Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIHURMURIT syyskuussa

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan vilkkaana käy keskustelu koko ajan, ei vaan meinaa millään pysyä mukana kaikkien kuulumisissa. Vaikka lukee kaikki viestit ei enää viimesen jälkeen muista mitä kukakin oli sanonut :)

No joka tapauksessa, edelleen tsemppiä kaikille pahoinvoiville, itsellä olo nyt jo helpottanut hieman kunhan vaan muistaa tasasin väliajoin syödä. Sekin on aika ärsyttävää kun vähän väliä pitää syödä eikä mitään tee mieli!! NOoh, ei tarvi kuitenkaan oksentaa enää kun joka toinen päivä :)

Hookatti, tuli vaan mieleen et olisko mahdollista et sun raskaus olisikin oletettua aikaisemmassa vaiheessa jos pahoinvointi on nyt vasta lisääntyny?

Kertomisesta on ollu puhetta... me ollaan kerrottu kaikille jo. Mä oon sellanen hölösuu et en pysty pitää salassa, enkä oikeestaan haluakaan!

Ja esikoiselle ollaan jo toki asiasta puhuttu :D Neidillä tosin tällä hetkellä ikää se 9kk niin ei taida ihan vielä asiaa ymmärtää :D

Onnea iloisista ultrakuulumisista, toivottavasti niitä saadaan vielä paljon lisää!! Itsellä vielä viikko aikaa np-ultraan.

Eipä muuta tällä kertaa!

Iloista loppuviikkoa kaikille!

Santsuli rv 10+4

Vierailija
22/118 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan vieraillut täällä kun olen jotenkin yrittänyt pitää pääni vielä kylmänä, etten aivan vauvajuttuihin vielä uppoaisi. Vaikeaa se kyllä on kun ainakin 10 kertaa päivän aikana miettii millä viikoilla on ja ihmisten kanssa jutellessa salaa mielessään naurattaa, että ettepä tiedä mikä aarre mun mahassa on!

Me ollaan kerrottu parille hyvälle ystävälle ja muille meinataan kertoa ultran jälkeen. kävin tosin jo viikolla 7 ultrassa, missä selvisi, että pieni papu on vasta 6 viikon ikäinen, mutta vielä oli niin epäselvä kuva ja muutenkin kaikki alullaan, ettei uskallettu kertoa. Lapsille yritetään pitää salassa mahdollisimman pitkään, kun niille se odottaminen on kuitenkin pitkä aika.

Mulla ei onneksi ole pahemmin pahaa oloa. Välillä tulee hetkeksi etova olo, mutta menee ohi itsekseen. Rinnoista huomaan olevani raskaana, kun ne on jo aika pinkeät. Mies tykkää, mutta itsellä ei ole mitään haluja sellaiseen leikkiin...

Fourcats 8+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka tätä vauvaa salaa toivoin ja nyt kun kaikki on totta, ehkä, niin en vaan jaksais enää tätä oloa :( Tuntuu ettei elämästä tule mitään. Joka kerta kun oon syönyt alkaa heti paleltaa ja sen jälkeen tulee niin huono olo kahdeksi tunniksi ettei voi kuin itkeä ja nukkua ja taistella vastaan oksentamista. Niin, tiedän, että tämä joskus loppuu, mutta kun tätä on kestänyt jo 5 viikkoa 24/7 niin oon vaan niin rikki. Kiitos kun tänne saa valittaa.

Vaikka oireita on liikaakin, tissit meinaa räjähtää aina kun ei oo rintsikoita, eli lähinnä öisin, niin silti on koko ajan pelko, että vauva on menetetty. Syynä tähän on, että mun alavatsalla ei ole mitään kumpua. Neuvolassakin kyseli täti, että joko näkyy ja tuntuu, että kyllä kolmannesta se tulee heti. EI TUNNU!! Tuntuuko kaikilla teillä muilla?

Np-ultraan sain ajan kahden viikon päähän, mutta mies ei pääse silloin mukaan töiden takia. Yritän siirtää mut en kyllä haluis myöhempään yhtään...

Anteeksi tämä omanapaisuus ja valitus. Ainut hyvä puoli on, että näin ekan vauvaunen, imetin ruokakaupassa poikavauvaa :)

Aalto 11+0 tai viikon vähemmän.

Vierailija
24/118 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVIN. Vauvan sydän sykki kovasti ja vatsanpäältä ultrattiin. Vastaa kokoa. Hieman on nyt ainakin hetken kaikki siis kunnossa. Ei tarkoittanut pahinta mahdollista minun pahoinvoinnin loppuminen. IHANAA!

Aalto, minulla km viikolla 11+1 toukokuussa, jolloin vauva oli siis kuollut, huomattiin viikolla 11+2 np ultarassa ei ollut oikeastaan maha kasvanut. Tässä hyvä linkki vatsankasvun odottamiseen http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11666

Että kellään ei se maha kasva kyllä ennen kolmannen raskauskuukauden loppumista kun se kohtu on lantiossa pissarakon takana piilossa ja nousee vasta sitten neljännen raskauskuukauden aikana sieltä ylemmäs. Ensisynnyttäjillä kasvaa huomattavasti hitaammin sitten siitä ja saattaa olla että näkyy vasta 20+ ja meillä useamman tehneillä kohtu alkaa kasvamaan nopeammin ja näkyykin nopeammin. Mutta eipäs unohdeta että koska ihminen on psyko-fyysis-sosiaalinen kokonaisuus ja kun mahan tuloa odottaa niin "sehän kasvaa aikaisemmin" ainakin mahalleen antaa luvan kasvaa vaikkei se ihan sitä vauva masua olisi vielä Ettei hätää siis.

Anteeksi jos tästä nyt hoitaja-minä paistaa....

Vierailija
25/118 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että Haizulilla on kaikki hyvin ja kiitos rohkaisusta! Hoitaja-minä saa kyllä oikein hyvin tulla esille, kiitos siitä! Ei auta siis kuin odottaa ;)

Vierailija
26/118 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva jälleen lukea muiden kuulumiset. Toivottavasti kaikilla kaikki hyvin.. Tsemppiä niille jotka tuskailee ja onnittelut niille joilla on pikkuiset jo ultrassa nähty. Huisia!

Aalto, ei mullakaan tunnu eikä näy vielä yhtikäs mitään.. Siks odotankin huomista ultraa ihan täpinöissäni , että vihdoin sais varmistuksen tälle kaikelle. Onneks huonovointisuudet on mennyttä ja voi elää taas normisti. Voi teitä, jotka ootte noinkin pitkään kamppailleet pahoinvoinnin kanssa! Koittakaa jotenkin jaksaa.

Jaahans, jos sitä alkais jumpalle, ettei selkä jumittuis täysin.

Voikaa hyvin!

-katmandoo 10+1

Vierailija
27/118 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään kirjotellut tänne vähään aikaan, vaikka olenkin lukenut teidän juttuja melkein päivittäin!

Olo on itsellä hyvin kurja, tätä on jatkunut viikolta 7 ja nyt mennään jo viikkoa 12.. ja loppua ei näy. Välistä on hyviä päiviä, mutta sitten se taas iskee ja saa juosta vessaan oksentamaan. Olen kuiten hyvin positiivinen, sillä pakkohan tän olon on jo kohta helpottua!!

Katmandoo: meillä on myös huomenna np-ultra, kerrohan sitten kuulumisia miten meni!!

Oli niin paljon tekstiä tullut, että menin ihan sekaisin nimimerkeissä, mutta joku keroi kertomisesta, että odotetaan tammikuuhun: ymmärrän kyllä, että jos on saanut kaksi km yhden vuoden aikana, on se todella raskas kokemus ja siksi haluaa olla nyt kertomatta ja pitää asian omana tietonaan. Toivon sulle kovasti tsemppiä ja onnea, hyvin se menee! taisit olla jo viikolla 8?

Olen miettinyt, että eikös sen np-ultran jälkeen saa huokaista ja keskenmeno riski on enää minimaalinen? eikös sen jälkeen uskalla kertoa jo muille tästä ihanasta uutisesta?

Vatsan kasvusta: en mä tiedä, mä taidan vaan kuvitella, mutta mun masu on pyöristyny. Sen näkee, sillä on normaalivartaloinen eikä vatsalla ole ollut ylimääräistä ennen. Nyt siinä on tuollainen pieni kumpu??!! ja mies on huomannut sen myös??!! en sit tiedä, haluanko vain niin kovasti jo masun näkyvän..

Olipa ihana viikonloppu. Mieheni sisko, eli kälyni synnytti terveen vauvan vähän etuajassa ja saimme nähdä sen. Voi miten pieniä vastasyntyneet onkaan..

Siitä polku aiheeseen, miten oikein tulen pärjäämään pienen vauvan kanssa? siitä on aikaa, kun olen pieniä hoitanut(omat sisarrukset). Miten noin pienen voi nostaa edes syliin?? kaikkea sitä mieleen tuleekin..

Noh, kyllä se tästä, ihanaa päivää kaikille! mä jään odottelemaan huomista pelko persuksissa!

shellie 11+4

Vierailija
28/118 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään iski ihan outo tunne siitä, että ei siellä mahassa mitään ole. Heti aamulla oli jotenkin selvä tunne, että kesken on mennyt. En tiedä, mistä ihmeestä moinen nyt yhtäkkiä tuli, mutta tosi vahva tunne.

Piti oikein tarkistaa tosta vanhasta ketjusta, ja mulla ei oo yhtään särkenyt rintoja nyt kahteen viikkoon, eikä ne oo kasvanu yhtään eikä oo ollenkaan arat. SE huolestuttaa ja paljon. Ja np-ultraan on vielä kaksi viikkoa, kun ei ollut aikoja aiemmin...

Soitin neuvolaan, ja onneks oli ymmärtäväinen täti, otti mun huoleni tosissaan. Kai ne kaks edellistä km:a vaikuttaa asenteisiinkin. Menen tänään käymään neuvolassa ja kokeillaan saada sydänääniä kuuluviin. Pitäkää peukkuja! Tulen kertomaan sitten, miten kävi.

T:hookatti 11+1

29/118 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin oon täällä kyllä käyny lueskelemassa mut en oo hirveest kirjotellu. ku vähä samaa ollu koko ajan, eli odottava fiilis ja tasasen huono olo. mut kiva käydä muitte päivityksii lueskelees =)

tänää oltii np ultras ja pikkusella näyttäis kaikki olevan hyvin. vielä verikokeen tulosta ootellessa. viikot vastas 12+1 vaik 11+4 vast mennää, mut eiköhä se tasotu tossa. ja taitaa olla millintarkkaa hommaa toi mittaamine et helpost tulee heittoo. mut jee!!!! kaikki hyvin!

tsemppiä kaikille pahan olon kaa ja toivotaan et kaikilla menee kaikki hyvin. tulee hirmu paha mieli muitten puolest ku täällä noita huonojaki uutisia on ollu.

soitin tänää pomolle ja kerroin et näyttää toinen vauva olevan tulossa. ihmeen positiivisest onnitteli muutamaan kertaan ja sano vaan et ois kyllä mielellään pitänyt mut töissä. ei se ollukkaa nii kauheeta =)

cessu + salamatkustaja 11+4

ai niin pikkunen on kuulemma nyt pikkusen isompi ku tulitikkurasia =)

Vierailija
30/118 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vaan kaikille iloisista ultrakuulumisista! Täällä vasta odotellaan kutsua.

Itselle ei kuulu ihan niin hyvää: eilen oli eka neuvola ja siellä sanottiin, etten olisi saanut syödä erästä mulle määrättyä lääkettä ollenkaan raskauden aikana. Tai no, tiesin kyllä ettei sitä SUOSITELLA, ja sen takia pienensin annostusta ihan minimiin, mutta kokonaan ilman en ole pystynyt olemaan.

Riskit eivät ole suurensuuret, mutta lääkärin mukaan "jotain siitä on voinut jo aiheutua".

Oon kyllä ottanut asioista selvää etukäteen ja tiedän, ettei asiat todennäköisesti ole ollenkaan hullusti, mutta aika matalaksi veti mielen nuo lääkärin sanat (neuvolalääkäri siis, ei suinkaan tämän mun lääkityksen asiantuntija, jonka kanssa oon aiemmin vaikutuksista keskustellut).

Vierailija
31/118 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisia ultrakuulumisia, hyvä hyvä :)

Karkki, kannattaa kysyä asiaa suoraan siltä sun hoitavalta lääkäriltä. Neuvolalääkärit kun tuppaa pelaan aina turhan varman päälle. Mä selvitin aikanaan asian jo silloin, kun vauva oli vielä toiveissa. Kuten säkin varmaan olet tehnyt tekstisi perusteella? Mä olen sitä mieltä, että erikoislääkärin sana painaa enemmän kuin neuvolalääkärin. Käytin lääkitystä koko raskausajan ja terve tyttö syntyi. Yksi lääke jätettiin pois jo yritysvaiheessa, niin ei tarvinnut hermoilla sen takia. Loppuvaiheessa oireita alkoi tulla lisää, niin kävin taas erikoislääkärillä ja lääkitys laitettiin kohdalleen.

Mulla vaihtui viime yönä tuhruvuoto kirkkaan punaiseen. Vaikea sanoa paljonko sitä oli, kun valkovuotoakin on niin paljon. Aamulla sitten tuli hyytymä :( Soitin neuvolaan ja postissa tulee kuulemma lähete ultraan. Viikon sisällä pitäisi päästä. Mulla on reesustekijä rh-, joten tarvin sen pistoksen piakkoin, jos kyseessä on keskenmeno... Päivä on mennyt vähän ankeissa merkeissä. Vuotoa ei ole nyt ollut, mutta semmoistahan se on ollut koko ajan. Vuotoa on ja ei. Noh. Ei se asia murehtimalla parane. Ei ainakaan etukäteen. Itketään sitten aikanaan, ilosta tai surusta.

Nyt syömään (miten niin olen tunnesyöppö?). Onneksi (?) kuvotus helpotti puoleen päivään mennessä tänään, olen pystynyt edes syömään...

Siriina, 9+2...

Vierailija
32/118 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta viikkoa nyt siis kotona. Tämä viimeisin lääkäri kysyi heti ensiksi, että onko ollut happovaivoja. Sanoin, ettei aikaisemmin, mutta tämän raskauden ajan kyllä ylävatsan turvotusta ja röyhtäilyjä. Lääkäri kirjoitti mulle Alsucralia ja käski jättää kaikki happamat ruoat pois. Koska kuulemma monille ylävatsan happovaivat pahentaa oloa.

Tiedä sitten, onko tämä auttanut vai alkaisiko olo muutenkin parantua, mutta tänään olen jo syönyt muutakin kuin mehukeittoa ja kaurapuuroa. Että valoa kohti ollaan menossa!

tauriana 8+1

Vierailija
33/118 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi aalto! usko pois, mä ymmärrän sua täysin! mulla oli kans aika et mä ihan mietin, että en jaksa enää olla raskaana kun se oli yhtä helvettiä..en tavallaan toivonut keskenmenoa, mut jotenkin oli sellasta luovuttamisen makua ilmassa. olin niin hajalla siitä olosta, että tuntui kuin koko muusta elämästä ois lähteny kaikki ilo. uskomatonta, miten hallitsevaa joku pahoinvointi voi olla! ja just se, että kun sitä jatkuu tommoisena monta viikkoa, ei vaan oikeesti meinaa pää kestää..

kiitos heikkulin tsempeistä!

haizulille onnea iloisista uutisista ja uskotaan, että tällä kertaa kaikki sujuu hyvin! ymmärrän raskaan taakkasi keskenmenoista ja pelot tulevasta, mutta yritä pitää mieli korkealla ja uskoa, että tämä kaveri selviytyy :)

ja shellielle edelleen tsemppiä pahoinvointiin! miten tuommoinen pikkuihminen sisällä voikin ottaa näin koville?:D

hookatti, mullakaan ei ole ollut enää rinnat hellät tai muutenkaan kovin uhkeat..haha, harmi. siis eli ei ole kasvanut täälläkään. aluksi oli kipeät pitkään, mut sitten se loppui. älä kuitenkaan vielä moisesta huolestu, eikös se oo ihan normaalia ettei niitä rintoja nyt ihan koko raskautta välttämättä kuulukaan särkeä...? toivottavasti.

cessulle onnea iloisista uutisista!

samaan hengenvetoon syvät osanotot Siriinalle, jos pahin on päässyt käymään..:( uuteen nousuun, tyttö!

minä en oo oksentanut kolmeen päivään! en uskalla hurrata, mutta tällä hetkellä olo on jopa siedettävä! uskomatonta, jos tämä oikeasti joskus vaikka hellittäiskin:D tsemppiä kaikille muillekin alkuraskauden iloihin..

nyt tää menis suihkuun ja pukis villasukat jalkaan..huomenna ei tarvi herätä aikaisin, joten taidanpa nautiskella yksin tästä hämärästä illasta telkun äärellä:) hyvää yötä!

Laurau 11+6

Vierailija
34/118 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan pitkästä aikaa, en oo oikeen jaksanu kirjoitella vaikka lukemassa teidän juttuja oonkin käyny.

Mullakin on jotenkin alkanu tämmönen epätoivonen "eihän siellä mitään ole"-vaihe, vaikka siis viikko sitten pikkuisen varhaisultrassa näinkin ja sydän sykki vimmatusti. Viikkoa pienempi "papu" oli kuin mitä olisi pitänyt olla, mutta ainakin nelisen päivää oli oviskin myöhemmin kun tasaisella kierrolla, joten en KOVIN huolissani ole ollut. Lisäksi mulla on ollut viikon ajan minimalistista rusehtavaa tuhrua, joten sekin pistää vähän huolestumaaan. Toisaalta nyt olis just menkka-aika, eikös se niin ole että pieni tuhru tähän aikaan voi olla ihan normaalia?

Rinnat on edelleen arat, muutamat tyköistuvat takit ja housut ahdistaa ja pahaa oloa on edelleen päivittäin, joten kai tässä vielä raskaana ollaan. Tulis vaan nyt kutsu sinne np-ultraan, niin pääsis huokaamaan helpotuksesta.

Tauriana, mainitsit happovaivoista... Mä röyhtäilen KOKOAJAN ja välillä närästää ja eilen kun olin syöny vispipuuroa (oikein sellasta hapanta), niin pisti vatsaan kun olis veitsellä tökitty (siis just ylävatsaan), en vaan osannu yhdistää että näähän liittyy kaikki yhteen. Tulipahan selitystä sillekin!

Olipas omanapaista... Nyt pitää lähteä syömään ennen kun tulee huono olo. Voimia kaikille!

ponityttö rv9

Vierailija
35/118 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina, mulla myös vuotelee taas. Raivostuttavaa, kun se on muutaman päivän pois ja alkaa aina uudestaan. Mullakin on tänään tullut kirkasta verta, kun muuten lähipäivinä vuoto on ollut vaaleanruskeaa. Mutta se tosiaan vaihtelee. Tekis mieli laittaa tampax, niin ei ainakaan tuntisi sitä vuotamista... Jotenkin se masentaa aina niin. Neuvolassa kyllä on rauhoiteltu, että jos syke on kerran löytynyt (mulla rv:llä 7) ja kipuja/klönttejä ei näy, niin ei pitäisi olla syytä huoleen. Jää nähtäväksi.

Millä tasolla teidän hemoglobiinit on olleet? Musta tuntuu, ettei mussa ole enää yhtään verta.... Tänään oli ekat verikokeet ja oliskos se seitsemän putkea verta ottanut. Ja sitten ne vuotamiset päälle. Luulen, että aika lähellä 100 mennään - kun muutenkaan ei hB ole taivaita hiponut. Ostin jo rautakuurinkin.

Karkki 10+

Vierailija
36/118 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

28.4-10,Vivian82, Neljäs,28v ja 27v

Vierailija
37/118 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten kuulunut sydänääniä, ei. Neuvolantäti yritti kyllä sinnikkäästi, mutta ei kun ei. Eihän se nyt vielä maailmanloppu ole näillä viikoilla 11+2, mutta ei se hyväkään merkki ole, kun ei oo raskausoireitakaan.

Nyt neuvolasta yritetään saada mulle huomiseks ultraa, jos ei onnistu niin yritän yksityiselle.

Silmät on itkusta turvonneet ja olo on kamala. Pitäis päästä ultraan mahdollisimman pian, niin saa sitten varmuuden. Jos tää menee kesken, niin sitten mennään jo tutkimuksiin kun tää on kolmas kerta.

Mähän oon käyny jo kaks kertaa ultrassa, ja molemmilla kerroilla oli kaikki hyvin 6+2 ja 8+1. Se ei vaan lohduta yhtään enää. Mä en kestä! Miten lapsen saaminen voi olla näin jumalattoman vaikeeta...

Toivotaan edelleen parasta.... tuun sitten kertomaan ultran jälkeen tilanteen.

T:Hookatti 11+2 toivon mukaan

Vierailija
38/118 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan Karkki ettei lisärautaa suositella syötäväksi raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana? Ja että siitä raudan, kuten kaikkien muidenkin lääke/luontaistuotevalmisteiden käytöstä, on hyvä puhua neuvolassa näin raskaus aikana, ja jossain tapauksissa jo ennen valmisteen käyttöön ottoa.

HOOKATTI; minulla tuli itku nyt täällä kun luin sinun kirjoituksesi. *halaus* voimaa antamaan! Jospa heti huomenna pääset ultraan joko kunnalliseen tai sitten sinne yksityiselle. Tämä on nyt väärin kyllä, itselläkin 2km ollut, ja meistä kumpikaan ei nyt kyllä kolmatta enää tarvitse!! Tule kertomaan miten kävi niin heti kun tiedät. MUTTA huomaa että noilla viikoilla ei ole yhtään outoa jos sydänäänet ei doplerilla kuulu!! (Meillä niitä ei edes yritetä kuunnella neuvolassa ennen kuin joskus rv 16 jälkeen) Ja raskausoireet ovat niin yksilöllisiä, minullakin on jo loppunut etovat olot yms vaikka viikkoja vasta 8+1 ja kaikki oli kuitenkin kunnossa tiistaina.

Olet ajatuksissa Hookatti!!!

HAizuli8+1

Vierailija
39/118 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollutkin niin kiirusta päivät, etten ole ehtinyt koneelle ollenkaan. :O Ja illalla oon ollut niin poikki, ettei ajatus ole kulkenut ollenkaan.

Eilen koittelin saada itusen sydänääni doplerilla kuuluviin ja hetkellisesti ne kuuluikin. :) Ehkä nelisen sekunttia, joten sykettä en ehtinyt laskemaan, mutta kolmisen kertaa tiheämpi oli kuin omani.

Vierailija
40/118 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollutkin niin kiirusta päivät, etten ole ehtinyt koneelle ollenkaan. :O Ja illalla oon ollut niin poikki, ettei ajatus ole kulkenut ollenkaan.

Eilen koittelin saada itusen sydänääni doplerilla kuuluviin ja hetkellisesti ne kuuluikin. :) Ehkä nelisen sekunttia, joten sykettä en ehtinyt laskemaan, mutta kolmisen kertaa tiheämpi oli kuin omani. Kuulumisen jälkeen ne katosi, enkä enää löytänyt. Kuuluivatkin niin "kaukaa", etten ihmettele. Ehti jonnekin taakse piiloon. Harmi, ettei miehelle saanut niitä vielä esiin. :(

Olo on ollut taas aika kamala, johtuen päivien kiireellisyydestä. Eilen oli menkkajomotusta ja erilaista vihlontaa illalla, mutta varmaan vain nekin tuosta touhuamisesta. Helpotti, kun sai levättyä.

MIMMUlle täällä on peukut ja varpaatkin pystyssä, toivottavasti tän päivän ultrassa on hyviä uutisia!! Mitäs KADMANDOO näki?

HOOKATIlle tsemppihali! Kaikki voi olla kunnossa, vaikkei mitään vielä kuulu! Ekassa raskaudessa sydänäänet ei kuulunut 11+1, mutta kaikki oli kunnossa ultrassa 12+0. Toivottavasti saat ultra-ajan tälle päivälle!

SIRIINAlle ja KARKIlle myös tsemppihalit, kurjaa, ettei tuhrut ota loppuakseen. :( Mullakaan ei Siriina ollut ekassa mitään kannatin kipuja, mutta toisessa ja tässä kolmannessa kyllä on.

KARKKI, juu ei noista nvl-lääkäreistä kannata niin välittää. ;) helppohan se on sanoa, mutta jos oot asiasta enemmän tietävää lääkäri konsultoinut, niin usko ehdottomasti enemmän hänen sanaansa! Kaverikin käytti koko raskauden migreenin estolääkettä, kun muuten olisi ollut kohtaus vähintää kerran viikossa. Erikoislääkärin mielestä ne kohtaukset on rankempia sikiölle, kuin se lääkitys. Ja terve ja hyvänvointinen tyttö syntyi. :)

LAURAU, mulla maistuu myös koko ajan pahalle suussa ja jostain syystä en voi purkkaa syödä, alkaa heti oksettamaan. :/ Onneksi lasten xylipastillit kelpaa, saa hetkeksi paremman maun suuhun. :)

JANNAlle onnea ultranäkymistä! Ja HAIZULIlle myös! Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo ja saatte oman nyytin kotiin asti! Ja CESSUle! :)

HEIKKULIN, en muista oonko valittanut, mutta täällä päätä särkee. Vähän väliä, usein syömisen päälle, kuten tulee paha olo ja paleltaa. Syöminen ei siis oo mun juttu just nyt. :D

Mahan kasvoi esikoisesta siten, että eka ulkopuolinen onnitteli maaliskuussa, kun la oli heinäkuussa. Töistä jäin pois toukokuussa ja silloin ei vielä kaikki asiakkaat olleet edes tajunneet mun olevan raskaana. :D

AALTO, ei mullakaan mitään kumpua ole, tasainen turvotus kyllä alavatsalla, joka iltaa kohti pahenee. Mutta eihän kohtu tosiaan vielä oikein voisi edes näkyä. Älä siis huoli!

SHELLIE, jos np-ultrassa kaikki on kunnossa, niin km riski pienee muistaakseni siihen 3%, jonka se säilyy koko loppu odotuksen, eli aika varmoilla vesillä silloin jo mennään.

Nyt alkaa kolmasmaailmansota olla lähellä, joten lasten kanssa ulos..

Naanuli ja itu 10+5

PS.kirjoittelenkohan liian pitkästi, kun taas on ongelmaa näkymisessä..?!