Ostin Prismasta Timo varhaisperunaa parin euron kilohintaan ja vertailun vuoksi torilta Timoa reilun kympin kilohintaan ja yllätyin
Eivät ole ollenkaan sama tuote! Prisman Timo on vetinen mutta pottupojan Timo napakka!
Kommentit (23)
Prisman varhaisperunat tuskin ovat edes Suomesta.
Voi ne olla ihan vaikka samasta pellosta, mutta uudelle perunalle on ratkaisevaa miten nopeasti sen saa maalta kattilaan.
Myivät Prismassa sulle yöntimoa. Suomalainen varhaisperuna kasvaa yöttömässä yössä :D
Ostakaa suoraan torilta vaan, loppuu se ääsmarketin tuottajien riistäminen.
S myy halvalla sekundaa. K se pitää olla jos haluaa parempaa.
No on minulla varaa maksaa kunnollisesta perunasta. Vasta ostin torilta 15€/2 litraa Annabellea.
Siis pottu pojan kauppaan tie, jos perunata mieli tekee mie..li.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa suoraan torilta vaan, loppuu se ääsmarketin tuottajien riistäminen.
Ai kun he eivät osta tuottajalta ollenkaan
Minä saan suun täydeltä Timoa ilmaiseksi 😋
Rivo-Riitta
Jos on eri viljelijältä, niin tuote voi olla ihan erilainen, vaikka samaa lajiketta olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan suun täydeltä Timoa ilmaiseksi 😋
Rivo-Riitta
Ja oikein napakkaa, ei mitään löysää 😋
Rivo-Riitta
Vierailija kirjoitti:
Minä saan suun täydeltä Timoa ilmaiseksi 😋
Rivo-Riitta
Joo tule tänne vaan niin saat lisää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan suun täydeltä Timoa ilmaiseksi 😋
Rivo-Riitta
Joo tule tänne vaan niin saat lisää
Sopivasti suolaista?
Rivo-Riitta
Vierailija kirjoitti:
Voi ne olla ihan vaikka samasta pellosta, mutta uudelle perunalle on ratkaisevaa miten nopeasti sen saa maalta kattilaan.
Ei vielä ole uusien perunoiden aika. Vasta syksyllä.
Kerran ostin perunat suoraan tuottajalta ja sen jälkeen en ole Prisman pottuihin koskenut. Niissä ON eroa. Sen verran kun minä syön perunaa, voin ostaa omani tuottajalta. Yleensä syksyllä ostan talven perunat. Meillä on perunakellari.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa suoraan torilta vaan, loppuu se ääsmarketin tuottajien riistäminen.
Mielelläni, mutta ei viitsis maksaa kymppiä kilolta. Mikä siinä sitten maksaa kun viljelijä vie sen perunansa torille? Kaupan ketjussa on kaikkea välikäsiä ja välistä vetäjää, mutta kun viljelijä myy torilla niin on silti paljon kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa suoraan torilta vaan, loppuu se ääsmarketin tuottajien riistäminen.
Mielelläni, mutta ei viitsis maksaa kymppiä kilolta. Mikä siinä sitten maksaa kun viljelijä vie sen perunansa torille? Kaupan ketjussa on kaikkea välikäsiä ja välistä vetäjää, mutta kun viljelijä myy torilla niin on silti paljon kalliimpaa.
Minä maksan mielummin suoraan tuottajille kuin välikäsille.
Hyviä kommentteja. Jossain marketissa oli tarjous, jo ennen Juhannusta: uuttapottua, 1e/kg. Ihmettelin, et nytkö jo? Pieneillä oli teksti: Ruotsi. No, kesä on siellä edempänä kuin meillä ja siksi varmaan halpaa.
Maalla kun olin joskus nuorena käymässä, niin tädit kävi nostamassa uuttapottua (syyspottu-lajike), omasta pellosta. Hyvää oli, mutta aika pieniä, Juhannuksena. Ei niitä kannattanut nostaa muuta kuin "kattilallinen" eli sen verran, mitä kerralla meni. Niin tehtiin joka kerta, ruuaksi siis. Huomasin, et mitä pitemmälle kesä meni, sen isompia ne oli.
Tuo siis Kaakonkulmalla.
No ullllatuuus?!