikutti aika helpolta. Olisko sellaiseen muilla kiinnostusta? Minä sanon ainakin hep!
Ihania ultranäkymiä oli monet taas saanut! Ihanaa, ihanaa! :)
Nyt levolle, näkyy tähtiä kohta..
Naanuli ja itu 11+3
Heipat kaikille! Vierähtänyt tovi jos toinenkin viime käynnistä täällä, ja kestikin hetken lukea kaikkien kuulumisia :)
Vatsassa voidaan ja kasvetaan hyvin, maanantaina ultrassa sydän teki töitään. Kova on vain vielä pelko keskenmenosta. Kurjaa, kun tekisi todellakin jo mieli huutaa kaikille ilouutinen olevani raskaana!!
Pahoinvointi on ja pysyy. Nyt tosin saan sen pidettyä kurissa syömällä jatkuvasti jotain. Onneksi hedelmät ja jugurtti maistuu, ei tule mässättyä karkkia ja sipsejä.. Painoa kuitenkin jo tullut pari kiloa. Ja vatsa näkyy. On toki turvotusta reilusti, mutta kyllä näkyy alavatsassa kumpu, joka ei ole rasvakertymä ;)
Lääkäri määräs pahoinvointiin primperania, mutta en aio aloittaa niitä. Miksi syödä lääkkeitä, jos saan hedelmiä syömällä olon kuriin?? Ei paljon tohtori kuunnellut.
Väsymys painaa päälle, mutta sen kylkiäisenä on tullut unettomuus. Valvon yöt ja nukun aamupäivät. Kaippa se joskus kääntyy takaisin normaaliksi.
Pirteää syyspäivää kaikille!!
9+4
Oon täälä jo pari kertaa mainostanut sitä akupunktiota pahoinvoinnin taltuttajana, olisko sun mahdollista kokeilla sitä? Ylen sivuilta googlettamalla löytyy asiallista tietoa aiheesta. Akupunktioon on mahdollista saada lääkärin lähete, jolloin hoidosta saa kela korvauksen. Mulla se hoito maksoi n. 40 e kerta ja kävin siinä kolme kertaa viikon aikana. Alkuun vointi vähän helpotti, kunnes paheni ja sit häipyi kokonaan. Eikä takas ole tullut. Toki akupunktiokaan ei kaikilla auta, mut suurimmalle osalle tuo oloon helpotusta. Suosittelen siis lämpimästi.
Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista ja nopeaa ajanjuoksua niille, jotka vielä odottelevat tulevaa ultraa. Ja ennenkaikkea Mimmulle paljon voimia!
Omaa napaa sen verran, et eilen oli nt-ultra ja siellä tyyppi heilui ja pyöri ihan innoissaan. Oikeen polleena esitteli taitojaan. Muiltakin osin kaikki oli ultrassa kunnossa. Ehkä hieman ainakin hetkeksi rauhoitti omaa mieltä.
Mut nyt siivous odottaa, esikoinen nukkuu lentsua pois päiväunilla.
Hyviä oloja kaikille.
Toukka11 12+2
Ja ihan ekana Mimmulle paljon voimia jos vielä käyt täällä.
Joku kyseli onko lemmikin käytös muuttunut raskauden myötä.. Meillä vanha narttukoira ei kyllä ole ollut moksiskaan. Tai vaikea sanoa kun se on aina niin hellyydenkipeä ja työntää päätä syliin. Tekee tuota siis edelleen, mutta en osaa sanoa tekeekö enemmän kuin normaalisti. Vähän kyllä sen suhtautuminen uuteen tulokkaaseen jännittää. Se kun ei ole kovinkaan paljon tottunut lapsiin.
Me nyt vihdoin viikonlopun aikana kerrottiin omille vanhemmillemme tulokkaasta. Ja lisäksi vielä miulla on mummo elossa ja hyvinvoivana ja sain ilahduttaa häntäkin tiedolla isomummoudesta. Oli erittäin iloinen ja tuntui ottavan uutisen vastaan kunnia-asiana. Muutkin suhtautuivat uutiseen oikein myönteisesti. Kavereille on nyt tullut kertoiltua pikkuhiljaa kun on muutamia tässä nähnyt ultran jälkeen. Ei vaan enää malta olla kertomatta.
Miulla on nyt ilmaantunut tämä mukava selkäsärky! =( Viime viikolla särki enemmän oikealta puolelta ja tällä viikolla vasemmalta. Tänään kyllä tuntuu siirtyneen koko ristiselän alueelle. Pelkään ettei kestä kovin hyvin töissä oloa. Ensi viikolla onkin neuvolalääkäri ja voi sitten häneltä kysellä vähän vaikka tuostakin asiasta. Ja sitten kuunnellaan samalla käynnillä sydänäänet. Vihdoinkin! =)
Sateista viikon jatkoa!
Janna 12+5
Pitkästä aikaa ehdin tulla tännekin pyörähtämään. Porukka senkun lisääntyy, kiva juttu!
Meillä on nyt ultra takanapäin.Voi ihanuus, siellähän se baby kasvaa ja näyttää jo ihan ihmiseltä. Aivan uskomaton tunne oli nähdä ensi kertaa hänet. Jotenkin nyt tuntuu paljon todellisemmalta raskaus.Paitsi toki vatta on sen verran pyöristynyt, että meinaa olla hankaluuksia nyt jo peittää raskautta.:) Laskettua aikaa ei siirretty, mutta pari päivää enemmän näytti viikot kuin alunperin oltiin ajateltu.
Vauva ja äiti voi siis täällä hyvin. Pahoinvoinnit on kokonaan ohi, ja odotan että väsymyskin pian helpottaisi!!:)
Hennu 12+1
mä ainakin liityn heti jos joku sellasen pistää pystyyn. Sinne ehkä ilmottautuiskin vaan ne jotka oikeesti kirjottelee, kun nytkin meitä on listalla vaikka kuinka monta ja läheskään kaikki ei oo ensimmäisen kirjotuksen jälkeen kirjottanu yhtään mitään...!
kyllä toi suljettu ryhmä kuulostaa ihan hyvältä =)
oon iha fiilareis ku oon päässy taas vähä normaaliin elämään, eli käymää spinnis ja pumpis =) ainut et oon ollu nii kankee viime viikon et hyvä et on päässy kävelee ku toi 1,5kk:n tauko oli. mut se on kyl totta et melkee kannattaa mennä vaa vaik on vähä huono olo, se paranee meinaa nii pal.
naanuli: kiitos, soitin ja tilasin sellasen belly beltin =) siel on vaa aikamoinen ruuhka et menee jonki aikaa enne ku saapi. mut hauskaa kattoo et toimiiko. mulla paino tosiaa iha grammallee sama ku normaalist, mut toi vatsan malli on kyl täl kertaa pumpsahtanu nii pal nopeemmin.
me oltii kattoos sitä pikkuvauvaa ja oli se kyllä sulone! voisin melkee vannoo ettei meidän poika oo ikinä ollu nii pieni, vaik oli 300gr pienempi syntyessään. ja iha ku ei enää osais nii pientä pitää sylissäkään =) nopeest tosiaan unohtuu.
meil tuli eilen postis veriseulan tulos ja nyt on jo paljon parempi mieli ku kaikki näytti hyvält. mulla meinaa tuttu pari kuukaut sit keskeytti raskauden täs vaihees ku sai tietää et on downin lapsi. ja oon vaa miettiny et en ite pystyis. okei ihana ettei tarvii asiaa miettii mut ei oo voinu olla miettimät omal kohdal...
me lähdetää kotiäitien tapaamiseen nyt vikaa kertaa "kotiäitinä". on ollu tosi hauskaa ku mejä lähel asuu 4 muuta ketkä sai 10 päivän sisäl ekan lapsen =) ja maanantai kauhistuttaa ku poitsu ekaa kertaa hoitoon ja ite töihin....
sain muute taas ihme noottii neuvolalääkärilt (siis viime raskaudes myös) mun työstä, mis ollaan koko päivä jalkojen pääl. mut iha hyvin sitä viimekski jaksoin. ainoot saikku päivät oli 2 viikkoo ennen äipäloman alkuu ku issias pisti et veti jalkoi alta. mut siis jännä et täl kertaa on varmaa taas sama et ne ois koko raskauden kirjottaas sairaslomaa =)
cessu + salamatkustaja 12+5
eli jäsenyys on "haettava". Vielä en osaa neuvoa, jos ongelmia tulee, mutta ryhmä löytyy siis tuon vasemman valikon RYHMÄT-klikkauksen alta ja nyt näyttää olevan ekana ryhmänä HUHTIHURMURIT 2011. Tulkaas mukaan. :)
Muita kuulumisia myöhemmin.
Naanuli ja itu 11+4
ps. viisi ensimmäistä jäsentä jo hyväksytty. :) Mukaan muutkin. :)
Kävin tuossa äsken töissä kahvihuoneesta hakemass kahvia ja työkaveri kommentoi että onpas sun maha kasvanu. Hei, mä oon viikolla 11+4. Ei tässä ny mitään mahaa pitäis vielä olla :-O Vai voiko olla. Musta tuntuu, että mä oon vaan turvonnu. Ja siitä en kyllä mitään kommentteja kaipaa :( Tai no, hymyillään nyt kuitenkin :)
Mä oon siis rakenteeltani kyllä hoikka ja toinen lapsi on jo kierroksessa, joten voishan se olla mahdollista, mutta mutta... help.
Ootteko te muut elukoiden omistajat huomanneet lemmikkien käytöksessä muutoksia näin oman raskauden myötä?
Meillä on kaksi kissaa, joista toinen on aina ollut varautunut ihmisiä kohtaan, eikä tosiaan oo ollut mikään sylikissa. Joskus harvoin on saattanut tulla mun syliin makoilemaan, ei juuri muiden. Muut saa silittää sitä aina kun se vaan tälle kissalle sopii. Ja jos ei sovi niin se väistelee.
Nyt tää samainen katti tahtois jatkuvasti tulla mun masun päälle makoilemaan, kehrää ja "vauvattaa" mun mahaa ja tissejä vasten. Ja jos en oo kotona, niin katti on hirmuisen levoton. Niin ja portaille tuotujen lahjusten määrä on kasvanut huomattavasti :D Alfanaaraalle hiiripaistia :D Asutaan siis sellaisessa paikassa, missä kissoja uskaltaa päästää vapaasti pihalle. Todennäköisesti siis jotenkin vaistoaa mun raskauden.
Saman havainnon tein aikoinani esikoista odottaessa. Tosin silloin perheeseen kuului kaksi koiraa. Toiselle tuli pakonomainen tarve makoilla mun masua vasten, vaikkei koskaan ennen ollut sitä tehnyt. Ja tämä loppui sitten lapsen synnyttyä. Kummallisia nuo elukat :D
Tällaisia pohdintoja sadepäivän ratoksi. Nyt kokkailemaan! Pärjäilkäähän!