HUHTIHURMURIT syyskuussa
Kommentit (118)
Mimmulle pahoittelut. Alko itseäkin jännittää, kun mullaki on jo kerran syke löytynyt mut siitä on jo neljä viikkoa. Lisäksi havahduin tänään siihen, että niitä ihan alussa olleita kohdun nippailuja ei ole ollu enää pariin viikkoon. Pitäsköhän huolestua?
Vauvakuumeesta: mulla ei ole noussut sitten minkäänlaista. En kyllä ole ikinä ollutkaan mitään hösääjätyyppiä tai pitänyt muiden vauvoja mitenkään ihmeellisinä, joten en kyllä uskonutkaan että menisin ihan sekaisin, edes raskaushormonien voimasta :D. Mulla on siis ihan tavallinen olo, niinku ennen raskauttakin. Eniten oon ajatellu sitä, että keväällä ei sitten mennä vähään aikaan töihin. Välillä tulee mieleen, että oonkohan mä jotenki ihan epänormaalin tunteeton... :-/
Siriinalle onnea ihanista ultranäkymistä! Mulla tiputteli tuo kuopus juurikin tuon istukan sijainnin vuoksi, loppui vasta rv 16. :/
Cessu, se jatko pala on Belly Belt ja täältä voi katsella, mistä niitä saa http://www.babyidea.fi/aidille/carefixexpander.html
mulla on tänään ekaa päivää mammahousut jalassa. :D Oli ainoat mahtuvat housut pesussa ja oli pakko saada housut jalkaan. Nää o kyllä hyvät jo nyt, toki nostella saa, mutta se ei kotona haittaa.
Mulla ei oo mitään muuta logiikkaa ollut noissa tenavissa kuin se, että tyttöjä saa aina odottaa. ;) Poika (esikoinen) syntyi 39+6, tyttö (kuopus) 40+4. Muutenkin musta tuntuu, että lähipiirissä tytöt menee aina yliajalle..?
Karkki, en usko, että kohdunnippailujen puutteesta on tarve huolestua, ei täälläkään ole juuri nippaillut, repäisykipuja on kyllä ollut, mutta mun kohtu laajenee jo niin monetta kertaa. :)
Mulla ei myöskään oon mitään kovin suurta "vauvakuumetta", toki ilolla ja onnella tätä uutta elämää kannan, mutta ei mitään sellaista maagista hössötystä oo, ei oo ollut muistakaan. Enkä mä oon kummastakaan kokenut mitään järkkyä rakkauden aaltoa heti syntymän jälkeen, lähinnä ollut kummastakin vain helpottunut, että ohi on. Mutta kumpaankin on ajan kanssa rakkaus on kasvanut ja laajentunut. Ja elämän tärkeimpiä he on. Niin käy sullekin. :)
Ylipäätään äitiys puetaan mun mielestä aina liian hempeään ja vaaleanpunaiseen hörsellykseen. Ihanaahan tää on, mutta aivan kamalaakin välillä.
Anteeksi paatokseni. :D
Naanuli
ps. en mäkään muista nimimerkkejä, mutta mulla on toisessa selaimessa auki noi kirjoitukset, niin samalla luen ja kommentoin. :) Sen saa auki ctrl ja N yhdistelmällä.
Ihan varovarovaisesti uskaltaisin väittää, että pahoinvointi on laantumassa. Viikkoja siis 10+6. Ihan normifiilis ei kyllä vieläkään ole, mutta huomaan syöväni tavallisesti ja selvästi ajattelevani muutakin kuin pahaa oloa välillä. Enkä enää edes oksenna. Ihmeellinen tunne, kuin olisi jonkinlainen lupaus päivänvalosta koittamassa piiiitkän pimeyden jälkeen. Sori jos kuulostaa dramaattiselta, mutta kohtalotoverit tietänevät täsmälleen mistä puhun... :)
Moicca! Meillä täällä niin rauhallista kotona, että piti tänne tulla pyörähtään. Tytöt synttäreillä, ja meillä "laatuaikaa" Pikku-miehen kanssa. Joka taukoamatta kyselee siskoja ja isää kylläkin =)Mies tekee aina 12h päiviä, ja joskus ne osuu näin vkonlopuillekin =( Tänä aamuna ei ollut kovin paha olo, YES! Odotan jo malttamattomasti ekaa neuvolaa, joka on Ma:na. Haluan vain varmistua, että kaikki on hyvin =) Tuosta lasketusta ajasta sen verran, että jotenkin just mietin, et kuuluisinkohan tänne vai ns. "suosiolla" Toukokuisiin =) Itse laskeskelin et laskettuaika on n. 25-28.4. Mutta mulla on mennyt esikoinen, ja nuorin jopa enempi kuin 2vkoa ylitse. Vain keskimmäinen syntyi viikon etuajassa. Tiedän että tuo aika on tosiaan melko joustava. Mutta yliaikaiset on ollut isompia, ja myöskin istukkakin jo huolestuttavan näköinen. Jotenka en sano ystävillekkään koskaan enään laskettuaikaa päivälleen, niitä soittoja eikö vieläkään. Ei vaan jaksa sit lopussa =) Onko teile tullut jo mitään intohimoa, mitä pakko syödä normaalia enempi? Mulle tuntuu maistuvan tomaatti ja mustaherukkamehu enempi, kuin ennen. Onko jotain mistä olette jo luopuneet/aiotte kohta luopua raskauden vuoksi harrastuksia tms...? Mä olen luopunut Batterysta, jota join 4-5 tölkkiä vkossa. Ja sitten rakas ja tärkeä harrastus, mutta liian vauhdikas ja vaarallinen mahasukille, elikä rallia olen ajanut. Mut nyt tauolle siitä, muutamat kisat ois ollut vielä. Ehkä jo ensi kesänä jatketaan, mikäli kaikki hyvin menee. Huh, innostuinpa oikein kirjoittaan taas paljon... Jatkakaas muut välillä =)
Mimmulle pahoittelut munkin puolesta,jos vielä käyt lukemassa viestejä!Täällä töissä taas istuskelen ja kun ei ruuhkaa ole niin ehdin tulla pari riviä kirjoittaa.Mulla on noi la:t menny niin että poika synty pari päivää etuajassa,vanhin tyttö pari päivää etuajassa ja kaks tyttöö neljä päivää la:n jälkeen.Joen eipä ole ollut kiinni siitä kumpaa odottaa.Mä kävin muuten kattomassa kiinalaisesta kalenterista että tällä kertaa pitäisi poika olla tulossa,mielenkiinnolla odotan pitääkö paikkaansa.Toisaalta olisi kiva kun on ennestään tosiaan kolme tyttöä ja yksi poika mutta lopultahan tietysti ratkaisee vain se että kunhan on terve niin ei väliä sukupuolella.Aion kyllä sit myöhemmin lääkäriltä kysyä sukupuolen niin kuin tein edellisestäkin.
-Minihattis-
Paljon keskustelua täällä on taas käyty enkä ole ehtinyt kirjoittaa pitkään aikaan mitään. Mutta täällä vielä ollaan, ja mukana roikutaan entistä vahvemmin...
Kaikkien näiden ikävien kuulumisten jälkeen tuntuu itsestäkin epävarmalta, mitä jos tämä minunkin maha-asukki päättää että ei haluakaan kasvaa pieneksi vauvaksi asti? Ensikertalaisen tuntemukset on siis yhä epävarmat, tiedän että monessa kohtaa raskaus voi mennä pieleen, toisaalta yritän antaa ajatuksissa tietä sille, että pahin aika on jo ohitettu ja nyt pitäisi alkaa nauttia raskaudesta...
Torstaina käytiin np-ultrassa miehen kanssa, ja siellähän tuo masuasukki kovasti hyppi ja heilui. Eli kaikki siltäosin kunnossa, elossa on ja virkeänä porskuttaa! Olo helpotti kummasti, kovasti tuota jännitin että mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa... Tuntuu että miehellekin tuo raskaus tuli todellisemmaksi nyt kun näki ihan oikeesti että siellä mahassa todella on vauvan alku. Tosin kokoa on vasta noin tulitikkuaskin verran, ja laskettu aikakin siirtyi viikolla, eli 5.4.2011 on nyt päivä mihin tähdätään...
Uskalsin perjantaina kertoa mun isälle, jolle näytin ultrakuvaa. Aluksi se ei tajunnut mistä oli kyse, mutta kun tajusi niin riemastui kovin, ja oli ihmeissään. Hänelle on tulossa ensimmäinen lapsenlapsi, joten varmasti tunteet on tulevalla isoisälläkin pinnassa. Kertomisten pää on siis avattu, ehkä se siitä helpottuu. Äidillekin haluaisin kertoa, mutta en tiedä onko puhelimessa kertominen vaikeamapaa kuin kasvotusten. En nimittäin tiedä milloin äitiä seuraavan kerran nään.
Aika pitkälti omaa napaa tuli minultakin tähän hetkeen, jospa sitä aktiivisemmin pääsisi kommentoimaan jatkossa myös muiden kuulumisia.
Melissa83 rv 11+7
Moikka, onko teillä muilla paino jo kääntynyt nousuun? Mä nimittäin painan edelleen noin kilon vähemmän kuin ennen raskautta, vaikka oon syönyt jo monta viikkoa paljon enemmän kuin normaalisti. Tiedän, ettei painon vielä tarvi noustakaan, mutta silti ihmetyttää kun "saa" syödä selvästi enemmän kuin ennen, eikä se näy vaa'assa mitenkään.
Kuluttaako nyt raskaana sitten paljon enemmän kuin normaalisti? Lähinnä pelottaa, että tässä tulee "sokeaksi" omille syömisilleen, ja sitten kun paino alkaa nousta, ei enää tiedäkään mikä on normaalia ja mikä vain liikaa herkuttelua. Oon syönyt nyt viikon aikana suklaatakin melkein joka päivä.. :D
Olen siis normaalipainoinen, BMI 20. Viikkoja nyt 10+4.
Äsken löysin itusen sykkeen. :)) ihana ääni. :)) Pitkään sai taas etsiä, mutta nyt sai myös pitkään kuunnella. Tasainen jumputus oli, 156 pintaan jumputti. *huokailee* Hyvällä hetkellä kyllä tuli esiin, eilen oli aika kipuinen päivä ja vaikka järki sanoo, että suolisto, suolisto, niin tunteet heitti jo häränpyllyä. Söin eilen nimittäin poppareita ihan liikaa, kun kateltiin leffaan esikoisen kanssa ja oli niin törkeä olo koko iltapäivän ja illan ja maha kipeä. :/
Nisar, saa olla dramaattinen. :) Vaikka mulla ei noin pahaa pahoinvointia ole ollutkaan, niin voin silti kuvitella, miten autuaallinen olo siellä on. Eilen tosin itse toivoin, että osaisin oksentaa, olisi varmasti helpottanut oloa..
Vivian, mulle ei oo mitään mielihaluja vielä tullut, enemmänkin taistelen edelleen sen kanssa, että jotain tekisi mieli. :/ Muutoinkaan en oo mistään joutunut luopumaan, mun harrastukset on niin kevyitä, että vielä suppareita laskiessa kaikkea voi tehdä.
Kiinalainen kalenteri povaa meille tyttöä. Hauskaa kyllä, on osannut ennustaa nuo jo olevat ihan oikein. :)) Me ainakin nyt ollaan ajateltu, ettei kysyttäisi tulokkaan sukupuolta etukäteen, kuopuksesta ei tiedetty, esikoinen näytti vehkeensä niin selvään, ettei ollut varaa epäillä. :) Mulla on ollut kovin vahvat fiilikset oikeasta sukupuolesta, nyt oon sitä mieltä, että tyttö tulokas, on vaikka ehkä vähän poikaa toivoisin.. lähinnä siksi, että saisin kaivaa esikoisen vaatteet varastosta.. :D
Kalenteri löytyy muuten täältä
http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf
Melissa, onnea ultranäkymistä! Ja rohkeutta kertomiseen. Hyvin se menee. :)) Itse kerroin äidille puhelimessa ja jotenkin aloitin siten, että äiti luuli asian olevan jotain _hyvin_ vakavaa. Mutta kovin oli iloinen, kun asia selvisi.
Karkki, mulla on paino kanssa laskusuunnassa, mutta mun lähtöpainolla se on vain hyvä juttu. :x Raskaus sinällään ei vielä juurikaan kuluta, joten ei kannata kovin opettaa itseään syömään. Toki jos oot sitä mallia, ettei kilot muutenkaan tartu, niin ehkä sillä ei ole kovin suurta väliä. Muistaakseni energian tarve kasvaa yhden voileivän verran. Mutta voi olla, että nyt kasvatat takaisin niitä alussa kadotettuja varoja. :)
Tuossa on aika hyvä artikkeli http://www.tuuli.net/ravinto/15.htm
Siriina, oli muuten tehokkaat peukutukset, kiitos niistä. Näyttää siltä, ettei silmätulehdus muihin kiertynyt. :)
Huomenna ultraan. Toivottavasti kaikki on kunnossa!
Naanuli ja itu 11+1
täällähän on vähän hiljentynyt, joten aattelinpa nyt vapaapäivän kunniaksi vähän kirjoitella!
Naanuli: onko sulla kotona sellanen doplleri? oletko mistä sen hankkinut? itsellä myös tekis mieli ostaa sellanen, sillähän saisi hyvin pitkälti mielenrauhan , kun kuulisi pienen sydämen aina kun haluaisi..Miten ultra meni? tulehan sit kertomaan!
Olen itse huomannut, kuten joku muukin kirjotti, että päänsärky on alkanut vaivaamaan. Se on melkein jokapäivä ja en haluaisi joka päivä ottaa lääkkeitä :/ onko muilla?
Katsoin tuon kiinalaisen kalenterin, sen mukaan myös meille olis tyttö tulossa, senhän näkee sitten :)
Olen alkanut myös näkemään paljon unia vauvaan liittyen. Huhtikuu tuntuu tällähetkellä olevan niin tosi kaukana.. ja kaikki sanoo, että aika menee kyllä nopeaa?
Melissa: itse kerrottiin puhelimessa läheisille, sillä asumme toisella puolella suomea, eikä haluttu odottaa, että mennään kotipuolessa käymään, kyllä se puhelimessakin on kiva kertoa :) Onnea kertomiseen, hyvin se menee!!
Pahaolo ei helpota edelleenkään. sais kyllä jo loppua. On se tympeää töissäki oksentaa. hohhoi.
Kivaa päivää kaikille!
shellie 12+1
Ikävä juttu :´(
Mun paino ei ole noussut yhtään, samassa pysynyt/vähän laskenut ehkä. Mun pahoinvointi on pahentunut. Nyt se on sellaista todellista karusellipyöritystä, joka alkaa pahimmillaan klo 17 ja kestää kunnes nukahdan :( Olen alkanut nyt oksentaakin, kun tähän asti selvinnyt yökkimisillä. Voi Shellietä, jos töissäkin oksennat. Ei ole helppoa. Koko päivän on heikko olo mut illat on helvettiä :(
Turvotus alkaa laskea, mutta pikkuinen kumpu tuntu selällään ollessa. Sorry tämä omanapaisuus, luen kyllä teidän jutut aina ja odotan niiät kovasti.
Nyt töitä taas.
Aalto 11+5
voi ei, voimia Mimmulle! ikäviä uutisia vielä tässä vaiheessa...:(
ja ei täälläkään tosiaan oo jaksettu siivota sitten, öh, no, kuin 3kuukautta sitten:D mies on ollut ihana ja hoitanut kämppää kaiken muun lisäks, kun tää emäntä ei oo vaan pystynyt. olo on kaamea ja kaikki oksettaa, lisäksi väsyttää niin paljon ettei todellakaan oo tullut kuuloonkaan alkaa huitomaan mopin kanssa.
miltsukka, ymmärrän stressisi! mulla on ollut ihan samat fiilikset, inhoan tuota työtä jossa nyt olen ja Luojan kiitos se loppuu tämän kuun lopussa. site on edessä mahdollisesti hetkellinen työttömyys, muttei tulis kuuloonkaan jatkaa tuolla..koita jaksaa, voimia viikkoihisi! :(
Siriinalla ja Melissalla oli ihania ultrauutisia, onnea niistä! :) Naanulikin on nautiskellut sydänäänistä, voi että se onkin sitten kaunis ääni...
ja nisar, tervetuloa valoon! :D mäkin siellä oon välillä kävässyt, mutta täällä mä oon taas oksennus-pimennossa..kaks päivää mennyt oksentaessa ja ihan kaamee olo ollut monta päivää.
koitetaanpas me pahoinvoivat vielä sinnitellä hetki (säälittävää yrittää tsempata muita vaikka oman toivoni hyvästä olosta oon heittäny kaivoon jo aikoja sitten..)
me siis käytiin np-ultrassa miehen kanssa perjantaina, joka olikin taas yllättävän jännä juttu. meis nimittäin oli tulossa junalla kouvolasta, jolloin tietysti VR:llä tuli taas joku yhteys-katkos ja junat seisoi nastolan kohdalla monta tuntia..mies sai seistä paikallaanolevassa junassa 1,5tuntia ennenkuin konnari alkoi päästää väkeä ulos, ja mä pääsin hakemaan muruseni turvaan --> kauheeta kyytiä sairaalaan jossa oltiin lopulta 10min myöhässä ja hikisinä :D onneksi päästiin kuitenkin sisään, mun pulssi oli kuitenkin niin kova et vauveli oli ihan poikki kun ultraaminen aloitettiin; se van makasi siellä ihan liikkumatta, pikkuinen nukkui ihan reporankana..ultraaja passitti mua vähän hyppimään et saatiin kunnon kuvaa, ja kylhän se lopulta vähän virkoskin ja alkoi meille vilkuttelee ja tanssimaan :) voi sitä ihanuutta! kaikki kunnossa, niskaturvotusta oli vaan 0,8mm eli hyvähyvä! laskettu aika siirtyi nyt viidellä päivällä eteenpäin, eli se on nyt 4.4. (sen vois merkata tohon esittelyihin..)
mun kohtu on niin takana, että ulkokautta ultraamalla ei löytynyt mitään. mutta eiköhän rakenneultrassa sit jo selvitä ilman sitä sisäistä ultraaja-hirvitys-keppiä :D
äh, nyt alkaa oksettaa tää näytön tuijotus, siirryn taka-alalle..
Laurau 12+0
Laurau: Olipas teillä vauhdikas ultrareissu. No, noita on kivaa sitten muistella jälkeenpäin :)
Nyt olis mulla ensimmäinen neuvolakäynti takana. Pää on ihan pyörällä! Liian paljon kysymyksiä, lippusia ja lappusia sun muuta. Hieman myös jännitti, että millainen neuvolatäti on ja että tuleeko sen kanssa toimeen. Ihan mukavalta tuo vaikutti.
Positiivinen yllätys oli, että täällä neuvolaan oli hommattu ultra ja melkein ensimmäisenä terveydenhoitaja kysyi, että haluanko mä nähdä pikkuisen.. No tietty halusin! Siellä se köllötteli ja syke näkyi. Paljon oli isompi kuin silloin ekassa ultrassa. Terkkari väitti, että jalat sillä pikkuisella heilui, mutta en mä mitään huomannut. Mä vaan tuijotin sitä pientä, nopeaa sykettä ja sitä ihmeellistä palleroa mun sisällä. Uskomaton fiilis! Kuvankin sain tällä kertaa mukaan.
Että tällaisia kuulumisia näin pikaisesti. Voimia kaikille pahoinvoiville! Toivotaan kaikki, että olo pian helpottaa..
Pikku Punahilkka 9+0
Terkkuja täältäkin ultrasta. Yksi kaveri siellä nukkui, herättelyjen jälkeen vilkutteli ja ojenteli jalkojaan, mutta kovin vaikutti rauhalliselta. Syke oli hyvä. Ja niskaturvotusta normimäärä. Laskettuaika siirtyi päivällä taakse päin ja muuttikin sen, kun mun kierto on sen verran heittelevä. Eli tänään mennään 11+1, la siirtyi siis 10.4. Ihanaa oli, ei voi muuta sanoa. Yksi kuva saatiin mukaan, kun aika huonosti näkyi, mun kohtu on niin kovasti taakse kallellaan. Mahan päältäkin siksi katsoi, ettei toista vain jäänyt piiloon. :))
Seuraavan ultrankin varasi jo suoraan, 25.11. on uusi kurkkaus tiedossa. sitä odotellessa.
Shellie, juu, tuollaisen Angelsounds-kotidoplerin ostin kaverilta käytettynä. Pikainen kurkkaus huuto.nettiin kertoo, että sieltä niitä löytyy, aika edullisesti uutenakin. Kaikissa ei tuu sitä geeliä mukana, mutta itsekin kuuntelen ihan halppis vartaloemulsion avulla, mun mielestä kuuluu paremmin, kuin sillä geelillä, jota sain mukana. Voi olla, että tuota rasvaa raaskii laittaa paljon enemmän, kuin sitä geeliä. :) Veikeä laite.
Mulla on pääkipu muuten helpottanut! Mutta kolmisen viikkoa sitä oli lähes joka päivä ja aika voimakasta, mutta en sitten usein tohtinut lääkettä ottaa..
Aalto, kurjaa, että sun pahoinvointi on pahentunut. :/ Tsempit oloiluun!
Mulla kanssa tuntuu sellainen erilainen kumpu tuossa alamasussa ja aika korkealta jo ultrasikin, että kohtu se on! :))
Laurau, vauhdikas saapuminen ultraan siellä. :)) Hyvä, että kerkesitten kuitenkin. Mulla oli ihan sama, ettei ulkokautta olisi mittoja saanut, niin kallellaan ollaan. Ja siksi myös sydänäänet kuuluu kohtuu vaiveina.
Punahilkka, olipa ihana ylläri neuvolassa. Se on kyllä kivaa, kun saa jo siellä kurkata. Nyt ootkin jo aika turvallisilla vesillä, kun syke ja liike on näkynyt. :)
Se ois sitten iltatohinat..
Naanuli ja itu 11+1 *uudelleen*
Onpas vierähtänyt muutama päivä tässä, en ole ehtinyt kirjoitella :p
Voimia teille kaikille pahoinvoinnista kärsiville.. Lauraulle kanssa tsempit, toivottavasti parempia päiviä tulisi useampi :) Itsellä jo helpottaa hiukan, vaikka melkein joka päivä pönttöä pitää tervehtiä..
Naanuli, muakin kiehtoo tuo doppler.. Pitää varmaan harkita sen hankkimista ;)
Ihanaa, että muillakin on ollut iloisia ultrakuulumisia! Nyt voi sitten huokasita helpotuksesta :)
Onkohan mulla muuten sitten eteenpäin kallellaan kohtu, kun ultraaja näki helposti vatsanpäältä ilman etsimistä ja neuvolassa sydänäänet samoin?
Meillä mies on ultran jälkeen hurahtanut ihan täysillä ;) katselee joka ilta vatsaa ja kyselee, milloin se alkaa kunnolla näkymään. Suloinen mies :)
Nyt on sitten seuraava neuvola vasta kuukauden päästä ja rakenneultra marraskuun alussa. Siihen asti pitäisi "omillaan" pärjtä.. Tuntuupa pitkältä ajalta.. Nyt eikai sitten muuta kun odotellaan mahan kasvua ja niitä liikkeitä. *tuntuisivatpa ne pian*
Kasvatetaan masuja reippaasti kaikki!!
-Heikkulin ja kultahippu 12+6
Tervehdys!
Täällä kans tänään oltiin np-urassa ja kaikki hyvin:) Ensin pikkuinen nukkui ja makoili nilkat ja kädet ristissä. Sitten heräs ja alkoi sen päiväinen viuhdonta. Mies päivitteli, että näkyi niin paljon paremmin kuin 5 vuotta sitten... Oi, oli niin helpottavaa nähdä ja kuulla, että kaikki on niin kunnossa kun nyt pystytään näkemään. Mulla myös kohtu taakse kääntynyt ja jouduttiin lopulta ultraamaan sisäkautta. Kuvia saatiin. Koko vastasi viikkoja eli 12+1 ja la 3.4.
Illalla haettiin sitten pizzat koko perheelle ja kerrottiin tytölle (5v.). Hän huusi JI-PII-tä kauan ja oli niin innoissaan:) Pitkä odotus on kyllä edessä, mutta haluttiin saada hänet mukaan odotukseen. Pian tietää siis loputkin ystävät ja sukulaiset:)
Mukavaa lukea, että monella on osunut ultra tähän viikon alkuun! Hyvää vointia huhtikset!
Pansu ja "Viuhti"
Inhoan otsikoita. Eikö ne vois poistaa, en ikinä keksi mitään. Elämä on rankkaa, joo. Ja sitten asiaan. Hurjan paljon on tullut kirjoituksia taas. Käyn kyllä sata kertaa päivässä lukemassa, onko tullut uusia, mutta olen jotenkin laiska kirjoittamaan itse. Enkä kehtaa nyt 20 kertaa päivässä laittaa omaa kommenttia :D
Cessu ja Karkki, kyllä se vauvakuume ehtii sieltä iskeä :) Viimeistään sitten laitoksella... Karkki kyseli painonnoususta. Mä koitan kamalasti vahtia, ettei se nousisi. Esikoisesta paino pysyi alkulukemissa jouluun saakka (la siis 04/2010), mutta varsinkin viimeinen kolmannes ja sen aikana alkanut mässäily toivat 10 lisäkiloa. Auts :/ Kuulemma 20 viikolle energiantarve säilyy normaalina, sitten nousee 200 kcal tai jotain... Mulla jäi laitokselle 4 kiloa, joten sen varaan en enää koskaan erehdy laskemaan :(
Tervetuloa, Naanuli, mammavaatteiden käyttäjien joukkoon. En ole enää yksin H&M:n lökäpöksyjeni kanssa :D Hyvä että mun tsemppaus toimi, mitähän sitä seuraavaksi keksisi kannustaa ;)
Hieno juttu, että olo alkaa helpottaa Nisar. Niin ne viikot vierii. Ja Shellielle, Lauraulle & Aallolle voimia pahoinvoinnuin selättämiseen.
Vivian, voithan olla kahdella alueella :) Itse seurasin viime huhtikuisia sivusta ja selkeästi kirjoitteleminen väheni kuun loppua kohti, kun vastasynnyttäneet hävisivät palstalta. Oli vähän tylsää, kun itsellä oli la ihan loppukuusta. Osin kyllä vaikutti se, että ryhmä siirtyi naamakirjaan. Minä en ole luopunut juuri mistään, sillä olen viimeisen vuoden syönyt raskaus- ja imetysruokavaliolla. Kuukauden ajan ehdin olla vanhoissa tavoissa ja senkin koitin laihduttaa. Ei onnistunut :P
Hyviä ultra-uutisia Melissa, Punahilkka, Laurau, Pansu & Naanuli. Eikös vain olekin hieno näky :) Esikoisen 1. ultrassa jouduin käymään vessassa JA pomppimaan tutkimushuoneessa, että saatiin riittävästi kuvia... :D Mulla koitettiin silloin ultrata vatsan päältä, mutta jouduttiin lopulta ultraan emättimen kautta. Nyt ei ole mitään epäilystä, miten tulevassa np-ultrassa käy. On sen verran hyvät vararavinteet siinä päällä :P
Melissa, me ollaan kerrottu perheelle puhelimitse, kaikki kun asuvat sen verran kaukana. Hyvin on sujunut.
Huoh. Hurja viesti. Kai sitä pitäis käydä useammin kirjoittamassa :) Oma olo on ollut ihan ok, perjantainen ultra vei pahimmat pelot pois. Vuotoja on vieläkin ollut ja aina silloin tällöin nippasee. Mutta kai tässä nyt aletaan olla turvallisemmilla vesillä, kun 10 viikkokin on rikki. Kävin tänään labrassa. Kovasti kehotti varaamaan aikaa sokerirasitukseen. Kai sillä tuli jokin oikosulku, kun viimeks se tehtiin 25 viikolla tai jotain sinne päin. Mun maha kun on sellainen sopevan vauvapyöreä vielä viime huhtikuusta :D
Aurikoista viikkoa kaikille. Voikaahan paksusti.
Siriina, 10+4
PS. Luulin hetki sitten, että tämä viesti katosi. Pääsi pari ärräpäätä...
Siriinan kans samaa mieltä että vaikee keksii otsikoita:-)Ihania ultrakuulumisia!!!Mä en millään malttais odottaa paria viikkoa kun mulla on np-ultra,tahtois jo päästä katsoo mitä masuasukille kuuluu,ja vähän tietty jännittää että onko kaikki ok kun mitä enemmän tulee ikää niin sitä enemmän on riskejä.Ja vielä pari kuukautta kun jaksaa odottaa niin sit pitäis jo tuntua liikkeetkin.Edellisestä tunsin eka kerran liikkeet jo 16vko:lla eli tosi aikasin.Parin viikon päästä sit kerrotaan lapsillekkin,toivottavasti ne ei mee ihan shokkiin kun tän meidän edellisen piti olla tosiaan se iltatähti ja nyt sit onkin tulossa toinen iltatähti:-D Meillä kans ukko aina iltaisin silittelee masua vaikka eihän se vielä edes ole varsinaisesti tuossa mahan kohdalla vaan ihan tuolla alhaala,mutta ajatus on tosi kaunis.Hyvä että osalla on jo pahoinvointi hieman hellittänyt ja voimia vielä niistä kärsiville!Vauvakuumeesta:Mulla oli ton meidän nuorimmaisen jälkeen ihan hirvee vauvakuume,olisin ollut heti valmis tekee toisen perään..sit se jotenkin ehti jo mennä ohi kun sit tää meidän uusi pikkuinen sai alkunsa.Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
-Minihattis-
niinpä, nää otsikot tuntuu olevan aina vähän kiven takana... :D ihan typerä keksintö tuo otsikko-pakko, pöh.
minihattis, nopeesti se aika lopulta menee. ja muakin pelotti se odotus varsinkin loppua kohden (tunti ennen ultraamista) tosi paljon, kun yhtäkkiä alko pelkää et mitä sit jos kaikki ei ole hyvin..mut turhia pelkojahan ne on, jos ei ole vuotoja tai kipuja ollut, hyvin se sikiö siellä varmasti voi! :)
mulla kans toi painonnousu on tarkkailussa, tai en halua päästää painoa räjähtämään käsiin vaikka monesti aatellaan että "nyt kun oot raskaana niin eihän se painonnousu haittaa, nyt voit nauttia ruuasta!" jne. Mä en haluu kuitenkaan aatella niin, et saan syödä tuplasti enemmän nyt (mikä ei tietenkään pidäkään paikkaansa), vaan tuplasti terveellisemmin..:) niinkuin neuvolatätikin opetti. no, toki tulee herkuteltua silloin tällöin niinkuin on ennenkin tullut, mutta oon aina ollut hoikka ja sellaisena haluan pysyä jatkossakin!
kiitos kaikille olo-tsemppauksista! kummasti tähän vaan turtuu, ja tänään *kop kop kop* tuntuu taas olevan ihan ok päivä.
nyt kun meillä rikkoutui toi maaginen 13.viikon raja niin ollaan alettu hitaasti kertoilee ihmisille. lopuksi, kun kaikki lähimmät ja rakkaimmat tietää, laitetaan vielä facebookiin np-ultra-kuva jolloin sitten koko loppu lähipiirikin saa tietää :) toisaalta en sitä julkistamista mitenkään innolla odota, koska tiedän jo nyt, et monien vastaanotto on aika nihkeä..ollaan aina matkusteltu ja menty vapaasti miehen kanssa paljon, ja nyt kaikki alkaa sitten pitämään meitä tylsinä kotihiirulaisina. Huoh.
Pansu76:lla ihanat ultraukset :) kivaa kun sikiö siellä heräilikin ja viuhtoi teille. se on niin ihmeellinen näky..
heikkulin meillä myös mies on ihan onnessaan tästä asiasta, aluksi oli jopa enemmän kuin minä, kun en meinannut aluksi millään sulattaa asiaa..silittelee kans joka ilta vatsaa ja juttelee "vauvalle" ihania :) ihania herkkis-miehiä! ja mulla kans seuraavana neuvola vasta ens kuussa ja marraskuun puolivälissä rakenneultra..apua, miten pitkä aika !
Naanuli, meillä saattaa olla sitten selkäkipuja luvassa (mulla on kyl jo nyt) tän taaksepäin kallellaan olevan kohdun takia..iik!
ihanaa, kun punahilkkaa ultrailtiin jo neuvolassa..kiva ylläri!:)
mulla iski viime yönä kaamea vauvakuume, näin nimittäin ensimmäiset vauva-unet! näin unta, että imetin (vaikka se olikin tosi hankalaa ja kivuliasta) ja kaikki tuntui niin todelliselta..se pieni vauva mun sylissä, meidän oma pieni nyytti, joka laittoi kaiken luottamuksensa meidän uusien vanhempien syliin, oli vaan jotain niin hellyyttävää..yhtäkkiä tuli olo ,et en malta odottaa et saadaan se vauva syliimme!! ihanaa:)
vauvakuumetta teille kaikille muillekin toivoo
Laurau 12+1
kivoja uutisia pansulta :)kuin myös muiltakin kirjoittajilta!ihania ultra-kuulumisia!!!
mä aloitan aamun aina tulemalla tänne ja luen kaikki uudet jutut mitä on tullut. Mun mielestä meillä on kiva ja aktiivinen porukka!
Mitä olisitte mieltä, että kunhan aikaa vähän menee, niin laitettas tänne kuvat meidän vauva masuista? Mulla ainakin kiinnostais nähdä, miten ihania masuja muillakin samassa tilanteessa olevilla on.. eiköhän se vatsa ala kunnolla tuossa viimeistään marraskuussa näkymään???
ihan ideana vaan..
Mä kysyin ultrassa että onko kohtu johonkin suuntaan kallellaan, mutta hän sanoi, että ihan keskellä ja suorassa on. Siksi saatiin niin selkeet kuvat ja äänet heti kun vain ultra laitteen vatsalle laittoi.
Naanuli: kyllä mä taidan mennä huuto.nettiin surffaileen ja ostan sellasen vempeleen.. tois varmasti sellasta helpotusta tähän ainaiseen"onkohan siellä kaikki hyvin?"
Laurau: ihan samoja unia nähdään täälläkin. Sukupuolta en nää, mutta vauvan ulkonäköä kyllä.
kivaa sateista tiistaita kaikille!
shellie 12+2
tietääkös kukaa mistä sellasia saa tilattua millä noit omii housui pystyy käyttään pidempään? en millää muista nimee mut joku välikappale se kai on =) täällä taisin jossain vaihees huomata joidenki kirjottelevan aiheest. oon selaillu netissä mutten nää ku masutuubeja. ja asutaa sellasel sillai ettei lähel oo mitää peruskauppoja kummempaa. huomaan meinaa et mun kaikki normaalit vaatteet on tosi istuvii, niinku housujen mallit nykyää pukkaa olemaan. eikä haluis hirveen tiukkoi laittaa painamaan vatsaa. äitiyshousut taas tuntuu viel nii kaukaselt. on nää ongelmat suuret!
mullaki on toi la päivää aikasempi 2.4. ku neuvola sen kert laskee eritaval ku ite laskurist katoin. mut eipä se nii väliks mikä päivä täs listas lukee, harvoin se kuitenkaa just sinä päivänä syntyy =)
ootteks uusemman saaneet muute huomannu mitää logiikkaa lasketus ajas, et meneeks samalla helposti aina yli tai tulee ennen? huomaan vaa ite koko ajan aattelevani et ku ensimmäinen meni 8 päivää yli et kyl tää uuski syntyy sit vasta reilusti huhtikuun puolella. siis automaattisest huomaan aattelevani ;)
jos mimmu vielä oot lueskelemassa, niin voimia ja rutistuksia!
oon hirvee huono muistamaan nimimerkkejä ketkä on mitäkin kirjottanu mut on jääny mieleen muutama kenellä on 2 kesken mennyttä takana (tai enemmän), teidän puolesta toivon vieläkin enemmän kaiken menevän hyvin. joskus tuntuu et samat ihmiset saa hirveesti joko hyvää tai huonoa.
mun hyvä kaveri sai pari päivää sit pikkuprinsessan! huomenna mennään kattomaan, saa nähä millane vauvakuume sitä viel iskee. mulla ei meinaa vauvakuume vielä oo iskeny. varmaa nii odottava olo vielä ettei uskalla vieläkään innostuu. mites teillä muilla onkos kuume kovana?
täytyy lähtee taas tutustumiskäynnille poitsun päiväkotiin.
cessu + salamatkustaja 11+6