Minkälainen ihminen ei EHDI harrastaa liikuntaa?
Minä en ikinä usko tuohon, etteikö joku ehtisi. Joten voisiko joku sellainen ihminen kertoa omista viikon menoistaan ja perustella, miksei ehdi?
Kommentit (102)
eikä sen takia halua uhrata siihen aikaa (mikäli aika kortilla muutenkin). Ymmärryn kyllä tätä ihmistyyppiä.
Itselläni myös aika kiireistä, 2 pientä lasta ja opiskelen yliopistotutkintoa, työtkin pitää hoitaa. Mies osallistuu kotitöihin tasa-arvoisesti mikä tietysti helpottaa, kaikilla näin ei ole. Olen ratkaissut liikunta-asian niin että parina iltana lähden salille kun lapset menneet nukkumaan (20 jälkeen) ja yleensä kerran viikossa käyn salilla aamulla kun mies vie lapset. Olen huomannut että jos en liiku olen väsyneempi, unen laatu on huonompi, en saa yhtään enempää aikaiseksi. Eli liikuntaan käytetty aika kannattaa. Tingin tv:n katselusta, en katso kuin uutiset ja muuten vain 1-2 sarjaa viikossa.
Tänään 1.4. laskin, että tämän vuoden puolella mieheni on ollut kotona yhteensä 2 viikkoa yksittäisinä päivinä plus talvilomaviikon, jolloin liikuinkin joka päivä kahdesti päivässä (laskettelua, hiihtoa, luistelua).
Meillä on kouluikäisillä, kilpaurheilua harrastavilla lapsilla on harkkoja lähes joka päivä jonne heitä on vielä varmaan vuoden verran kuskattava ja meillä on myös 3½-vuotias lapsi. Teoriassa ehtisin esim. lenkille joskus klo 21-22 aikaan iltaisin tai ennen kuutta aamuisin, mutta en voi jättää lapsia yksin eikä tuohon aikaan oikein vahteja saa. Tykkään kovasti juoksemisesta ja ennen (=syksyllä ja sitä ennen) juoksinkin lasten harrastusten aikana.
Sinänsä aikaa pystyisi tietenkin järjestämään, se on selvä, jumppaamaan öisin, hankkimaan jonkun cross-trainerin kauhistuksen olohuoneeseen tms. mutta kun on muitakin arvoja elämässä. Tykkään liikunnasta, mutta tällä hetkellä sen järjestäminen kuormittaisi liikaa siitä saatuun iloon nähden.
Toivon ettei tämä työmatkabuumi ole nyt jatkuva tila vaan tän alkuvuoden piikki ja pääsen taas lenkkeilemään.