Äitinepäivästä. Mitä mieltä jos perheen isä ostaa
kaupasta muutaman euron pakastekakun eikä mitään muuta? Kertooko se, ettei juuri arvosta naistaan äitinä? Toisethan menevät kivaan ravintolaan ja äiti saa lahjojakin...
Kommentit (67)
Minä muistan omaa äitiäni ja mummua joka vielä elää.
Oletteko miehenne äitejä?
en tahdo mihinkään ravintolaan sunnuntaina. Hän sitä ihmetteli, että miksen.
no siksi koska ensinnäkin ravintolat on ihan julmetun täysiä Siellä on pakko ravintola fiilis. äidit on naama punasena mukulat kiljuu mitän rauhaa ei missään kun se naapuripöydän kiljunta tarttuu omiin muksuihin jne.. no thanks. Rentouttavampaa on tehdä kotona hyvää ruokaa nauttia rauhallisesta ruokailusta jne. Kyllä kotonakin saa sen juhlan tunnun kun tekee alkupalat, pääruoan ja jälkkärin. Sitä paitti sillä rahalla mikä menee ravintolaan saa jo aika hulppeat ruoat ja juomat kotio. Ja säätyy stressiltä.
Meillä isäntä auttaa lapsia valmistamaan mulle aamiaisen, Ja yleensä se on sisältänyt yhden leivoksen ( gluteenittoman) riittävää kiitos.
T: suurperheen äiti joka ei jaksa kuunnella ravintoloissa, muiden kiljuvia lapsia.
ja osoittaa sen. Kyllä on melko junttimeninkiä jos mies ei mitenkään onnittele/huomio lastensa äitiä äitienpäivänä.
heillä on yksi lapsi. Vapun mies viettänyt kaverien kanssa juhlien vaikka usin töissä viikonloppuna. Olisiko liikaa silloin odottaa mieheltä hiukan enemmän vaivannäköä kuin pakastekakku? Ehkä jotain kivaa tekemistä lapsen kanssa, vaikkapa sitten ravintolaan menemistä?
Ei ole koskaan muistanut, enkä ole ikinä olettanut, että muistaisi. En todellakaan loukkaannu tästä, koska asia on meillä puhuttu auki ja molemmat olemme samaa mieltä: en ole mieheni äiti eikä hänen tarvitse minun äitiyttäni erityisesti lahjoa.
Lapsilta saan halauksen ja kuopukselta kortin. Ei kakkua, ei kahvia sänkyyn, ei mitään "pakkojuhlimista"
Minusta jokainen saa juhlia niin kuin tahtoo, ja meille sopii tämä. Kiitos ei ravintolaan kirkuvien lasten ja vihaisten äitien keskelle.
Tai edes jotain varta vasten minulle hankittua! Mitään kallista lahjaa en edes haluaisi (varsinkin kun tällä hetkellä on talous vähän tiukilla), lempisuklaalevyni olisi aivan loistavaa. Ja takapihalta poimitut valkovuokot. Mutta eipä taida mitään kummoista olla odotettavissa...taaskaan.
Ei minuakaan isänpäivänä muisteltu. Enkä sellaista huomiota kaipaa. Julmetun ahdistavia tälläiset pakolliset merkkipäivät. Eikö syntymäpäivissä ole tarpeeksi muistamista?
T:11cm mies
Ei minuakaan isänpäivänä muisteltu. Enkä sellaista huomiota kaipaa. Julmetun ahdistavia tälläiset pakolliset merkkipäivät. Eikö syntymäpäivissä ole tarpeeksi muistamista?
T:11cm mies
Parasta on tehdä se yllättäen. Ei tiettyinä päivinä. Yllätys on paras lahja. Voi myös yhdessä sopia päivän jolloin tehdään jotain kivaa. Äitienpäivänä ravintolat ovat hikisiä, kuumia, ahtaita paikkoja. Menee fiilis.
Ajattelisin että mieheni on tullut hulluksi.
että on äitienpäivä ja jopa onnittelee. Lapsemme on vasta kaksi vuotta joten en saa äitienpäivälahjaa tai kortti vielä, mutta varmaan kun on isompi saan. Ei meillä vaan mitenkään poikkea muista päivistä äitienpäivä. Minä en ole mieheni äiti.
vaan taas esittää niin hyvää ja vaatimatonta ihmistä, joka ei koskaan toivo muistamista.
Toisaalta aina kun luen vastaavia ketjua ja ihmettelen itsekseni niin huomaan että ei ne lahjat näköjään saa ihmistä kovin onnelliseksi.
Oma mies tuskin muistaa mitenkään enkä mä pidä sitä kovin pahana vaan olen tottunut siihen. Hän huomaa ja muistaa eri tavalla.
että edes vaivautuu ostamaan kakun. ja voithan pyytää et mies vähän askartelis lasten kanssan kortin äidille. itse olen kahden pikkupojan äiti ja mies melkeen paniikissa äitienpäivästä et mitä keksii mulle. mut olen sanonut hänelle että en tarvi muuta kuin oman tekemän kortin vaikka ja paljon haleja ja pusuja. en kaipaa lahjoja tai muuta kaupallista! inhottaa muutenkin ku joka paikas lukee "osta tätä ja tätä äidille, pla pla plaa..!!" niin kaupallista, en yhtään tykkkää! enkä halua mitään sellaista, vaan olla vaan perheen kesken ja leikkiä vaikka! se on tärkeintä minun mielestä!
et ole tyytyväinen vaan pakastekakkuun, miehes arvostaa sinua todella paljon lastesi äitinä!
Meinaan kun tässäkin ketjussa useampi on sanonut menevänsä mieluummin ravintolaan kuin kokkaavansa äitien päivänä.
Minäkään en kokkaa äitienpäivänä vaan sen hoitavat mies (ja lapset).
ovat todella yllättyneitä ja kiitollisia jos saavat pakastekakun äitienpäivänä.
Eihän tuo ole otos muusta 364 päivästä?
Kaikilla ei ole samanlaiset halut, odotukset ja tarpeet kuin sinulla. Monelle ei merkitse lahjat mitään, eleet ja käytännön toiminta kyllä.
Exäni osteli vaikka mitä, vei minua hienoihin ravintoloihin tämän tästä ym. Mutta eipä se ikinä sytyttänyt minua alun jälkeen, ei sillä voinut ostaa suhdettamme kuntoon. Eikä se lämpimien puhuminen paljoa auttanut.
Meinaan kun tässäkin ketjussa useampi on sanonut menevänsä mieluummin ravintolaan kuin kokkaavansa äitien päivänä.
Minäkään en kokkaa äitienpäivänä vaan sen hoitavat mies (ja lapset).
Hän osaa tehdä ruokaa ja leivonnaisia. Muttei tiskaa. Tiskit saattavat lillua pitkiäkin aikoja. Siihen se kokkailu into yleensä katoaa, kun muistetaan että pitäisi tiskata.
vain äitienpäivä. Ja koska ihmisellä on yleensä vain yksi äiti, tarkoittanee tuo sitä, että juhlitaan äitejä ja äitiyttä yleisesti. Jakaahan tasavallan presidenttikin kunniamerkkejä äideille, jotka ei taatusti ole hänen äitejään, saati että edes tuntisi edes yhden näistä naisisita.
Kyllä minun mieheni muistaa minua äitienpäivänä, hänen lastensa äitinä ja varmasti hänelle läheisempänä kuin oma äitinsä on.
Minä muistan omaa äitiäni ja mummua joka vielä elää. Oletteko miehenne äitejä?
jos mies sen kerran nousee aamulla keittämään kahvit ja tekee sinulle voileivän valmiiksi. =)