Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DeMoms #3

31.03.2006 |

Tein taas uuden kun alkoi mulla ainakin jo toi vanha takkuilemaan.

Aloitettaiskos taas tilanteilla kun ne ovat muutamilla muuttuneet :)

Kommentit (448)

Vierailija
141/448 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin äsken raskaudestani äidille ja äiti soitti isälle töihin kertoakseen! Ottivat ihan hyvin tiedon, tosin äiti harmitteli että naimissa olisi pitänyt ensin olla :/ Mutta kyllä naimisiin ehtii ensi vuonna ja sitä seuraavanakin :) Mutta kahden vuoden sisällä kuitenkin.

Äiti on vaan niin vanhoillinen, että ensin naimisiin ja sitten lapsia. Itse he menivät naimisiin samana vuonna, kun aloittivat seurustelun. Mäå en halua hätiköidä häiden suhteen( Juu lapsen suhteen kyllä :D)

Vierailija
142/448 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jardins: Voi olla itseasiassa mitä tahansa puuhaa. Meillä tähän toiseen tuokioon varattuna n. 45 min. ja oppilaita kerralla siinä ryhmässä 20.

Oltiin tänään ultrassa ja nähtiin pikkuinen :) Siellä se kovaa vipelteli ja saatiin kaksi kuvaa, jossa toisessa vaavi imee peukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/448 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Dagnylle (menikö oikein =) ) pojasta...ja tsemppiä oikeen paljon Jiille!! Täällä on taittu sairastella kanssa yhtälailla joka paikassa kuin meilläkin...ensin kauheet flunssat ja sitten mahataudit...onneksi nytten sitten on kaikki helpottanu..

Teillä oli oikeen ihania masukuvia ja muitakin kun niitä uteliaisuuksissani kurkin..itse en ole saanut aikaiseksi mínnekkään suuntaan mitään laittaa...ja kaiken lisäksi kun tähän kämppään tasan kohta vuosi sitten muutettiin niin hukutin cd-levyn jossa on kaikki ulkona ottamamme hääkuvat...mutta onneksi saatiin sentään teetettyä itselle kaikki ja vieraille.. on varmaan jossain laatikossa varastossa kuhan vaan jaksaisin kaivella..

Meillä täällä kaikki oottelee jo valmiina..antoi jo sellaisia merkkejä silloin viikko sitten kun taas osastolla yövyin että kovaa vauhtia on tulossa ja nyt sitten rauhoittunut..tänään on ollut jotenkin kumma päivä..ensinnäkin sain virtaa ja leivoi 2 litran pullataikinan pakkaseen tekaisin täytekakkupohjat huomiseski ( mummon synttärit) ja huomenna sitten täytän ja muuta..energiaa ollu aivan kamalana.. ja sitten taas selkää poltellu koko ajan ja muutama kova suppari tuntunut ja niinkuin olisin tihkunut lapsivettä..

mistä sen voi tietää? mulla ollut housut kaksikertaa aivan märkänä jotta olen sitten joutunu vaihtamaan..mulle viimeviikolla sanoi siellä synnärillä että se lapsves tuoksuu spermalle...ja tänään se kyllä sellaiselle tai jollekin makealle on sitten tuoksunu mitä on tihkuillu...

mutta tulkaapas taas kaikki kertoilemaan kuulumisianne... mä lähden nytten untenmaille...Moikka kaikille!

Vierailija
144/448 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mahdoton, [color=deeppink]ONNEA MSOL[/color]!!!! Mielettömiä uutisia täällä!

En olekaan päässyt vähään aikaan nettiin, kun ollaan täällä minun vanhempien luona oltu evakossa jo reilu pari viikkoa. Onhan näilläkin netti, mutta täällä on käyttäjiäkin useampia, niin ei ole päässyt käymään täällä. Mutta onneksi täällä oli hyviä uutisia! :DDD

Oma raskaus on sujunut ihan jees tähän asti. Neuvola on kahden viikon kuluttua, sitten saapi vähän lisätietoa, onko kaikki ookoo tuolla masussa. Pahoinvointi kesti reilun viikon, olin töistäkin saikulla sen ajan, mutta nyt on jo helpottanut. Onneksi ei kestänyt kauempaa tuo pahoinvointi. Viikkoja onkin nyt jo 9+1! Äkkiä kuluu aika. Nyt jo kymmenennellä viikolla! Huhhuh.

Nyt pitää lopetella, yritän päästä useammin käymään täällä lukemassa teidän kuulumisia!

Tsemppiä muuten mortemille! Voithan tehdä varulta vielä yhden testin muutaman päivän päästä, ettei jää mitään epäselvyyksiä! Pidetään peukut pystyssä!

Vierailija
145/448 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla Han_ kuulumisia :)

Mulla pitäis kolmen päivän päästä tulla menkat. Ja kyllä ne sieltä tuleekin. Mä en usko nyt tohon raskautumiseen ollenkaan.

Oltiin tänään anopin serkun viiskytvuotis juhlissa. Siellä oli miehen 4kk ikäinen pikkuserkku johon anoppi oli ihan rakastunut. Sanos meille että tehkää tekin jo lapsia, mä haluan mummiksi. Ja että te voittekin ottaa N' ää hoitoon että teille tulis vauva kuume. Mulla oli itkussa pidättelemistä ja yritin vaan nauraa muiden mukana. Ois tehny mieli vaan huutaa että ei niitä lapsia kuule vaan tehdä. Ja on tässä jo 11 kk sellanen tilauksessa ollutkin. Onneks vetiset silmät sain laitettua allergian piikkiin.

Vierailija
146/448 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin ärsyttävää kun sukulaiset/ tuttavat tulee heittämään jotain " vauvahuumoria" kun ovat tietämättömiä siitä että yritys on/oli päällä. Mullekkin nousi pala kurkkuun kun ensimmäiset lapsenlapsenlapsi tilaukset tehtiin juhannuksena mökillä. " Kai te heti häiden jälkeen vauvan _hankitte_" Juu, niitähän hankitaan, rukoillaan pyhää henkeä tuikkaamaan siemenet sisälle taikka odotellaan haikara postimyynnistä vauvalle tuoksuvaa pakettia...! Perkule!

Meilläkin oli sitä yrittämistä yli puoli vuotta ja lapsettomuus pelon takia itseasiassa lykättiin tota yrittämistä. Ihan kun se sillä ajalla nyt paranisi, mutta nyt tietämättömänä (mahdollisista) ongelmista on kivempi suunnitella häitä ja kuunnella niitä " vauva tilauksia" kuin silloin jos on lapsettomuus leima lyöty otsaan...

Anteeksi vuodatus, tuo lapsettomuus on jotenkin sellainen kirosana joka ottaa tuolta syvältä...:( Pelottaa kamalasti että emme ikinä saa lapsia! Mutta sepä selviää sitten ajan kanssa...

Tänään päivällä mennään miehen kanssa tuskaan!! Jee!!

Vierailija
147/448 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vähän omaa napaa: Täällä kärvistellään flunssassa :/ Oltiin tänään neuvolassa ja B-Hg oli 119 (kk sitten oli 139. Viime vuonna mulla oli jopa 155!) Paino on myös tippunut, 3kg. Toivottavasti nyt kohta alkaisi lihominen :D

En tiedä kerroinko jo maanantain ultrasta. Ihanalta vauva näytti. Istukka on etuseinämässä.

Lasketun ajan ne muutti 26.2.2007, joten rv on nyt 15+3.

Tänään alkaisi koirien tottelevaisuuskoulutus, tokokilpailuihin tähtäävää (että seuraava kurssi olisi kilpailevat :)) Mutta kun en tiedä viitsinkö mennä, kun oon ollut kuitenkin poissa tänään koulusta ja oon flunssassa.. Mä vaan niin innokas koiraharrastas tällä saralla, että haluisin kovasti mennä mukaan :/

Jenillä on tosin juoksut, että en sen kanssa voi mennä. Mutta olisin pari kertaa ehkä uskaltautunut Amin kanssa sinne, kun Amin kuuluisi olla myös tuossa ryhmässä. Mutta pitäisi myös varoa, ettei Ami siellä kauheasti riekkuisi alussa (40kg remmirähjänä kanssa on kuitenkin omat riskinsä, vaikkakin se alun jälkeen aina rauhoittuu.)

Pitää kuitenkin miettiä vauvaa ja tätä raskautta.

Vierailija
148/448 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vähän hiljaisempaa ollut täällä. Missäs ne kaikki luuraa? :O

Täällä ei mitään vielä. Vaan eipä tuo LA:kaan ole vasta kuin viikon päästä. Nyt siis tasan 39+0. Että jospa se viimeistään silloin tulisi...

miiulla vaikuttaa kyllä siltä, että vauva voi tulla ihan koska vaan. Katotaanpas miten käy ;)

Tulkaahan ilmoittautumaan muutkin.

Vierailija
149/448 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi vaan... täällä on taas hiljaista ollut....

Kyllä se vaavero antaa sellaisia merkkejä että tulossa ollaan ja kovasti...mutta kyllä se silti taitaa niinkuin miehelle sanoin että vielä 2 viikkoa lasketunajan jälkeenkin olla masussa jos sitä ennen ei käynnistetty...

Eilen oli neuvola ja mulle viikossa tullut paino 1.6 kg vaikka aivan normaalisti syönny niinkuin ennenkin.. ja turvotusta aivan mahoton.. verenpaineet oli kohollaan ja ensiviikolla aikoi taas sitä seurata...toivottavasti ei mitään raskausmyrkytystä tähän loppuun vielä laita.. Muuten kaikki mennyt ok...

Käykäähän kertoo kuulumisia...

-Miiu ja masuasukki-

Vierailija
150/448 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen nyt tänne toivottelemaan Mavulle onnea 6seurustelu vuoden johdosta:) Ja eikös teidän esikoisellakin ollu synttärit:) Tämä täti onnittelee senkin johdosta:)

Vierailija
151/448 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 28. mennään ja hyvin sujuu. Ei oikeastaan mitään uutisia, paitsi että vauvalle alkaa olla kaikki tarvikkeet valmiina :)

Voi sua mortem parkaa! Tuli tosi paha mieli sun puolesta! Mä meinasin silloin ennen kuin diagnoosin kerroit, kysyä jo että oisko endometrioosi ja PCOS mahdollinen kun tuo tärinäkipu viittaa vahvasti siihen suuntaan. Diagnoosi on kuitenkin hyvä asia olemassa koska sen avulla voidaan sitten suunnitella hoidot ja niitähän on monenmoisia tänä päivänä. Tsemppiä ja jaksamista rankkaan tilanteeseen!

Vierailija
152/448 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee tämä ketju elää vielä :D Olen aina ihan innoissani kun näen että joku on laittanut uuden viestin tänne ;) (Joo...Niinkun mulla ei ois muuta elämää..)

Dagnyn olenkin pari kertaa bongannu Demistä :)

Me ostettiin tänään ukolle hää popot, ja mulle vihkisormus. Ei sitten teetettykkään sitä yhtä sormusta kun siitä olisi tullut niin iso ja leveä, ettei se olisi sopinut kihlan kanssa yhteen ollenkaan...No, tuo mikä ostettiin on kyllä tosi nätti ja tykkään siitä kovasti:)

Kaks ja puol kuukautta häihin, hitsi että aika menee nopeesti!

Vierailija
153/448 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä elellään arkea vihdoinkin omassa kodissa (putkiremontti on saatu päätökseen meidän kämpän osalta ja päästiin lopultakin takaisin kotiin).

Dagnyllä synnytys lähenee, joko jännittää? ;)

Mulla rakenneultrassa rv 17+6 todettiin eteisistukka, mikä tietääpi sektiota. Aikovat tarkkailla tilannetta, uusi ultra rv 25, katsotaan, josko istukka olisi noussut kohdunsuun edestä. Nyt siis viikkoja 19+3 (tai no 19+4, nythän on päivä jo vaihtunut). Muuten kaikki ok, vauva on kova liikkumaan, ultrassakin heilutteli ahkerasti käsiä, näytti siltä kuin olisi soittanut rumpuja :D Sukupuolikin saatiin tietää ja täytyy sanoa, että tälläkin kertaa intuitioni oli oikeassa. Tai sitten arvasin vaan todella hyvin :)

Miten mortem voi? Tuo endometrioosi kuulostaa niin inhottavalta. Äitini joskus epäili, että voisiko minullakin olla endometrioosi, kun menkat oli niin helvetillisen kivuliaat. Eipä sitä kuitenkaan ole sen kummemmin tutkittu ja muistaakseni raskaus voi parantaa endometrioosin, että eipä sitä minulla enää edes voitaisi todeta, jos sellainen olisi ollutkin.

Meilläkin alkaa olla noita vauvahankintoja kertyneenä ihan mukavasti. Pinnis täytyy vielä laittaa, sekä niitä pienempiä kamppeita, tutteja, rasvoja mys. yms. Vaatteita on ihan mukavasti kertynyt, vaunut olleet jo pidemmän aikaa odottamassa käyttäjäänsä ja muutama viikko sitten hankittiin turvakaukalo autoon.

Nyt alkaneet kaikki pelot yms. hävitä, jäljelle on jäänyt innokas ja onnellinen odotus. Mieskin on ihan uudella tavalla mukana, kun näki pienen vauvansa ultrassa. Koulukin alkoi, oli muuten ihanaa palata opiskelemaan ikävien kesätöiden jälkeen! Opiskellessa tuntuu, että jokainen aivonystyrä on käytössä ja se tekee mielen virkeäksi. Enpä olisi uskonut löytäväni itsestäni tällaista puolta, että nautin opiskelusta ja oikein odotan sitä! Vaan näin sitä vain oppii itsestään uutta.

Koitetaanpas olla kaikki vähän aktiivisempia, ettei hyvä palsta kuivu kokoon! :)

Vierailija
154/448 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos jardinssille onnentoivotuksista:D

vaikka se vuosipäivä meniki siivoillessa, ja kävi niinku sanoinkin, ei mies mitenkään muistanu:(

no se on sitte meilläki varmaan niinku kaveriki sanoi, että he on ollu liian kauan yhessä ku ei enää muista edes merkkipäiviä:D

juhlat saatiin päätökseen, ja kummatki lapsoset nukkumaan:) että saa vähä hengähtää.

taloa ollaan katottu nyt oikee tosissaan, nyt on maanantaina näyttö yhdestä talosta jota mennään kattomaan, käytiin jo kuikuilemassa ulkoapäin ja näytti kivalle:)

oli neuvolaki viimeviikolla, ja en yhtään muistanu, että kummakki tenavat rokotetaan:O onneks tyttö oli i han nätisti, pieni parkasu vaan tuli, mutta poika huusi kotia asti, sitte vasta lopetti ku laitoin sen päikkäreille, neuvolatäti sanoiki, että saa nähä tuleeko toiste:)

no onneks tyttö on siinä uudessa rokotusjärjestelmässä niin sille ei tuu niin usein piikkejä mitä pojalle tuli:)

Vierailija
155/448 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Koitetaanpas olla kaikki vähän aktiivisempia, ettei hyvä palsta kuivu kokoon! :) "

Samaa mieltä:) Mä muistan kun tää palsta oli mun henkireikä jota kyttäsin todella usein;)

Me ollaan koko viikonloppu laitettu autoa. Mä olen ollut ihan innoissani mukana kun Ukko lupas ettei sitä meidän nykyistä autoa (Rolloa) myydä:) Mä olen niin rakastunut siihen autoon että siitä tulee meidän hääautokin! Sovittiin että mennään sitten juhlapaikalta taxilla terminaaliin niin saadaan ajaa mersullakin ;D Ukko kovasti yritti houkutella mut ajamaan kortin, että saisin Rollon sitten omaksi autoksi, mutta mä en millään uskalla! Mielummin käytän julkisia silloin jos ukko ei pysty mua kuskaamaan:)

Mä en varmaan ehdi millään valmistua:( Tässä on tätä hässäkkää niin paljon ja mulla on motivaatio ihan nollassa. Täytyy koittaa jostain äkkiä saada joku innonpuuska jos sitä vielä ehtis...;)

Vierailija
156/448 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies suorittamassa nyt sivaria. Oon ollut yksin viisi päivää, mutta onneksi se on nyt tulossa viikonlopuksi kotia. Ensi viikolla meillä on muuttokin isompaan asuntoon ja mies sai sitä varten pari päivää muuttovapaata.

Tuo siviilipalveluksen koulutusjakso loppuu 9.2 ja sen jälkeen se aloittaa palveluksensa ehkä tässä läheisessä palvelukodilla. Jos ei sinne pääse, niin varma paikka on sen entinen yläaste.

Masun kanssa jaksellaan oikein hyvin, rv 35+4 menossa ja nautin täysillä raskaana olemisesta. Toki mulla on alkaa olla jo " ikävä" sitä vauvaakin, olisi ihana nähdä se. Mutta hyvin mä jaksan vielä olla muutaman viikon raskaana ja nauttia tämän masun kantamisesta <3

Vierailija
157/448 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiljaiselon syynä on tää meidän netti. Mä en kestä kun sen kanssa on niin paljon säätöö, ja koko ajan se heittää netissä seikkailijan ulos kun yhteyskatkeaa. :( No, ens kuussa varmaan ostetaan langaton netti niin lupaan pyöriä täällä useemmin:)

Voi että kun teillä on synnytykset lähellä! :) Iiiik!!! Mua jännää jo teidän puolesta. Hei, voitte muuten mennä kattomaan kumpaa teille povataan tän kiinalaisen taulukon avulla;)

http://pediatrics.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?zi=1/XJ&sdn=pediatri…

(Oho! Olipas pitkä osote, saa nähdä toimiiko!) Eli äidin ikä tärppihetkellä ja tärppikuukausi. Meillä näyttäs ton mukaan tyttöä pukkaavan jos tämän vuoden aikana onnistuttais.

Vauvakuume on niin jumalattoman kova, että ei mitään rajaa! Mennään tänäänkin kattomaan miehen veljen lasta ja mä oon ihan sata varma että sieltä tulee taas kommenttia " No, millonkas me saadaan serkkuja.." >:( Kerpele, ärsyttää jo etukäteen!

Vierailija
158/448 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 16+1 tänään menossa :) Pientä aamupahoinvointia on kyllä, mutta muuten olo on hyvä.

Tässä meidän vauvasta ultrakuva:

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Misfit_&image_id=43374212 :)

Mies oli tänään työpaikkaonnettomuudessa. N. 1,5kg laatikko putosi suoraan päähän ja verta tuli kuulemma kivasti :/ Ihmettelen sitä tässä vaan, että mies yksin lähti ajamaan terveskeskukseen :O Kuinka kukaan ei lähtenyt sen mukaan, kun tuossa tilanteessa voi pyörtyä. Haavaan laitettiin liimaa ja tämä päivä on sairaslomaa, jos olo tässä päivässä paranee.

Oon ollut aika tyytyväinen itseeni näinä muutamina päivinä. Oon kokkaillut ja leiponut oikein urakalla. Mies sanoi eilen (kun ruoka oli sitä töiden jälkeen pöydässä odotamassa), että riittää kun ruoan teen sille töiden jälkeen (äytyislomalla) niin se lenkittää koiria sitten enemmän (aamulla ja iltapäivällä töiden jälkeen.) Ja kyllä se mulle passaa.

Oon ollut tänään muutenkin ahkera, ollut koirien kanssa koko aamun ja aamupäivän ulkona. Nyt alkaa taas kyllä niiden energiavarastot olla taas täynnä, mutta mies hoitaa sitten koirat :)

Vierailija
159/448 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon testin mukaan meille on tulossa poika :D Joku eilen irc-galleriassa kysyi multa, että poika on tulossa, melkein kaikki veikkaa poikaa :D Joten on kyllä sitten aika jännä hetki, kun vauva syntyy.

Tänään saadaan käydä hakemassa uuden asunnon avaimet!! Tosin oon vielä täällä kotona, kun autosta on rengas puhki :/ Veli tulee mun kanssa hakemaan niitä, kun se pääsee töistä. Pitäis kyllä soittaa autokorjaamolle, että veisin auton sinne. Ei vaan jaksais. Sais auton sitten melko pian käyttöön taas.

Tänään alkoi rv 36+0!! <3

Vierailija
160/448 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä menee aika nopeesti:O

meilläki pian pitäs likan 1v synttäreitä ruveta järkkäämään :) nyt pitääki sitte viedä tenavat oikee valokuvaamoon kuvattavaks.

muistakaa sitte heti tulla kertomaan ku teidän pikkuset syntyy!!

meilläki rupee asunto asiat oleen vähä paremmalla mallilla, tuonne 2km päähän valmistuu ens kesänä 4h+k rivitalo ja siitä varataan varmaan huomenna toinen:) pääsee vihdoinkin isompaan kämppään!!!!

mutta mie tästä meen takasin kutomaan ku oon taas innostunu tekeen villahousuja tuolle likalle:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi