Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen ei EHDI harrastaa liikuntaa?

Vierailija
30.03.2010 |

Minä en ikinä usko tuohon, etteikö joku ehtisi. Joten voisiko joku sellainen ihminen kertoa omista viikon menoistaan ja perustella, miksei ehdi?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla 4.30 ja navettaan. Haen lapset hoidosta yhdeksältä. Leikitään, ulkoillaan ja syödään, jonka jälkeen kaikki menee päiväunille. Herään ennen lapsia laittamaan miehelle ruokaa ja siivoamaan yms. 14.30 lapset hoitoon ja itse navettaan. Klo18 tulen kotiin, lapsille iltapuurot ja muut toimet. 20 jälkeen lapset nukkuu, mutta niin nukun joskus minäkin.

Vierailija
42/102 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meet yöksi töihin 0.30, teet 12-14 tuntisen työpäivän ja sitten taas yöksi töihin. Missä vaiheessa nukutaan,jos pitäis vielä lenkilläkin käydä?

Vai miten voi olla noin kamalat työajat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä lasta ja viides tulossa ennen juhannusta. Pienten lasten kanssa varsinkin on helppo lähteä reippaalle muutaman kilometrin kävelylle. Mun kaksi pienempää istuu tuplarattaissa ja eikun menoksi! Käyn näin n. 5 kertaa viikossa. HELPPOA!

Vierailija
44/102 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 km matkalla sitä ehtii tehdä monta kertaa. Hyötyliikuntaa ja itseensä satsaamista parhaimmillaan!

Olen junassa matkalla töistä kotiin vielä tunnin verran. Asemalta kotiin ajettuani en kyllä jaksa. Huomenna pääsen aiemmin, mutta ilta menee tiiviisti opintojen parissa.

Vierailija
45/102 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siitä tulee helposti kulkemista joka päivälle.

Miksi sun lapset kulkee 7 päivänä viikossa harrastuksissa. Aika kauheaa

menen klo 7 töihin, klo 16-17 olen tarhalla, vien lapset harrastusiin, teen ruoan, käyn kaupassa ja jatkan kotitöitä. Nukkumaankin pitää joskus ehtiä.

Vierailija
46/102 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksatte elää tuollaista jatkuvaa menoa ilman liikuntaharrastusta? En mä olisi jaksanut yh-arkeani ilman liikuntaa.

Minun päiväni:

Herätys klo 6, lapset päiväkotiin klo 7, töihin 7.45 (bussilla). Töistä lähtö klo 16, juoksu päiväkodille, lapset hoidosta 16.45. Kotiin, ruokaa, ehkä kauppaan tai kylään. Lapset nukkumaan, opiskelua/omia juttuja ilta. Tai jos en juossut töistä niin mahdolisuuksien mukaan tunnin jumppa/juoksulenkki.

Mun lapset ei käy toistaiseksi harrastuksissa, eikä mielestäni 3- ja 5-vuotiaan tarviikaan.

t. se yh, joka aiemmin kirjoitti että kannattaisi vähän itsestään huolehtia että lapsilla on vielä äiti terveenä tulevaisuudessakin

Vierailija
47/102 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen junassa matkalla töistä kotiin vielä tunnin verran. Asemalta kotiin ajettuani en kyllä jaksa. Huomenna pääsen aiemmin, mutta ilta menee tiiviisti opintojen parissa.

matkalla töihin tai kotiin. Työaika 7,5h + 30min. Kyllä mä opiskelenkin junassa, ihan joka ikinen matka. Oisko sulla parempia ehdotuksia?

Vierailija
48/102 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 km matkalla sitä ehtii tehdä monta kertaa. Hyötyliikuntaa ja itseensä satsaamista parhaimmillaan!

Vierailija
49/102 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pientä lasta, vaativa työ ja pitkä työmatka, lisäksi opiskelen tutkintoa.

Vierailija
50/102 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä miestä?

Vierailija
51/102 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projektin dedis pe -> alle 6 tunnin yöunia.

Olihan siinä päivällä välillä aikaakin, mutta jos ei ole nukkunut kunnolla, treenaaminen ei ole fiksua.

Vierailija
52/102 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vapaa-aikani haluan pyhittää lapsille. Tulevaisuudessa tilanne toivottavasti eri.

Vierailija
53/102 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ei ehdi. Iltapäivisin tulen kotiin (päiväkodin kautta) viideksi. Sitten tehdään ja syödään päivällinen. Sen jälkeen en lähde, koska minulla on juuri se pari tuntia aikaa olla lasten kanssa. Kun lapset laitettu nukkumaan, opiskelen/teen kotitöitä/nukun.

Vierailija
54/102 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole lasten kanssa, ehdin toki lenkille. Mutta lapset ovat niin pieniä vielä!

Teen siis vaativaa vuorotyötä, ja lapset ovat alaluokilla koulussa. Toinen lapsista on autistinen. Heidän koulutyötään pitää valvoa, kotona pitää tehdä töitä, nukkuakin pitää jossain välissä. Jos päätän, että en olekaan lasten kanssa, vaan säntään joka ilta vaikkapa lenkille (kuten tein ennen lasten syntymää), niin ehtiihän sen, mutta mitä järkeä siinä taas olisi: lapset ovat nyt tässä vaiheessa minulle tärkeämpi asia ja haluan olla heidän kanssaan sen vähän ajan, minkä ehdin.

Vierailija
55/102 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmistyyppinsä, mutta kyllä itselläni teki tiukkaa arkipäivisin odottaessani kolmatta lasta, työmatka toki vain 40 km suuntaansa, mutta kyllä sekin aikansa vie. Aamulla töihin, töistä kotiin, ruoanlaitto, lasten harrastukset, mahdolliset kaupassakäynnit, kirjasto, kodinhoito, sivutoimisen työn hoitaminen lasten nukkumaanmenon jälkeen... eli pääasiassa hyötyliikuntaa, mielestäni en ehtinyt muuta. Toki voihan senkin kokea niin, etten viitsinyt.

Vierailija
56/102 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta, yksi heistä koululainen, miehellä epäsäännöllinen vuorotyö ja lisänä lähes viikottaiset varallaolot. Kauppakäynnit painottuvat käytännön syistä siihen, kun molemmat kotona.

Vierailija
57/102 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokin muu asia on mielekkäämpää. En mäkään jumpalle ehdi silloin kun mulla on hyvä kirja kesken. Kaikkeen ei voi revetä, jotain valintoja pitää tehdä.

Vierailija
58/102 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokopäivätyö, opiskelu, suuri perhe, lapsilla harrastukuljetuksia joka ilta. Kysymys on siitä hassu, että onhan toki jokaisella aikaa, jos sen ajan valitsee. Voisinhan minä esim. kieltää lapsiani harrastamasta, ja käyttää sen ajan itseeni.

Vierailija
59/102 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten päätin että puoli tuntia nyt on löydyttävä kolmesti viikossa lenkillä käyntiin. Ja tuonhan kyllä järjestää jos sen kokee riittävän tärkeäksi.

Vierailija
60/102 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä en koskaan usko kellään olevan jatkuvasti niin kiire, etteikö ehdi ollenkaan perseellään istua, että aivan jatkuvalla syötöllä joko ajaisi työmatkaa, hoitaisi lapsia, tekisi kotitöitä tai opiskelisi.

Johan siinä kuolisi stressiin ihminen kuin ihminen. Ja tuollainen puoli tuntia 3 x viikossa tekee ainoastaan 1,5 tuntia viikossa!

sitten päätin että puoli tuntia nyt on löydyttävä kolmesti viikossa lenkillä käyntiin. Ja tuonhan kyllä järjestää jos sen kokee riittävän tärkeäksi.