DeMoms #3
Tein taas uuden kun alkoi mulla ainakin jo toi vanha takkuilemaan.
Aloitettaiskos taas tilanteilla kun ne ovat muutamilla muuttuneet :)
Kommentit (448)
Laukkanen: Kiva " nähdä" suakin täällä! :) Tämä ketju taitaa kyllä kohta kuolla kasaan..:(
Mortem: Voimia sinulle! Takaiskut ovat aivan kammottavia. Pidetään silti lippukorkeella ja unelmat elossa! Ihmeitä saattaa tapahtua..;) *haleja*
Iik! Nyt huomenna on tasan 3kk siihen että me mennään naimisiin!! Voi kauhistus! Odottelen innolla missä vaiheessa alan stressaamaan ja hössöttämään niistä ihan toden teolla :D
Voi ei, mortem! Kyllä tuollaiset uutiset vetää mielen matalaksi! Onneksi sinulla on mies tukena ja eihän se peli ole vielä lopullisesti menetetty. Nykyään nuo hoidot ovat niin tehokkaita, että jos nyt ei aivan luonnollisesti raskaaksi tulekaan, niin varmasti hoitojen avulla! :) Tsemppiä ja paljon jaksamista. Täällä ollaan hengessä mukana!
Jardinsin häät ovat jo noin lähellä, voi mahdoton sentään. Mulle ei tainnut missään vaiheessa tulla sitä varsinaista hössötysvaihetta päälle, kyllä se avioliiton solmiminen oli se tärkein juttu, en jaksanut alkaa hössöttämään itse häistä. Vauvasta olen hössöttänyt sitäkin enemmän. Jos ei oma äiti olisi ollut hillitsemässä (" no et kai sinä pölijä tyttö VIELÄ voi noita ostaa?!" ) olisin varmaan tehnyt jo kaikki hankinnat valmiiksi. Toistaiseksi ei ole kuin vaunut hankittuna, mutta voipi olla että tänään tai myöh. tällä viikolla käydään hakemassa turvakaukalokin. Vaatteita tarttuu mukaan melkein joka kerta kun olen kaupungilla.
Nyt on painokin lähtenyt nousuun. Olen kyllä vähän huolestunutkin, koska se on nyt n. kolmessa viikossa noussut lähes 3 kiloa :/ Pitäisi varmaan kysäistä neuvolasta että onko normaalia. Mutta se siitä, jätetäänpä tilaa muidenkin kuulumisille.
Han ja Pööpötin 17+1
Jes! Ihanaa:) Nyt vielä mortem odottajien joukkoon! :) Mulla on semmoin fiilis nyt et mäkin haluun! :) Onnea aivan mielettömästi!! :)
Meilläkin on vauva, koiravauva. Aivan mielettömän sulonen, 2,5kk pikku chihu herra Stara:) Mies halusi nimetä koiran autonsa mukaan...;) Meille ei nytten sit hetkeen tule vauvoja, mutta on tuossa kirpussa niin paljon hoitamista, että hyvä niin;) Sitten kun muutetaan isompaan kämppään, niin aletaan toivomaan onnen potkua:)
Kiitos onnentoivotuksista LaukkanenA, Mavu ja Jardins!
Tosin mua pelottaa tää koko raskaus. Ei tosin mikään sellainen että: apua mihin mä olen pääni pistänyt; onko musta sittenkään äidiksi.
Mulla on vahva tunne, että haluan suurperheen ja ilman tätä ensimmäistä odotustakaan elämä on tyhjä. Mutta mua pelottaa, että tää onni viedään multa. Raksaus menee kesken tai siellä ei ole mitään :( Toivon tätä vauvaa enemmän kuin mitään muuta ja keskenmenoa mun pääni ei pakosti kestä. Masentuisin.
Mun laskettu aika nettilaskurin mukaan olisi 22.2.2007 :) Just hyvä aika. Ehdin valmistua hyvissä ajoin ja tammikuun lopussa jäisin äityislomalle. Mieskin ehtii tulla armeijasta pois.
MSOL: Nauti nyt raskauden alusta täysin rinnoin ja lopeta murehtiminen. Tietenkin on luonnollista pelätä menettävänsä itselleen jotain niin rakasta ja tärkeää, mutta positiivisella asenteella kannattaa edetä. Minulle oli syntymättömät lapsemme jo niin rakkaita, että joutui ihmettelemään miten voi rakastaa jotain jota ei ole vielä olemassakaan.
Vaikka minun toivomiseni ei tilannettasi edesauta suuntaan tai toiseen, mutta toivon silti että raskautesi etenee ongelmitta:) Ai niin, mulla eilen pätki netti yhteys, kun tää isän kone on todella vanha rousku, joten siksi mese yhteys oikutteli.
Mä täällä yksinäni nyt sitten vaan yrittelen :D Jardins äkkiä takasin minun kanssa yrittämään :D:D
Mä juuri mietiskelin että kohta siitä on jo vuosi kun annettiin tosiaan sille vauvalle lupa tulla. En kyllä ymmärrä että miten jaksan odottaan siihen asti että mennään naimisiin ennen kuin aletaan suurempiin toimenpiteisiin tuon raskautumattomuuden suhteen. Saa nähdä livistetäänkö lääkäriin ennen kuin ollaan avioiduttu. Väestöliiton sivuillakin jo kurkin. Pitää huomenna puhua miehen kanssa taas kunnolla tästä asiasta.
Mun mahani on ihan hassu ja muutenkin olo kumma, valemenkkojen mahdollisuus tuolla takaraivossa kutkuttelee. Mulla siis alkoi tiistaina heti vikan teron jälkeen menkat. Ensin ne oli aika niukat mutta kivuliaat, sitten tuli muutamia hyytymiä ja jatkui vielä pari päivää niukkana.
Kiitos Mortem :) Ehkä säkin tulisit pian perässä. Meilläkin yritystä oli melkein vuosi (n.9kk.) Tässä kierrossa me yritettiin tosissamme, niin että rakasteltiin 2-3 päivän välein. Tosin kp 16-20 oli 4 päivän tauko (eli siinä välissä saattoi olla mun ovikseni :O)
Mutta jos yhtään epäilet, että ongelmia raskautumisessa on ja vuosi tulee täyteen, niin kannattaa mennä lääkärille. Siellähän sitten selviää onko mitään vakavampaa ja pääsee nopeammin hoitoihin, jos ongelmia raskautumisessa on. Kuitenkin noissa puuhissa voi kauan.
Apua, mä soitan tänään neuvolaa! Mä en millään uskalla, meen varmaan paniikkiin kun joku vastaa ja rupean sönköttämään ja meen sekaisin sanoissani..
Hirmuisen muhkeat onnittelut teille!
Mä muistan alkuraskaudesta ne kamalat pelot ja epävarmuudet... Vaikea oli nauttia mistään. Yritä päästä alkuraskauden ultraan niin ei tarvitse enää miettiä, onko siellä ketään. Siihenhän ei voi vaikuttaa, pysyykö pieni siellä yksiössään mutta pidetään visusti peukkuja!
Me oltiin viikonloppu mökillä ja tänään menen yövuoroon. Huomenna on mun synttärit... Kiva kiva, nukun vaan koko päivän ja mies on töissä iltaan asti.
Mun maha on nyt jo selkeä raskausvatsa. Ostin yhdet odotuspikkarit, yhden hameen ja housut. Ennestään oli jo yhdet housut ja trikoot sekä Boobin odotuspaita. Nyt tarttee sitten alkaa enempi vielä noita paitoja katsella ja ehkä joku lyhyt farkkuhamekin olisi kiva.
Vanhoista vaatteista ei sovi enää kuin yhdet housut ja paidat nyt menee muuten mutta iho kyllä pilkottaa alhaalta rumasti. Olen tähän mennessä lihonut 5kg. Tavoite olisi, että paino ei nousisi yli 65 kilon eli en lihoisi paljoa päälle viittätoista kiloa yhteensä.
Vauvalle alkaa olla jo kaikki tarvikkeet lukuunottamatta isoimpia eli vaunuja ja sänkyä ja puuttuu sitten myös kaikki " pilaantuva" eli voiteet ja varalle hankittavat Tuttelit sun muut vastaavat.
mihinkäs se han_ on kadonnut? onkohan sen raskaus edennyt hyvin:/
mulla ei ollut montaakaan odotusvaatetta, housuista en pitänyt jos ne tuli mahan yli, ja paitoja oli peräti 1kpl:) muuten käytin vaan masutuubeja ja vanhoja paitoja.
mutta nuo boobin imetyspaidat menee kyllä odotusaikanaki, ku niissä on niin pitkä helma, ja pyöristetty, joten niitä kyllä kannattaa jo hankkia etukäteen, jos siis ajattelitte imettää:)
meillä likka yrittää jatkuvasti istumaan, ei yhtään viihdy sylissä puolimakuu asennossa:( saa nähä nouseeko seki jo puolenvuoden ikäsenä seisomaan/kävelemään tukee vaste niinku minä:)
kyljelleenki se kääntyy jo hyvin, ja menee jo melkeen ympäriki.
juttua tulee ja nauraa:)
hyvää juhannusta kaikille jo etukäteen!
Mulle on aina ollut äärimmäisen tärkeää että käyttämäni vaatteet on mukavia ja istuu eivätkä hierrä. Lisäksi olen kova " kuluttamaan" eli huonommat farkut ovat puhki parissa kuukaudessa, kengät myös, ja paidat on parissa viikossa kuin lumppukasasta jos H&M:stä ostan. Muoti on aika toissijaista, mutta epämukavia tai heti hajoavia vaatteita en voi sietää. Siksi täytyy ostaa varsinkin noita hyviä housuja sen verran että pärjää. Kotioloissa pidän trikoita, vapaalla masun alle jääviä farkkuja ja töihin ostin yhdet mahan päälle nousevat koska muuten näkyy persus koko ajan kun kumartelen ja kallistelen.
Ennen käytin kohtalaisen lyhyitä paitoja, joten ne on nyt kaikki auttamattomasti liian lyhyitä jo. Vaikeaa vaan löytää kulutukseni kestäviä ja muuten tyyliini sopivia paitoja. Oudoksuttaa mennä hakemaan niitä jostain ruotsalaisketjun myymälästä mutta muualla ne taitavat olla ihan sikahinnoissa ja laadusta ei voi olla varma. Mieluummin halpaa kuin kallista huonoa...
Hassua, tein raskaustestin äsken, ja siihen tuli kyllä se kaksi viivaa.. mutta toinen viiva on väärin. Kyseessä on apteekin oma raskaustesti ja toinen viiva on ihan oikein ruudussaan näin | mutta se toinen on ruudussaan näin - Tai haamu se - viiva kyllä on..
Mortem: Toivottavasti olisit nyt raskautunut :)
MSOL:
Mortem: Toivottavasti olisit nyt raskautunut :)
En ole :( Eilen aamulla testasin negan.. toi oli varmaan joku viallinen testi vaan..
Mitä ajatuksia sulla on nyt sun raskaudesta? Onko olo " erilainen" ?? :D:D
Mä en tajua miten ehdin kaiken tekemään huomiseksi.. Mä stressaan ihan hirveesti aina joulusta ja juhannuksesta ja kaikesta..
Ollaan miehen kanssa porukoilla " talovahtina" , tai ei täällä tarttis mitään vahtia, mutta tää porukoiden kämppä on niin paljon kivampi kuin meidän, joten jäätiin tänne yöksi kun isi ja äiti lähti mökille:)
Mortem: Mä voin sanoa että HALUAISIN alkaa taas yrittämään, mutta en halua olla raskaana kun mennään naimisiin. (ainakaan " Näkyvästi" ) Tuntuu vaan että kaikki muutenkin ajattelee että nykyään mennään naimisiin vaan siksi että ollaan pieniin päin. Mä oon saanu kuulla tässä häitä odotellessa kuulla monta kertaa kyselyitä siitä että ollaanko raskaana kun ollaan menossa naimisiin...Mur..!
Mä oisin niin toivonu et mortemillakin ois ollu plussa..! Mulla kanssa toi apteekin testi teki sen " miniviivan" , pienen läiskän siihen testiruutuun sillon kerran ja olin jo onneni huipulla että ollaan raskaana, mutta ei...Tyhmät testit! :(
Nyt tilataan pitsat ja aletaan herkuttelemaan;)
Mortem: Ei tunnu sitten missään tämä raskaus. Taitaa olla huijausta kaikki :D Maha välillä vihloo, mutta se voisi olla hyvin merkki alkavavista kuukautisista. Huomisesta lähtien mun menkat on virallisesti myöhässä. Ajattelin testata uudestaan ehkä huomenna tai sitten vasta maanantaina, kun viikonloppu ollaan mökillä.
Me ehkä muutetaan 1.7 rivitalokaksioon saunalla. 56,5 neliöinen ja vuokra 360e :) Vai sanonkohan mä tämän jo :O No jokatapauksessa, se olisi ihan metsän tuntumassa. Takapihalta pääsee suoraan metsään ja sieltä vanhempien luo.
MSOL: tuollaista se oli minullakin alussa, ja olen kuullut että hirmu yleisiä nuo menkkamaiset kivut ja tunne siitä, että menkat ovat alkamassa hetkellä millä hyvänsä.
Mun vyötärönympärys on kasvanut tähän mennessä 9cm ja mitkään vanhat housut ei sovi enää päälle! Paitsi vyötäröstä, ne kinnaavat nyt myös reisistä, vaikken ole kyllä niistä huomannut muhkeutuneeni. Käytin kyllä ennen raskautta varsin tiukkoja farkkuja joten pienikin muutos ruumiinosien ympärysmitoissa vaikuttaa aika paljon vaatteen sopivuuteen.
mortem:
MSOL:
Mortem: Toivottavasti olisit nyt raskautunut :)En ole :( Eilen aamulla testasin negan.. toi oli varmaan joku viallinen testi vaan...
(Meniköhän lainaukset oikein..? :)) Mulla oli kanssa apteekin testi joka teki mulle silloin sen pienen viivan siihen testitulos ruutuun, muista että silloin vannoin että en enää käytä kyseistä merkkiä kun jouduin sitten pettymään seuraavasta negatiivisestä tuloksesta..=/ Toivottavasti tekin miehesi kanssa onnistutte:) Jatketaan peukuttamista;)
Oi voi, kyllä toi koira vauva pitää kiireisenä, joutuu koko ajan juosta sen kanssa ulkona kun kaverilla on niin pieni tankki että pitää koko ajan päästä tyhjennykselle. Stara teki tänään ensimmäiset ulko kakat, olen nyt niiiin ylpeä :) :) :)
Harmillisia uutisia Mortemilla :/ Han_ on kyllä oikeassa, että hoidot on nykyään aika tehokkaita. Toivottavasti teilläkin pian olisi onni myötä :)
Kuinkas Han_:in raskaus etenee? Meillä menossa rv 15+2 ja paino taitaa olla vaan tippunut. Oksentelusta edelleen kärsitään silloin tällöin. Viimeksi eilen aamulla olin kuin krapulainen. Päätäkin särki.
Nyt taas tuntuu siltä, että olisin tulossa kipeäksi. Tiistaina pitää esittää opinnäytetyö, joten en saisi tulla vielä kipeäksi. Aivan liikaa tekemistä tänä syksynä koulussa. Me tehdään tämän puolen vuoden aikana melkein enemmän kuin ollaan koskaan tän koulun (kokonaispituus 2v.) aikana! pitää järjestää toiminnallisena kokeena 80 seiskaluokkalaisporukalle toimintaa. Meitä on vaan viisi ohjaajaa.. Hmm.. Mitä ihmettä me keksitään noin suurelle (jaetaan kyllä ne 40 henhen porukoiden; aamupäivälla osa, iltapäivällä loput) teinilaumalle? Meillä on suvaitsevaisuus teemana. On siis päätetty teema.
Jotain piristystäkin: Mulla on huomenna ultra!!!! Ja torstaina pitkästä aikaa neuvola :)
MSOL: Onko tarkoituksena olla siis joku leikki tms. vai saako kyseessä olla mikä tahansa harjoitus, joka auttaa käsitteen " suvaitsevaisuus" ymmärtämisessä? Me teimme koulussa syrjäytymisen ehkäisyn kurssilla todella hyvän harjoitteen:
Meidät jaettiin neljään ryhmään, ja jokaiselle ryhmälle jaettiin uusi, aivan erilainen kansantapa, millä käyttäytyä. Minun ryhmäni oli mm. Hellyyttä ja mukavuutta arvostava kansa, jossa pääpointtina on yhteisön vanhojen ja uusien jäsenten hyvinvointi. Yhteisö oli todella tiivis, ja ongelmien sattuessa he vetäytyivät kasaan, ja hakivat turvaa toisistaan, (yhteisön vanhoista ja tutuista jäsenistä). Kolmella muulla ryhmällä oli aivan erilainen yhteisö ja normit. Joka ryhmästä lähti kaksi tyyppiä kerrallaan kiertämään kaikki yhteisöt omana itsenään. Siinä sitä sitten sai ihmetellä että miten oudolta toisen maan tavat elää saattaa itsestään tuntua. Oli todella hyvä harjoitus ja avasi silmät aika tehokkaasti!
mitä mä sanoin;) nyt vaan sitten kasvattelemaan vattaa iiisoksi:)