Äitinepäivästä. Mitä mieltä jos perheen isä ostaa
kaupasta muutaman euron pakastekakun eikä mitään muuta? Kertooko se, ettei juuri arvosta naistaan äitinä? Toisethan menevät kivaan ravintolaan ja äiti saa lahjojakin...
Kommentit (67)
Koska jos miehen täytyis se hommata niin se just ostais sen vaan jostain, ei se mitään kakkuu osaa tehä...
Mä osaan. ;)
Mut lahjaa mä kyl odotan.
Ostakoon itse sen mitä tarvitse. Ostan kuitenkin väärin.
T: 11cm mies
Sama täällä. Turha mitään ostaa kun käyttämättä jää kuitenkin. Ja isänpäivän aikoihin täällä kirjoiteltiin, että lapsilta ne muistamiset kuuluu tulla, eikä puolisolta.
Meinaan kun tässäkin ketjussa useampi on sanonut menevänsä mieluummin ravintolaan kuin kokkaavansa äitien päivänä.
Minäkään en kokkaa äitienpäivänä vaan sen hoitavat mies (ja lapset).
Hän osaa tehdä ruokaa ja leivonnaisia. Muttei tiskaa. Tiskit saattavat lillua pitkiäkin aikoja. Siihen se kokkailu into yleensä katoaa, kun muistetaan että pitäisi tiskata.
Aattelin makaroonit keittää ja jonkun nakin heittää sekaan.
Tunnen niin hyvin jo mieheni, että tiedän että hän ostaa jotain hölmöä tai tekee kakun joka epäonnistuu. Se on oikeastaan söpöä. Ostin jo kaupasta itselleni mitä haluan. Niin ja lapset ovat vielä niin pieniä, että eivät osaa osallistua, joten siksi mieheni jotain aina yrittää.
Vähän on tullut liikaa luettua skandaalilehtiä.
Olen isäni ja mummoni munasolun tulos. Mutta äitini kasvatti minut kohdussaan ja synnytti maailmaan. Äitini on tavallaan siskoni. Silti minulla on kaksi äitiä. Haluatko vielä udella lisää henkilökohtaisesta elämästäni?
Onko mummosi sinun äitisi?
Minä muistan omaa äitiäni ja mummua joka vielä elää. Oletteko miehenne äitejä?
Ehdottomasti mielummin se, kuin että mies itse tekisi! ;D
Ei kun ne on tosi hyviä. Isäinpäivänä syötiin sellasta, varmaan nytkin. Ravintolaan en itse halua, koska niissä on todennäköisesti ihan hirveä ruuhka.
Esikoinen on hoidossa tehnyt jonkun yllätyksen. Edellisvuotiset ovat olleet tosi ihania ja käytännöllisiä.
En ole koskaan olettanut, että mies kakkua kummemmin minua muistaisi äitienpäivänä. Mies opastaa lapsia antamaan lahjan, ja kertoo lapsille kakkupöydässä, että tänään on äitin päivä.
Minä olen miehelle suoraan sanonut, että se on kyllä ihan kiva tapa muistaa, mutta että eniten toivoisin, että lapset tekisivät vaikka piirustukset minulle (nyt siis isä hommaa kaiken ja lapset käyvät hätäisesti aamulla antamassa isän ostaman lahjan tiedostamatta päivän ideaa) ja voitaisiin vaikka mennä yhdessä puistoon tms. Mutta se on hänen mielestään liian vaivalloista ja onhan se totta, että se vaatii toisenlaista paneutumista. Onneksi nykyään tulee kortit aina päiväkodista (nytkin on suloista, kun varsinkin kuopuksen on vaikea pysyä nahoissaan: "Äiti, millon se päivä on? Mulla on yksi juttu, josta ei saa puhua." :D)
Ymmärrän kyllä että jollekin yllätys on paras lahja, itse en yllätyksistä perusta. Mä haluan ennalta odotetun äitienpäivän, en yllätystä.
Sillä ei ole mitään väliä jos kakku on pakasteesta, kyllä mä nyt mieheni sen verran tunnen että tiedän ettei se osaa leipoa. Lapset ovat alle kouluikäisiä eivätkä osaa neuvoa isäänsä tässä asiassa.
Mulle tärkeintä äitienpäivän muistamisissa on se että lapsille jää mukava fiilis yhdessä isän kanssa äidin hemmottelemisesta. Saan todella paljon iloa niiden pienten innokkaiden naamojen näkemisestä kakun takana, oli kakku sitten mistä hyvänsä peräisin.
Parasta on tehdä se yllättäen. Ei tiettyinä päivinä. Yllätys on paras lahja. Voi myös yhdessä sopia päivän jolloin tehdään jotain kivaa. Äitienpäivänä ravintolat ovat hikisiä, kuumia, ahtaita paikkoja. Menee fiilis.
(Miten ylipäänsä puolisot eivät tiedä mikä toista ilahduttaa?)
Minä tiedän, mikä miestäni ilahduttaa, mutta silti hänelle on vaikea ostaa lahjoja:
1) Hänellä on kallis maku. Kaiken alle tuhannen euron arvoisen hän sitä paitsi ostaa itse heti halutessaan, jos rahaa vain on ja jos ei ole, niin ei minullakaan ole varaa sitä hänelle ostaa...
2) Seksijutut. Seksileluja, seksikkäitä vaatteita (minulle ;D) yms. olen ostanut ystävänpäiväksi ja joskus synttäriksikin ennen lapsia, mutta lapsilta ja minulta yhteiseksi... No joo, ei. Eli tämä varma kortti on usein jätettävä käyttämättä..
Me ei kumpikaan muisteta hääpäivää, vaikka arvostetaankin toisiamme todella paljon, ja rakastetaan edelleen ihan älyttömästi.
ei valttamatta tieda etta on oplemassa leipomoitakin joista saa kakkuja. Voisithan ihan sivistysmielessa nayttaa ja kertoa miehelle mista saa laadukkaampia kakkuja. Jos on vain ilkea/pihi niin ala suunnitella sille isainpaivalahjaa, miehet esim rakastavat kirpparista ostettuja vaatteita tai ilmaistavaraa.
No minä en ainakaan pahastu, jos saan ihanaa Sunnuntai-pakastekakkua äiteinpäiväaamuna. Se on aivan sairaan hyvää, ei ikinä uskoisi että on valmiskakku. Ja ekstraa olisi, jos iskä jaksaisi lapsien kanssa vaikka koristella kakkua vähän. Kakun lisäksi halit lapsilta ja lapsien isältä, kuppi tuoretta kahvia ja muuta ei tarvita!
ja oikeasti harva nainen ihan oikeasti halua kitumaan täpötäyteen ravintolaan juuri äitienpäivänä
ku ootetaan muistamisia lapsilta eikä mieheltä
Miehesi luultavasti olettaa tekevänsä tosi hyvän teon ja miksi aina vääntäytyä ravintolaan.. nauttikaa kakusta perheen kesken tai jopa kahdestaan. Älä ota niin vakavasti! Kiitä ukkoasi muistamisesta! Ei sillä hinnalla ole mitään väliä.. :)
Meillä mies takuuvarmasti arvostaa minua äitinä. Mieheni tietää etten minä kaipaa ravintoloita yms. Päivänä jolloin voi vaikka lähteä koko perheen voimin johonkin tapahtumaan :) (olemme menevää sorttia). Viime vuonna vei minut jokkiskisoihin, oli mukava päivä :)
Tänä vuonna ei taida olla kisoja lähettyvillä. No, enköhän saa kahvin tarjoiltuna yms :)
ihan hyvää oli :) Ja mun täytyy kyllä todeta että tänä vuonna menisin mielelläni ravintolaan syömään, koska olen työttömänä kotona ja se olisi vähän luksusta tähän harmauteen. Normaalisti ollaan syöty kotona vähän paremmin.
Hyvä idea. Pitää ostaa.